Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö miehesi kotitöitä? Kotiäitien ei tarvitse vastata.

Vierailija
07.07.2011 |

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti kai, mutta mies on kotona työttömänä....Mutta eipä se tee yhtään mitään ylipäätäänkään, ei siis niitä kotitöitäkään.

Vierailija
2/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tekee. Ei olis mun mies jos ei tekis. Käsittämätöntä miten joku nainen voi elää sellasessa suhteessa jossa hän on palvelija, taloudenhoitaja, keittäjä, piika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tekee. Ei olis mun mies jos ei tekis. Käsittämätöntä miten joku nainen voi elää sellasessa suhteessa jossa hän on palvelija, taloudenhoitaja, keittäjä, piika...

Sama täällä. Olemme molemmat aikuisia enkä katsoisi hetkeäkään miestä joka ei hoida osaansa kodistamme.

Vierailija
4/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rempattava omakotitalo, joten suurin osa miehen työstä on muuta kuin kotitöitä. Jos en ole paikalla, mies tekee normaalit rutiinit (imuroi, kokkaa, siivoaa keittiötä jne.)

Eli minulle jako sopii, mutta en todellakaan katselisi sitä, että toinen lojuu sohvalla tai surfailee, kun minä teen yhteiseksi hyväksi olevia töitä.

Vierailija
5/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotityöt, koska mieheni tekee puolet pitempää päivää töissä. Toki kotona ollessaan tekee hommia jos eteen sattuu, kaikki perinteiset miesten työt ainakin. Järjestely sopii minullekin mainiosti, teen kaiken omalla systeemillä nopeasti ja helposti.

Vierailija
6/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ollessa pieniä olin töissä ulkomailla viikon kerrallaan. Olisi ollut mahdottomuus selvitä arjesta kotona, jos mies ei olisi huolehtinut lapsista ja kodista. Kotitöitä ei meillä lasketa. Se tekee joka tarpeelliseksi näkee ja tahtoo. Jos tarttee apua tai haluaa jakaa hommia, niin voi pyytää. Paitsi että minä en aja nurmikkoa, en sahaile puita, enkä pese autoa tms. ne on talon poikien/miesten vastuulla. Samoin kun pyykit pesen minä.

Vierailija
7/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ja lapset isoja.

Vierailija
8/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mieheni on loistava kokki ja tekee suurimman osan perheemme ruuista. Itse taas siivoan ja hoidan suurimman osan "miesten" töistä. Aika 1:1 menee kotityöt. Titetenkin jos toinen on vapaalla ja toinen töissä niin vapaalla oleva hoitaa kotia enemmän. Parisuhde on yhteistyötä, ei orjavoimaa.

Vierailija
9/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tiskaa kattilat sun muut, kun olen tehnyt ruuan. Mies usein kattaa pöydän. Mies pesee lattiat ja imuroi melkein aina, tykkää siitä. Minä pesen pyykit ja ikkunat.

Mies tekee suunnilleen puolet kotitöistä. jako menee mieltymysten mukaan.

Vierailija
10/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein menee että miehen työt ja naisten työt, mutta välillä mies tiskaa ja minä lämmitän veden.

Anteeksi nyt kun vastasin vaikka kotiäiti olenkin.

Vierailija
11/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitää patistella aika kovastikin tai järkätä tilanne, etten itse voi tehdä, mutta toisinaan tekee ihan vapaaehtoisesti.

Yleensä mies imuroi (ainakin ala-kerran) ja ruoalaitosta tuntuu tykkäävän. Lapsia hoitaa kun ei muutakaan voi.

Vierailija
12/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään en anna sotkeutua pyykkihuoltoon. Tietysti vie omat puhtaat kaappiin. Muut hoidan minä. Vessan siivous jostain syystä kuuluu vain minulle.?

Muuten meillä molemmat imuroi, keittää, vaihtaa auton renkaita, hakkaa halkoja ym.

Vierailija
13/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi kotiäidin mies ei tekisi kotitöitä?

Vierailija
14/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varsinaisia kotitöitä tee. Mä vastaan perheen pyörittämisestä kun mies rakentaa taloa käytännössä kaiken vapaa-ajan. Mä rakennuksella silloin kun mahdollista vaikkei oma ammattitaito kummoinen olekaan eli autan missä voin.

Vierailija
15/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaa kerran kolmessa kuukaudessa ja käyttää lopun 2kk ja 29 pv puhumiseen siitä, kuinka sillon tiskasi ja meni niin ja niin kauan aikaa!

No, eipä tuo haittaa, se korjaa pääasiassa meiltä autot ja vie roskat :)

Vierailija
16/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tekee kotihommia siinä missä minäkin :) Vaikka kotiäiti olenkin ;)

Vierailija
17/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ olen ensisijaisesti lastenhoitaja ja mieheni pitää siivoamisesta ja puhtaudesta. Mä olen suurpiirteisempi.

Olen aina sanonut, että imurointi on parasta esileikkiä ja se on tepsinyt hyvin.

Vierailija
18/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee oman osansa. Meillä kyllä kotitöihin lasketaan myös tietokoneen korjaus ja polkupyörien huollot ja auton peseminen, joten usein mies tekee noita hiukka enempi ja minä pyykkäyspuolta enempi. Siivous hoidetaan aina tasapuolisesti.

Vierailija
19/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mies tekee kotitöitä ja erilaisia talon ja pihan kunnostustöitä. Mä teen itseasiassa aika vähän kotitöitä päiväsaikaan, vähän pyykkäilen ja pidin yllä perussiisteyttä.

Vierailija
20/36 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee pitkiä päiviä ja minä olen osa-aikatöissä/opiskelen, joten tietysti teen enemmän. Niinä aikoina kun ollaan molemmat kotona (viikonloput, lomat) tehdään isommat siivoukset ja ruoanlaitto yhdessä. Eli kyllä tämä mielestäni toimii vaikka teen varmasti päivässä/viikossa enemmän, mutta mielestäni ihan reilu peli kun toinen huhkii aamusta iltaan töissä. Minulla on myös tarkemmat standardit kodin suhteen (siisteys), joten koskaan en ole kuullut mieheltä urputusta vaikka kotihommat oisi jääneet tekemättäkin. Ihana mies!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän