Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti, naapurin mummo (joka on ennenkin ahdistellut) kävi tiputtamassa postiluukusta..

Vierailija
10.07.2011 |

lompakkonsa ja pienen kansion täynnä hänen henkilökohtaisia papereitaan, mm. pankkikortin tunnusluku yms. Sama mummo on ahdistellut mua siitä asti kun muutin (n. puoli vuotta sitten), kyttää joskus rapussa milloin tulen ulos ja muutenkin etsii todella epätoivoisesti juttuseuraa.

En nyt oikein ymmärrä mikä tän teon pointti oli, haluaako mun käyvän kaupassa vai mitä? En tosiaankaan ala kenenkään juoksupojaksi, mulla on omakin elämä. En haluaisi olla mummon kanssa missään tekemisissä, olenko kamala ihminen jos menen vaan tiputtamaan nuo takaisin postiluukusta sanomatta sanaakaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot, että jos ei ahdistelut lopu otat yhteyden poliisiin ja haet lähestymiskiellon. Jos lähestymiskieltoa rikkoo voi joutua jopa vankilaan.

Totuushan on, että tuskin noilla perusteilla saisi lähestymiskieltoa, mutta tuskin se näistäjutuista mitään ymmärtää. Kun uhkaat poliisilla ja vankilalla, niin ehkä se on jonkinlainen pelotus sille.

Vierailija
22/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäinen ja vähän dementoitunut. Karseeta jos ei lapsia, ystäviä eikä sukulaisia!

Joskus olet itsekin vanha ja ehkä yksinäinen mieti asiaa siltä kannalta ja ole ainakin kohtelias!

Minä soittaisin poliisille ja kertoisin mitä teki. He neuvovat eteenpäin ja olet tehnyt voitavasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän syyttää sitten varkaudesta :D

Vierailija
24/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisin tästä tapahtumasta ja muutenkin tilanteesta. Kysyisin neuvoja, mihin pitää ottaa yhteyttä jos naapuri on sekaisin, dementoitunut ja ahdistelee. Ehkä kaupungin sosiaalipuoleen?

Eikö apua tarvitsevista sekopäisistä vanhuksistakin voisi tehdä vastaavanlaisia ilmoituksia, kun voi tehdä lastensuojeluilmoituksia?

Vierailija
25/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutimme tähän taloon kuusi vuotta sitten,mummo jolta ostimme meni poliisin puheille kertomaan että olimme varastaneet häneltä kassillisen vöitä ja höyrysilitysraudan.

Sama mummo ilmaantui kolmisen vuotta sitten eteiseen etsimään "sinistä nukkea"- nyt makaa umpidementoituneena vanhainkodissa.

Että tod. näk. dementiaa- soita sukulaiselle tai sossuun, hoitavat asiaa...

Vierailija
26/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha on sitten syyttää sua varkaudesta, kun

mitään todisteita ei ole.

Jos syyttää, niin sinähän voit sitten syyttää sitä aiheettomasta ilmiannosta ja vaikka kotirauhan häirinnästä.

Mä ehdotan myös, että tästälähtien alat kuvaamaan kännykälläsi ne tilanteet kun se ahdistelee.

Siinä on todistetta sitten vaikka hakea sitä lähestymiskieltoakin.

Vierailija
27/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua oksettaa lukea näitä "sekopää/hullu"-vanhus juttuja...ota yhteyttä sukulaisiin tai isännöitsijään joka ottaa sukulaisiin yhteyttä. Ei nämä tilanteet ole kivoja meille omaisillekaan saati auta yhtään "sekopäät terveet", jotka kirjoittelee näillä palstoilla

Ikinä sitä ei tiedä mihin tilanteeseen itse joutuu vanhuudessa

Vierailija
28/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo Kuullostaa ihan ex-naapuriltamme!

Piti vahtia pihassa ja takertui jokaiseen ohikulkevaan naapuriin, eikä päästänyt lähtemään.

Kerran tarrasi vauvaani kiinni ja sanoi, että ei päästä meitä lähtemään.

Oli tosi ahdistavaa, onneksi ei asuta enää siellä!

Vierailija
29/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teillä on normaali vastuuntunto? Kyllä hädänalaisia täytyy pystyä auttamaan, vaikka kuinka ahdistaa. Ja mikä teitä ahdistaa, se että pelkäätte itse olevanne muutaman kymmenen vuoden kulututua tarraamassa toisiin. Lapsia ja vanhuksia täytyy auttaa, ei avuttomia voi jättää heitteille. Mummulle on löydyttävä apua se vaatii vain puhelinsoiton ja mummon haastattelun

Vierailija
30/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran täytyy tuntea vastuunsa jokaisen, vaikka kuinka olisi ikävää ja ärsyttävää ja inhottavaa!

Vierailija
31/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran täytyy tuntea vastuunsa jokaisen, vaikka kuinka olisi ikävää ja ärsyttävää ja inhottavaa!

Ajattele, jos tuo raukka olisi sinun äitisi tai sinun lapsesi?

Vierailija
32/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itse olisin tuossa tilanteessa käynyt heittämässä mummon postiluukkuun nuo paperit sen kummemmin ajattelematta. Tämän ketjun luettuani alan kallistua sossu-linjalle. Soita aamulla sosiaalipalveluun tai vanhustyöhön teidän kunnalla/kaupungilla ja kysy neuvoa. Jos on kiinni niin soita poliisille. Kysy myös sitä vietkö itse postilaatikkoon vai hakeeko viranomaiset. Sanoisinko, että tietynlaista lähimmäisenrakkautta ja välittämistä olisi puuttua nyt tähän. Saa viranomaiset alkaa selvitellä omaisten kanssa asiaa.

Tietysti yksi asia miksi joku jättäisi henkilökhtaiset tavaransa toiselle olisi se, jos hauto itsemurhaa. Voisit ehkä rimpauttaa ovikelloa ja katsoa tuleeko joku edes avaamaan oven. Mummeli voi olla yksinäinen, mutta ei se oikeuta oven takana vahtimista ja kyttäämistä!

Vierailija
33/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei avannut, joten tiputin tavarat luukusta ja laitoin mukaan lapun jossa luki "hei, nämä tuli varmaan väärästä luukusta?". Homma on mun puolesta selvä, ellei ala huomenna tai joskus tunkemaan uudestaan sitä lompakkoa. Sit kyl soitan jonnekin.

-ap

Vierailija
34/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä ihan sydän väärällään tuon mummon puolesta. Soita hänelle apua! Sosiaalipäivystys tai vanhustyö tai ihan vaikka poliisi!

Mulle juuri soitettiin että kaukana yksinasuva dementoitunut vanhempani oli karannut rollaattorin kanssa ja sitten häntä oli haettu eikä meinanut edes suostua lähtemään takaisin kotiin. Hän on muutenkin sairas (kulkee siis laitteen kanssa) joten ei kyllä saisi kulkea miten sattuu. Olen aivan sydän kylmänä ja pää hikisenä. Itkettää hirveesti tämä tilanne omalla kohdallakin.

Vierailija
35/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se mummo on vaikka podottanu ne vahingossa kadulle ja joku on erehdyksessä pudottanu ne väärään postiluukkuun.