sain mieheltä 40€ rahaa.
Mulla kun ei ole tuloja edes työmarkkinatukea en saa kun mies on yrittäjä. Tällä pitää nyt yli kuukausi pärjätä. Mies kyllä maksaa asumisen,laskut ja ruuat.
Kommentit (46)
Siskollani on hahmotushäiriö ja on olemassa mukautettu opiskelusuunnitelma jotta myös sinä pystyt opiskelemaan halutessasi.
Ihmiset voivat olla hyvin erilaisia tai samasta diagnoosista huolimatta taidot voi olla ihan eri tasolla!
En sano et toi ei voisi olla ns tekosyy mut syyllistäminen ei auta! Onhan se selvää et jos miltein 40v eikä ikinä opiskellut kunnolla tai töitäkään paljon tehnyt niin onhan se mielettömän rankkaa yrittää tehdä töitä...siin joutuu ihminen yluttään hirmusasti omia kipukynnyksiä..
"siin joutuu ihminen yluttään hirmusasti omia kipukynnyksiä.."
Mutta kun jokainen on oman onnensa seppä. Kuka täällä oikeastaan helpolla pääsisi? Ihmisillä on monenlaisia murheita ja ongelmia harteillaan, silti on kyettävä töihin.
pystytkö oikeesti tekeen töitä?
Mitä töitä voit tehdä jos saisit paikan? Sanoit aiemmin et tekisit mitä vaan mut anna selkeitä esimerkkejä..
:)
esim. johonkin sisustus tai vaateliikkeeseen voisin mennä myyjäksi. Hain juuri sisutuslikkeeseen ilmaiseen työharjoitteluun mutta omistajan mielestä olin liian vanha. Sanoi että ottaa mielummin nuoremman vaikka tiesi että ilmaisesta jaksosta olisi ollut kyse.
mutta mies ei sitten halua minun kanssani jatkaa avioliittoa koska ei halua että vaimo on eläkkeellä.Ja en minä eroa halua lapsemme on vielä pieni en halua perhettä rikkoa.
Vähän liian pitkälle meni tää. Jo toi että sanoit kokeilleesi lähihoitajaa ja suurtalouskokkia, niin pisti epäilyttämään! Liian sopivasti sattui.
Sitäpaitsi hahmotushäiriöiseksi kirjoitat liian hyvin.
luultavasti saisin eläkkeen mutta mieheni ei sitä tosiaan halua että jäisin eläkkeelle. Ja kyllä olen hakenut useaan koulutukseen ja joitakin koulutuksia yrittänyt käydä mutta ei ole onnistunut.
"esim. johonkin sisustus tai vaateliikkeeseen voisin mennä myyjäksi."
Voit olla sisustusmyyjä muttet kaupan kassan myyjä?
etkö voi olla puhelinmyyjä?
Taitaa oll ap niin ettet vain halua mennä töihin ;) hyvinhän tuo kirjoituskin sujuu että mikähän se hahmotushäiriö on..varmaan se ettet hahmota mitä työtä HALUAISIT tehdä....
milloin olisin ostanut itselleni uuden, tai edes käytetyn vaatteen.
Kosmetiikkaan on tänä vuonna mennyt 40 e, kaikki mitä kaapissa on käytän loppuun ja uutta en osta vaikka kuinka tekis mieli.
Kävin viikonloppuna kirpparilla myymässä vanhoja tavaroita pois, olin saanut paljon lahjoituksia ja myin huippuhalvalla pääsin eroon ja sain varmaan puoleksi vuodeksi ellei jopa koko vuodeksi itselleni käyttörahat.
Jos kaikki kaapit ja varastot eivät ole tyhjiä oikeesti aikuinen ihminen elää tosi pienellä rahalla hyvin, hyvin pitkään.
myynyt lehtiä vähän aikaa mutta en saanut niitä tarpeeksi myytyä niin en voinut sitä tehdä enempää. Pilkkaa vaan, mutta oolen kyllä yrittänyt töitä löytää jha opiskella.
aidosti ihmettelen, miksi voit olla sisustusmyyjä muttet tavallinen kassamyyjä. Mikset voi olla siivooja?
Kyllä moni joutuu aloittamaan paskaduunista, vaikka kuinka vituttaisi. Mutta sillä konstilla saa työkokemusta joten aina saat sitten paremman homman.
mutta en ole vaan saanut mitään töitä. Ei tällä paikkakunnalla ole paljoa töitä tarjolla esim. nyt on opettajille,lähihoitajille ja jokunen lääkärin paikka auki. Kyllä olen hakenut töitä ja kaikki käy ja olen joskus pienen pätkän ollut siivoojana ja pyykkärinä vanhainkodissa.
koulutuksen, erityisammattioppilaitoksissa on aikuiskoulutuslinjoja juuri kaltaisillesi - siellä on siis paljon muutakin kuin kehitysvammaisten linjoja, joka on yleinen väärinkäsitys.
Koulut auttavat myös työllistymisessä. Voin suositella oppilaitosta ja linjaa, jos kerrot vähän mistä päin olet?
niin voit varmaan säästää perheenne menoja kunnianhimoisella ja suunnitelmallisella ruuanlaitolla. Se on lisäksi luovaa työtä.
5
mutta tällä paikkakunnalla ei ole kuin tavallinen ammattikoulu. Sitten joutuisin menemään huomattavasti kauemmas opiskelemaan ja olemaan viikot pois kotoa.
ja rualasku on melko pieni. Muitakin kuluja pitää pienentää että voimme täällä asua miehen pieneien tulojen takia.
mutta mies ei sitten halua minun kanssani jatkaa avioliittoa koska ei halua että vaimo on eläkkeellä.Ja en minä eroa halua lapsemme on vielä pieni en halua perhettä rikkoa.
Ammattivalittaja Kaksplussalta on rantautunut tänne! Olen selvästi viettänyt ihan liikaa aikaa palstoilla kun tunnistin :D :D :D
Ammattivalittaja Kaksplussalta on rantautunut tänne! Olen selvästi viettänyt ihan liikaa aikaa palstoilla kun tunnistin :D :D :D
Kaksplussalla en ole koskaan ollut, mutta tämä sama ap on täälläkin valittanut aiemmin tilanteestaan. Tunnistin tuosta, että mies ei halua että vaimo jää eläkkeelle. Miehellä on pienet tulot, vaimon eläke helpottaisi toimeentuloa, mutta sitä ei voi ottaa vastaan - sitäkin voi pitää yhdenlaisena "hahmotushäiriönä". Puhumattakaan siitä, että vaimo tuossa asiassa alistuu miehelleen ... Huoh. Ap:n tilanne tuskin kohenee, teki hän kuinka monta avausta kuinka monelle palstalle tahansa. Eläke olisi ratkaisu, mutta se ei kelpaa.
5
mieheni eroaisi minusta samalla saisin sanoa hyvästit lapsellemme koska mies alkaisi yh.ksi. Haluaisitko sinä eläkkeen takia menettä kaiken?
joku aikaisemmin kommentoi että hahmotushäiriöiseksi kirjoitat liian hyvin niin johan alkoi tulla kirjoitusvirheitä.
Miltei IHAN kuka vaan. Jopa vähän "vajaat" henkilöt. Ja siellä kyllä pärjää jos halua on, tehtäviä voi tehdä ja osaamisensa näyttää monella tapaa.
Taitaa olla vika ennemminkin asenne kuin hahmotushäiriö..