Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
tullut vähän kehnoa palvelua siellä täällä, mutta en ole kovin tarkka, mutta kyllä täytyy nyt sanoa että Lohjan DNA-liikkeeseen en enää jalallanikaan astu.
prkl lipunmyyjä toitotti eioota tietylle junayhteydelle, pistin kaverin kysymään ja lippu löytyi saman tien. Soneran asiakaspalvelussa aina ongelmia, Indiskassa oli joskus inhottavat myyjät ja lähi Siwaan menen vain hätätapauksessa, inhottavia kikattavia typyjä, jotka jauhavat paskaa lähes joka asiakkaasta keskenään, heittelevät ostetut tavarat miten sattuu ja asenne tympeä, kuin olisi rikos vaatia heitä kassalle.
kirjoitin jo aiemmin, mutta nyt tuli mieleen lisää:
mentiin kaverin kanssa haapavedell tiimari autoon, katseltiin hetki ja yhtäkkiä myyjä huusi meille että" EI REPPUJEN KANSSA TÄNNE!!". minä sitten siihen, et saako ne jättää siihen kassalle?": "EI SAA!!!EI MAHU!!!!!" , "NE PITÄÄ JÄTTÄÄ TOHON PIHALLE!!!!". myyjä siis huusi meille koko ajan. lähdettiin sitten pois kun tuli niin paha mieli ja ei uskallettu reppuja jättää siihen pihalle...
sitten terveyskeskuksessa oli hieman kiire (en tietenkään voinut tätä tietää, kristallipalloni on huollossa edelleen), ja menin roikkuvan luomen poistoon sairaanhoitajalle, täällä päin annettiin vain päivystysaikoja siihen tarkoitukseen. en tiedä voiko sairaanhoitajalle muita aikoja edes varata. niin tää ilmoittautumishuoneen hoitaja tokas vaan et :"ton oisit voinu itekki ottaa pois!"..nooh, mä en en välttämättä ihan itse kuitenkaan uskalla rueta ruumiinosiani poistamaan, sori.
Täällä kun on naristu että miksi toisia palvellaan enemmän kun toisia niin tässä vähän osviittaa...olen yhden ketjun kaupassa töissä ja meille on annettu ohjeeksi että yksi asiakaspalvelutapahtuma hoidetaan alusta loppuun saakka kerralla loppuun ilman keskeytyksiä. Jos asiakas haluaa ostaa lampun niin esittelen lamput ja kerron oleelliset,menen tiskille asiakkaan kanssa ja rahastan.
Luulen että moni asiakas suivaantuu kun palvelenkin toista asiakasta enkä sitä lähellä mulkoilevaa joka haluaa palvelua hammasta purren.Monesti olen kuitenkin jotunut pariksi sekunniksi jättämään ensimmäisen asiakkaan hetkeksi "pohtimaan" kun jotkut asiakkaat tulevat vihaisena pyytämään palvelua kun eivät löydä loistevaloputkea juuri sillä sekunnilla (miksi täytyy tulla kiireessä kun viikossa kauppa auki 7pv ja joka päivä teitä palvellaan 08-21 ?). Iloisesti aina palvelen mutta täytyy kyllä sanoa että välillä pinnaa kiristää kun en voi 110% keskittyä asiakkaaseen vaan joudun juoksemaan välillä "muissa hommissa" ettei vaan juuri tämä palvelua "ei-saanut" asiakas ota yhteyttä pomooni ja minä saan haukut siitä että tein kuin meillä ohjeissa sanotaan.
Meillä tapana myös tervehtiä kun asiakas saapuu liikkeeseen,kysytään myös jos ollaan vapaana että voidaanko olla avuksi. Moni vaan tuhahtaa mulkoillen,pakenee hyllyjen väliin ja mumisee että katselee vaan (silmiin eivät katso vahingossakaan). Sitten yleensä seuraava asiakas haluaakin palveluakin ja tämä joka aikasemmin tuhahti tuleekin lähelle hermostuksissaan norkoilee että saisi palvelua.
eli miten sitä pitäisi käyttäytyä?
Kerran olen myös joutunut asiakkaalle sanomaan että kannattaa jotain tiettyä asiaa etsiä googlesta,tiskillä pitkä jono ja palveltavia odotti kaupan puolella ja ei ollut aikaa etsiä 30 kansiosta vastausta tai mennä itse kassalta nettiin ja selata internettiä ( mekään ei kaikkea tiedetä ja joudutaan välillä turvautumaan googleen).
pikkutytöt myyjinä, hiukset auki, omat kengät ja vaatteet päällä, söivät omia ruokiaan siinä meidän edessä, joivat automaatista limsaa, kyyläsivät, kikattivat jne. ei tod mennä koskaan enää.
Lapsi oli ottanut hampaillaan yhteen pyörän ohjaustangon kanssa ja oli ilta-aika eli hammaslääkärit ei olleet enää auki. Menin sitten pojan kanssa sairaalaan päivystykseen (Tk:n päivystys on siis siellä). Itkuinen 5v sai vastaansa julmetun tylyn mieslääkärin, joka otti lastan ja alkoi paukuttaa hampaita, että liikkuvatko ne. Ne oli suht' suorassa ennen tätä hakkaamista, mutta hakkaamisen jälkeen olivatkin sitten vinossa. Likurin mielestä kaikki oli kunnossa. Istumispaikkaa piti huoneesta vähän etsiskellä, kun tutkimuspöydän paperi oli edellisen (kai) asiakkaan alapääveressä aika laajalti ja käytetyt tutkimusvälineet oli vielä siinä pöydän päädyssä.
Oli sitten kyse Kaubamajasta, Lasten Maailm tai ravintola, huonoa palvelua on aina saatu, lähes takuuvarmasti! :-D
Tää on jo niin huvittavaa että vois vaikka nauraakin!
on melko hyvää verrattuna virolaiseen. Koskahan ne siellä oikein oppivat..?
joka piti laittaa minun nimiini ja maksaa minun rahoillani. Autokaupan miesmyyjä ei kuitenkaan ollenkaan puhunut minulle, vaan koko ajan miehelleni. Vaikka kysyin kysymyksiä autoon liittyen, myyjä vastatessaan ei katsonut minua, vaan miestäni päin. Todella ärsyttävää, no auto ostettiin kuitenkin, koska tarvittiin juuri kyseinen malli.
ja joskus olen joutunut laittamaan kassalla tekstarin esim. kysymään työkaveria aikaisemmin töihin tms. Olen kyllä selittänyt asiakkaalle mistä on kyse ja pyytänyt anteeksi, että joutuu odottamaan hetken.
Mutta on kyllä heitäkin, jotka tekstailee omilla puyhelimillaan.
useasti mut päälimmäisenä mielessä just kun kävin kaupassa niin odottelin siinä kassalla kun kassaneiti näpytteli tekstiviestin loppuun!
teininä minulla oli rajusti alkanut virtsatieinfektio ja menin sitten pienen kuntamme terveyskeskuskeen. Aulassa ja luukun vieressä oli runsaasti muita asiakkaita ja mummelit istuvat siinä päivät pitkät korvat höröllä kuuntelemassa, kenellä on mikäkin vaiva. Sanoin sitten luukulla asiani suht hiljaa, koska en halunnut kaikkien kuulevan. Hoitsu näytti siltä, ettei voi vähempää kiinnostaa ja ärähti että "Voi täällä kuuluvastikin sanoa, että sulla on pissatulehdus! Tuu huomenna uudestaan, nyt on vähän kiire" Kiitti ihan v*sti.
Kun näillä luukuilla ei tosiaan ymmärretä olla jumalauta hiljaa. Eivät ymmärrä että en halua vaivojani kylän juorun nälkäisten mummojen korviin.
Kerran muut asiat saatiin selvitettyä oikein hienosti. Sitten tämä täti päätti vielä varmistaa yhteystietojeni ajankohtaisuuden. "ONKO SUN OSOTE VIELÄ MALLIKATU 1A1?" "JA ONKO PUHELINNUMERO VIELÄ 0401234567?"
Ei jäänyt kenellekään yhteystietoni epäselväksi joka sattui rakennuksessa samaan aikaan oleilemaan.
Olin ostamassa suksipakettia ja eräässä liikkeesä niitä kyselin. Myyjä totesi, että alennuksella ei ole minun pituiselle suksia. Näytti jotain huonoja suksia ja sauvoja. Mies samaan aikaan katsoi kauempaa, että olihan siellä atomicin kilpasuksia myytävänä. Myyjä ei vain alkanut niitä esittelemään. Jätti meidät seisomaan suksien eteen ja haahuili jossain muualla.
Menin toiseen liikkeeseen ja kyselin suksipakettia. Wow, mikä palvelu. Tein 1200 euron kaupat kilpasuksineen, monoineen ja hiilikuitusauvoineen.
Eli, vaikka kyse oli vain 1000 euron kaupasta niin totta ihmeessä ostin pakettini sellaisesta urheiluliikkeestä, missä myyjä heti esitteli myytävää tuotetta ja alkoi mittailla pituuksia ja jäykkyyksiä ja esitteli eri merkkejä ja kyseli, mitä haen.
Ne loppuu aina samalla tavalla "ja ei ostettu siitä kaupasta autoa"
Minä jätin ostamatta polkupyörän siitä kaupasta, jonka palveluun en ollut tyytyväinen. Ei myyjän käytöksessä vikaa ollut, mutta hirvittävä tupakanhaju ärsytti. Sitä paitsi se yritti tyrkyttää sellaista mummopyörää, vaikka poljen paljon pitempää matkaa. Olisi kai pitänyt tulla ostoksille pyöräilyvarusteissa. Viereisestä kaupasta sain ystävällistä palvelua (ilman hajuhaittoja) ja hyvän pyörän, sääti vielä pyytämättä satulankin kohdalleen. :) Tiedänpähän missä asioin seuraavalla kerralla.
Mun duunikaveri on just tuollainen 'tää on kyllä tosi kallis, kannattaako sun tätä ostaa'. Hävettää. Kaveri ei kylläkään tarkoita, että ostaja ois köyhän näköinen, vaan on itse niin nuuka, ettei ymmärrä, miksi joku tahtoo maksaa tuotteesta X 50 euroa, kun tuote B maksaa toisessa kaupassa 30 euroa ja on melkein yhtä hyvää laatua... Huono kauppamies, siis. Ja aiheuttaa noloja tilanteita.
Tekstarit, joskus joudun myymälän puolella niitä laittamaan, ilmoittamaan asiakkaalle tilauksen saapumisesta tai sopimaan työvuoroista. Yritän olla valppaana, mutta joskus näkee asiakkaasta, että on yrittänyt ottaa kontaktia ja mä vaan naputan puhelinta, super-noloa. Mutta tosiaan, asiakaspalvelua suoritin siinäkin.
Meidätkin ohjeistettu, että yksi asiakas palvellaan loppuun, esittelystä maksutapahtumaan. Jos oikein luontevasti sattuu, yritän singahtaa kesken kassalle, jos siellä jonoa, mutta periaatteessa sekin on 'kielletty'. Ja hankalia on nekin asiakkaat, jotka kesken tunkee, että mä vaan nopeesti kysyn, että missä on se ja se tai onks teillä sitä ja tuota. Mitä teen, kun joka tapauksessa jompi kumpi asiakas voi möksähtää. Vielä kun aniharvoin menee niin, että ihan nopsaan saisin vastattua, sen verran laaja valikoima ja tiedot koneella. Resurssit vähissä kuten joka kaupassa, ei varsinaisesti meidän vika, mutta meillehän se palaute tulee.
Joskus on myös ollut pakko kehottaa asiakasta etsimään tieto netistä. Sekin nolohkoa, mutta jos tiedän, että meidän kautta tuotetta ei kuitenkaan saa, jumalaton kiire itsellä ja työkavereilla, niin hemmetti, en mäkään tyhmä ole ja ala tekemään kilpailevan firman myyjän töitä. Jos suttuu, niin harmi.
Eli nuo on pahimmat itse huomaamani synnit asikaspalvelijana. Ystävällinen olen aina, mutta täydellinen en useinkaan. Parhaani yritän.
Bussikuskit on suoraan sanottuna kusipäitä.
eli kun sinä et ole saanut huonoa palvelua,niin kukaan muukaan ei sitä voi saada??huh,huh!
Olen reissannut ympäri maailmaa, shoppaillut joka puolella ja syönyt mitä erilaisemmissa ravintoloissa ja katukeittiöissä, enkä yhtäkään kertaa muista saaneeni minkäänlaista huonoa palvelua missään! Aina on riittänyt hyvät tavat ja ystävällisyys siihen, että myyjät kohtelevat mukavasti. Ja nyt olen 32-vuotias, eikä edes nuorena kohdeltu epäystävällisesti. Joku kertoi huonosta palvelusta Virossa, mutta itse siellä asuneena en muista yhtäkään huonoa palvelukokemusta. Toki neuvostoliittolainen palvelukulttuuri on vielä hengissä, eikä kaikille asiakkaille juuri hymyillä, mutta siihen tottuu, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ja kun osaa edes vähän paikallista kieltä, niin usein se hymy löytyy tympeämmältäkin myyjältä :) Uskon vahvasti, että omalla olemuiksella ja käytöksellä on suuri merkitys siinä, miten tulee kohdelluksi asiakaspalvelutilanteissa. En voi uskoa, että minulla on koko elämäni käynyt vain hyvä tuuri myyjien kanssa. Jos itse on kiukkuinen ja naama norsunveellä ja ehkäpä ennakkoluuloisen sulkeutunut ja olemukseltaan tyylitön, niin todennäköisesti myös tulee kohdellusti tympeämmin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :)
Itsekin Virossa asuneena voin allekirjoittaa tuon ensimmäisen lainatun tekstin sisällön. Siellä nimenomaan palvelukulttuuri on ollut pitkälti neuvostoajan peruja ja nyt alkaa olla jo muuttumassa ystävällisemmäksi.
Myös monien suomalaisten ylimielinen suhtautuminen virolaisiin ja maailmanomistajan elkeet aiheuttavat sen, ettei suomalaisia haluta palvella ystävällisesti. Mutta jos osaat edes vähän viroa tai olet itse ystävällinen, niin varmasti saat hyvää palvelua.
Herra Omistaja itse huusi ja kiros minulle ja oli todella töykeä, kun yritin tiedustella vuokra-asuntoja veljelleni, joka oli perheensä kanssa muuttamassa ulkomailta Turkuun. Herra omistaja meinas, että hän ei pidä ihmisistä, jotka hoitavat asioita toisten puolesta.Oli tarkoitus, että käyn katsomassa asunnon veljen perheelle valmiiksi, kun itse asun Turussa. Hänellä on vissiin liikaa asiakkaita, kun käyttäytyy noin. Ikinä en ole saanu missään noin törkeää palvelua kuin kyseisessä liikkeessä.
kerran olen käynyt, enkä toiste mene! Omistaja oli todella tyly, ei viitsinyt vastata kysymyksiimme, vaan jatkoi omia puuhiaan/jutteli kaverilleen. Antoi ymmärtää, että olimme liian köyhiä ostamaan hänen kallisarvoisia nahkatakkejaan.
Onneksi pääsin kostamaan tämän hänelle myöhemmin, kun hän saapui palveltavakseni silloiseen työpaikkaani! ;) Kannattaisi miettiä kahteen kertaan ennen kuin kohtelee asiakkaita tylysti, se voi joskus kalahtaa omaan nilkaan!
Mieheni osti firmalleen uuden pakettiauton. Parin viikon kuluttua hän meni samaan kauppaan ja pyysi saada koeajaa henkilöautoa (Volvo) yksityiskäyttöön.
Myyjä, joka oli juuri vähän aiemmin myynyt hänelle pakettiauton (eli voisi kuvitella hänen tienneen, että mieheni saattaa olla potentiaalinen ostaja), sanoi: "Ei nyt millään viittis ajaa tota Volvoa ulos, kun on tollanen kurakeli. Mä joutuisin sit pesemään sen uudestaan koeajon jälkeen".
Ei tullut meille Volvoa, eikä ole tullut tuon jälkeenkään, vaikka minä siitä merkistä tykkäisinkin :)
on ollut meillekin murheenkryyni.
Uudesta, kalliista suihkukaapista puuttui osia, joita tilattiin uudestaan kuukausikaupalla (kesäaika, ja vedottiin lomiin, tilaajan sekä valmistajan).
Oltiin sitten ilman suihkua puoli kesää, kun ehdittiin purkaa vanha ja alettiin rakentaa uutta vain huomataksemme, että sitä ei voi koota.
Saimme kyllä muutaman kympin alennusta sitten.
oli vaalea, polkkatukkainen kotka ennen (ei kait onneksi enää?) töissä kassalla ja koskaan ei tervehtinyt eikä myöskään kiittänyt asiakkaita. Muu hlökunta on ollut oikein kohteliasta, niin en ymmärrä miten tämä neiti oli työpaikan saanut...
teininä minulla oli rajusti alkanut virtsatieinfektio ja menin sitten pienen kuntamme terveyskeskuskeen. Aulassa ja luukun vieressä oli runsaasti muita asiakkaita ja mummelit istuvat siinä päivät pitkät korvat höröllä kuuntelemassa, kenellä on mikäkin vaiva. Sanoin sitten luukulla asiani suht hiljaa, koska en halunnut kaikkien kuulevan. Hoitsu näytti siltä, ettei voi vähempää kiinnostaa ja ärähti että "Voi täällä kuuluvastikin sanoa, että sulla on pissatulehdus! Tuu huomenna uudestaan, nyt on vähän kiire" Kiitti ihan v*sti.