Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle toiseksi nimeksi oma nimi?

Vierailija
10.07.2011 |

Miksi joku antaa lapselle toiseksi nimeksi oman nimensä? Sukulaispariskunnalla on tyttö ja poika ja molemmilla toisena nimenä vanhemman nimi. Näkeekö vanhemmat nää jonain oman itsensä jatkeina vai?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muodostettu vanhempien etunimistä, esim.

äidin nimi on Maija ja isän Kalle ja lapsista tulee esim. Kaija tai Kaj tai vaikka Malle.

Vierailija
22/28 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on kolme poikaa niin sen ajatuksen sitten huomaa. Lapset taas tykkää kun heillä on isän nimi.

Mies sai aikanaan ajatuksen silloselta valmentajalta jolla oli tämä tapa suvussaan. Ja me tykätään, ei kiinnosta turkastakaan mitä mieltä muut on. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti: Sari

isä: Kari

poika: Sakari

Vierailija
24/28 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. englantilainen tapa. Antaa lapselle toiseksi nimeksi samaa sukupuolta olevan vanhemman etunimi.

Vierailija
25/28 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on johdettu äitini etunimestä (yhden kirjaimen ero) ja siskoni toinen nimi on mummomme etunimi. Minusta se on mukava tapa. Meidän tytöllä ja anopilla on yhteinen toinen nimi.

Toiset antaa lapsilleen samalla kirjaimella alkavia nimiä (kts. esim. Timo T.A. Mikkosen lapset), toiset hakee lastensa nimille mahd. laajaa hyväksyntää esim kysymällä palstalta. Perintönimet on vain yksi tapa nimetä lapset.

Vierailija
26/28 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus olisi ollut poika, toinen nimi olisi tullut isältä. Koskaan ole ymmärtänyt miksi pitää antaa nimi "perintönä".

Kyllä me miehen kanssa tosta tapeltiin (joo o...) koska minä en olisi halunnut jatkaa (minusta) typerää perinnetta mutta mies ei tinkinyt asiasta koska kuulemma niin on tehty viimeiset 80 vuotta....

Tosin ehdoksi laitoin, että joo, lapsi saa miehen toisen nimen jos sukunimi tulee minulta (ollaan naimisissa mutta pidin sukunimeni). Eipä olisi siihenkään suostunut. Onneksi tuli tyttö niin ei tarvinnut sen enempää yhdestä nimestä tapella =D ja lisää lapsia ei tule.

Vierailija
27/28 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on kolme poikaa niin sen ajatuksen sitten huomaa. Lapset taas tykkää kun heillä on isän nimi.

Mies sai aikanaan ajatuksen silloselta valmentajalta jolla oli tämä tapa suvussaan. Ja me tykätään, ei kiinnosta turkastakaan mitä mieltä muut on. :)

myöskään minua ei mitenkään kiinnosta mitä mieltä av mammat on asiasta

Vierailija
28/28 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama toinen nimi kuin minulla ja äidilläni.

Ja oikeasti sillä toisella nimellä ole mitään väliä. En minä tiedä kenenkään lapsen kavereiden toisia nimiä enkä edes omien ystävienkään. Sukulaisten tiedän, mutta en välttämättä muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän