Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
Ahdistelevat jo ovella. Ahdistavia ihmisiä.
Alkossa, vaikka olen ollut kassalla alaikäisen tyttäreni kanssa. En ole kuullut, että keneltäkään perheelliseltä olisi otettu vaikka Prisman kassalla saunakaljat pois, kun on perheen teinien kanssa ostoksilla.
Alkokin noudattaa sitä. Kaikkien ostotapahtumassa mukana olevien tulee olla yli 18-v.
olen omien lapsien kera käynyt alkossa parikin kertaa ja teininä ollut isäni kanssa käymässä. Kun olen sattunut olemaan mukana kauppareissulla, jossa samalla kävi alkossa. Että kyllä tuolla ärrällä on jotain vikaan mennyt. Sitäpaitsi, asiakasta EI NOLATA, eli asia pitää esittää sopivasti pahoitellen niin, ettei asiakas tunne oloaan noloksi vaikka vahingossa rikkoisikin jotain "sääntöä".
Myyjä voi kieltäytyä myymästä, jos on olemassa epäilys, että juomat välitetään alaikäiselle, mutta jos nuori on vanhempiensa mukana, niin ei sellaista saa turhaan epäillä. Jos ei muuten mene perille, niin aina voi valittaa myyjän esimiehelle
Mä en tajua noita asiakkaita jotka jättää kamat johonkin kassalle sen takia kun joku satutaan palvelemaan eka ja huudetaan perään "käyn sitten toisessa apteekissa/kaupassa" jne..
tai muuten vaan kun ollaan jostain vihastuneita, niin heti ollaan vaihtamassa kauppaa..Kuinka paljon helpompaa olis oottaa se pari ylimääräistä minuuttia siellä alkuperäisessä paikassa pidempään, kuin lähteä etsimään toista apteekkia/kauppaa, siellä kerätä samat kamat ja sit vielä odottaa kassalle minne saattaa mahdollisesti olla vielä pidempikin jono.
idiootit.
Herää kysymys oletteko niitä huonoja asiakaspalvelijoita itse, kun huonoon palveluun reagoiminen noin kismittää.
Tampereella Radiokirppiksellä. En enää muista mitään yksittäisiä tapauksia, mutta henkilökunnan asenne tuntuu olevan, että asiakkaat ja tavaroitaan myyvät ovat lähtökohtaisesti suunnilleen rikollisia. Todella nyrpeää ja tylyä, ihan kuin asiakkuus olisi rikos. Mutta suosittu kirppis on silti.
YTHS:llä sain aika tylyä kohtelua kerran. Olin ollut nielurisaleikkauksessa ja kivut olivat valtaisat. Oli mennyt n. viikko leikkauksesta. Olin syönyt Panacodeja juuri ohjeen mukaan, mutta ne eivät riittäneet koko sairaslomalle eli pariksi viikoksi. Menin YTHS:lle kysyäkseni voiko reseptin uusia siellä. Nainen siinä luukulla suhtautui minuun kuin narkomaaniin, mikä oli suorastaan huvittavaa :D Olin saanut reseptin sieltä leikkaavalta taholta, joten en voinut uusia sitä yths:llä. SE oli ihan ok, ei siinä mitään. Mutta sen naisen suhtautuminen, tosi tylyä ja oikeasti tuli ihan häkeltynyt olo. "Eiköhän se lääkäri oo tarkoittanutkin että sä PÄÄSET EROON siitä tähän mennessä" (joo, ohjeiden mukaan söin ja ohjeidenkin -ja kipujen- mukaan kipulääkitystä piti vielä jatkaa).
Tuon "asiakaspalvelijan" tylyys tuntui kahta kamalammalta, kun kivut olivat ihan järkyttävät sillä hetkellä, puhuminenkin oli vaikeaa. Hän olisi voinut ihan asiallisesti sanoa, että valitettavasti me emme voi uusia reseptiä täällä kun se on annettu muualta. Sen sijaan hän antoi ymmärtää minun olevan joku narkkari, joka käy kärttämässä panacodeja joka luukulla. Oli tosi tyly ja paheksuva. (Parasta on ettei koko lääke "nouse päähän" mulla millään tapaa muutenkaan:D)
Soitin sitten sinne sairaalaan, josta todettiin heti ystävällisesti, että ilman muuta laitetaan uusi resepti. Juu että ei ollut lääkäri tarkoittanut että mun "pitää päästä eroon" siitä ensimmäisen viikon aikana. Ja tosiaan minä en siinä tiskillä inttänyt enkä toiminut mitenkään provosoivasti. Yleensäkään ei ole sellainen tapana. Päinvastoin pyrin aina olemaan hymyilevä ja ystävällinen. Ihan tiedoksi näille joiden mielestä asiakaspalvelun laatu on täysin asiakkaasta itsestään kiinni.
VR:llä sain kerran kanssa sellaista "olet kriminaali" -tyyppistä palvelua. Kaverini oli unohtanut puhelimensa minun kotikaupunkiini josta olin lähdössä etelään päin. Kaveri asui vielä etelämpänä. Hänellä oli aikaisemmin käynyt vastaava kämmi ja hän oli saanut puhelimensa kun tuttu oli vienyt puhelimen junaan. Ja kaveri oli sitten junasta hakenut sen puhelimensa. Kun tämä systeemi oli ennenkin ollut mahdollinen, niin kaveri sitten pyysi josko minä voisin antaa puhelimen junassa henkilökunnalle, niin kuin silloin aikaisemminkin oli tehty.
Kun konnari tuli leimaamaan lippua, esitin ystävällisesti asiani selittämällä tilanteen. Konnari oli hyvin kiukkuinen ja suhtautui minuun kuin olisin rikosta tekemässä. Jälleen pysyin "asiakaspalvelijan" käytöksestä huolimatta itse koko ajan viilipyttynä, yhteistyökykyisenä ja ystävällisenä ja kun konnari sanoi että ei käy niin totesin ystävällisesti että ok, tässä oli varmaan sitten jokin väärinkäsitys.
No tämä konnari sitten lähti toisen konnarin luo vaunun päähän. Nämä kaksi juttelivat siellä ja mulkoilivat minua. Sitten tämä toinen kunnon räyhänhenki tuli raivoamaan minulle, että ei tämä mikään rahtipalvelu ole. Ajatteli sitten ihan lämpimikseen tulla vielä kyykyttämään minua lisää, vaikka olin jo asiallisesti todennut että asia on ok, jos ei tällaista käytäntöä VR:llä ole. Totesin, että tässä tuli sitten vain jokin väärinymmärrys kun aikaisemmin vastaava tilanne oli hoitunut näin.
Tuo tilanne oli niin häkellyttävä, että en siinä osannut sanoa takaisin, totesin vaan ties monennenko kerran rauhallisesti että ok, ei sitten mitään jos ei tällaista käytäntöä teillä ole. Mutta kun tää pahempi konnari nyt oli alkanut höyryjään päästelemään niin ei se siitä välittänyt vaikka olin jo ajat sitten todennut asian olevan ihan ok. Se oli niin huvittavaa kun nuo äijät tekivät tilanteesta ihan ihme shown. Ei vissiin ollut oikeita rettelöitsijöitä hetkeen ollut junassa kun piti ihan rauhallisen ja yhteistyökykyisen matkustajan kimppuun hyökätä. Olihan se tilanteenakin aika nolo, istua siinä läksytettävänä kuin suurempikin pahantekijä.
Laitoin kyllä sitten vr:lle jälkikäteen palautetta ja sain kaksi kahvilippua (vau!). Siinäkin vielä ärsytti se, että vaikka olin erittäin selkeästi ja moneen kertaan tähdentänyt, ettei ongelma ollut siinä ettei tuota puhelinta voitu vaan siinä, miten törkeästi nuo konnarit hyökkäsivät kimppuuni. Silti siinä palautteen vastauksessa jauhettiin lähinnä juuri siitä miksi sitä puhelinta ei kuljetettu. Luetunymmärtäminen ei taida olla sitten ihan vahvimpia alueita sielläkään. Muutenkin VR:llä etenkin lipunmyynnissä on ollut välillä ihan koomisen tympeitä ja tiuskivia virkailijoita. Vastaavasti kyllä mukaviakin on ollut, etenkin konnareissa.
Terveydenhuollossa sitten on kanssa kaikenlaista. Tämä ei ole tapahtunut itselleni, mutta läheiselleni on ihan pokkana valehdeltu, kun hän peloissaan pyysi rauhoittavaa yhteen toimenpiteeseen. Hänelle oli sanottu, että ei voida antaa rauhoittavaa, kun toimenpidettä ei VOI tehdä rauhoittavien vaikutuksen alaisena. Todellisuudessa tätä toimenpidettä tehdään niin rauhoittavien alaisena (jossain jopa rutiininomaisesti), humautuksessa kuin jopa nukutuksessakin. Eli ihan säästösyistä päätettiin vähän kusta potilasta linssiin.
Bussikuskeissa on kanssa kaikenlaisia... Varmaan jotain elämäänsä tyytymättömiä pakolla työllistettyjä tyyppejä. Näitä juttuja olisi MONTA, mutta sanotaan nyt pari. Tyypillistä on se, että jos ihminen ottaa parikin juoksuaskelta pysäkille, niin ei oteta kyytiin. Itse juoksin kerran pienen matkan pysäkille, kun bussi oli siinä jo pysähtyneenä. Juoksin bussin edestä päin, joten kuski näki minut koko ajan. Ehdin kyllä mainiosti vielä jonottaakin siinä ihan rauhassa bussiin, edellä varmaan neljä ihmistä. Mutta tämä kuskipa vissiin vittuuntui minun juoksuaskeleistani koska veti oven nenäni edestä kiinni ja kiihdytti pois. Ei tosiaankaan voinut jäädä huomaamatta että olin tulossa, kun ensin juoksin pysäkille ja sitten vielä jonotin siinä muiden perässä.
Toinen tyypillinen bussikuskiesimerkki: olin menossa seutulinjan autolla kaupungin ulkopuolelle. Matkasin sinne aika paljon, ja joskus bussissa ei lukenut ihan joka määränpäätä. Koska minun oli pakko päästä määränpäähäni enkä voinut missata bussia (työt odotti), pysäytin bussin ja kysyin että meneekö tämä paikkaan x. Kuski tulistui ja sanoi tosi ilkeästi, että "Lukeeko tuolla x, lukeeko! (osoitti sitä etutaulua)". Hämilläni sitten kävin kurkkaamassa ja totesin että no ei... "NO EI TÄMÄ SITTEN MENE!". Tuosta tuli aika paska fiilis, kuskista oikein huokui viha ja vittumaisuus. Ärsyttää että noi tilanteet tulee usein niin yllättäen ja on niin outoja, ettei niissä ehdi leikata tarpeeksi nopeasti. Että siis osaisi näpäyttää jotakin takaisin. Jälkikäteen olen kyllä muutamia kertoja sitten pistänyt palautetta menemään.
Olishan sitä kaikenlaista, just nyt ei tule muita mieleen. Eiköhän tässä jo ensalkuun ollutkin tarpeeksi :D
Viime syksynä astuin viimeisenä bussiin ja se naispuolinen bussikuski alkoi huutaa mulle. Olin ihmeissäni sanoin "Anteeksi?", mutta siitä se sai sitten enemmän vettä myllyyn ja jatkoi sättimistä. Ennen minua bussiin astunut nainen ihmetteli ääneen bussikuskin käytöstä. En vieläkään tajua mitä mä tein väärin. Joka päivä mä siihen bussiin ihan samanlailla nousen ja ikinä ei oo kukaan huomauttanut mitään.
Sokos Emotionin ikärasismi ärsyttää, eli kaikki vanhat rouvat otetaan törkeästi jonon ohi ja mä saan vain anteeksi pyytelevän hymyn. Viime kerran jälkeen en enää vie rahojani siihen kauppaan. Onneksi Stockman beautysta saa palvelua :)
Menin lasten kanssa Nokian Edeniin kylpylään muutamia vuosia sitten. Taisi olla joululomalla.
Meidän edessä tiskille oli pieni jono, joten odotimme vuoroamme. Meidän vuoromme tuli, astuin tiskin eteen ja sanoin: "Päivää, yksi aikuinen ja kolme lasta, kiitos". Sitten sanoin: "Emme ole olleet täällä ennen, joten kuinkahan meidän pitää toimia, kun pojat menevät keskenään miesten puolelle".
Nainen katsoi meitä naama nyrpyllä ja sanoi: "Etko sina juuri kuulla mita mina kertoa toiselle perheelle? Miksi mina kertoa aina ja aina uudestaan kun ei voi kuunnella".
Olin niin tyrmistynyt, etten saanut sanaa suusta. Meillä kun on totuttu antamaan rauha edellä asioiville. Maksoin maksun ja vilkaisin nimikylttiä. Olga.
Oli muuten ensimmäinen ja ainoa kerta kun Edenissä kävimme. Kylpylä oli täynnä itänaapureitamme, naiset lilluivat meikit naamassa pesemättömine hiuksineen altaissa ja kakaransa hyppivät toisten päälle porealtaassa. Siinä itsekseni mietin, että jos ei pese kasvoja eikä tukkaa, ei varmaan pese mitään muutakaan. Örp.
Noin tunnin jälkeen omat lapseni sanoivat, että pitäisköhän lähteä kotiin kun ei täällä pysty pulikoimaan rauhassa.
Normaalitilanteessa olisin antanut palautetta, nyt oli vaan niin paljon helpompaa tehdä päätös ettei koskaan enää Edeniä meille.
Tämän tarinan muistan kyllä jakaa.
remontin alla olevaan keittiöön kerralla kaikki keittiökoneet. Ensimmäisessä liikkeessä myyjä nojaili tiskiin purkkaa jauhaen eikä tehnyt elettäkään pavelun suuntaan -> lähdettiin pois. Seuraavassa liikkeessä myyjä palveli alttiisti, mutta ei oikein tiennyt mistään mitään -> Oltiin kohteliaita, mutta ei ostettu mitään. Kolmannessa liikkeessä myyjä tervehti heti, vaikka oli edellisen asiakkaan palvelu kesken. Odoteltiin sitten vuoroamme, jonka jälkeen saimme ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua -> teimme kaupat heti vaikka yhtä tuotetta täytyi odotella muutama viikko.
Soneran Tampereen Koskikeskuksen Maijalla on palvelun perusasiat kovin hukassa ja Soneran muuten toimiva ja hyvä palvelukonsepti ei hänen kohdallaan toteudu millään muotoa.
Maija ei ole aidosti kiinnostunut asiakkaan ongelmasta ja sen ratkaisusta, hänestä asiakas on aina tehnyt itse jotakin väärin, hän ei jaksa selvittää miten voisi auttaa, ei selvitä eri vaihtoehtoja joita asiakkaalla olisi, vaan sanoo heti että ei. Lisäksi unohtuu niin hymyä, kuin iloisuus.
Sinällään ikävää kun ko paikassa muuten saa loistavaa palvelua, joten vältä Maijaa. Jso paikalla on Oskari niin häneltä saat aina parasta palvelua.
on kunnostautunut pariinkin kertaan. Enää en tilaa niiltä ainuttakaan lehteä.
tarkoitatko Jyväskylää vai Kuopiota?
Jyväskylä sijaitsee Kesmi-Suomen maakunnassa ja Kuopio Pohjois-Savossa. että ei varmaan kummassakaan noist.
Tapahtui mun miehelle:
Meni autokauppaan autonvaihto tarkoituksessa. Olisi halunnut käydä koeajamassa muutaman vuoden vanhaa farmari BMW:tä. Myyjä oli todennut tylysti, että: "Pitäiskö keskustella ensin tuosta rahoituspuolesta".
Jäi muuten BMW sinne liikkeeseen! Automyyjä ei ollut nähnyt mieheni saapuvan liikkeen pihaan suunnilleen kyseisen BMW:n hintaisella farmari Volvolla. Eli ei ollut isosta välirahasta todellakaan kysymys. Myyjä teki varmaankin arvion mieheni "ostokyvystä" vaatetuksen ja nuoren iän perusteella. Mieheni kun oli sattunut pukeutumaan rennosti college-housuihin ja huppariin.
Räikeää asiakkaan aliarvioimista!!! Ei olla kyseisen autoliikkeen ovia käyty avaamassa tapahtuneen jälkeen myöhemminkään!
Tuo Eurokangas taitaa muuten olla samanlainen ympäri Suomen! Ainakin Rovaniemellä olen joutunut juoksemaan myyjien perässä ja kun olen kysynyt ohjeita ja vinkkejä tietynlaisen kankaan ompeluun (olen itse erikoisliikkeen myyjä ja siksi käytän aina hyväkseni myyjien ammattitaitoa ja tietämystä) olen saanut vastaukseksi "en tiiä" tai sitten välttelevää mutinaa. Joka kerta tuolta liikkeestä lähtiessäni vittuillessani huikkaan oikein kuuluvat kiitokset ja päivänjatkot, myyjien kauhistukseksi. Se voi jopa tervehtiminen olla joillekin vaikeaa.
Minusta on kans inhottavaa vaikka kun on pakettia noutamassa niin kassantäti/setä kailottaa nimeni täysillä että oliko tällä nimellä. Mutta lääkärissä on käynyt sama että kysyvät kovaan ääneen että onko osoite vielä tämä ja tämä.
Minä olen saanut aina hyvää palvelua Eurokankaassa. Erityisesti Mikkelin Eurokankaassa taannoin. Harmitti etten ottanut myyjän nimeä ylös. Hän näki vaivaa ja lopulta löytyi juuri tismalleen se kangas, jota olin etsimässä. Enkä ollut edes ostamassa heiltä vaan myöhemmin toisesta Eurokankaasta omalta paikkakunnalta.
Sen sijaan eräässä pankissa on kassalla surkeaa palvelua. Kaksi teinimäisesti käyttäytyvää kassaneitiä pyörittelevät silmiään eikä jää epäselväksi mitä mieltä he ovat asiakkaistaan. Käytös on jo niin huonoa, että ihmetyttää kuinka he ovat päässeet työhönsä. Asiakaspalvelijana hyvät käytöstavat ovat kaiken a ja o, vaikkei asiakas miellyttäisikään.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2011 klo 01:34"]
Ei mitään palvelua,jos et ole silmäätekevä.
[/quote]
Tää on totta Lopen rautakaupasta. Hinnat vaihtelevat pärstäkertoimen mukaan ja myyjät eivät huomioi millään lailla jos et kuulu paikkakunnan koviin nimiin. Rauhassa saa olla vaikka apua yrittäisikin kysyä. Tää on kokeiltu liian monta kertaa, ajan siis suoraan Riihimäkeen jos tarviin jotain rautakauppakamaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2011 klo 11:27"]
Olimme nuoria ja meillä oli lehdessä ilmoitus, että haluamme vuokrata asunnon. Myös tämä pankinjohtaja otti yhteyttä. Saimme avaimet käydäksemme katsomassa asuntoa. Minä menin palauttamaan yksin avaimia ja sovittiin, että jos otamme asunnon, seuraavana päivänä allekirjoitetaan vuokrasopimus. Kysyin, että pitääkö meidän molempien olla paikalla. Ukko vastasi, että ei, riittää kun miehenne tulee.
Ei otettu sitten sitä asuntoa kun oli vara valita.
Mulle tulee mieleen, että kysyit tarkoittaen, että pitääkö sinunkin olla paikalla..pitääkö meidän molempien olla paikalla, ihan kuin tarkoittaisit, että sinulla olisi muuta...
Yhdessä keittiö- ja kylpyhuonekalusteita myyvässä liikkeessä oli synttäriviikonloppu, jossa oli kahvitarjoilu ja jota mainostettiin paikallislehdessä. Myös tarjous synttärien kunniaksi, muistaakseni -15% viikonlopun aikana tehdyistä kaupoista. Menimme miehen kanssa tekemään kauppoja nettikatselmuksen perusteella kylppäriremppaan ja löysimme vapaan myyjän. Hän oli suorastaan pelästyneen näköisen,kun lähestyimme häntä ja viittoili kylpyhuonemalliston suuntaan. Sanoin, että haluaisimme pyytää tarjousta, jatiedämme jo mitkä kalusteet haluamme, joten voisimmeko tehdä tarjouspyynnön tuossa vapaan pöydän ääressä. Myyjä mutisi että heidän pitäisi nyt vaan kiertää ja että heitä on kielletty istumasta (!!!) Myöskän tarjousta ei olisi mahdollista saada. Selvä, ilmeisesti tarkoitus oli vaan juottaa kahvia katselijoille eikä tehdä niitä kauppoja synttärialennusten kera. Ihan käsittämätön meininki oikeasti.
Oy Anders Meder Ab
Helsingissä, Fredalla.
Aivan järkyttävän huonoa palvelua siinä Mederin puolella. (samassa yhteydessä toimii lahjatavaraliike, LahjaRosa, jonka omistaja on aina palvelualtis) Mutta Mederin nainen on todella tympeä eikä halua edes pakata asiakkaan tavaroita mihinkään, tyyliin "mä laitan tän siihen sun kassiin, kyllä se mahtuu..." ja sitten tunkee ostokseni jo muutenkin ahtaaseen kauppakassiini. Olin niin äimistynyt, etten osannut sanoa mitään.
Nykyisin en enää osta Mederiltä mitään, LahjaRosan puolella voin käydä kun siellä on ihania tavaroita ja hyvä palvelu.
Oulussa alusvaateliike Sinikaarteessa. En ikinä enää mene sinne, toivon että sille kärttymuorille sattuu jotain- liukastuu vaikka banaanin kuoreen tai liikkeeseen tulee vesivahinko!
Täytyy ihan kirjoittaa jonnekin, kun tuli sen verran vihamielistä asiakaspalvelua suutarilta, kyseessä on Kuopion Prisma. Soitin sinne ensin tiedustellakseni aukioloaikoja, koska niitä ei netistä löytynyt (ko suutari on lähimpänä yliopistoa jonne olin menossa). Kenkääni pitäisi laittaa uusi kantalappu ja kysyin ehtisikö sen tehdä samana päivänä, sanoi että eiköhän ehdi. Puhelimessa olin aistivinani pientä ärtyneisyyttä, mutta ihan asiallinen keskustelu kuitenkin oli. No, en älynnyt ottaa mukaan toista kenkää joten hommaa ei voinut tehdä, sanoin että tuon tuon toisen kengän vaikka huomenna. Päätin kuitenkin alkuillasta, että kipaisen viemässä toisenkin kengän Prismalle. No, sielläpä sitten oli väsynyt ja stressaantunut suutari (eri kuin päivällä), en kuullut mitä kaikkea hän napisi, mutta pitkää päivää ainakin ja sitä, että kunpa saisi edes hetken olla rauhassa. Vähän hämmentyneenä siinä odottelin, että tuleekohan hän tiskille. Kannattaisi laittaa lappu pöydälle, että ei saa häiritä, jos ei halua että asiakkaat häiritsevät liikkeen aukioloaikana. Tuli kuitenkin tiskille ja närkästyi kun menin kysymään, voisiko kengät hakea huomenna (ei niillä olisi edes kiire ollut, mutta olin käsittänyt että kantalappu ehditään päivän aikana vaihtaa). Huomenna, ei kuule onnistu, meillä on kahden viikon jono! Jep jep, otin sitten kengät mukaani ja vien ne toiselle suutarille.