Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvallani jokin hätänä? :(

Vierailija
09.07.2011 |

Vauva on 5 viikkoa vanha ja imetän häntä. Hän on tehnyt monta kertaa seuraavaa ja alan huolestua!

Imetän vauvaa, röyhtäytän, hän nukahtaa ja laitan sänkyynsä makaamaan selälleen. Menee jotain 30 min ja yhtäkkiä vauva tekee vinkuvia ääniä ja hänen sieraimistaan ja suustaan roiskuu paljon maitoa! Siis ihan roiskuu ympäriinsä. Vauva ei näytä hätääntyneeltä mutta minä olen :(

Onko hänellä joku vaiva tms? :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuorotellen aina puolelta toiselle? Selällään vauva voi tukehtua puklaukseensa, kun ei osaa vielä kääntyä. Ei ihme että pärskii kun vetää pulautukset henkeensä.

Vierailija
2/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä minusta tuo kuulostaa jos ei vaikuta muuten olevan milläsinkään. Jotkut on kovempia pulauttelemaan kun toiset, ja jos on hyvä syömään ja muutenkin hyvän kokoinen vauva. Mutta kannattaa olla tarkkana kun tuolleen pitkällään pulauttelee, ettei käy mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mikäli jatkat samaa rataa.

Vierailija
4/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pieni lapsi laitetaan kyjelleen siis sivusuuntaan ja älä laita heti sänkyyn, röyhtäytä kunnolla pystyssä. vauvat "pulpauttelevat" osa todella paljon maitoa takaisin ilman että on refluxia mutta asiaa kannattaa seurata ja ottaa puheeksi neuvolassa.

Vierailija
5/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkumaan. Sängyn päätyä voi vähän myös kohottaa, jos se auttaisi sitä maitoa pysymään mahassa paremmin.

Vierailija
6/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi tulee kuolemaan tuohon "pulautteluun". siis mikäli jatkat samaa rataa.

Kamala kommentti!!!!

Vierailija
7/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi tulee kuolemaan tuohon "pulautteluun". siis mikäli jatkat samaa rataa.

Kamala kommentti!!!!

jos noin reilusti pulautteleva vauva laitetaan syötön jälkeen selälleen nukkumaan!!

Vierailija
8/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla mahdollista että suomen ja ruotsin neuvoloiden kannat eroavat niin paljon toisistaan?? täällä ruotsissa sanotaan että vauva nukutetaan selällään (koska vauvoilla on se mekanismi että eivät tukehdu vaikka puklua nousee suuhun) ja tyyny pitää olla ja vielä aika muhkea. suomessa eri meininki vaikka luulisi että pohjoismaissa nyt mentäisi suunnilleen samaa rataa.

Vierailija
9/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pidä pystyasennossa kunnes on tullut kunnon puklaukset. Joitain lapsia saa röyhtäyttää pariinkin kertaan.

Vierailija
10/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä helpotti vähän yli vuoden ikäisenä. jokaisen ruokailun jälkeen oksenti monta kertaa. ja heti kun oppi kääntymään, nukkui aina vatsallaan.

Vierailija
11/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt laittaa joskus kyljelleen mutta vauva plumpsahtaa selälleen.

Hän kääntää kyllä kasvot aina sivulle kun nukkuu selällään.

t.ap

Vierailija
12/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaalaisen näköisiä.

Vierailija
13/30 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaalaisen näköisiä.

mulla on kaksi lasta ja molemmat on nukutettu selällään. Kääntävät pään aina sivulle. Toisella on latiskampi takaraivo kuin toisella aivan kuten meillä vanhemmilla on toisella latiskampi kuin toisella. Kallon malleja on erilaisia. Vauvat harvemmin nukkuu aivan takaraivollaan.

Vierailija
14/30 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla neuvotaan nukuttamaan selällään pää sivulle käännettynä, ei siis kasvot ylöspäin. Puklut valuu sivulle eikä vauva vahingossa käänny vatsalleen.

Päätä pidetään tasapuolisesti molemmilla sivuilla, että muotoutuu oikein.

Vierailija
15/30 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kaikki 3 lastani nukuttanut pääsääntöisesti kyljellään, vuorotellen eri puolilla, tämän ohjeen sain v. 2006 eikä sen jälkeen neuvottu mitään, koska oletetaan, että äidit, joilla on jo lapsia, tietävät perusasiat. Onpa hankalaa, jos ohjeet jatkuvasti muuttuvat. Sanottiin ainakin silloin, että mahallaan nukkumiseen liittyy kätkyt-kuoleman riski, joten sitä ei suositella, vaikka ilmavaivat olisivat silloin pienempiä.

Vierailija
16/30 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysuositus on, että vauvat nukutetaan selälleen! Näin sanotaan uusissa raskausoppaissa ja taysissakin opetettiin.

Vierailija
17/30 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on eri maissa erilaisia.

Vierailija
18/30 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ainakin käskettiin nukuttaa kyljellään.

Vierailija
19/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttöjen jälkeen aina kyljen vaihto. Olen nukuttanut myös paljon mahallaan. T: 5 lasta

Vierailija
20/30 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rullalle pyyhkeen. ei tyynyä suomessa vauvalle ja turun tyksissä neuvotaan nukuttamaan kylkiasennossa, mutta ei kielletä selkäasentoakaan. mahalleen vasta kun jaksaa nostaa kunnolla päätään ja liikkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi