En halua naimisiin, en halua, en halua, en halua!
Mä haluan joka aamu päättää vapaaehtoisesti, että ton kanssa mä haluan olla tänäänkin.
Mies ei usko, vihille ois päästävä. PRKL
Miten saan miehen ymmärtämään tämän?
Kommentit (144)
monet menee kihloihinkin ilman mitään aietta mennä naimisiin. Tällöin ei tietysti oikeasti ole kyse kihloista mutta silti pariskunta itse kokee olevansa kihloissa. Samalla tavalla jos itselle avioliitto merkitsee sitä, että silloin ihan satavarmasti ollaan ikuisesti yhdessä, niin toki on luonnollinen rakkauden jatkumo mennä naimisiin. Jos taas tiedostaa, että avioituminen ei suinkaan estä parisuhteen ongelmia, kuten pettämistä ja eroamista, niin sillä avioitumisella ei ole niin suurta merkitystä- siis jos ei mene naimisiin pelkästään lakiasioiden takia. Yhtä hyvin minä voin keksiä, että vain silloin olet oikeasti rakastunut puolisoosi, jos rakennat hänelle omin käsin talon, mutta ei se tarkoita, että minun määritelmäni oikeasta rakkaudesta pitäisi silti paikkansa..
Kyllä minä ainakin olen vuosikausia ajatellut, että haluan ehdottomasti olla aina yhdessä puolisoni kanssa (eli ajattelen, että olemme satavarmasti yhdessä, ja kaikki muu tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta), mutta ei tämä ajattelu silti meidän kohdallamme ole johtanut eikä johda avioliittoon. Eri ihmiset lataavat avioliitollekin eri merkityksiä.
Mutta tajusin kyllä pointtisi, talovertaus oli hyvä.
Jos alkaa puudutaa toisen seura, alkaa puuduttaa joka tapauksessa, oli naimisissa tai ei. Älä mene naimisiin, jos et halua. Joka tapauksessa se ei papin aamenesta johdu, jos toiseen tylsistyy. Voithan erota myös kirkosta, niin saat miehelle sanoa, ettei pysty mennä naimisiin, kun et kuulu kirkkoon.
miehellä, joka alkaa märistä jostain maistraatista... ;0)
harva tietysti haluaa olla suhteessa vain niin että "no katellaan miten käy", mutta jos menee naimisiin siksi, että arvelee sen estävän kaikki ongelmat ja eroamisen, niin sehän on aivan harhaista. Ja jos taas avioliitto itselle symboloi oikeaa rakkautta, niin se nimenomaan vain symboloi sitä, täysin ihmisen määrittelemänä, ei minään fysiikan lakina. Ja kun jossakin päin avioliitot ovat vanhempien järjestämiä, niin ei se avioituminen symboloi oikeaa rakkautta kaikissa ihmisten kulttuureissakaan, vain länsimaissa.
monet menee kihloihinkin ilman mitään aietta mennä naimisiin. Tällöin ei tietysti oikeasti ole kyse kihloista mutta silti pariskunta itse kokee olevansa kihloissa. Samalla tavalla jos itselle avioliitto merkitsee sitä, että silloin ihan satavarmasti ollaan ikuisesti yhdessä, niin toki on luonnollinen rakkauden jatkumo mennä naimisiin. Jos taas tiedostaa, että avioituminen ei suinkaan estä parisuhteen ongelmia, kuten pettämistä ja eroamista, niin sillä avioitumisella ei ole niin suurta merkitystä- siis jos ei mene naimisiin pelkästään lakiasioiden takia. Yhtä hyvin minä voin keksiä, että vain silloin olet oikeasti rakastunut puolisoosi, jos rakennat hänelle omin käsin talon, mutta ei se tarkoita, että minun määritelmäni oikeasta rakkaudesta pitäisi silti paikkansa..