Vieläkö Yhdysvalloissa silvotaan poikalasten sukupuolielimet?
Tarkoitan siis säännönmukaisesti jo sairaalassa.
Kommentit (191)
sen on myös todettu ehkäisevän sukupuolitauteja
Tämä nyt on kyllä niin suurinta puppua mitä voi olla.Tero
On todettu, että ympärileikattuun penikseen eivät sukupuolitaudit tartu aivan niin helposti kuin leikkaamattomaan. Kenties ympärileikattu on helpommin pidettävissä hygieenisenä. Tai kenties leikattuun kehittyy paksumpi nahka.
Mitään sukupuolitauteja se ei EHKÄISE, siitä olen minäkin varma.
Ei mun miehen peniksessä juustoa kasva.
Mutta selitetäänpä nyt sulle oikein tarkkaan miten pippeli pestään:
vedä esinahka taakse suihkussa ja huuhtele.
Miten itse peset pimppisi? Mitä välineitä käytät? miten kaavit pimpsajuustot pois? Älä vaan sano että ihan suihkussa peset päivittäin vedellä koska sehän ei riitä vai?
Miehen esinahka venyy kyllä hyvin niin taakse että sen saa erittäin hyvin pestyä ilman mitään välineitä.
Koita vaikka ettiä netistä kuvia stondiksessa olevasta esinahallisesta vehkeestä. Ei sinne mitään uumeneja jää joissa juustoa muhisi.
Eiväthän nämä asiat varsinaisesti mitenkään liity toisiinsa. Sinä se jaksat puhua aidanseipäistä kun muut puhuvat aidasta. Et vaan keksi mitään kunnon puolustusta asiallesi. Silpomista se on eikä siitä muutu vaikka kuinka yrität kaunistella puhumalla "pienestä nipsaisusta".
- joka on todellista silpomista - on paljon vakavampi ongelma kuin poikien ympärileikkaus. Ja naisten asema muutenkin. Nainen on edelleen maailman nekru. Ja täällä vouhkataan siitä, kun jossain päin maailmaa pojille tehdään pieni nipsaus tuppeen. Eläkääpä itse kuulkaa kuumissa ja kosteissa olosuhteissa vähän ahtaan esinahkan kanssa niin tiedätte, millainen helpotus on kun pippeli tuulettuu. Millaisella välineella muuten miehenne puhdistaa sieltä esinahan alta töhkät pois?
Selvästikin sinulla on poikalapsia jotka on sulle koko maailma. Ja joku julma lääkäri jossain uhkaa nylkeä niiden pilit! Henkilökohtainen missio tuon täytyy olla tai toinen vaihtoehto on, että olet kotiäiti, jolla on intohimoinen asenne poikalasten suojeluun. Pelastakaa ensin kaikilla tavoin sorretut tytöt, joita silvotaan, raiskataan, myydään vanhoille äijille leluiksi, pistetään raatamaan hikipajoihin, ei päästetä käymään koulua, joihin tartutetaan hivi ja muita tauteja, joista tehdään synnytyskoneita! Jotain suhteellisuutta vouhkaamiseenkin!!
Mikäs feministi lesbo se siinä meuhkaa?
ja toivottavasti sulle ei ole poikaa (tai ylipäätään lasta).
poikien ympärileikkaukset on rinnastettavissa tyttöjen pahoinpitelyihin!
Kielletään saman tien afrikkalaiset kaulojen, alahuulten ja korvalehtien venyttelyt ja ihonkoristelut. Ne niin häiritsee palsta mammaa. Paitsi tribaali tatuoinnit jotka vain kuvastaa omaa itseä ja elämän huippu kohtia. (joita mammalla riittää)
sillä mitä aikuiset tekevät itselleen ei ole mitään tekemistä sen kanssa että vauvalta leikataan ruumiista pala irti ilman lääketieteellistä syytä. Jos aikuinen mies tahtoo ympärileikata itsensä niin minulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan, mutta vauvojen vehkeet saavat minun mielestäni pysyä koskemattomana.
Eiväthän nämä asiat varsinaisesti mitenkään liity toisiinsa. Sinä se jaksat puhua aidanseipäistä kun muut puhuvat aidasta. Et vaan keksi mitään kunnon puolustusta asiallesi. Silpomista se on eikä siitä muutu vaikka kuinka yrität kaunistella puhumalla "pienestä nipsaisusta".
- joka on todellista silpomista - on paljon vakavampi ongelma kuin poikien ympärileikkaus. Ja naisten asema muutenkin. Nainen on edelleen maailman nekru. Ja täällä vouhkataan siitä, kun jossain päin maailmaa pojille tehdään pieni nipsaus tuppeen. Eläkääpä itse kuulkaa kuumissa ja kosteissa olosuhteissa vähän ahtaan esinahkan kanssa niin tiedätte, millainen helpotus on kun pippeli tuulettuu. Millaisella välineella muuten miehenne puhdistaa sieltä esinahan alta töhkät pois?
Selvästikin sinulla on poikalapsia jotka on sulle koko maailma. Ja joku julma lääkäri jossain uhkaa nylkeä niiden pilit! Henkilökohtainen missio tuon täytyy olla tai toinen vaihtoehto on, että olet kotiäiti, jolla on intohimoinen asenne poikalasten suojeluun. Pelastakaa ensin kaikilla tavoin sorretut tytöt, joita silvotaan, raiskataan, myydään vanhoille äijille leluiksi, pistetään raatamaan hikipajoihin, ei päästetä käymään koulua, joihin tartutetaan hivi ja muita tauteja, joista tehdään synnytyskoneita! Jotain suhteellisuutta vouhkaamiseenkin!!
Mikäs feministi lesbo se siinä meuhkaa?
ja toivottavasti sulle ei ole poikaa (tai ylipäätään lasta).poikien ympärileikkaukset on rinnastettavissa tyttöjen pahoinpitelyihin!
Kielletään saman tien afrikkalaiset kaulojen, alahuulten ja korvalehtien venyttelyt ja ihonkoristelut. Ne niin häiritsee palsta mammaa. Paitsi tribaali tatuoinnit jotka vain kuvastaa omaa itseä ja elämän huippu kohtia. (joita mammalla riittää)
yksi vaan vouhkaa että ei sillä ole mitään väliä kun jossain tehdään sama tai pahempaa tytöille.
Nyt kyllä ei ihan sytytä mulla että miksi poikalapsia saa silppoa ihan vapaasti, mutta noin nousee tunteet pintaan tyttölapsia kohtaan.
Avaa uusi ketju aiheesta niin taatusti niitäkin puolustetaan. se vaan ei poissulje sitä tosiasiaa että poikienkin turha ympärileikkaus on brutaalia.
Tietääkseni Usassa ei tehdä sitä tytöille ja nyt keskusteltiin nimenomaan Usassa tehtävistä turhista silpomisista ja sä sanot että siitä aiheesta ei saa puhua koska jossain sorretaan tyttöjä.
Tuolla periaatteellahan täällä ei saa jutella mistään -paitsi niistä sorretuista tytöistä vai?
Vastaus viimeiselle: totta hitossa tyttöjen ympärileikkaukset ja asema yleensäkin on enemmän korjausta vaativa asia. Ainoa mikä tässä ihmetyttää, että mikä ihmeen intohimo sinulla on nimen omaan usalaisten poikien esinahkoihin? Onko edessä muutto ja pelkäät, että joku nitistää Nicon ja Yampan huput???
Mikset tee jotain mistä on hyötyä Suomessa? Mene ja pelasta vaikka romanialaiset kerjäläiset.
pois, niin kyllä mä pitäisin sitä pahemman luokan silpomisena.
Ihan oikeesti.
En pitäisi myöskään pikkurillin uloimman nivelen katkaisua tai mitään muutakaan ruumiiseeni jonkun ulkopuolisen toimesta kajoamista mitenkään toivottavana.
Pidättekö te? Joku tulisi leikkaamaan kyntenne?
Tero
Vastaus viimeiselle: totta hitossa tyttöjen ympärileikkaukset ja asema yleensäkin on enemmän korjausta vaativa asia. Ainoa mikä tässä ihmetyttää, että mikä ihmeen intohimo sinulla on nimen omaan usalaisten poikien esinahkoihin? Onko edessä muutto ja pelkäät, että joku nitistää Nicon ja Yampan huput??? Mikset tee jotain mistä on hyötyä Suomessa? Mene ja pelasta vaikka romanialaiset kerjäläiset.
Ja miksi keksit uusia aiheita tähän ketjuun? Avaa uusia keskusteluja. voin sitten vaikka niihinkin tulla mielipiteeni sanomaan jos mua kiinnostaa.
kuitenkin se, että esinahallinen kalu on epäsiisti. En ole nähnyt yhtäkään nahallista kalua, jonka olisin halunnut suuhuni laittaa, juurikin sen epäsiisteyden ja möhkän kerääntymisen vuoksi. Miehet eivät todellakaan ole peseytymisen suhteen mitenkään tarkkoja. Hyhhyh.
Ympärileikkauksia en siltikään kannata kuin vain terveydellisistä syistä (esim. lapsen ahdas esinahka), mutta kokemuksesta voin sanoa, että nahattomat versiot ovat kyllä siistempiä, sekä sängyssä toimivampia.
Vieläkään ei ole tullut yhtään kunnollista perustelua pikkupoikien pippelien "nipsaisulle" eli silpomiselle. Ja tyttöjen vastaavalle voi perustaa oman ketjun, tässä oli nyt kyse pojista. Monta kertaa on kysytty syytä miksi näin USA:ssa toimitaan, mutta kukaan ei näemmä osaa vastata.
Saisiko samalla tavalla leikata lapsilta vaikka korvannipukat pois? Joidenkin mielestähän korvat on kauniimmat ilman nipukoita. Sairasta meininkiä, sanon minä.
Olet kai Erkki Tuomioja
Saan tietääkseni osallistua tähän keskusteluun ja muistaakseni avauksessa puhuttiin juurikin USAn poikien ympärileikkauksista.
Voin puhua muistakin asioista (ja olen puhunutkin -et vain tiedä kuinka moneen keskusteluun olenkaan osallistunt. Jopa lihapullakeskustelu sai multa mielipiteen osakseen...).
Ja samaa mieltä edellisen kanssa että antakaa nyt ihmeessä niitä syitä ja "puolustakaa" itseänne ja tekojanne.
vahvistuu se mielikuva että amerikkalaiset ovat...
Esinahkaa kuuluu penikseen. Mitä jos nainen ympärileikattaisiin, olisiko sekin mielestäsi ok? Olisiko nainen tässä tapauksessa pipipää, jos haluaisi entisen alapäänsä takaisin? Mietipä pikkuisen ennen kuin lauot noita aivopieruja. Jokainen esinahan omistava mies kyllä tietää sen merkityksen ;)
Sukupuolitaudit tarttuu limakalvojen ja mahdollisten haavaumien kautta. Esinahka ei ole limakalvoa, eikä sen alle piiloudu mitään tauteja, jotka muuten jäsivät tarttumatta matkaan. Esinahan poisto ei ehkäise haavaumia. Kumpikin pippeli ottaa taudit ihan samalla tavalla haaviin, jos niitä on tarjolla. Vain kondomi suojaa sukupuolitaudeilta.
Ei ehkäisekään, mutta ns. radomised control trialissa on osoitettu, että hiv tarttuu 60% huonommin ympärileikatuilla miehillä. Sama tulos oli mm- herpeksen kanssa.
Sukupuolitaudit tarttuu limakalvojen ja mahdollisten haavaumien kautta. Esinahka ei ole limakalvoa, eikä sen alle piiloudu mitään tauteja, jotka muuten jäsivät tarttumatta matkaan. Esinahan poisto ei ehkäise haavaumia. Kumpikin pippeli ottaa taudit ihan samalla tavalla haaviin, jos niitä on tarjolla. Vain kondomi suojaa sukupuolitaudeilta.
Ei ehkäisekään, mutta ns. radomised control trialissa on osoitettu, että hiv tarttuu 60% huonommin ympärileikatuilla miehillä. Sama tulos oli mm- herpeksen kanssa.
Ja unohdin viitteen, joka on : Gray et al. ( 2007): "Male circumcision for HIV prevention in men in Rakai,Uganda: a randomised trial", The Lancet 369 pages 657–66.
Linkkiä ei ole, koska kyseessä on maksullinen tieteellinen julkaisu, ei wikipedia.
niin älä nyt yleistä sitä kaikkiin miehiin!
kuitenkin se, että esinahallinen kalu on epäsiisti. En ole nähnyt yhtäkään nahallista kalua, jonka olisin halunnut suuhuni laittaa, juurikin sen epäsiisteyden ja möhkän kerääntymisen vuoksi. Miehet eivät todellakaan ole peseytymisen suhteen mitenkään tarkkoja. Hyhhyh.
Ympärileikkauksia en siltikään kannata kuin vain terveydellisistä syistä (esim. lapsen ahdas esinahka), mutta kokemuksesta voin sanoa, että nahattomat versiot ovat kyllä siistempiä, sekä sängyssä toimivampia.
pois, niin kyllä mä pitäisin sitä pahemman luokan silpomisena.
Ihan oikeesti.
En pitäisi myöskään pikkurillin uloimman nivelen katkaisua tai mitään muutakaan ruumiiseeni jonkun ulkopuolisen toimesta kajoamista mitenkään toivottavana.
Pidättekö te? Joku tulisi leikkaamaan kyntenne?
Tero
von vannoa että kynsiini ei muut koske kuin minä itse ja manikyristi.
Jup, taas samaa soopaa olet suoltanut.
Omistatko muuten mielestäsi lapsesi? Saat pahoinpidellä häntä jos huvittaa ja kukaan ei saa puuttua asiaan kun se ei sinun mielestä muille kuuluu?
Eli sun mielestä lapsiraiskaudetkin ovat ok jos ne kerta johonkin kulttuuriin kuuluu eikä niiden tarvii muuttaa tapojaan siksi että joku eurooppalainen niin vaatii? saahan ne eurooppalaisten lapset olla rauhassa niih. että mitä ne sekaantuu.
Ja missä menee raja tässä "muiden kulttuurien tavoissa"? Maanosa? Valtio? Kaupunki? Oma perhe? Missä rajoissa saa olla kiinnostunut muiden ihmisoikeuksista?