Mitä pitää ottaa mökille mukaan, 4-henkinen perhe lapset 5 ja 3 vuotta????
Olen ihan hukassa pakkaamisen kanssa, apua! Yleensä aviomies hoitaa nämä asiat, mutta hän on nyt työmatkalla enkä saa yhteyttä puhelimitse.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Olutta, reilusti.
Meinasin tulla sanomaan ihan samaa. :D
Vierailija kirjoitti: Eikö niitä lapsia voi lykätä jonnekin, sukulaisille tai työkaverille mökkiloman ajaksi?
Joo ehkä voisikin. Mutta pitäisi minun pakata siltikin.
Hellehatut, hernekeittoa ja olutta.
Vierailija kirjoitti:
Olutta, reilusti.
Me juomme aika vähän olutta, enempi viiniä. Mutta hyvä idea, ehkä joku pullo olutta lähtee mukaan. Olen kuullut että Ipat ovat kovin suosittuja?
Vierailija kirjoitti:
Hellehatut, hernekeittoa ja olutta.
Oookei?
Tällaiseen on vaikea vastata, kun ei tiedetä mikä mökin varustetaso on, onko teidän oma mökki, ja jos ei ole ( tai onkin) niin mitä sieltä jo valmiina löytyy.
Jos olet noin avuton. Pysy kotona. Ei sulla mitään lapsia ole.
Ehkä paras odottaa että mies tulee pakkaamaan jos homma noin epäselvää sulle.
Ei kukaan voi olla noin tyhmä 0/5
Aurinkovoiteet, perusrasvat, ensiaputarvikkeita esim. Desinfiointiaineet, laastarit, punkkipinsetit, särkylääkkeet ym.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiseen on vaikea vastata, kun ei tiedetä mikä mökin varustetaso on, onko teidän oma mökki, ja jos ei ole ( tai onkin) niin mitä sieltä jo valmiina löytyy.
Mökki on oma, ostettu pari vuotta sitten. Mökisssä on avokeittiö, olohuone ja ruokatila yhtä tilaa, kolme makuuhuonetta ja kodinhoitohuone. Sauna on mökin yhteydessä erillisessä rakennuksessa ja siinä samassa on takkahuone/mediahuone. Lisäksi iso terassi ja grillikeittiö. En ihan tiedä mitä mahdat tarkoittaa varustusrasolla.
Pitäisköhän mun soittaa vanhemmille? Ne on kyllä jenkeissä ja siellä on yö, mut ei tämä pakkausasia taida muuten selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä paras odottaa että mies tulee pakkaamaan jos homma noin epäselvää sulle.
Mies tulee vasta huomenna Suomeen ja ehtii max perjantai mökille. Mä haluaisin nyt mökille, kun täällä kaupungissa on niin kuuma.
Pari vaatekertaa joka päivälle
uima-asut , vesilelut, uimarengas tms. pelastusliivit
Sadevaatteet
takki ja housut
Hyttyshattu
aurinkorasva, juomapullot,
lääkkeet/ ensiapulaukku ( tarkista, että siellä on kaikki tarvittava, mm. pinsetit)
wipes-pyyhkeitä
hammasharjat,-tahnat, shamppoot ja saippuat, kosteutusvoiteet
lakanat, tyynyt, petivaatteet, pyyhkeet
lapsille leluja sisälle ja ulos, tärkeimmät unilelut ekana ettei unohdu
Vessapaperia, talouspaperia
Puhelimien ja muiden laitteiden varusteet
tulentekovälineet
roskapusseja
juomavettä
astianpesuaineet
grillausvälineet ( ja mahd. hiilet/ puut )
mausteet, öljyt
sinappi/ ketsuppi
kahvi, tee
virvoitusjuomat
lapsille jotain snackeja tms. pikku välipaloja, jos esim. retket venyy
eväsrasiat
pakastepussit
suodatinpussit, folio, leivinpaperi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki on oma, ostettu pari vuotta sitten. Mökisssä on avokeittiö, olohuone ja ruokatila yhtä tilaa, kolme makuuhuonetta ja kodinhoitohuone. Sauna on mökin yhteydessä erillisessä rakennuksessa ja siinä samassa on takkahuone/mediahuone. Lisäksi iso terassi ja grillikeittiö. En ihan tiedä mitä mahdat tarkoittaa varustusrasolla.
Pitäisköhän mun soittaa vanhemmille? Ne on kyllä jenkeissä ja siellä on yö, mut ei tämä pakkausasia taida muuten selvitä.
t. porvoo
Ota mukaan naapurin masa joka pesee selkäsi.
Ei näistä pakkaamisista kyllä oikein tule mitään ilman miestä. Parempi jäädä odottelemaan ja sanoa ettei keksinyt mitä pakata, niin mies sitten pakkaa kun tulee työmatkalta ja pääsette lähtemään. Meillä mies aina myös siivoaa kodin ennen matkalle lähtöä, niin on sitten kiva palata kun on siisti ja puhdas koti vastassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei näistä pakkaamisista kyllä oikein tule mitään ilman miestä. Parempi jäädä odottelemaan ja sanoa ettei keksinyt mitä pakata, niin mies sitten pakkaa kun tulee työmatkalta ja pääsette lähtemään. Meillä mies aina myös siivoaa kodin ennen matkalle lähtöä, niin on sitten kiva palata kun on siisti ja puhdas koti vastassa.
Joo toi lista tuossa edellä lannisti. En olis kyllä tajunnut esim ottaa juomavettä mukaan, kun me juodaan mökillä hanavettä. Tai mitä on tulentekovälineet.
Taidan soittaa Naantalin kylpylään niin menemme sinne odottelemaan miestä. Hân voi sitten pakata mitä mökillä tarvitaan. Meillä käy siivooja, niin se puoli on hoidossa.
Toivottavasti siellä kylpylässä olisi tilaa. Voitaisiin käydä Muumimaassa ja syödä ravintoloissa.
Eikö niitä lapsia voi lykätä jonnekin, sukulaisille tai työkaverille mökkiloman ajaksi?