Vieläkö Yhdysvalloissa silvotaan poikalasten sukupuolielimet?
Tarkoitan siis säännönmukaisesti jo sairaalassa.
Kommentit (191)
Kuitenkin hänen vartaloonsa kajotaan ja sitä ei saa koskaan palautettua enää alkuperäiseen kuntoon. Täyttä silpomista tuollainen on ja lapsen ruumiillisen koskemattomuuden rikkomista.
minun lapsiani aikeissa silputa. mutta eipä täällä Suomessa ole tapana joten turhaan säälit. Sä nyt vaan yrität käydä henkilökohtaisesti mun kimppuun koska en hyväksy turhia ympärileikkauksia. Et kyllä onnistu koska et tunne mua joten mitä jos pysyisit aiheessa?
ei myoskaan ole mitaan oikeutta maarailla mita muut tekevat. Minua henkilokohtaisesti kauhistuttaa suomalaisten lasten juomakulttuuri joka on paljon tuhoisampaa kuin pienen nahkapalan poisto. Teille suomalaisillehan se nakyy olevan aivan oikein ja tavallista joten en ole siita ruvennut jokapaivaista polemiikkia pitamaan. Sovitaanko niin etta suomalaiset hoitavat omat asiansa ja muut hoidamme omamme niinkuin parhaaksi naemme.
kannonpaasta vaikka taivaan lintuja.
suomalaiset teinit osaa käyttäytyä paremmin humalassakin kuin jenkkiteinit selvinpäin (pilvi pöhnää ei lasketa). Sen näkee esimerkiksi teini raskauksien, teini aborttien ja vankilaan tuomittujen teinien määrästä...
Teinit on ihan samanlaisia siellä ja täällä. Täällä vaan aina unohdetaan jakaa Ameriikan-luvut 60:lla, jotta voisi verrata suomalaisiin. Ja sitä paitsi miten ihmeessä edes pitäisi verrata, USA on isompi kuin Eurooppa ja siellä on osavaltioittain isot erot, niin että on tosi paha mennä yleistämään, että USAssa sitä ja tätä.
Ainakin meidän pikkukaupungin nuoriso on kohteliasta niin selvin päin kuin kaljoissakin ja aivan varmasti eivät rupea vieraallekaan tädille haistattelemaan, toisin kuin monet suomalaiset äidinkullat.
minun lapsiani aikeissa silputa. mutta eipä täällä Suomessa ole tapana joten turhaan säälit. Sä nyt vaan yrität käydä henkilökohtaisesti mun kimppuun koska en hyväksy turhia ympärileikkauksia. Et kyllä onnistu koska et tunne mua joten mitä jos pysyisit aiheessa?
ei myoskaan ole mitaan oikeutta maarailla mita muut tekevat. Minua henkilokohtaisesti kauhistuttaa suomalaisten lasten juomakulttuuri joka on paljon tuhoisampaa kuin pienen nahkapalan poisto. Teille suomalaisillehan se nakyy olevan aivan oikein ja tavallista joten en ole siita ruvennut jokapaivaista polemiikkia pitamaan. Sovitaanko niin etta suomalaiset hoitavat omat asiansa ja muut hoidamme omamme niinkuin parhaaksi naemme.
Ja miksi sä haukut suomalaisia? Mikä itse olet? Tyhmä nyt ainakin ilmeisesti kun puolustelet vauvojen silppomista haukkumulla toisia ihan aiheen vierestä? Sovitaanko sitten vaikka niin että tämä on suomalaisten keskustelupalsta ja sinä muu meet muille palstoille tyhjäpääkommenteinesi? Mua kyllä ihmetyttää suuresti miten ei-suomalainen joka ei edes pidä suomalaisista osaa kuitenkin suomea ja eksyy suomalaiselle keskustelupalstalle... ja koska sua ei edes ole koko keskustelun aikana kiinnostanut antaa mitään järkevää kommenttia aiheesta niin miksi vaivaudut?
juomisesta seuraa. En haukkunut, vertailin.
Sinahan taalla vedat herneet nenaan vahan valia kun kukaan ei nayta puolustelevan nakokantaasi.
mutta juominen on jokaisen oma valinta.
Puolustuskyvyttömän lapsen silpomiseen ei lapsen mielipidettä kysytä. Suomessa saa sakot jos tukistaa lasta. USAssa saa lapsesta veistellä palasia...
Melkein kaikkihan täällä ovat samaa mieltä kuin minä.
Ympärileikkausta ei seuraa ehkä mitään suurta terveyshaittaa, mutta MIKSI te teette sitä?
Eihän siitä seuraa mitään merkittävää hyötyäkään.
Ainoan syyn olen saanut että ei keränny töhnää nahan alle. Sen saa kuitenkin pestyä pois ja kertyyhän sitä töhnää naistenkin häppäreiden väliin. Ei niitä silti leikata pois.
Eli se on vaan typerä tapa mistä olisi jo hyvä aika luopua. Eikö?
kotiintuloajat. Ei ne hillu humalassa kaduilla oksentelemassa ja haistattelemassa vastaantulijoille. Alkoholia saa nauttia 21v. taytettyaan.
ja kannabis on vielä yleisempää kuin Suomessa.
kotiintuloajat. Ei ne hillu humalassa kaduilla oksentelemassa ja haistattelemassa vastaantulijoille. Alkoholia saa nauttia 21v. taytettyaan.
Kuitenkin hänen vartaloonsa kajotaan ja sitä ei saa koskaan palautettua enää alkuperäiseen kuntoon. Täyttä silpomista tuollainen on ja lapsen ruumiillisen koskemattomuuden rikkomista.
kannonpaasta vaikka taivaan lintuja.
suomalaiset teinit osaa käyttäytyä paremmin humalassakin kuin jenkkiteinit selvinpäin (pilvi pöhnää ei lasketa). Sen näkee esimerkiksi teini raskauksien, teini aborttien ja vankilaan tuomittujen teinien määrästä...Teinit on ihan samanlaisia siellä ja täällä. Täällä vaan aina unohdetaan jakaa Ameriikan-luvut 60:lla, jotta voisi verrata suomalaisiin. Ja sitä paitsi miten ihmeessä edes pitäisi verrata, USA on isompi kuin Eurooppa ja siellä on osavaltioittain isot erot, niin että on tosi paha mennä yleistämään, että USAssa sitä ja tätä.
Ainakin meidän pikkukaupungin nuoriso on kohteliasta niin selvin päin kuin kaljoissakin ja aivan varmasti eivät rupea vieraallekaan tädille haistattelemaan, toisin kuin monet suomalaiset äidinkullat.
tiedät oikein hyvin, että puhuin noista teini aborteista SUHTEUTETTUNA VÄKILUKUUN.
Ps. EUn väkiluku 495 miljoonaa ihmistä, usan väkiluku n. 300 miljoonaa eli se siitä amerikan suuruudesta. Eurooppa toki vielä paljon suurempi kuin eu
Usa on maaiman keskus ja siellä on kaikki suurinta ja upeinta.
Kyllähän Usassa nyt on enemmän asukkaita kuin koko muussa maailmassa yhteensä. Ei niitä kaikkia kato tartte laskea. johan siinä loppuu laskutaito kesken.
Ja mitä niillä muilla on edes väliä? otetaan niiltä vaan kaikki maaöljyt ja muut hyödylliset. Viis niistä ihmisistä. Eihän ne mitään merkkaa kun eivät ole syntyneet Amerikassa.
Viis siitä että varsinaista amerikkalaista ei edes ole, on vaan iso kasa sekalaista sakkia.
ympärileikataan niin mitä sitä enä kysenalaistamaan. Turha kato niitä aivoja on itse käyttää mihinkään.
on, että esinahan leikkaaminen rikkoo lapsen ruumiillista koskemattomuutta. On laki jonka perusteella toisesta ihmisestä saa leikellä palasia ilman uhrin suostumusta tai lääketieteellistä tarvetta.
Toisaalta USA myös teloittaa omia kansalaisiaan, kiduttaa vankejaan ja on syyllistynyt kansan murhaan, joten ei kai tuollaiselta barbaariselta maalta voi ihmisoikeuksien kunnioittamista vaatiakkaan saati odottaa.
Melkein kaikkihan täällä ovat samaa mieltä kuin minä. Ympärileikkausta ei seuraa ehkä mitään suurta terveyshaittaa, mutta MIKSI te teette sitä? Eihän siitä seuraa mitään merkittävää hyötyäkään. Ainoan syyn olen saanut että ei keränny töhnää nahan alle. Sen saa kuitenkin pestyä pois ja kertyyhän sitä töhnää naistenkin häppäreiden väliin. Ei niitä silti leikata pois. Eli se on vaan typerä tapa mistä olisi jo hyvä aika luopua. Eikö?
Etta muiden kulttuureiden pitaisi muuttaa tapojaan vain siksi etta sina niin vaadit?
Eihan kukaan ole sinulle tata tapaa tuputtamassa, ihan rauhassa saat olla.
hyvin tiedetä ettei ketään tarvitse silpoa hygieniasyistä. Pesu riittää. Pimpissä on monelaista häikkää paljon useammin, hiivaa ja bakteereja ja mitä kaikkea. Pippeliongelmat ovat hyvin harvinaisia noihin verrattuna.
Ihmisoikeudet ovat universaaleja ja on sitä monenlaisia muitakin tapoja vastustettu, vaikka sitten ulkomailla.
Ympärileikkaus on tosiaan juutalaislääkärien USA:n tuoma vanha uskonnollinen rituaali, eikä mikään hygieniaoperaatio ja Euroopassa tarkalleen tiedämme ettei se ole edes tarpeellinen.
"28 Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä."
"12 Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
13 Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.
14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
16 Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
17 Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.
18 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen."
olen hoitanut taalla pienia lapsia ja osalla on ymparileikattu ja osalla ei (vaipanvaihdossa huomasin taman) joten ei ainakaan kaikkia ymparileikata taalla. Eri kansalaisuuksia ovat olleet lapset joita olen hoitanut.
mutta kun sen tekee juutalainen tai amerikkalainen niin se onkin jo hienoa ja perusteltua.
Ympärileikkaus on hyvin yleistä mutta tietyillä alueilla (mm. itärannikko mikä on hiukan "edistyksellisempää" kuin vanhoillinen raamattuvyöhyke) se on vähenemässä. Turhaa silpomista minunkin mielestäni.
ainakin kolmesti, etta olenko aivan varma, etta en halua ymparileikkausta. Tuntuivat olevan huolissaan, etta poikaani kiusataan, kun on erilainen kun muut. En suostunut, koska jos han haluaa myohemmin tehda sen, niin tehkoon. Lisakis ymparileikkauksessa on omat riskinsa, niinkuin kaikissa muissakin toimenpiteissa. Toisekseen kivunlievitysta ei anneta. Mina luulen, etta vastasyntynyt tuntee kipua siina missa aikuinenkin, ja minun vauvaani ei operoida ilman kivunlievitysta. SItapaitsi masturbaatio on hankalampaa, kun herkat osat on liian esilla.
- joka on todellista silpomista - on paljon vakavampi ongelma kuin poikien ympärileikkaus. Ja naisten asema muutenkin. Nainen on edelleen maailman nekru. Ja täällä vouhkataan siitä, kun jossain päin maailmaa pojille tehdään pieni nipsaus tuppeen. Eläkääpä itse kuulkaa kuumissa ja kosteissa olosuhteissa vähän ahtaan esinahkan kanssa niin tiedätte, millainen helpotus on kun pippeli tuulettuu.
Millaisella välineella muuten miehenne puhdistaa sieltä esinahan alta töhkät pois?
Sinä se jaksat puhua aidanseipäistä kun muut puhuvat aidasta. Et vaan keksi mitään kunnon puolustusta asiallesi. Silpomista se on eikä siitä muutu vaikka kuinka yrität kaunistella puhumalla "pienestä nipsaisusta".
- joka on todellista silpomista - on paljon vakavampi ongelma kuin poikien ympärileikkaus. Ja naisten asema muutenkin. Nainen on edelleen maailman nekru. Ja täällä vouhkataan siitä, kun jossain päin maailmaa pojille tehdään pieni nipsaus tuppeen. Eläkääpä itse kuulkaa kuumissa ja kosteissa olosuhteissa vähän ahtaan esinahkan kanssa niin tiedätte, millainen helpotus on kun pippeli tuulettuu.
Millaisella välineella muuten miehenne puhdistaa sieltä esinahan alta töhkät pois?
juomisesta seuraa. En haukkunut, vertailin.
Sinahan taalla vedat herneet nenaan vahan valia kun kukaan ei nayta puolustelevan nakokantaasi.