Mihin on kadonnut lapsiperheiden moraali?
Alkaa suututtaa, kun meiltä on viety viikon sisällä jo kaksi lelua: ensin leikkipuistossa rattaista kuorma-auto, nyt uimarannalla laukusta uimalelu. Molemmat Helsingissä.
Kumpikaan ei ollut rahallisesti arvokas, mutta suututtaa, että ihmisillä on pokkaa varastaa minun lapsiltani omilleen. Tuskin kukaan aikuinen itselleen leluja vohkii.
Onko muilta varastettu leluja?
Kommentit (82)
synnytyssairaalasta ja mitä. Olihan siinäkin porukka vienyt vaikka mitä, pengottu joka kaappi ja laatikko ja viety mitä on irti saatu. Sai kuulemma viedä, kun ne oli niin pientä ja koska piti saada vastinetta sairaalamaksuille.
Ja kyllä ihmettelin, miten löyhässä on joidenkin moraali. Ihmeellisiä tapoja puolustella varastamista, joka ei muuksi muutu millään tekosyyllä.
ap
Minäkin VAHDIN lapsiani mutta pointti on siinä että se joku saattaa tipahtaa joskus kädestä, sinun lapsen kädestä. Tai mitä on seurannut vähän agressiivisempia serkun muksuja niin voisi viskata sen johonkin.. :)
Vaikka olisit maailmanaparas VAHTIJA niin asioita vaan tapahtuu. Ja joskus ne tapahtuu ilman että se olisi joku rikos.
37
sanoin, että tavaroita ei oltu vielä edes otettu laukusta/rattaista, koska leikimme muita leikkejä. Ei ne silloin tipahda mun lasten kädestä mihinkään! Vaikka sinähän olet nyt päättänyt, että mun lapset ne on hukanneet, vaikka mitä sanoisin.
Tiedän 120 % varmasti, että lelut olivat laukussa/rattaissa, kun ne vietiin.
ap
Miten sun päähän ei mene jakoon että asioita joskus vaan tapahtuu!!
Mene kahlaan se järvi jos et tajua: joku lapsi on saattanut nähdä kivan auton ja vie sen KAUEMMAS! Se siis SIIRTYY etkä näe enää autoa. Pysytkö perillä?
Sitten sillä leikitään, se menee järveen ja uppoaa sinne!
Mä en tajua miten aikuinen ihminen ei ymmärrä tällästä. Sun ongelma on lelun katoaminen ja syytät ihmisiä varkaudesta ekana. No joo; varkaita on ihan oikeassa elämässä ja ihmisiä jotka surmaa ja palottelee. Mutta kyseessä SAATTAA OLLA TÄYSIN JA TOTAALINEN lapsen tekemä virhe ottaa lelu toiselta ja sitten se vaan menee joko järveen tai rannalle myöhemmin seurueeseen tullut isä ottaa lelun? Mistä sen tietää? Ai, mutta säähän se tiedät! :)
37
Miten sun päähän ei mene jakoon että asioita joskus vaan tapahtuu!!
Mene kahlaan se järvi jos et tajua: joku lapsi on saattanut nähdä kivan auton ja vie sen KAUEMMAS! Se siis SIIRTYY etkä näe enää autoa. Pysytkö perillä?
Sitten sillä leikitään, se menee järveen ja uppoaa sinne!Mä en tajua miten aikuinen ihminen ei ymmärrä tällästä. Sun ongelma on lelun katoaminen ja syytät ihmisiä varkaudesta ekana. No joo; varkaita on ihan oikeassa elämässä ja ihmisiä jotka surmaa ja palottelee. Mutta kyseessä SAATTAA OLLA TÄYSIN JA TOTAALINEN lapsen tekemä virhe ottaa lelu toiselta ja sitten se vaan menee joko järveen tai rannalle myöhemmin seurueeseen tullut isä ottaa lelun? Mistä sen tietää? Ai, mutta säähän se tiedät! :)
37
Ja sun päähän ei mee jakoon se, että LELUT ON VIETY LAUKUSTA/RATTAISTA eli ei tosiaankaan ole mitenkään vahingossa otettu lojumaan jätettyä lelua.
Eikö sun lapset tiedä, ettei toisen laukusta saa ottaa tavaraa? Kasvatapa niitä vähän, kiitos.
ap
on muovilelulle jostain syystä tällaisen henkilön mielessä tullut kohtuuttoman tärkeä merkitys. Ehkä olisi hyvä luopua muovileluista kokonaan ja katsoa mitä hirveää siitä seuraisi vai seuraisiko mitään?
Tietynlainen "oho, se vaan tapahtui"-asenne on yleistynyt. Esim. meidän pojalla on uimakellukkeet, sellaiset kovat keltaiset, jotka laitetaan selkään. Niitähän näkee joskus uimahallinkin puolesta jne. No, näissä on isolla kirjoitettu nimi ja malli on erilainen kuin hallin vastaavissa- silti niitä saa oikeasti vahtimalla vahtia, sillä etenkin isät eivät tunnu tajuavan ettei lapsi taikomalla saa päälleen kellukkeita ja ei, niitä EI saa viedä kotiin vaikka 4-vuotiaasi väittäisikin ne omistavansa(hei haloo, katso tekstattua nimeä niissä..!). Useamman kerran olen saanut mennä väliin, kun kellukkeille on ollut ottajia, ihan 3-vuotiaan kädestä pitäen :/.
on muovilelulle jostain syystä tällaisen henkilön mielessä tullut kohtuuttoman tärkeä merkitys. Ehkä olisi hyvä luopua muovileluista kokonaan ja katsoa mitä hirveää siitä seuraisi vai seuraisiko mitään?
Siis siitä, että toisilta ei varasteta. Got the point?
Vai rattaassa näkyvillä?
Kyllä pienikin lapsi ne pottaa nopsaan!
Mä tässä koitan saada sut ymmärtämään ettei se ole mikään varkaus, jonka sinä olet PÄÄTTÄNYT!
Omat lapseni on sun lapsia vanhempia ja on tullut seurattua heidän käytöstään. Ei nekään osaa tavaroitaan huolehtia. Se oli vaan yksi pointti. Juu, sanoit että ne oli vaunuissa ja leikitte toisaalla. Mutta kato kun ollaan ihmisiä niin tehdään helteellä itsekin virheitä ja muistetaan väärin. Olit unohtanut että toisella olikin ne vesikamat kädessä tai kun kävelitte pois vaunuilta niin ne tipahti maahan ja tuuli puhalsi pois.
Mistä sen tietää?
37
Tietynlainen "oho, se vaan tapahtui"-asenne on yleistynyt. Esim. meidän pojalla on uimakellukkeet, sellaiset kovat keltaiset, jotka laitetaan selkään. Niitähän näkee joskus uimahallinkin puolesta jne. No, näissä on isolla kirjoitettu nimi ja malli on erilainen kuin hallin vastaavissa- silti niitä saa oikeasti vahtimalla vahtia, sillä etenkin isät eivät tunnu tajuavan ettei lapsi taikomalla saa päälleen kellukkeita ja ei, niitä EI saa viedä kotiin vaikka 4-vuotiaasi väittäisikin ne omistavansa(hei haloo, katso tekstattua nimeä niissä..!). Useamman kerran olen saanut mennä väliin, kun kellukkeille on ollut ottajia, ihan 3-vuotiaan kädestä pitäen :/.
Mutta eihän se isi silti voi tajuta, ettei oma lapsi ole yhtäkkiä saanut joltain kiltiltä ihmiseltä isoa lelua, jossa lukee tuntematon nimi. Eihän?
ap
Vai rattaassa näkyvillä?
Kyllä pienikin lapsi ne pottaa nopsaan!Mä tässä koitan saada sut ymmärtämään ettei se ole mikään varkaus, jonka sinä olet PÄÄTTÄNYT!
Omat lapseni on sun lapsia vanhempia ja on tullut seurattua heidän käytöstään. Ei nekään osaa tavaroitaan huolehtia. Se oli vaan yksi pointti. Juu, sanoit että ne oli vaunuissa ja leikitte toisaalla. Mutta kato kun ollaan ihmisiä niin tehdään helteellä itsekin virheitä ja muistetaan väärin. Olit unohtanut että toisella olikin ne vesikamat kädessä tai kun kävelitte pois vaunuilta niin ne tipahti maahan ja tuuli puhalsi pois.
Mistä sen tietää?
37
Ai nyt mä oonkin jo unohtanut, missä ne kamat oli. Ei hyvää päivää, mee nukkumaan hyvä ihminen. Vai olikohan niitä sittenkään edes olemassa, ehkä mä vaan kuvittelin, että mun lapsilla oli sellaset lelut.
Oikeesti, mee nukkumaan. Sulla viiraa ja pahasti.
ap
Sä oot aika veijari!
Katselisit vähän maailmaa niin näet miten se toimii! Ei siihen tarvitse kuin nähdä miten joku menee hiekkiksella nappaan toisen lelun. Et vieläkään ymmärrä vai? Tämä on aivan sama. Mutta sun taitaa olla joku sisäänrakennettu vamma ettei voi antaa periksi: kun päätät että joku varasti lapsesi lelun, niin se on varastettu! :)
37
Lapseni on varkaita ja mulla viiraa päässä!
37
Sä oot aika veijari!
Katselisit vähän maailmaa niin näet miten se toimii! Ei siihen tarvitse kuin nähdä miten joku menee hiekkiksella nappaan toisen lelun. Et vieläkään ymmärrä vai? Tämä on aivan sama. Mutta sun taitaa olla joku sisäänrakennettu vamma ettei voi antaa periksi: kun päätät että joku varasti lapsesi lelun, niin se on varastettu! :)
37
Tavaran ottaminen toisen laukusta ON varastamista.
ap
Lapseni on varkaita ja mulla viiraa päässä!
37
Itsepä valitsit keskustelun linjan. Aloit syyttää minua vaikka mistä ilman mitään näyttöä.
Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
ap
Sinä olet itse päättänyt että joku on varastanut etkä suostu muuta ajattelemaan. Sitten kun loppuu sanat niin alat herjaamaan miten minä en kasvata lapsiani ja ne varastelee?? Ja minulla viiraa jos erehdyn sanomaan että olisiko sulla tullut mahdollisesti itsellä virhe ja muistat väärin? Kato kun sekin on ihan normaalia.. ;)
37
Sinä olet itse päättänyt että joku on varastanut etkä suostu muuta ajattelemaan. Sitten kun loppuu sanat niin alat herjaamaan miten minä en kasvata lapsiani ja ne varastelee?? Ja minulla viiraa jos erehdyn sanomaan että olisiko sulla tullut mahdollisesti itsellä virhe ja muistat väärin? Kato kun sekin on ihan normaalia.. ;)
37
tavaran vieminen toisen laukusta on varastamista. Ja jos lähdet sille linjalle, että minä muistan väärin, niin mikset kyseenalaista jokaikistä aloitusta täällä? Onhan se toki mahdollista, että jokainen aloittaja muistaa kuvailemansa tilanteen väärin. Voi jopa olla, että joku muistaa olevansa raskaana, mutta muistaakin väärin?
Kyseenalaistaminen on hyvästä, mutta joku raja.
Enkä väitä, että lapsesi varastelevat; ihmettelen vaan kovasti, että sun mielestä tuntuu olevan ok ottaa toisen laukusta tavaraa?
ap
Mieheltäni varastettiin vuosi sitten polkupyörä. Arveletko, että mieheni on sittenkin vaan unohtanut sen jonnekin? Pitäisikö minun kyseenalaistaa hänen sanomisensa?
ap
että täältä av:lta löytää mt-ongelmaisia joka lähtöön.
Minäkin VAHDIN lapsiani mutta pointti on siinä että se joku saattaa tipahtaa joskus kädestä, sinun lapsen kädestä. Tai mitä on seurannut vähän agressiivisempia serkun muksuja niin voisi viskata sen johonkin.. :)
Vaikka olisit maailmanaparas VAHTIJA niin asioita vaan tapahtuu. Ja joskus ne tapahtuu ilman että se olisi joku rikos.
37