Np-ultrassa niskaturvotusta 2,7!
Nyt alkoi pelottamaan.Kävin siis tänään tuossa ultrassa rv.12+5.Jo aiemmin kävin verikokeissa,ja kun näistä tehtiin laskelma, saatiin tulokseksi 1:7.Eli kohonnut riski dawninsyndroomaan:(
Huolestuttaa myös,että nenäluuta ei löytynyt.Tämä saattoi johtua kuitenkin vain siitä,että vauva oli huonossa asennossa.Vauva liikkui niin paljon,että ultraajalla oli täysi työ saada mitattua tuo niskapoimukin.Saman tuloksen hän sai kuitenkin kahdesta mittauksesta.Hän sanoi myös,että reisiluun pituus on hyvä (9,7mm).Muutenkin vauva oli kasvanut viime ultrasta normaalisti.Edellisessä ultrassa kävin rv.9+6.
Netistä olen lukenut,että jopa 4.4mm:n turvotuksella on syntynyt terve vauva,mutta silti pelottaa..
Minulle tehtiin lähete lapsivesipunktioon,mutta vielä en ole päättänyt menenkö sinne ollenkaan.
Kertokaa millaisia mittoja teillä on ollut,ja oliko vauva terve vai ei.
Kommentit (25)
Ei mua määrätty edes mihinkään jatkotutkimuksiin, kun turvotus oli alle 3 mm. Ikääkin mulla oli tuolloin 41 vuotta.
Ei niin kun se on abotoinnin jälkeen kuollut lapsi.
t: 6
ja syntymän jälkeen todettiin downin syndrooma. Raskausaikana kaikki vaikutti olevan normaalisti.
no se ei ole mikään lapsi jos sen abortoi...
Mun puolesta voit omalla kustannuksella tehdä ihan mitä haluat mutta en ymmärrä miksi yhteiskunnan pitäisi tukea tuollaista. Kyseessä on oma valinta, jolloin (taloudellisen)vastuunkin pitää olla itsellä.
Yhteiskunnan kuuluu silloin tukea kun ilman omaa tahtoa joutuu vaikeaan tilanteeseen. Sosiaali puolen rahat on muutenkin vähissä niin ei niitä pidä kenenkään itsekkyyteen kupata.