Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta outoa, jos 14-vuotiaalla ei ole omaa pankkitiliä?

Vierailija
10.07.2011 |

Ystäväni ihmetteli, kun meidän lapsella ei ole. No, lapsemme ei käy töissä, ja vitosen viikkoraha on tähän asti säilynyt käyttämiseen saakka ihan lompakossakin.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voivat sitten seuraavalla viikolla mennä ostamaan jotain itselleen monella sadalla eurolla. 38

Vierailija
42/58 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisen rahankäytön kokonaan. Jos lapsella on toimiva, hyvä kännykkä, edellisen vuoden mallia, sen pitäisi riittää eikä tuhlattaisia uutta monen sadan euron mallia varten. Se olisi sitä säästämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin,

sehän on välttämätön,

omillanikin on useita tilejä, ja on myös rahasto-osuuksia ja pörssiosakkeita, määräaikaistilejäkin löytyy

Vierailija
44/58 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tuon ikäisellä vielä ole omaa tiliä. Teidän viikkorahakin kuulostaa aika pieneltä. Hyvä olis tuon ikäiselle jo avata pankkitili ja alkaa pikkuhiljaa perehtymään pankkiasioiden hoitoon.

Vierailija
45/58 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 16v sai oman tilin vasta nyt kun meni kesätöihin. Aiemmin sille ei ole ollut tarvetta. Sukulaiset eivät ole koskaan antaneet niin isoja rahoja, ettei niitä olisi voinut kotona säilyttää.



Itseasiassa meidän lapsilla oli pankkitilit kun olivat ihan pieniä, olikohan se kultapossukerhon tili mutta sitten kun ne muuttuivat maksullisiksi niin lopetettiin.



Ei säästämisen opetteluun pankkitiliä tarvitse. Kyllä se raha säästyy kukkarossa ihan yhtä hyvin.

Vierailija
46/58 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on aina ollut sentään tili pankissa! Electronkin ollut jostain 11-vuotiaasta asti. Olen tällä hetkellä palkanlaskijana, ja oli tosi outoa maksaa yksille alle 18v sisaruksille palkkioita, kun ne menivät vanhemman tilille! Tuli jotenkin sellainen olo että menee vanhempien pussiin rahat, vaikka varmaan vanhemmat sitten nostavat nämä summat ja antavat käteisenä lapsille.. Kuitenkin kun se pankkitilin avaaminen ei mitään ihmeempiä vaadi eikä kustanna, niin ihmettelen kyllä.. Ja kun se nyt kuitenkin on jossain vaiheessa avattava..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kommenteissa huomaa ison eron perheiden rahavaroista.

Miten säästää ellei ole koskaan rahaa edes tarpeelliseen.

Toiset tekevät sijoituksia jo sylivauvalle. Kyllä 14v jo pitäisi oppia rahankäyttöä mutta ilman rahaa se on aika vaikeaa.

Vierailija
48/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pidät mukulan tynnyrissä ja tönäiset sen 18 täyttäneenä ilman mitään valmiuksia maailmalle.

Jossain Pohjanmaan bible beltillä asutte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meindän lapsilla on ollut tilit jo suunnilleen syntymästä asti ja ovat syntyneet 90-luvulla. On outoa jos 14 vuotiaalla ei ole tiliä. Miksi ei ole? Lasten synttäri. ja joullahjat ovat aika pitkälti tuleet aina tilisiirtoina isovanhemmilta ja kummeilta.

14-vuotiaana suunnilleen on alettu miettimään visaelectoronin hankkimista, koska lapsella on alkanut olla tarpeita päästä itse omatoimisesti käyttämään tilillä olevia rahojaan.

Vierailija
50/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen luin jostain että rahankäyttötavat opitaan seitsemänvuoden ikään mennessä ja niitä on sen jäkeen enää vaikea muuttaa.

Teette karhunpalveluksen jos että päästä lasta oppimaan rahan käyttöä lapsena ja tosiaan se pitäisi tapahtua jo ennen kouluikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen luin jostain että rahankäyttötavat opitaan seitsemänvuoden ikään mennessä ja niitä on sen jäkeen enää vaikea muuttaa.

Teette karhunpalveluksen jos että päästä lasta oppimaan rahan käyttöä lapsena ja tosiaan se pitäisi tapahtua jo ennen kouluikää.

Tämä. Opetetaan että rahaa vaan tulee jostain ja ne on heti tuhlattava. Isommat ostokset maksaa joku muu eikä tarvitse välittää maksaako puhelin 100€ vai 1000€. Onnea tulevaisuuteen pikavippi firmojen asiakkaana

Vierailija
52/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tunnistautuminen? Onko henkilökorttiakaan? Jos ei niin miten esim lapsen terveystiedot, olettehan tietoisia että omakantaan tarvitaan ne ja vanhemmilla ei oikeutta saada yli 12 vuotiaan tietoja. Siksi tili ja pankkitunnukset meidän 13v tytöllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Miksi olisi? Jos siellä tilil ei olis koskaan mitään rahaa..

Vierailija
54/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulppeeta menoa 70-luvun öljykriisin aikoihin syntyneestä. Ei ollut silloin tilejä tai rahaa kuin aikuisilla, jos niilläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu yleissivistykseen alkaa harjoitelka säästämistä jo pienestä pitäen. Tähän kuuluu olennaisena osana oma tili. Kyse ei ole isoista rahoista, vaan siitä että lapsi oppii rahan käyttöä.

Vierailija
56/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teini-ikäisellä olisi hyvä olla oma tili ja sinne pitäisi vähän saada rahaakin kertymään. Vitosen viikkoraha tuon ikäisellä on naurettavan pieni, ihan sääliksi käy. Yrittäkääpäs nyt vanhemmat vähän panostaa lapseen enemmän.

Vierailija
57/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo vitonen viikossa menee jos siitä ei jää säästöön. Herkkujako ostaa sillä vai mitä? Meillä samanikäinen ostaa yhden karkkipussin viikossa. Loput viikkorahoistaan säästää omasta halusta. Raha on kyllä enemmän kuin 5€ ja laitetaan tilille. Jos jotain kalliimpaa tarvii niin laitetaan enemmän mutta itse hoitaa ostokset

Vierailija
58/58 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt vähän outoa. Mihinkäs lapsilisät menee? Eikös ne pitäisi mennä lasten tileille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan