Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
useasti kosmetologeilla. Hoidon aikana puhutaan kuinka se ja tämä olisi hyvä tuote, ja ilmaisen olevani todella kiinnostunut kokeilemaan, sillä en ole vielä löytänyt sopivia tuotteita vaativalle iholleni. Lopuksi kertovat auliisti mitä kaikkea onkaan käytetty, ja kuinka paljon ne maksavat. Sitten kun tulee se oston hetki, niin yhtäkkiä homma muuttuukin todella nihkeäksi, suorastaan vaivaantuneeksi. Kerran lähdin eräästä paikasta tyhjin käsin ja todella hölmistyneenä. Kosmetologi ei kertakaikkiaan myynyt minulle niitä tuotteita, vaikka pitkään kyselin ja yritin ostaa. Sain vain ympäripyöreitä vastauksia, ja muutaman näytteen. kysyin vielä lopuksi että mistä muualta näitä sitten saisi, ja ei kuulema mistään. Ilmeisesti näytän niin köyhältä ettei ole varaa sellaisiin merkkituotteisiin.
Ne loppuu aina samalla tavalla "ja ei ostettu siitä kaupasta autoa"
Minä jätin ostamatta polkupyörän siitä kaupasta, jonka palveluun en ollut tyytyväinen. Ei myyjän käytöksessä vikaa ollut, mutta hirvittävä tupakanhaju ärsytti. Sitä paitsi se yritti tyrkyttää sellaista mummopyörää, vaikka poljen paljon pitempää matkaa. Olisi kai pitänyt tulla ostoksille pyöräilyvarusteissa. Viereisestä kaupasta sain ystävällistä palvelua (ilman hajuhaittoja) ja hyvän pyörän, sääti vielä pyytämättä satulankin kohdalleen. :) Tiedänpähän missä asioin seuraavalla kerralla.
ei tapahtunut minulle, vaan kaverille. Oli menossa yden kaverinsa kanssa syömään ravintolaan. paikka oli hiukan keskitasoa kalliimpi, tyylikkään näköinen, mutta ei mikään ihan erityisen hieno. Kaverit olivat kauniita, hyvin pukeutuvia parikymppisiä.
Kello oli puoli kuusi kun menivät, tarjoilija ohjasi pöytään ja tiuskaisi että puoli seitsemään mennessä olette sitten poissa täältä.Myöhemmin kävin siellä itsekin ja palvelu oli todella huonoa. tarjoilijat kailottivat kovaan ääneen kaikkien asiakkaiden asioita, tiuskivat ja olivat happamia. En ole törmännyt vastaavaan muualla.
Mikäs sua naurattaa? Ai sekö, ettei sulla ole rahaa ostaa autoa?
No se että niin uhmakkaasti lähdetään pois.. no kaikenlaisia sitä maa päällään kantaa, todennäköisesti rupusakkia tuollaiset poisjuoksijat, itse olen sentään hieman ns. paremmissa töissä, ei tuollaisia tarvitse katsoa
Huonoin palvelukokemus löytyy itseltäni lapsuudesta, joka rehellisesti sanottuna vaikuttaa ja vaikeuttaa asiointiani kaupoissa vieläkin.
Eli, olin 2-luokkalainen uimahallissa. Uimareissun jälkeen ajattelin ostaa uimahallin kioskista jotakin juomista ja syömistä ja odottelin pitkän jonon hännillä omaa vuoroani ja ehdin jo tehdä päätöksenkin, mitä tilaan. Tasarahankin olin kaivanut valmiiksi.
Kun pitkän odottelun jälkeen oma vuoroni viimein tuli ja olin avaamassa suutani tilausta varten, tokaisi keski-ikäinen myyjä-nainen yht'äkkiä, ettei hänellä ole aikaa palvella noin hidasta mietiskelijää ja siirtyi palvelemaan takanani tullutta asiakasta. Siirryin siitä sitten vähin äänin, häpeissäni, itkua pidätellen taka-alalle ja tungin hikiset rahani takaisin taskuuni.
Monesti ajattelen, käyttäytyisinkö kassoilla asioidessani rohkeammin jos tuo tyly kioskin myyjä olisi aikoinaan osannut käyttäytyä asiallisesti? Vieläkin kaupoissa ja kioskeissa mulla on joku omituinen tarve suoriutua kaikesta kauhean nopeasti.
silti toisissa paikoissa saan hyvää palvelua, toisissa en eli ei se ole aina siitä asiakkaasta kiinni. Ja sillä jaksanko hymyillä ja ottaa myyjän "mukaan juoneen", ei pitäisi olla mitään merkitystä palveluun.
Olen reissannut ympäri maailmaa, shoppaillut joka puolella ja syönyt mitä erilaisemmissa ravintoloissa ja katukeittiöissä, enkä yhtäkään kertaa muista saaneeni minkäänlaista huonoa palvelua missään! Aina on riittänyt hyvät tavat ja ystävällisyys siihen, että myyjät kohtelevat mukavasti. Ja nyt olen 32-vuotias, eikä edes nuorena kohdeltu epäystävällisesti.
Joku kertoi huonosta palvelusta Virossa, mutta itse siellä asuneena en muista yhtäkään huonoa palvelukokemusta. Toki neuvostoliittolainen palvelukulttuuri on vielä hengissä, eikä kaikille asiakkaille juuri hymyillä, mutta siihen tottuu, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ja kun osaa edes vähän paikallista kieltä, niin usein se hymy löytyy tympeämmältäkin myyjältä :)
Uskon vahvasti, että omalla olemuiksella ja käytöksellä on suuri merkitys siinä, miten tulee kohdelluksi asiakaspalvelutilanteissa. En voi uskoa, että minulla on koko elämäni käynyt vain hyvä tuuri myyjien kanssa. Jos itse on kiukkuinen ja naama norsunveellä ja ehkäpä ennakkoluuloisen sulkeutunut ja olemukseltaan tyylitön, niin todennäköisesti myös tulee kohdellusti tympeämmin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :)
Allekirjoitan tämän. Saan lähes poikkeuksetta hyvää palvelua. Olen itse aikoinani ollut myyjä ja osaan luullakseni käyttäytyä jotenkin niin, että minua halutaan palvella. Tervehdin reippaasti ja iloisesti, esitän asiani selkeästi ja kohtelen myyjää kuin ihmistä. Otan hänet vähän kuin "mukaan juoneen" jutustelemalla ja olemalla mukava. Sisareni on tässä vielä parempi, hänellä on jokin taikakeino saada myyjät suorastaan juoksemaan hyllyjen välissä ja etsimään oikeita tuotteita ihan omasta halustaan.
Olen pannut merkille, että ystäväni, joka valittaa aina saavansa huonoa palvelua, käyttäytyy kaupassa ihan eri tavalla. Hän on aika ujo ja saattaa sen vuoksi esittää asiansa töksähtelevään sävyyn ilman hymyn häivääkään. Tiedän, ettei hän tee sitä tahallaan mutta luulen, että hän saattaa vaikuttaa monista myyjistä aika tylyltä.
Tietenkin kaikille pitäisi antaa yhtä hyvää palvelua siitä riippumatta, jaksaako asiakas hymyillä. Mutta niin se taitaa mennä, että sanattomilla viesteillä on yhtä paljon merkitystä kuin sillä, mitä suusta tulee.
Olin joitain vuosia sitten Pikku Huopalahden lastenvaatekirpputoriliikkeessä (en tiedä onko sitä enää olemassa). Valitsin useita vaatteita ja menin kassalle. Kysyin sitten ystävällisesti myyjältä, että paljonko niistä voisi tinkiä - kun kerran kirpputoriliikkeessä olin. Myyjä alkoi huutaa minulle, että mene ostamaan muualta jos tinkiä haluat, että miten kehtaan tinkiä hänen kaupassaan! Huh.
vaan käytettyjen lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden kauppa, jossa on kiinteät hinnat niin kuin muissakin kaupoissa. Tavarat ovat siellä myyntitilillä, eivät kauppiaan omia.
Eli, olin 2-luokkalainen uimahallissa. Uimareissun jälkeen ajattelin ostaa uimahallin kioskista jotakin juomista ja syömistä ja odottelin pitkän jonon hännillä omaa vuoroani ja ehdin jo tehdä päätöksenkin, mitä tilaan. Tasarahankin olin kaivanut valmiiksi.
Kun pitkän odottelun jälkeen oma vuoroni viimein tuli ja olin avaamassa suutani tilausta varten, tokaisi keski-ikäinen myyjä-nainen yht'äkkiä, ettei hänellä ole aikaa palvella noin hidasta mietiskelijää ja siirtyi palvelemaan takanani tullutta asiakasta. Siirryin siitä sitten vähin äänin, häpeissäni, itkua pidätellen taka-alalle ja tungin hikiset rahani takaisin taskuuni.
Voi miten ikävä kokemus pienelle lapselle! Aspa-työssä olevien tulisi muistaa, että samanlaisia maksavia asiakkaita ne lapsetkin ovat, puhumattakaan tulevaisuuden ostovoimasta.
tarkoitatko Jyväskylää vai Kuopiota?
on yleensä hyvä palvelu, mutta eräs myyjä ei ymmärtänyt kun sanoin erään vaatemerkin nimen (Calvin Klein) kuten se kirjoitetaan, koska en oikein ollut varma lausumisesta. Myyjä esitti tietämätöntä, sitten lausuin nimen kuten oletin että se lausutaan. Sitten vasta myyjä tajusi muka mistä oli kysymy ja alkoi nauraa mulle päin naamaa. "Ei sitä herrajumala noin lausuta, vaan näin..." Voi että mua nolotti. Varsinkin kun etsin miehelleni yhtä paitaa, itse en koskaan käytä merkkivaatteita.
Jäi paska fiilis ja tunsin itseni idiootiksi. Varmaan jonkun mielestä olenkin.
Mä en tajua noita asiakkaita jotka jättää kamat johonkin kassalle sen takia kun joku satutaan palvelemaan eka ja huudetaan perään "käyn sitten toisessa apteekissa/kaupassa" jne..
tai muuten vaan kun ollaan jostain vihastuneita, niin heti ollaan vaihtamassa kauppaa..
Kuinka paljon helpompaa olis oottaa se pari ylimääräistä minuuttia siellä alkuperäisessä paikassa pidempään, kuin lähteä etsimään toista apteekkia/kauppaa, siellä kerätä samat kamat ja sit vielä odottaa kassalle minne saattaa mahdollisesti olla vielä pidempikin jono.
idiootit.
Jyväskylä tai Kuopio eivät kumpikaan ole Etelä-Savossa...
Jyväskylä on Keski-Suomea ja Kuopio Pohjois-Savoa.
huonoa palvelua. Tai ainakin jostain syystä meidän perhe saa.
Siellä joutuu odottamaan ja odottamaan, ja vielä kerran odottamaan. Myyjät puuhaavat ihan omiaan tai naputtelevat tietokoneitaan usein yli puoli tuntia.
Kerran näin, kun eräs vanhempi mies yritti löytää myyjää, mutta KAKSI myyjää vain käveli hänen ohitseen kiinnittämättä mitään huomiota, vaikka tämä papparainen kuuluvalla äänellä totesi "anteeksi, voisitteko auttaa"..
No, myyjien käytökseen suivaantunut ulkopuolinen nuori mies sitten päätti auttaa tätä miestä, vaikkei ollut henkilökuntaa.
En tiedä, antoiko tämä nuori mies myös palautetta liikkeelle, vaikka hän niin sanoikin tälle papparaiselle.
Äidilleni ei ole tuolta puljusta myyty puuta, koska hän meni kauppaan tuntia ennen sulkemisaikaa. Toisella kerralla puuta ei myyty, koska äiti pyysi miehiä auttamaan puun kantamisessa peräkärryyn (äidillä paha reuma käsissä), ja miehet eivät kuulemma juuri sillä hetkellä ehtineet. Jäi koko kauppa tekemättä sitten... Äiti olisi kyllä odottanut.
tarkoitatko Jyväskylää vai Kuopiota?
Nuo eivät ole Etelä-Savoa. Itse tarkoitin Mikkeliä.
t. Se ekana tuosta maininnut
silti toisissa paikoissa saan hyvää palvelua, toisissa en eli ei se ole aina siitä asiakkaasta kiinni. Ja sillä jaksanko hymyillä ja ottaa myyjän "mukaan juoneen", ei pitäisi olla mitään merkitystä palveluun.
Olen reissannut ympäri maailmaa, shoppaillut joka puolella ja syönyt mitä erilaisemmissa ravintoloissa ja katukeittiöissä, enkä yhtäkään kertaa muista saaneeni minkäänlaista huonoa palvelua missään! Aina on riittänyt hyvät tavat ja ystävällisyys siihen, että myyjät kohtelevat mukavasti. Ja nyt olen 32-vuotias, eikä edes nuorena kohdeltu epäystävällisesti.
Joku kertoi huonosta palvelusta Virossa, mutta itse siellä asuneena en muista yhtäkään huonoa palvelukokemusta. Toki neuvostoliittolainen palvelukulttuuri on vielä hengissä, eikä kaikille asiakkaille juuri hymyillä, mutta siihen tottuu, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ja kun osaa edes vähän paikallista kieltä, niin usein se hymy löytyy tympeämmältäkin myyjältä :)
Uskon vahvasti, että omalla olemuiksella ja käytöksellä on suuri merkitys siinä, miten tulee kohdelluksi asiakaspalvelutilanteissa. En voi uskoa, että minulla on koko elämäni käynyt vain hyvä tuuri myyjien kanssa. Jos itse on kiukkuinen ja naama norsunveellä ja ehkäpä ennakkoluuloisen sulkeutunut ja olemukseltaan tyylitön, niin todennäköisesti myös tulee kohdellusti tympeämmin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :)
Allekirjoitan tämän. Saan lähes poikkeuksetta hyvää palvelua. Olen itse aikoinani ollut myyjä ja osaan luullakseni käyttäytyä jotenkin niin, että minua halutaan palvella. Tervehdin reippaasti ja iloisesti, esitän asiani selkeästi ja kohtelen myyjää kuin ihmistä. Otan hänet vähän kuin "mukaan juoneen" jutustelemalla ja olemalla mukava. Sisareni on tässä vielä parempi, hänellä on jokin taikakeino saada myyjät suorastaan juoksemaan hyllyjen välissä ja etsimään oikeita tuotteita ihan omasta halustaan.
Olen pannut merkille, että ystäväni, joka valittaa aina saavansa huonoa palvelua, käyttäytyy kaupassa ihan eri tavalla. Hän on aika ujo ja saattaa sen vuoksi esittää asiansa töksähtelevään sävyyn ilman hymyn häivääkään. Tiedän, ettei hän tee sitä tahallaan mutta luulen, että hän saattaa vaikuttaa monista myyjistä aika tylyltä.
Tietenkin kaikille pitäisi antaa yhtä hyvää palvelua siitä riippumatta, jaksaako asiakas hymyillä. Mutta niin se taitaa mennä, että sanattomilla viesteillä on yhtä paljon merkitystä kuin sillä, mitä suusta tulee.
Jos satuit lukemaan viestini kokonaan, niin ehkä huomasit, että lopussa kirjoitin, että periaatteessa asiakkaan hymyllä, ulkonäöllä tai muulla ei PITÄISI olla vaikutusta palveluun. Mutta on sekin ihmeellistä, että jotkut meistä tuntuvat saavan hyvää palvelua lähes aina ja jotkut eivät koskaan.
Tässä ketjussa suurin osa nyt on saanut ihan järkyttävää palvelua, mutta siitäkin voi mielestäni asiallisesti huomauttaa. Minä en usko jaloilla äänestämiseen, jos minkäänlaista sanallista tai kirjallista palautetta ei anneta. Suu auki ja mielipide kuuluville - asiallisesti. Minkään kaupan pystyssä pysyminen ei ole oikeasti yhdestä asiakkaasta kiinni. Tai edes kymmenestä.
asiakaspalveluvamma on ihan niissä palvelijoissa, eikä asiakkaissa. Lähtökohtaisesti juoksutetaan, kyykytetään ja pompotetaan - kun kerran voidaan.
Ihan sama miten asiakas siinä lähestyy, ei auta, vaikka päällään seisoisi.
Viimeksi minun odotettiin käyvän uudestaan tunnin päässä sairaalalla varaamassa aikaa, kun lääkäri oli unohtanut sanoa, että se pitää varata siellä sairaalassa, eikä voi muka hoitaa puhelimella. Minä siis sairauslomalla ja sairas ja minun pitäisi juosta siellä erikseen lääkärin mokan takia hoitamassa pikkuasia, joka sitten hoitui kuin hoituikin puhelimella, kun aikani tinkkasin.
pari vuotta sitten, mutta tuli tästä ketjusta mieleen. Esikoinen oli pieni vauva, ja flunssainen, itselläkin oli flunssa ja sitäpaitsi hormonit hyrräsi, olin uupunut jne. Myyjä neuvoi toista asiakasta käytävällä, josta yritin mennä vaunujen kanssa. Sanoin "anteeksi", jolloin asiakas väisti, mutta myyjä esitti, ettei kuullut, ja jatkoi liikahtamatta selitystään. Sanoin uudelleen -> sama juttu, mutta kun toinen asiakas kiusaantuneena siirtyi kokonaan pois käytävältä, niin myyjä vilkaisemattakaan minuun tai keskeyttämättä selitystään liikahti hiukan, niin että juuri ja juuri mahduin ohi.
Pikkujuttu tietenkin, mutta en tajua mikä tuollaiseen käytökseen motivoi.
No se että niin uhmakkaasti lähdetään pois.. no kaikenlaisia sitä maa päällään kantaa, todennäköisesti rupusakkia tuollaiset poisjuoksijat, itse olen sentään hieman ns. paremmissa töissä, ei tuollaisia tarvitse katsoa
ettei tarvitse ymmärtää lukemistaan, saatikka kirjoittaa ymmärrettävästi. Eikös se pois lähteminen tarkoita juuri sitä että ei katsota tuollaista käytöstä?