Tekeekö miehesi kotitöitä? Kotiäitien ei tarvitse vastata.
Kommentit (36)
Meillä mies tekee paljon enemmän kuin minä. Hän laittaa safkoista 80%, hoitaa tiskikoneen, levittelee pyykit (minä lajittelen, sitä hän ei malta tehdä kunnolla), hoitaa skidejä, vaihtaa vaippoja, imuroi siinä missä minäkin, käy kaupassa, fiksaa fillarit ja auton, maksaa laskut, huolehtii raha-asioistamme, vakuutuksista, kahdesta vuokralaisestamme ja muistakin sijoituksista.
Mitähän tuo ei tekisi? Ei moppaa, koska hänen mielestään turhaa.
Sekä huoltaa auton ja muut moottorihärpäkkeet.
Itse hoidan pyykkihuollon ja pääosan siivoamisesta.
Töissä ollaan molemmat. Kotitöistä ei olla koskaan tapeltu kun molemmat saa tehdä sen, mistä eniten itse tykkää tai mitä ei turvallisin mielin antaisi toisen tehdä. ;)
paremmin ja tarkemmin kuin minä.
Esim. silittää pöytäliinat sikahyvin.
Nooh - ei sitten olekaan mikään panomies ) : vaikka ulkoisesti sitä ei voisi ymmärtää.
mutta ei oma-aloitteisesti. Jos haen imurin, niin tarjoutuu heti auttamaan, tai hakee mopin ja alkaa sitten pestä imuroituja alueita. Pöytiä ei osaa pyyhkiä. Pyykkiä pesee, kun käsken ja vie kuivumaan.
Jos joskus töistä tullessa täällä olisi puhdasta, niin multa varmaan tippuis silmät päästä.
Meillä mies hoitaa imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen. Ja tekee välillä ruokaa + pesee pyykkiä, hoitaa tiskejä (astianpesukone).
Oon kotona kahden lapsen kanssa, se kotiäiti kuulostaa vieläkin niin oudolta, että vastaan silti :)
Paitsi nämä miehiset hommat,remontit ja pihan hoidon paitsi ruohonleikkuun jonka minä olen itselleni kaapannut.
Siivoukset ,tiskaukset ym muut on mun juttuja,pyykit joskus pesee ja hakee koneesta.
Vaikka ukko pyykit hakee koneesta mä laitan ne kuivumaan...
On tuo mies joskus yrittänyt siivota,tiskata,imuroida ja laittanut pyykkejä,MUTTA mä joudun joka tapauksessa kulkemaan perässä ja tekemään hommat uudestaan...
Joo olen vähän pikku sielunen,tiskit koneessa pitää olla oikeassa järjestyksessä,ja imuroinniksi ei riitä se että vaan pikaseen vetää imuriä perässä.Lattia pitää pestä parkettien suuntaisesti ettei jää jää ns pesu jälkiä jotka näkyy auringon paistaessa ja myös valokatkaisijoiden päältä on pyyhittävä pölyt vähintään kerran viikossa.Mies ei yksikertaisesti osaa noita hommia
Lapset mies kyllä hoitaa :)
Tällä hetkellä lkäytännössä kaikki ruoat, ja siivoaa myös. Mä taas teen vaatehuollon yksin.
Molemmat tehdään täyttä työpäivää, lapsia 3kpl.
mutta ei nykyjään. joskus laittaa pyykit koneeseen ja siivoaa jos olen matkoilla. Muuten ei...
Tietenkin tekee. Ei olis mun mies jos ei tekis. Käsittämätöntä miten joku nainen voi elää sellasessa suhteessa jossa hän on palvelija, taloudenhoitaja, keittäjä, piika...
ja mun mies ei katsoisi hetkeäkään naista, joka olisi noin joustamaton työnjaon suhteen.
Mä olen kyllä kotiäiti mutta vastasin kuitenkin kun et suoraan kieltänyt "kotiäidit eivät saa vastata" =)
tyhjentää tiskikoneen, ripustaa pyykit ja antaa koululaisille aamupalaa ja laittaa ne koulutielle. iltaisin vähemmän, kun painaa pitkää päivää. viikonloppuisin tekee ruokaa ja ruokaostoksia, silittää ja tekee kaikkea mahdollista. enimmäkseen remontti- tai puutarhahommia. vie myös pienempiä lapsia puistoihin yms.
Tietenkin tekee. Ei olis mun mies jos ei tekis. Käsittämätöntä miten joku nainen voi elää sellasessa suhteessa jossa hän on palvelija, taloudenhoitaja, keittäjä, piika...
ja mun mies ei katsoisi hetkeäkään naista, joka olisi noin joustamaton työnjaon suhteen.
Jaa mä olen "joustamaton" jos olen sitä mieltä että molemmat osallistuu kotitöihin?
Sun miehes varmaan on sitten tyytyväinen, sä ilmeisesti teet kaiken kun oot niin joustava.
Tekee todella kiitettävästi, ja se onkin asia josta en koskaan ole joutunut huomauttamaan.
Meillä siivoaa molemmat vanhemmat ja molemmat me olemme tarkkoja siitä että koti on siisti.
Vaikkei mies täydellinen olekaan, on ihanaa että hänellä on yhtä tarkka siisteyskäsitys kuin mulla.
minä teen kaikki ns. naistentyöt. Eikä asiasta ole riitaa, tykkään paljon enemmän siivota ja kokata kuin korjata vaikkapa kattoa (meillä vanha omakotitalo). Ja noita "miestenhommia" riittää meillä kyllä ihan joka päiväksi, mies ei todellakaan lusmuile kotitöissä, vaan on tosi ahkera. Lisäksi hänellä on paljon vastuullisempi ja vaativampi työ kuin minulla, joten olen mielelläni hänelle taloudenhoitajana ja kokkina ja kotipiikana.
"Tiskaa kerran kolmessa kuukaudessa ja käyttää lopun 2kk ja 29 pv puhumiseen siitä, kuinka sillon tiskasi ja meni niin ja niin kauan aikaa! "
Huh huh. Mahtaa teillä olla roskia paljon vietävänä ja autoissa paljon korjattavaa jos sinä teet kaiken muun ja on ok?