Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin on kadonnut lapsiperheiden moraali?

Vierailija
08.07.2011 |

Alkaa suututtaa, kun meiltä on viety viikon sisällä jo kaksi lelua: ensin leikkipuistossa rattaista kuorma-auto, nyt uimarannalla laukusta uimalelu. Molemmat Helsingissä.

Kumpikaan ei ollut rahallisesti arvokas, mutta suututtaa, että ihmisillä on pokkaa varastaa minun lapsiltani omilleen. Tuskin kukaan aikuinen itselleen leluja vohkii.

Onko muilta varastettu leluja?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet itse päättänyt että joku on varastanut etkä suostu muuta ajattelemaan. Sitten kun loppuu sanat niin alat herjaamaan miten minä en kasvata lapsiani ja ne varastelee?? Ja minulla viiraa jos erehdyn sanomaan että olisiko sulla tullut mahdollisesti itsellä virhe ja muistat väärin? Kato kun sekin on ihan normaalia.. ;)

37

vimma väittää että se lelu on viety hiekkikseltä ym. Miksei sitä ole voitu viedä kuten ap sanoo? Mikä siinä on niin ihmeellistä? Miksi tätä asiaa pitää jankata ja jankata? Väittää että kyllä ne sun lapset on sen varmaan sieltä itse vieneet ja hukanneet. Etkö sä tosiaan usko että Suomessa on varkaita?

Vierailija
62/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meiltäkin hävinnyt varmaan kilotolkulla muovikrääsää ja jotain vähän arvokkaampiakin esineitä, mukaanlukien polkupyöriä, mutten ole koskaan osannut suhtautua noin maanisesti asiaan. Jos joku viitsii varastaa jonkin omistamani turhanpäiväisen muoviroinan tai vaikka sen polkupyörän, niin ottakoon, menee varmaan tarpeeseen.

Ja ei, itse en varastaisi eivätkä varasta lapsenikaan. Tosin ovat saattaneet joskus vahingossa siirtää toisten leluja taaperoikäisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meiltäkin hävinnyt varmaan kilotolkulla muovikrääsää ja jotain vähän arvokkaampiakin esineitä, mukaanlukien polkupyöriä, mutten ole koskaan osannut suhtautua noin maanisesti asiaan. Jos joku viitsii varastaa jonkin omistamani turhanpäiväisen muoviroinan tai vaikka sen polkupyörän, niin ottakoon, menee varmaan tarpeeseen.

Ja ei, itse en varastaisi eivätkä varasta lapsenikaan. Tosin ovat saattaneet joskus vahingossa siirtää toisten leluja taaperoikäisinä.

Vierailija
64/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole muovikrääsästä, vaan periaatteesta, että toisilta ei varasteta. Ihan sama, onko ap sekopää vai ei muuten, mutta eiköhän hän nimenomaan suhtaudu maanisesti siihen, että täällä puolustellaan varastamista.

ei-ap

Vierailija
65/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut puistoissa käymään niin kyllä olet varmaan nähnyt että joskus saattaa tulla eteen tilanne jolloin lapsi menee jonkun rattaille tai laukuille hakemaan jotain.

Ei sillä että lapsi on varas, aikuinenhan olisi jos tekisi niin mutta lapset nyt on uteliaita.

Ja minä ainakin olen joskus unohtanut kiireessä jotain ottamatta, sitä laittaa romua kasaan ja joku jää kotiin, pihaan, unohtuu autoon tai tipahtaa autosta parkkipaikalle, lapsen kädestä tippuu/viskataan.

Kyllä sanoin että ON NIITÄ varkaita mutta jos joku varastaa jotain uimakellukkeita vai mitä ne nyt oli niin tarpeeseen kai meni. Niin oli turha sekin "varastaminen".

37

Vierailija
66/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt muita ketjuja varkauksista lukenut, joten en osaa vastata kuin mitä tässä kirjotettu ja minä ainakin ajattelen sen niin että ihminen tekee virheitä ja siinä voi olla ap tai sen lapset tai joku muu lapsi tai vaikka tuuli joka on puhaltanut lelun syrjään! :) Tai se voi olla varas mutta ihan yhtähyvin voi olla paska tuuri että joku nyt ottaa sen tavaran mukaan epähuomiossa.

37

Vierailija
67/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä ap:n lelujen kohtalosta, mutta itse olin pöyristynyt, kun joku varasti mun lapsen kengät terveysasemalla. Juu, tarpeeseen varmaan meni.

Vierailija
68/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkäpä muoviromun häviämisen voi selittää muukin kuin suunniteltu varkaus, heti aletaan syytellä kyseistä henkilöä varkaiden puolustelijaksi. Jos kyseessä olisi joku esine, josta saattaisi irrota vähän rahaa, voisin ymmärtää asenteen, mutta tässähän puhutaan lähinnä ongelmajätteestä, jota ap:n ei enää tarvitse hävittää.

Vierailija
69/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kenkien ja muovilelujen varastaminen erityisen rumaa ja alhaista. Leppyisiköhän ap nyt...

Vierailija
70/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodistakin katoaa tavaraa, nimikoituakin, eikä niitä koskaan tule takaisin.

Uskon, että joku on huomannut kivan näköisen kuormurin, ottanut sen tyynen rauhallisesti. Kantanut vähän aikaa mukanaa ja sujauttanut sen laukkuun.

Oliko leluissanne nimet? Meillä on yleensä nimi pohjassa tms. ja ehkä varas jättää leikkimättä tällaisilla nimikoiduilla jutuilla.

Meiltä on varastettu vaippalaukku. Ja ihan varkaus oli rikosilmoituksineen jne.

Vierailija
71/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut puistoissa käymään niin kyllä olet varmaan nähnyt että joskus saattaa tulla eteen tilanne jolloin lapsi menee jonkun rattaille tai laukuille hakemaan jotain.

Ei sillä että lapsi on varas, aikuinenhan olisi jos tekisi niin mutta lapset nyt on uteliaita.

Ja minä ainakin olen joskus unohtanut kiireessä jotain ottamatta, sitä laittaa romua kasaan ja joku jää kotiin, pihaan, unohtuu autoon tai tipahtaa autosta parkkipaikalle, lapsen kädestä tippuu/viskataan.

Kyllä sanoin että ON NIITÄ varkaita mutta jos joku varastaa jotain uimakellukkeita vai mitä ne nyt oli niin tarpeeseen kai meni. Niin oli turha sekin "varastaminen".

37

vienyt mitään uteliaisuuttaan eikä niitä kaivellut. Niin pieniä lapsia yleensä vanhemmat vahtii ja ottavat pois jos ne meinaa toisten rattaita tai laukkuja alkaa kaivella. Mä vaan ihmettelen, että miksi sun on aivan pakko jankuttaa koko ajan, että ap on ne tavarat jotenkin itse hukannut tai joku viaton pieni lapsi on ne sieltä laukusta kaivanut. Joo, ihmiset voi unohtaa tavaroita ja ottaakin niitä vahingossa, varsinkin lapset. Mutta kyllä tässä maailmassa paljon varastetaankin ja paljon on ihmisiä jotka ei välitä siitä mitä heidän lapsensa ottaa, kaikki mahdollinen vahingossa ja "vahingossa" mukaan otettu myös menee kotiin kun ei viitsitä sitä palauttaa. Opetetaan lapset jo pienestä siihen, ettei toisen omaa tarvi kunnioittaa, sen voi viedä tai rikkoa jos siltä tuntuu.

Vierailija
72/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

krääsää pullollaan. Itse sen sijaan on joitakin pieniä vaatekappaleita tai leluja joskus pudotettu ja kadotettu (näitäkin on usein löytynyt, esim. äitiyspakkaushaalarin tumput tai lapaset putosivat monta kertaa ja joku ystävällinen oli nostanut ne puiston penkille tms.) Helsingissä asutaan ja paljon esim. kaukojunassa kuljetaan niin, että vaunut jäävät vartioimatta (lapsi ei tietenkään ole niissä silloin kun jäävät johonkin vartioimatta), samoin kuin leikkipuistossa ja lähikaupan edessä. Olen joskus ihan ihmetellyt, ettei kukaan ole mitään vienyt kun kuitenkin usein on sellaista tavaraa, jolla olisi ihan hyvä jälleenmyyntiarvokin, esim. villahaalaria ja kantoreppua mukana. Olen jopa joskus unohtanut talomme (iso kerrostalo) pihaan rattaisiin ihan hyväksi toviksi käsilaukkuni, jossa on ollut muun muassa rahakukkaro, jossa on ollut kaikki kortit ja käteistäkin esim. noin 100 euroa. Onneksi kukaan ei tätäkään ole keksinyt viedä. Musta tuntuu, että suurimmalla osalla ihmisistä on aika hyvä moraali ainakin näissä asioissa kuitenkin.

Vierailija
73/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä ja säälittää tuollainen köyhyys että pitää VARASTAA toiselta leluja. Onko nuo lelut niin pakollisia jollekin että varastetaan ja mitä se varkaan kakara oppii? varastamaan.

Ja törkeää myös että ap:ta haukutaan siitä, että harmittaa lelun varastamine. Inhoan niitä, jotka esittävät miljonääriä kun on toisten rahasta kyse. Vaikka uisitte rahassa, se ei tee teistä hienompaa ja parempaa ihmistä. Se sen sijaan tekee teistä mätää sontaa, että hyväksytte varkauden.

Vierailija
74/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jonkun kakara on ottanut sen ja vaikka vanhempi on huomannut, nin on ollut kuin ei huomaisi. Ja kun on päässyt vähän matkaa kulkemaan, on lähtenyt kävelemään kovaa että saisi vietyä lelun nopeasti pois.

Jos ap olisi huomannut sen leluln kakaran kädessä, se varas olisi esittänyt että ei huomannut. Ja jos se varas on ennenkin tehnyt tätä, niin kakara voi jo 2v olla paatunut varas.

Vierailija
75/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asuttiin vielä kerrostalossa ja meillä oli sellaset häkkivarastot, niin meidän varastosta varastettiin lastenleluja. Kyllä mä mietin että kuka voi antaa lapsensa leikkiä hyvillä mielin niillä varastetuilla leluilla? toivottavasti meni tarpeeseen?

Hiekkalaatikolle jäi kerran ämpäri ja huomasin sen sitten ikkunasta. Valitettavasti en sitä heti siltäpaikalta päässyt hakemaan ja en uskonut sitä kenenkään vievän kun edellisessäkään asuinpaissa ei ikinä niin käynyt. No, kun sitten pääsin sitä hakemaan niin johan se oli rikottu ja potkittu läheiseen pusikkoon.

Ei rahallisesti arvokas ollenkaan eikä edes tunteita sitä ämpäriä kohtaan :) silti harmitti.

Jälkeenpäin sain tietää ketä sen oli tehnyt mutta se on toinen tarina se.

Vierailija
76/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole törmännyt tämän ketjun mammoihin!

Uskomatonta porukkaa.

Vierailija
77/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun enon vaimo on kleptomaani ja varastaa kaiken mahdollisen ja mahdottoman tilaisuuden tullen. Ei tavaran tarvi olla arvokas. Oli mm. pyykkinarulta vieny tätini paidan ja kun tämä sitten oli kommentoinu, että "ai sulla on samanlainen paita ja just samasta kohtaa ja samalla lailla paikattu, ku mulla", oli enon vaimo käyny vaan vaihtamassa vaatteet..

tuli jotenkin vaan mieleen tuosta tapauksesta tää rouva sukulainen

Vierailija
78/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat jo teinejä, mutta esim. fudikset katoaa treeneissä tosi nopeasti ja luulisi vanhempien huomaavan, jos lapsella on taas erilainen pallo.

Hyvä jalkapallo maksaa 60-100e, joten kyllä riepoo. Olen ostanut ja tuonut tuliaisina maailmalta vähän erikoisempia = vielä varmemmin "katoaa", ajatellen niiden erottuvan.

Samoin joka fudisturnauksessa laukuista katoaa kännyköitä ym. Hesacuppi alkaa ensi viikolla, vietän sen vahtimalla joukkueen laukkuja.

Vierailija
79/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiga ja pulkka tuosta meidän etuoven vierestä. Epäilen että aikuiset ovat nostaneet auton kyytiin. Mistään lähistöltäkään en niitä löytänyt vaikka kovasti koetin etsiä...

järkyttävää toimintaa. Olen aina sanonut että lainata saa meidän tavaroita, mutta oletan sitten kyllä että ne palautellaan takaisin...

Vierailija
80/82 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin 80-luvun alkupuolella toiseen kaupunkiin. Muuttomatka oli pitkä ja vanhempani eivät kaikkien kamojen kantamisen jälkeen enää jaksaneet myöhään illalla metsästää verkkokellaria, joten jättivät minun, veljeni ja äitini pyörät pyörätelineeseen.

Veljen ja äidin pyörät olivat yön aikana hävinneet, minun ei ollut jostain syystä kelvannut. Äidin pyörä rullaili joskus muutaman kuukauden päästä vastaan kaupungilla. Kiva alku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän