Onko kenelläkään bolonka-rotuista koiraa?
Haaveilemme bolonkasta! Onko kenelläkään bolonkaa? Mitä kautta saitte hankittua, mnkälainen luonne koiralla on? Entä turkki, lähteekö karvaa paljon?
Kiitos vastauksista, joita toivottavasti tulisi!
Kommentit (49)
Hei! Jopas tällä palstalla on merkillisiä ja asiattomia käsityksiä muun muassa Saksassa, Sveitsissä ja Itävallassa erittäin korkealle arvostetusta, terveestä, sosiaalisesta ja älykkäästä pienstä rotukoirasta, joka alunperin on kotoisin venäjän tsaaripiireistä. Wikipediassa on asiatietoa rodusta. Omani ( jo toisen) , Bolonka Zwetnan ( tarkoittaa kirjavaa sylikoiraa) olen hankkinut henkilökohtaisesti noutamalla saksalaiselta korkeatasoiselta kasvattajalta, joka antaa mieluusti sukutietoja jokaisesta pennusta niin pitkälle kuin haluat. Hän myös pitää tiivistä yhteyttä luovuttamiinsa pentuihin. Oma hurmaava narttuni on nyt vajaan vuoden ikäinen. Tulevaisuudessa aion teettää sillä myös pentuja, jos vain sopiva, terve ja hyväsukuinen sulhasehdokas löytyy Suomesta. Jos ei, käyn riiustelemassa Saksassa, jossa myös rekisteröin pennut, koska se Suomessa ei näytä olevan mahdollista. Autan mielelläni jokaista, joka haluaisi kontektin arvostettuihin kasvattajiin. Niitä on Saksassa useita.
Hei! Jopas tällä palstalla on merkillisiä ja asiattomia käsityksiä muun muassa Saksassa, Sveitsissä ja Itävallassa erittäin korkealle arvostetusta, terveestä, sosiaalisesta ja älykkäästä pienstä rotukoirasta, joka alunperin on kotoisin venäjän tsaaripiireistä. Wikipediassa on asiatietoa rodusta. Omani ( jo toisen) , Bolonka Zwetnan ( tarkoittaa kirjavaa sylikoiraa) olen hankkinut henkilökohtaisesti noutamalla saksalaiselta korkeatasoiselta kasvattajalta, joka antaa mieluusti sukutietoja jokaisesta pennusta niin pitkälle kuin haluat. Hän myös pitää tiivistä yhteyttä luovuttamiinsa pentuihin. Oma hurmaava narttuni on nyt vajaan vuoden ikäinen. Tulevaisuudessa aion teettää sillä myös pentuja, jos vain sopiva, terve ja hyväsukuinen sulhasehdokas löytyy Suomesta. Jos ei, käyn riiustelemassa Saksassa, jossa myös rekisteröin pennut, koska se Suomessa ei näytä olevan mahdollista. Autan mielelläni jokaista, joka haluaisi kontektin arvostettuihin kasvattajiin. Niitä on Saksassa useita.
Elikkäs pentu bolonka, tyttö.
valkoinen, kauniilla beigeillä merkeillä.
Laittakaa sähköpostinne jos kiinnostaisi.
Eli voisitkohan jotenkin auttaa asiassa?
Vaikka kontaktin luomiseen saksalaiseen kasvattajaan tai muuta vastaavaa?
Yhteistyö tässä asiassa olisi myös poikaa, eli AITOJEN bolonka rotuisten koirien omistajien kannattaisi tehdä yhteistyötä näiden asioiden kanssa ja juurikin se että voisi teettää puhdasrotuisen pentueenkin, kun noita risteytyksiä on niin paljon liikkeellä ja joissa ei edes välttämättä ole bolonkaa loppujenlopuksi.
Voisitko antaa sähköpostiosoitteesi niin kirjoittelisin sinulle? Missäpäin muuten asut?
ei nyt virossa vaan vääriä ja sairaita koiria myydää:))kyllä sielläki on norm ihmisia ja koiriaki:)
bolonka ei tarkoittaa virossa ihan varmasti pientä,pörröistä koira ja ei kuka ajatele että pörrö pieni koira on bolonka heti:)kyllä virossa tiedetään minkalainen koiran rotu on bolonka!
Eli minulla on kaksi puhdasrotuista bolonkaa ja aion teettää pennut vajaan vuoden päästä.
Olen lisäksi lähtemässä hakemaan saksasta toista pariskuntaa eli aloittelemassa kasvatusta suomessa.
Jos joitain kiinnostaisi esim.alkaa tekemään yhteistyötä asiassa niin ottakaa ihmeessä yhteyttä, myös mahdolliset pentujen ostajat voivat ottaa yhteyttä.
bolonkapennut@gmail.com
eli olen todella onnellinen asiasta!
Aivan ihana koira luonteeltaan!
Suosittelen! =)
Mieheni meni tyttäremme kanssa katsomaan pentuja ja heille tuli niin surullinen olo näkemästään, että välittömästi ottivat pennun mukaansa.
Aika kauan pentu teki kaikki tarpeensa omalle nukkumapaikalle ja se jo kertoo jotain.
Nyt koira on melkein 3v ja aivan ihana, sosiaalinen pakkaus.
Tuo tarpeiden tekeminen omalle paikalle huolestutti meitä kovasti.
Meidän koira on 4v ja olikohan Myyrmäki mistä se haettiin.
Hei. Minä asun Pinjaisessa, etelä Suomessa ja olen tosi kiinnostunut saada yhteyttä bolonka kasvattajiin eri puolella Ruotsia, tai sitten Saksassa. Olen ymmärtänyt että Suomessa ei löydy kasvattajia! Haluatko auttaa ? Minun yht.tiedot ovat:
Inger Blomqvist
Sähköposti: ingerb25@gmail.com
Kiitos etukäteen!
Hei. Minä olen kiinostunut hankkia bolonka pentu. Ja jos olette teettämässä pentuja niin olen todellakin kiinnostunut. Olen ymmärtänyt ettei Suomessa ole "hyviä" pentuja myynnissä.Ruotsista näköjään saa, siellä on kasvatus.Voitko ottaa yhteyttä minuun. Bolonka kaipaava nainen.
Yht.tiedot ovat:
ingerb25@gmail.com
Terkkuja Inger
Meillä on 2,5 vuotias bolonka zwetna pentuna Saksasta tuotuna. Koiralta löytyy kunnolliset paperit sukutauluineen.
Itselläni on maailman rauhallisin koira, ovikello kun soi, koira haukahtaa pari kertaa ja jää odottamaan ovan aukaisua. Toisille koirille ei viitsi haukkua, mutta haistelemaan kaikkia karvaturreja on valmis.
Herkkujen avulla on innokas oppimaan. Omien kokemusten kautta tiedän, että turkkia on harjattava usein, sillä hienona ja pehmoisena takkuuntuu helposti. Koirani isoisovanhemmat elivät 14 ja 15 vuotiaiksi. Suosittelen kouluikäisten lasten perheisiin.
Hei!
Meille tuli 3vkoa sitten Zwetna Bolonka-poika, jonka vanhemmat ovat Saksan tuonteja, erittäin hyvin paperein. Olisi ihana tavata muitakin Bolonka-omistajia koirineen! Olisiko muita kiinnostuneita järjestämään tapaamista?
Et ole ainoa jolla käynyt tuuri :) Meillä myös huippu ihana ja täydellinen, fiksu ... Ei mitään ongelmia ja täyttää just 6.9 , 2v :)
Moikka, voisitko antaa vinkkejä miten saataisiin Bolonka esim sijoitukseen tai "näyttelykelvoton" koira ihan perhekoiraksi. Miten tuonti esim Saksasta tapahtuu yms. Kiitokset.
Katja
Zwetna Bolonka kirjoitti, Meille tuli 3vkoa sitten Zwetna Bolonka-poika, jonka vanhemmat ovat Saksan tuonteja, erittäin hyvin paperein.
Oletko mitä kautta hankkinut Bolonka- pojan? Voisitko neuvoa minuakin, sillä perheemme olisi halukas hankkimaan Bolonkan. Olemme etsineet kyllä kenneleitä ja kasvattajia googlettamalla, mutta olisiko sinulla jokin tuttu sielä Saksassa kenen kautta voisimme hankkia pennun? Kotisivuja yms.
Periaatteessa 1 vuotiaalla voi teettää pennut, jos emän kehitys sen sallii. Kysessä on pikkukoira, joka kehittyy nopeammin kuin iso koira. Saitko nähdä emän ja uroksen paperit? Vaikka kyseessä on FCI:n ulkopuolinen rotu, niin koirilla olisi hyvä olla paperit, joista suvun voi nähdä. Vältä sisäsiittoisuutta.
Tsekkaa bolonka zentrumin sivuja, sieltä voisi löytyä kasvattajia.
Periaatteessa 1 vuotiaalla voi teettää pennut, jos emän kehitys sen sallii. Kysessä on pikkukoira, joka kehittyy nopeammin kuin iso koira. Saitko nähdä emän ja uroksen paperit? Vaikka kyseessä on FCI:n ulkopuolinen rotu, niin koirilla olisi hyvä olla paperit, joista suvun voi nähdä. Vältä sisäsiittoisuutta.
Tsekkaa bolonka zentrumin sivuja, sieltä voisi löytyä kasvattajia.Tommoset 15-vuotiaat voi jotkut ihan hyvin käydä perustamaan perhettä, kun toiset kehittyy niin paljon nopeemmin ku muut. Murrosikäkin alkaa nykyään paljon aikasemmin ku ennen.
tosin ei oo vielä tehty minkään karvasia terveystarkkeja, mutta onnex noi bolonkat on niin terveitä piskejä, ettei ne semmosia tarvi.
Mulla itellä ei oo Bolonkaa, mutta mun naapurilla on 2 Bolonkaa... Ne on tosi kilttejä ja rauhallisia ja niiltä ei lähe hirveesti karvaa. En tiiä miten ne hankittiin, mutta jostain Saksasta!
Ne tarvii paljon seuraa, ne ei viihdy yksin