Vieläkö Yhdysvalloissa silvotaan poikalasten sukupuolielimet?
Tarkoitan siis säännönmukaisesti jo sairaalassa.
Kommentit (191)
ainakin minun mieheni (ihan suomalainen) on sitä mieltä.
Siis onko sun miehelläs se vai ei? Ja mihin perustaa "tietonsa"?
Ja voikin sitten hyvällä omatunnolla silpota poikansakin kun on kerta niin normaalia että. Ja juu ei mitään traumoja ei. Mutta miksi sitten ihmeessä normimiehet (=ei trimatut) eivät missän nimessä voisi ajatellakkaan että heidän poikansa vehjettä silvottaisiin heti synnyttyä??? Antaa kato vahingon kiertää ja järjen jäätyä...
Hirveä meteli taas ja syvän kokemuksen rintaäänellä. Poistakaa oma esinahkanne ja tulkaa vasta sitten puhumaan tänne silpomisesta. Jos suomalaisille normimiehille ei tule kysymykseenkään esinahkan poisto, siinä on varmaan sama syy kuin siinä, miksi myöskään vasektomia on yhtä kauhea toimenpide. Miehuus menee, tai niin ainakin kuvitellaan.
se vasektomiakin. Säästytään kaikki paljolta. Ja vasektomia tehdään käsittääkseni kun ei haluta enä lapsia eli siihen on SYY. Ja sen tekee aikuiset miehet omasta tahdostaan. Mikä on teidän järkevä syy esinahan poistoon ruutiinina? Haluan tietää.
kuinka annettaisiin. Ja tama asia ei sinulle kuulu tippaakaan etka voi siihen mitenkaan vaikuttaa niin anna olla ja keskity vaikka lastesi kasvattamiseen.
Ja voikin sitten hyvällä omatunnolla silpota poikansakin kun on kerta niin normaalia että. Ja juu ei mitään traumoja ei. Mutta miksi sitten ihmeessä normimiehet (=ei trimatut) eivät missän nimessä voisi ajatellakkaan että heidän poikansa vehjettä silvottaisiin heti synnyttyä??? Antaa kato vahingon kiertää ja järjen jäätyä...
Hirveä meteli taas ja syvän kokemuksen rintaäänellä. Poistakaa oma esinahkanne ja tulkaa vasta sitten puhumaan tänne silpomisesta. Jos suomalaisille normimiehille ei tule kysymykseenkään esinahkan poisto, siinä on varmaan sama syy kuin siinä, miksi myöskään vasektomia on yhtä kauhea toimenpide. Miehuus menee, tai niin ainakin kuvitellaan.
No tehkääpä niille poikalapsillenne sitten samalla se vasektomiakin. Säästytään kaikki paljolta.
Ja vasektomia tehdään käsittääkseni kun ei haluta enä lapsia eli siihen on SYY. Ja sen tekee aikuiset miehet omasta tahdostaan.
Mikä on teidän järkevä syy esinahan poistoon ruutiinina?
Haluan tietää.
Suurin osa tekee varmasti ympärileikkauksen siisteys- ja hygieniasyistä. Esinahan alaiset tulehdukset ovat tosi tuskallisia. Tulehduksia tulee helpommin lämpimässä ja kosteassa ilmanalassa.
Mitä vasektomiaan tulee, miksi ihmeessä se ei ole yleisempi, vaikka olisi paljon helpompi ns. lopullisen ratkaisun ehkäisykeino kuin naiselle munatorvien katkaiseminen ja saa aikaan vähemmän komplikaatioita?
Juuei, mamma hössää miehensä eteen ja poikalastensa eteen ja maailman naisten todellinen kärsimys ja vaiva on toisarvoista.
se vasektomiakin. Säästytään kaikki paljolta. Ja vasektomia tehdään käsittääkseni kun ei haluta enä lapsia eli siihen on SYY. Ja sen tekee aikuiset miehet omasta tahdostaan. Mikä on teidän järkevä syy esinahan poistoon ruutiinina? Haluan tietää.
kuinka annettaisiin. Ja tama asia ei sinulle kuulu tippaakaan etka voi siihen mitenkaan vaikuttaa niin anna olla ja keskity vaikka lastesi kasvattamiseen.
Ja ei ole mulla tapana keskittyä lasteni kasvattamiseen 100 % ajastani. Kiitos kuitenkin ehdotuksestasi.
Itsehän voisit vaikka keskittyä siihen minkä osan lapsistasi leikkaat seuraavaksi, ihan vaan huviksesi.
Niin ja mitä se mulle kuuluu jos lapsia pahoinpidellään jossain päin maailmaa. Niinkö? Vaikka sinä eläisit vain oman napasi ympärillä (ja miehesi esinahan jota ei ole) niin joitakin kiinnostaa kaikkien ihmisten hyvinvointi.
No tehkääpä niille poikalapsillenne sitten samalla se vasektomiakin. Säästytään kaikki paljolta. Ja vasektomia tehdään käsittääkseni kun ei haluta enä lapsia eli siihen on SYY. Ja sen tekee aikuiset miehet omasta tahdostaan. Mikä on teidän järkevä syy esinahan poistoon ruutiinina? Haluan tietää.
Suurin osa tekee varmasti ympärileikkauksen siisteys- ja hygieniasyistä. Esinahan alaiset tulehdukset ovat tosi tuskallisia. Tulehduksia tulee helpommin lämpimässä ja kosteassa ilmanalassa. Mitä vasektomiaan tulee, miksi ihmeessä se ei ole yleisempi, vaikka olisi paljon helpompi ns. lopullisen ratkaisun ehkäisykeino kuin naiselle munatorvien katkaiseminen ja saa aikaan vähemmän komplikaatioita? Juuei, mamma hössää miehensä eteen ja poikalastensa eteen ja maailman naisten todellinen kärsimys ja vaiva on toisarvoista.
Että kiitos vaan mielenkiinnosta. Ja on meillä poikalasten lisäksi tyttökin ja taatusti pidän myös hänenkin puoliaan. Mutta pidän myös poikieni puolia. Onko ongelmia käsittää asiaa?
btw, esinahaton vehje on paljon "kauniimpi" kuin esinahallinen. Ja se haju, vaikka kuinka pesis, yhhyh. Hetken ku muhii joku kökkäre siellä niin huhhuh, en sellaista lerssiä suuhuni ottais mistään hinnasta. (vaikka olen ottanutkin, mutta näin jälkeenpäin viisastuneena)
Terveisin; monia munia nähnyt ja kokeillut, maistanutkin, ja AION leikkauttaa esinahat omilta pojiltani jos Luoja minulle sellaisia suo!
No tehkääpä niille poikalapsillenne sitten samalla se vasektomiakin. Säästytään kaikki paljolta. Ja vasektomia tehdään käsittääkseni kun ei haluta enä lapsia eli siihen on SYY. Ja sen tekee aikuiset miehet omasta tahdostaan. Mikä on teidän järkevä syy esinahan poistoon ruutiinina? Haluan tietää.
Suurin osa tekee varmasti ympärileikkauksen siisteys- ja hygieniasyistä. Esinahan alaiset tulehdukset ovat tosi tuskallisia. Tulehduksia tulee helpommin lämpimässä ja kosteassa ilmanalassa. Mitä vasektomiaan tulee, miksi ihmeessä se ei ole yleisempi, vaikka olisi paljon helpompi ns. lopullisen ratkaisun ehkäisykeino kuin naiselle munatorvien katkaiseminen ja saa aikaan vähemmän komplikaatioita? Juuei, mamma hössää miehensä eteen ja poikalastensa eteen ja maailman naisten todellinen kärsimys ja vaiva on toisarvoista.
Että kiitos vaan mielenkiinnosta. Ja on meillä poikalasten lisäksi tyttökin ja taatusti pidän myös hänenkin puoliaan. Mutta pidän myös poikieni puolia. Onko ongelmia käsittää asiaa?
uhkaamassa SINUN lapsiasiympärileikkauksella. Eipä raukka tiedä, millainen leijonamamma sillä on vastassa :D Sääliksi käy myös lastesi opettajia.
minun lapsiani aikeissa silputa. mutta eipä täällä Suomessa ole tapana joten turhaan säälit.
Sä nyt vaan yrität käydä henkilökohtaisesti mun kimppuun koska en hyväksy turhia ympärileikkauksia.
Et kyllä onnistu koska et tunne mua joten mitä jos pysyisit aiheessa?
Antakaa kaikkien kullien kukkia kukkia vaan!
minun lapsiani aikeissa silputa. mutta eipä täällä Suomessa ole tapana joten turhaan säälit. Sä nyt vaan yrität käydä henkilökohtaisesti mun kimppuun koska en hyväksy turhia ympärileikkauksia. Et kyllä onnistu koska et tunne mua joten mitä jos pysyisit aiheessa?
ei myoskaan ole mitaan oikeutta maarailla mita muut tekevat.
Minua henkilokohtaisesti kauhistuttaa suomalaisten lasten juomakulttuuri joka on paljon tuhoisampaa kuin pienen nahkapalan poisto.
Teille suomalaisillehan se nakyy olevan aivan oikein ja tavallista joten en ole siita ruvennut jokapaivaista polemiikkia pitamaan.
Sovitaanko niin etta suomalaiset hoitavat omat asiansa ja muut hoidamme omamme niinkuin parhaaksi naemme.
Kuitenkin hänen vartaloonsa kajotaan ja sitä ei saa koskaan palautettua enää alkuperäiseen kuntoon. Täyttä silpomista tuollainen on ja lapsen ruumiillisen koskemattomuuden rikkomista.
minun lapsiani aikeissa silputa. mutta eipä täällä Suomessa ole tapana joten turhaan säälit. Sä nyt vaan yrität käydä henkilökohtaisesti mun kimppuun koska en hyväksy turhia ympärileikkauksia. Et kyllä onnistu koska et tunne mua joten mitä jos pysyisit aiheessa?
ei myoskaan ole mitaan oikeutta maarailla mita muut tekevat.
Minua henkilokohtaisesti kauhistuttaa suomalaisten lasten juomakulttuuri joka on paljon tuhoisampaa kuin pienen nahkapalan poisto.
Teille suomalaisillehan se nakyy olevan aivan oikein ja tavallista joten en ole siita ruvennut jokapaivaista polemiikkia pitamaan.
Sovitaanko niin etta suomalaiset hoitavat omat asiansa ja muut hoidamme omamme niinkuin parhaaksi naemme.
Ps. Kun aloit kerroppa toki lisää niistä Suomen epäkohdista vdrrattuna jenkkilään. Odotan innolla...
on täynnä räntää, pimeää ja yrmyjä suomalaisia, ja ulkoministerinä on Tuomioja ja presidenttinä Tuomiojan ex tyttöystävä. Puolet palkasta menee suoraan joutenolijoiden elättämiseen ja jäljelle jäävästä palkastakin puolet. Siltikin, kaikista verojenmaksusta huolimatta, kunnon terveydenhoitoa saat vain työpaikan kautta tai maksamalla itse. Kouluissa mellastavat Nicoyampat ja lukion jälkeen matikan ja luonnontieteiden osaaminen on niin huonolla tasolla, että itkettää. Kaupungilla kompastuu romanialaisiin kerjäläisiin ja lehtikauppiaat ahdistelee puhelimessa.
politiikka on hivenen eri asia kuin ruumiin osien silpominen puolustuskyvyttömiltä. Politiikasta en nyt jaksaisi tässä alkaa vääntämään. Eipä tuo jenkkien terveydenhuoltokaan ihan maailman kärkipäässä ole. Voit verrata vaikka imeväisten kuolleisuutta. Jenkit löytyy muutaman kehitysmaan alapuolelta... Jenkeissäkin muuten sataa räntää... Se on iso maa eikä kaikki asu floridassa...
ja parempaa kuin Suomessa. Minua on hoidettu kummassakin maassa joten tiedan mista puhun enka vaan arvaile.
niin se mainitsemani imeväisyyskuolemat:
Suomessa 3,43 / 1000 lasta
USA 6,06 / 1000 lasta
esimerkiksi Kuubassa (4.90/1000 lasta)osataan pitää parempaa huolta imeväisistä....
Lähde: CIA world fact book
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2…
Esinahkoja tehdään aikuisille miehille kirurgisesti, koska he eivät hyväksy sitä, että vanhemmat ovat heidät leikkauttaneet. Mitä mieltä sinä olet näistä miehistä?
Oikeastaaan melko huvittavaa. Esinahkatehtailija, siinäpä ammatti. :)
Ovatko nahkiaisenpoikaset esinahkiaisia?
Kuitenkin hänen vartaloonsa kajotaan ja sitä ei saa koskaan palautettua enää alkuperäiseen kuntoon. Täyttä silpomista tuollainen on ja lapsen ruumiillisen koskemattomuuden rikkomista.
ei myoskaan ole mitaan oikeutta maarailla mita muut tekevat. Minua henkilokohtaisesti kauhistuttaa suomalaisten lasten juomakulttuuri joka on paljon tuhoisampaa kuin pienen nahkapalan poisto. Teille suomalaisillehan se nakyy olevan aivan oikein ja tavallista joten en ole siita ruvennut jokapaivaista polemiikkia pitamaan. Sovitaanko niin etta suomalaiset hoitavat omat asiansa ja muut hoidamme omamme niinkuin parhaaksi naemme.
kannonpaasta vaikka taivaan lintuja.
ei myoskaan ole mitaan oikeutta maarailla mita muut tekevat. Minua henkilokohtaisesti kauhistuttaa suomalaisten lasten juomakulttuuri joka on paljon tuhoisampaa kuin pienen nahkapalan poisto. Teille suomalaisillehan se nakyy olevan aivan oikein ja tavallista joten en ole siita ruvennut jokapaivaista polemiikkia pitamaan. Sovitaanko niin etta suomalaiset hoitavat omat asiansa ja muut hoidamme omamme niinkuin parhaaksi naemme.
Ja miksi sä haukut suomalaisia? Mikä itse olet?
Tyhmä nyt ainakin ilmeisesti kun puolustelet vauvojen silppomista haukkumulla toisia ihan aiheen vierestä?
Sovitaanko sitten vaikka niin että tämä on suomalaisten keskustelupalsta ja sinä muu meet muille palstoille tyhjäpääkommenteinesi?
Mua kyllä ihmetyttää suuresti miten ei-suomalainen joka ei edes pidä suomalaisista osaa kuitenkin suomea ja eksyy suomalaiselle keskustelupalstalle...
ja koska sua ei edes ole koko keskustelun aikana kiinnostanut antaa mitään järkevää kommenttia aiheesta niin miksi vaivaudut?
Esinahkoja tehdään aikuisille miehille kirurgisesti, koska he eivät hyväksy sitä, että vanhemmat ovat heidät leikkauttaneet. Mitä mieltä sinä olet näistä miehistä?
Oikeastaaan melko huvittavaa. Esinahkatehtailija, siinäpä ammatti. :) Ovatko nahkiaisenpoikaset esinahkiaisia?
'circumcision reversal', painot roikkuu peniksessa, aika hupaisaa.
kannonpaasta vaikka taivaan lintuja.
suomalaiset teinit osaa käyttäytyä paremmin humalassakin kuin jenkkiteinit selvinpäin (pilvi pöhnää ei lasketa). Sen näkee esimerkiksi teini raskauksien, teini aborttien ja vankilaan tuomittujen teinien määrästä...
täysin turha ja tarpeeton toimenpide, joka pitäisi kieltää siinä, missä tyttöjenkin ympärileikkaus. Eihän korviakaan putkiteta kaikilta varmuuden vuoksi. Ja näyttäkää multa se "vakava sairaus", miltä ympärileikkaus suojelee.
En itsekään kannata tavan vuoksi tehtävää ympärileikkausta, mutta penissyövän se ehkäisee 100 prosenttisesti.
poistaa kaikilta rutiinisti umpisuoli jo heti synnytyslaitoksella. Eipähän tulisi umpisuolesyöpiä koskaan kenellekään. Ja pahoittelen nöyrimmästi typoani.
Umpisuoli muuten poistetaan lähes rutiininomaisesti muista syistä tehtävän vatsan avoleikkauksen yhteydessä ;)
Tiedätkö, miksi? Sektiossa ei ainakaan taatusti poisteta,vaikka vatsa avataan. Syy on ainakin muinoin ollut se, että jos tulee potilas hoitoon kovan vatsakivun takia, niin ei tiedetä, johtuuko umpisuolesta vai muusta ja jos on vanha leikkausarpi, voidaan olettaa että umpisuoli on jo poistettu - ja siksi se poistetaan. Pitäneekö paikkaansa enää nykyaikana.
Sektio on tietysti vähän eri juttu, kun siinä halutaan toimia nopeasti ja aina ei edes nukuteta. Mutta kyllä kai nykyaikanakin vielä usein poistetaan, jos operoidaan samalla alueella. Ainakin multa poistettiin, etukäteen tiedossa oli, että ei ole tulehtunut. Kirurgi sanoi, että tapana on.
se vasektomiakin. Säästytään kaikki paljolta.
Ja vasektomia tehdään käsittääkseni kun ei haluta enä lapsia eli siihen on SYY. Ja sen tekee aikuiset miehet omasta tahdostaan.
Mikä on teidän järkevä syy esinahan poistoon ruutiinina?
Haluan tietää.