Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joskus ärsyttää nuo aurinkolaseja aina pitävät

Vierailija
04.07.2011 |

Lauantaina olin tapahtumassa jossa oli puolituttu aurinkolasit päässä. Se tuntui katsovan minua kohti ja nyökkäsin hänelle, ei mitään reaktiota sieltä päin. Sitten on ärsyttävää jutella sellasen kanssa jonka silmiä ei näe.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan siihen olla muukin syy. Työkaverini saa kirkkaasta auringonpaisteesta helposti migreenin, varsinkin keväsin ja syksyisin, kun valo tulee matalalta, viistosti. Silloin sen on pakko pitää tummia laseja.

Vierailija
2/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ole mitään herkkua olla ilman laseja ulkona. Minulla ainakin alkaa heti vetistämään silmät. Ja päänsärky on taattu loppupäiväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni yksi tällainen. Raivostuttaa.

Vierailija
4/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen lähtenyt liikenteeseeni ilman käsilaukkua, niin minulla ei ole mukana silmälaseja, jotka voisin vaihtaa tilalle kun menen sisätiloihin tai juttelen jonkun kanssa. Harmi jos se pilaa sinun elämäsi.

Vierailija
5/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nimittäin vahvuudet laseissa ja ilman niitä olen puolisokea. Aina ei vaan jaksa vekslata lasien kanssa jos käväisee sisällä pari minuuttia.

Tuttavapiirissäni yksi tällainen. Raivostuttaa.

Vierailija
6/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aurinkolasit vahvuuksilla (-6), joten jos olen lähtenyt pelkillä aurinkolaseilla liikenteeseen, niin ilman niitä en voi olla.

Vierailija
7/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet, käytöstavat, asusteet, hajuvedet, puheenaiheet, kyllä joku syy aina löytyy.

Vierailija
8/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinua kerran häiritsee. Minulla on todella valoherkät silmät, joten aurinkolaseja joudun pitämään, vaikka ei paistaisikaan vaan on muuten vaan kirkasta. Minulla on myös voimakkaat vahvuudet (-7,5) laseissani, joten ilman niitä en sisällä näe mitään ja en jaksa niitä esim. kaupoilla olla koko aikaa vaihtamassa ees taas silmälaseihin. Kaikilla ei todellakaan ole kyse mistään "imagolaseista", aurinkolasien pitämiselle voi olla muitakin syitä...

Vierailija
9/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen pukeutuminen ärsyttää, niin voi katsoa peiliin ja miettiä MIKSI.

jos sinua kerran häiritsee. Minulla on todella valoherkät silmät, joten aurinkolaseja joudun pitämään, vaikka ei paistaisikaan vaan on muuten vaan kirkasta. Minulla on myös voimakkaat vahvuudet (-7,5) laseissani, joten ilman niitä en sisällä näe mitään ja en jaksa niitä esim. kaupoilla olla koko aikaa vaihtamassa ees taas silmälaseihin. Kaikilla ei todellakaan ole kyse mistään "imagolaseista", aurinkolasien pitämiselle voi olla muitakin syitä...

Vierailija
10/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen pukeutuminen ärsyttää, niin voi katsoa peiliin ja miettiä MIKSI.

Hyvä poitti. T:9

Vierailija
11/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä senkin, että toisten silmät vaativat niitä aurinkolaseja.

Mutta minustakin on jotenkin hämmentävää, kun ei tiedä, katsooko se toinen ihminen minuun päin vai jonnekin muualle. Silmät ovat todella tärkeä osa ihmiskasvoja ja keskustelua. Jos vaikka vastaani kävelee suojatiellä ihminen, jolla on aurinkolasit, en voi nähdä, huomaako hän minut vai katsooko jonnekin muualle ja kävelee suoraan päin. Se on se juttu, joka ärsyttää.

En tietenkään ole tässä asettamassa mitään aurinkolasikieltoa kellekään, mutta kai sen voi tunnustaa, että sosiaalisessa tilanteessa hämää, kun ei näe toisen katsetta. Sanaton viestintä on kuitenkin tärkeä osa kanssakäymistä.

Vierailija
12/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsee myös jos juttelen vaikka tutun kanssa enkä näe hänen silmiään. itse pyrin ottamaan arskat pois aina kun jonkun kanssa juttelen, tosin ei ne olekaan. Vahvuuksilla, joten se on hieman eri juttu.

Viimeksi pari viikkoa sitten vein taaperon varahoitopaikkaansa päiväkotiin, jossa mieshoitaja oli pihalla ottamassa vastaan, ja hänellä koko ajan aurinkolasit päässä.... lapsikin vierasti häntä varmaan enemmän, eikä minustakaan ollut kiva jutella aurinkolasihemmon kanssa...melkein jo sanoin hänelle että voitko ottaa lasit hetkeksi pois, kun lapsi vierastaa muutenkin, mutta annoin sitten olla.

Vierailija
13/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sadesäällä:) Hän saa tosi helposti päänsäryn liian kirkkaasta valosta. Mieheni veli pitää kesällä joskus myös sisällä laseja, ihan samasta syystä.

Aurinkolaseissa on tosiaan se, että kun niihin on tottunut, ei niitä ilman voi olla.

Vierailija
14/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että niistä valuu koko ajan vettä aurinkoisella säällä, jos olen ilman arskoja. Näyttää siis siltä, että itken koko ajan. Niinpä mulla on lasit päässä jos aurinko vähänkin pilkahtaa. Sisätiloissa otan yleensä pois ne heti.

Vierailija
15/15 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sadesäällä:) Hän saa tosi helposti päänsäryn liian kirkkaasta valosta. Mieheni veli pitää kesällä joskus myös sisällä laseja, ihan samasta syystä.

Aurinkolaseissa on tosiaan se, että kun niihin on tottunut, ei niitä ilman voi olla.

Paitsi en nyt keskitalvella:) Mutta kesäaikaan pilviselläkin säällä. Ihan puhtaasti on imagolasit:)