Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua masentaa, ryyppäisin mutta yritän raitistua. Elämä on merkityksetöntä.

Vierailija
01.02.2025 |

Täysin merkityksetön elämä ja masentaa niin paljon. Voisipa kuolla, kaikki on niin vaikeaa itselleni. 

Voisin lähteä baariin ja ryypätä, olla välittämättä mistään ja turruttaa itseni mutta en kuitenkaan halua. En jaksa edes olla tyhmä enää ja peittää lapuilla silmiäni. En siis jaksa enää sellaista touhua joka on vielä merkityksettömämpää kuin tyhjyys. 

Mitään en jaksa edes. Voimat on ihan loppu ihan mitä vain edes ajattelen, olen siihenkin väsynyt. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hoitaisit sen masennuksen pois? Vois elämä alkaa maistua eri tavalla, kun hankkisit apua. Moni ryyppää ahdistukseensa, mutta ei viina ole siihen toimiva hoitokeino.

Vierailija
2/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypätessä ei masenna joten ryyppään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mopo

Vierailija
4/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se masennus hoidetaan? Kerrohan.

Vierailija
5/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin alkoholin viime elokuussa. Mieli on paljon virkeämpi, unenlaatu parempaa ja energiatasot koholla. Paras neuvo sinulle on, että jätät viinakset ja keskityt hakemaan tasapainoista elämänrytmiä (uni, ruokailu, liikunta). Moni asia loksahtaa paikoilleen, kunhan olet virkeä ja ajatus kulkee terävästi.

Vierailija
6/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni krapulat niin pahoiksi, että kyllä oli kamalaa. Enkä pysty juomaan maltillisesti. Henkisesti paska olo monta päivää mutta selvinpäin vähän parempi. Ap 

Vierailija
7/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin alkoholin viime elokuussa. Mieli on paljon virkeämpi, unenlaatu parempaa ja energiatasot koholla. Paras neuvo sinulle on, että jätät viinakset ja keskityt hakemaan tasapainoista elämänrytmiä (uni, ruokailu, liikunta). Moni asia loksahtaa paikoilleen, kunhan olet virkeä ja ajatus kulkee terävästi.

Onnittelut. 

Laitoin korkin kiinni tammikuussa pysyvästi. Ap

Vierailija
8/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
9/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut. 

Hyvä! Jatka samaan malliin. 👍

Vierailija
10/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin vaan. Tiiä vaikka saisit pillua

Vierailija
11/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lhpk.fi/seurakunnat/

Tervetuloa messuun taas huomenna <3

ps. melkein joka viikko käy uusia ihmisiä, elämän tarkoituksen etsintä on kova. Jumala on rakkaus, antaa tulevaisuuden ja toivon.

Vierailija
12/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen elämä on mielestäsi merkityksellistä?

Ja miksi?

Sitä kohti sitten.

Vierailija
13/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on salakavala "hoitokeino" masennukseen: Se helpottaa toki hetkellisesti, mutta myöhemmin olo on vain entistä pahempi. Yksi känni sekoittaa aivokemiat vähintään viikon ajaksi, ja jos juo useamman kerran viikossa, aivot eivät koskaan näe "normaalitilaa." Itsekin olen ollut tuossa noidankehässä, mutta siitä on mahdollista päästä pois. Mene AA:han (myös etäryhmiä on, jos et jaksa paikan päälle), ota yhteyttä kuntasi päihdetyöntekijään ja mielenterveyspalveluihin, mikäli et jo ole niiden asiakas. Tai pyydä jotain läheistäsi ottamaan yhteyttä puolestasi, jos et itse jaksa tai kykene. Apua on saatavilla, kun oma halu raitistumiseen vain löytyy.

Vierailija
14/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut. 

Älä nyt lopeta sitä juomista, hullu!

Vierailija
15/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lhpk.fi/seurakunnat/

Tervetuloa messuun taas huomenna <3

ps. melkein joka viikko käy uusia ihmisiä, elämän tarkoituksen etsintä on kova. Jumala on rakkaus, antaa tulevaisuuden ja toivon.

Joko juot tai hihhuloit. Loistavaa

Vierailija
16/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Gazaan pelastamaan lapsia, elämäsi saisi ainakin merkityksen

Vierailija
17/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen askel masennuksesta toipumiseen on raitistuminen. Kun alkoholi lakkaa haittaamasta aivokemioita jatkuvasti, masennuksesta toipuminen oikealla hoidolla on mahdollista. Yleensä tarvitaan psykoterapiaa, minkä lisäksi myös lääkitys voi olla varsinkin alkuvaiheessa tarpeen keskivaikeissa ja vaikeissa masennustiloissa. Mutta raitistuminen on ehdoton edellytys tälle, eikä psyykenlääkkeitä voi yhtä aikaa alkoholin kanssa käyttääkään.

Vierailija
18/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei tuohon auta kuin itsensä pakottaminen toimimaan ja epämukavuusalueen ulkopuolelle meneminen. Kukaan muu ei tee sitä puolestasi koska olet aikuinen ihminen jolla on vastuu omasta elämästään. Eli NETTI KIINNI ja opettelet vaikka jonkin uuden ruokareseptin, teet lihaskuntojumppaa, hakeudut AA-ryhmiin jnejnejne. 

Vierailija
19/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen askel masennuksesta toipumiseen on raitistuminen. Kun alkoholi lakkaa haittaamasta aivokemioita jatkuvasti, masennuksesta toipuminen oikealla hoidolla on mahdollista. Yleensä tarvitaan psykoterapiaa, minkä lisäksi myös lääkitys voi olla varsinkin alkuvaiheessa tarpeen keskivaikeissa ja vaikeissa masennustiloissa. Mutta raitistuminen on ehdoton edellytys tälle, eikä psyykenlääkkeitä voi yhtä aikaa alkoholin kanssa käyttääkään.

Ihan itse voi muuttaa ajattelunsa positiiviseksi ajattelemalla positiivisia ajatuksia, uskomalla itseensä, myös siihen että pystyy raitistumaan esim. Minnesota hoito jos on pitkään ollut ongelma, sillä sieltä saa tukea. 

Muuten sanoisin ettei psyyken lääkitys paranna, se saattaa jopa aiheuttaa ajatuksille haittaa. Itse sensijaan voi alkaa ajatella päivittäin kivoja asioita ja työntää negatiiviset ajatukset pois mielestään, vähitellen esim tänään on kiva päivä, tänään ajattelen, että kaikki järjestyy, tänään huomaan kaiken hyvän mitä olen saanut ( jo se että on ongelmia on hyvä asia, koska niiden avulla voi oppia muuttamaan ajatteluaan ja asenteitaan).

Masennus on enemmän mielessä (ajatuksissa) ja  ahdistus on enemmän tunteissa. 

Vierailija
20/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi aiheuttaa masennusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi