Miksi annatte kakaranne huutaa kaupassa?
Ette voi ottaa muita asiakkaita huomioon! Ensi kerralla kun kakaranne huutaa, minä tule komentamaan jos ette itse saa kakaraanne hiljaiseksi!
Kaupassa on muitakin asiakkaita kuin sinä ja se saatanan meluava kakara, niin jos ei kakara ole hiljaa lähtee se ulos kaupasta!
Kommentit (107)
Järjen käyttö on sallittua. Kaikilla ei oo mahdollista laittaa lasta hoitoon kauppakäynnin ajaksi.
-Jos käyt kaupassa, kun lapsi on päivähoidossa, se on päivähoidon väärinkäyttöä.
-Jos olet kaupassa huutavan lapsen kanssa, sekin on väärin.
lapset välillä huutaa vaikka olisi miten hyvin kasvatettuja on korvien välissä tyhjä tila. Lapset toisinaan kiukuttelevat, siinä se. Puhumattakaan alle 3-vuotiaista. Hankkikaa elämä, eik voi muuta sanoa. Ja ai niin; sitten kaupasta voisi poistaa :
-ylileveäperseiset mammat, jotka tukkivat käytävät
-kälättävät mammat
-hieltä haisevat ihmiset
-hitaasti kävelevät ihmiset
-ihmiset, jotka eivät tunnu tietävän mihin ovat menossa
-metelöivät teinit ja koululaiset
-oranssiin pukeutuvat (en tykkää siitä väristä)
-muuta kieltä puhuvat, sillä se molotus ärsyttää
-ne, jotka käyttävät sukkia sandaalien kanssa
-ne, joilla on leggarit
-ne, joilla on crocksit
-ne, joilla on rasvainen tukka
-ne, joilla on väärä sävy hiuksissa etc.
Get the point?!
Ap on varmaan ollut itse todella sivistynyt ja hyvin käyttäytyvä lapsi aikanaan...? Ooooooh!
itselläni on 4 lasta toiset on juonitelleet kaupassa enemmän toiset vähemmän, mutta jokainen joskus. yleensä sovimme etukäteen mitä kaupasta ostetaan ja tehdään selväksi mitä he saavat, jos mitään. se on yleensä auttanut, mutta vasta hiukan vanhemmilla lapsilla, silloin kun he ymmärtävät. yleensä kaupassa menee hyvin. ja jos joku ihana täti tai setä tulee ojentamaan lapsiani siinä tappeluvaiheessa, itselläni on hermot jo niin kireällä, että voi olla paljon mahdollista, että saattais mammalla riemu revetä, että kohteliaasti meidän kaikkien äitien puolesta kehottaisin jättämään rauhaan, ei pidä tulla sohimaan... ja meillä kaikilla on oikeus asoida missä haluamme siihen kenenkään kitisijän puuttumatta, ei minulla ainakaan ole mahdollisuutta jättää lapsiani kellekkään, käyn jopa hammaslääkärissä lastenkanssa, nuorin 10kk ja istuu vatsani päällä sen ajan, ne kitisijä ovat todella tervetulleita kokeilemaan arkeani ja valittakoon sitten...
Järjen käyttö on sallittua. Kaikilla ei oo mahdollista laittaa lasta hoitoon kauppakäynnin ajaksi.
niin tee sillä välillä jotain hyödyllistäki. Tilaa ostokset kotiin. Tuskin missää korvessa asut jos kahden taaperon yh olet.
"pitää ymmärtää, että lapsi ei ole aikuinen" Tämä on sinun vakkari selityksesi aina kun lapsesi käyttäytyy huonosti eikä vika TIETENKÄÄN ole kasvatuksessa niin eipä tietenkää mitenkä se nyt niin voisi olla. Tosin lapsesi on kaveripiirimme ainut jolla on aina "joku tilanne" päällä. Milloin on väsynyt, nälkäinen, uhmaikä tai muuten vaan harmittaa. Joo älä vaan anna periksi kattelet vaan ihan rauhallisena kun lapses huuta ja häiriköi ehkä se armeijaan mennessä oppii kun kärsivällisesti vaan odottelet käytöksen paranemista.
Väännetään rautalangasta kun noin lahjakkaasti missasit pointin:
Lapsi ei käsitä samalla tavalla kuin aikuinen, mikä on sopimatonta ja miksi jokin asia on sopimatonta. Se, että osa täällä ehdottaa ratkaisuksi, että lapsi lentää kaupasta ulos, jos tämä ei vielä ymmärrä kaikkia yleisen käyttäytymisen normeja, on aika surullinen juttu.
Toinen surullinen juttu tapasi ottaa jokin sanomani asia ja väkisin ymmärtää se jommalla kummalla tavalla kahden ääripään väliltä. Jos alleviivaan mustavalkoajattelijoille, että lapset eivät ajattele kuin aikuiset, niin mustavalkoajattelija kiukuissaan vääntää siihen muotoon, että minä käytän sitä tekosyynä lapsen riehumiselle. Toisekseen periksi antamattomuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että antaisi lapsensa riehua miten lystää.
Ja olen aika varma, ettemme tunne. Tuttavapiiriissäni ei ole ketään, jonka kanssa tarvitsisi rautalankaa.
lapset välillä huutaa vaikka olisi miten hyvin kasvatettuja on korvien välissä tyhjä tila. Lapset toisinaan kiukuttelevat, siinä se. Puhumattakaan alle 3-vuotiaista. Hankkikaa elämä, eik voi muuta sanoa. Ja ai niin; sitten kaupasta voisi poistaa :
-ylileveäperseiset mammat, jotka tukkivat käytävät
-kälättävät mammat
-hieltä haisevat ihmiset
-hitaasti kävelevät ihmiset
-ihmiset, jotka eivät tunnu tietävän mihin ovat menossa
-metelöivät teinit ja koululaiset
-oranssiin pukeutuvat (en tykkää siitä väristä)
-muuta kieltä puhuvat, sillä se molotus ärsyttää
-ne, jotka käyttävät sukkia sandaalien kanssa
-ne, joilla on leggarit
-ne, joilla on crocksit
-ne, joilla on rasvainen tukka
-ne, joilla on väärä sävy hiuksissa etc.
Get the point?!
Ette voi ottaa muita asiakkaita huomioon! Ensi kerralla kun kakaranne huutaa, minä tule komentamaan jos ette itse saa kakaraanne hiljaiseksi! Kaupassa on muitakin asiakkaita kuin sinä ja se saatanan meluava kakara, niin jos ei kakara ole hiljaa lähtee se ulos kaupasta!
joten ap ei voi siihen mitenkään puuttua. Suosittelen korvatulppia ja rauhoittavien ottamista seuraavaa kauppakertaa varten jos noin ottaa hermoon.
"pitää ymmärtää, että lapsi ei ole aikuinen" Tämä on sinun vakkari selityksesi aina kun lapsesi käyttäytyy huonosti eikä vika TIETENKÄÄN ole kasvatuksessa niin eipä tietenkää mitenkä se nyt niin voisi olla. Tosin lapsesi on kaveripiirimme ainut jolla on aina "joku tilanne" päällä. Milloin on väsynyt, nälkäinen, uhmaikä tai muuten vaan harmittaa. Joo älä vaan anna periksi kattelet vaan ihan rauhallisena kun lapses huuta ja häiriköi ehkä se armeijaan mennessä oppii kun kärsivällisesti vaan odottelet käytöksen paranemista.
Väännetään rautalangasta kun noin lahjakkaasti missasit pointin: Lapsi ei käsitä samalla tavalla kuin aikuinen, mikä on sopimatonta ja miksi jokin asia on sopimatonta. Se, että osa täällä ehdottaa ratkaisuksi, että lapsi lentää kaupasta ulos, jos tämä ei vielä ymmärrä kaikkia yleisen käyttäytymisen normeja, on aika surullinen juttu. Toinen surullinen juttu tapasi ottaa jokin sanomani asia ja väkisin ymmärtää se jommalla kummalla tavalla kahden ääripään väliltä. Jos alleviivaan mustavalkoajattelijoille, että lapset eivät ajattele kuin aikuiset, niin mustavalkoajattelija kiukuissaan vääntää siihen muotoon, että minä käytän sitä tekosyynä lapsen riehumiselle. Toisekseen periksi antamattomuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että antaisi lapsensa riehua miten lystää. Ja olen aika varma, ettemme tunne. Tuttavapiiriissäni ei ole ketään, jonka kanssa tarvitsisi rautalankaa.
että mitä enemmän äiti selittelee sitä huonommin käyttäytyvät lapset. Ja tämä ihan poikkeuksetta.
Väännetään rautalangasta kun noin lahjakkaasti missasit pointin: Lapsi ei käsitä samalla tavalla kuin aikuinen, mikä on sopimatonta ja miksi jokin asia on sopimatonta. Se, että osa täällä ehdottaa ratkaisuksi, että lapsi lentää kaupasta ulos, jos tämä ei vielä ymmärrä kaikkia yleisen käyttäytymisen normeja, on aika surullinen juttu. Toinen surullinen juttu tapasi ottaa jokin sanomani asia ja väkisin ymmärtää se jommalla kummalla tavalla kahden ääripään väliltä. Jos alleviivaan mustavalkoajattelijoille, että lapset eivät ajattele kuin aikuiset, niin mustavalkoajattelija kiukuissaan vääntää siihen muotoon, että minä käytän sitä tekosyynä lapsen riehumiselle. Toisekseen periksi antamattomuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että antaisi lapsensa riehua miten lystää. Ja olen aika varma, ettemme tunne. Tuttavapiiriissäni ei ole ketään, jonka kanssa tarvitsisi rautalankaa.
että mitä enemmän äiti selittelee sitä huonommin käyttäytyvät lapset. Ja tämä ihan poikkeuksetta.
itselläni on 4 lasta toiset on juonitelleet kaupassa enemmän toiset vähemmän, mutta jokainen joskus. yleensä sovimme etukäteen mitä kaupasta ostetaan ja tehdään selväksi mitä he saavat, jos mitään. se on yleensä auttanut, mutta vasta hiukan vanhemmilla lapsilla, silloin kun he ymmärtävät. yleensä kaupassa menee hyvin. ja jos joku ihana täti tai setä tulee ojentamaan lapsiani siinä tappeluvaiheessa, itselläni on hermot jo niin kireällä, että voi olla paljon mahdollista, että saattais mammalla riemu revetä, että kohteliaasti meidän kaikkien äitien puolesta kehottaisin jättämään rauhaan, ei pidä tulla sohimaan... ja meillä kaikilla on oikeus asoida missä haluamme siihen kenenkään kitisijän puuttumatta, ei minulla ainakaan ole mahdollisuutta jättää lapsiani kellekkään, käyn jopa hammaslääkärissä lastenkanssa, nuorin 10kk ja istuu vatsani päällä sen ajan, ne kitisijä ovat todella tervetulleita kokeilemaan arkeani ja valittakoon sitten...
muksujen kaupassa huutamsita pitää ymmärtää, tuollaista marttyyriutta mä en vaan siedä. Kukaan ei ole sinua pakottanut tekemään liian montaa lasta liian pienillä ikäeroilla.
se on sellasta lasten kans. Pikkusiskon (6v.) kanssa tuli konflikti kaupankassalla, kun en suostunu ostamaan sille HAMMASTAHNAA!. Sillä oli vielä karkkipäivän karkkipussi kaupanhihnalla, mutta ei kun se olisi pitänyt saada se hammastahna =D Erikoinen pikkusisko. Oli muillakin asiakkailla hauskaa.
Hittoako sitä ressaa jostain lasten huutamisista, mua vituttaa kaupassa AIKUISET ihmiset jotka huitelee kärryjen kans miten sattuu, etuilee ja hermoilee henkilökunnalle...eipä sillekkään mitään voi.
monella av-MINÄ-mammalla pipo kiristää ja kovaa. Ja valitettavasti siinä kommandopipossakin on vain yksi silmänreikä josta tehdään kaikki päätelmät eikä muita näkokulmia voi asiaan olla olemassa.
Moni mamma on vielä kykenemätön asettumaan toisen asemaan, joten kertoo valitettavasti henkisestä köyhyydestä. Lisäksi oletetaan helposti asioita javedetään totuuden vastaisia johtopäätöksiä kun ei muuten voida argumentoida. Ei voi kuin sääliä.
ymmärrän kyllä sen, että lapset saavat huutoraivareita joskus, mutta sellaisia vanhempia en ymmärrä, jotka eivät reagoi tähän mitenkään kaupassa. Olin kerran kaupassa samaan aikaan, kun n. 4-vuotias lapsi kirjaimellisesti KIRKUI koko kaupassaoloajan. Äiti ja isä vain tekivät rauhassa ostoksia, eivätkä olleet huomaavinaan lasta (kadehdin kyllä heidän hermojaan).
Miten tällainen lapsi sitten oppii koskaan käyttäytymään kaupassa? Olen itse kahden lapsen äiti ja kuopus on pari kertaa aloittanut show:n kaupassa - olen tehnyt selväksi ettei se käy. Kun sanominen ei auttanut, lähdettiin menemään ja lujaa. Autossa sai sitten huutaa huutonsa ja ostoksille menin vasta myöhemmin illalla yksin-
on parempi olla kuulematta.
Oletkohan nähnyt meidän perheen? Meillä nimittäin normaalin näköinen kehitysvammainen 4-vuotias, joka ei ymmärrä puhetta eikä kuule kunnolla. Ja saattaa tosiaan kirkua yhtämittaa kauppareissun. Lapsi oppii parhaiten tottumalla. Huomaa, ettei huutamalla saa muutosta tilanteeseen, vaan asiat menevät niin kuin menevät. Vastustaa aluksi kaikkea uutta, mutta lopulta kun on riittävän monta toistoa, tottuu ja lopettaa vastustamisen.
yhden mun tuttavan perheen,tosin istuttiin päivystyksessä(vein lapsen,kun äiti oli töissä)ja poika huuti vittua ja perkelettä(6v.)enkä voinu noteerata,kun tiesin että siitähän se yltyy.Ihmiset katto aika pahasti,ja lopulta kun päästiin pois,kuulin kun joku sano:"onnex ne lähti"
Kyllä mäkin olin onnellinen kun siitä piinasta päästiin,mutta kieltämättä teki mieli huutaa kaikille pojan diagnoosit.Ehkä ne mulkoilutki ois loppunu.
lähtee kaupasta kanssani ja vasta kun olen ottanut ostokseni ja maksanut ne.
jos on tiedossa että lapsi lähes aina saa huutokohtauksen kaupassa niin häntä ei pidä ottaa mukaan.
Joo, ei saa huutaa ei. Muut pitää ottaa huomioon juu, mutta minulla nyt on semmoinen tilanne, että on kaksi alle 3 vuotiasta lasta, joista toisella paha uhma ja toisellakin se pian alkaa. Minun on otettava ne penteleet mukaan, ei voi mitään, halusitte tai ette. Olen yh, ei tukiverkkoa, ei mitään mihin nakkaisin nuo kauppareissuni ajaksi. Joskus lapset ovat väsyneitä, ja kiukkuavat. Joskus minä olen väsynyt, enkä jaksa toistaa koko ajan samaa lausetta. Joten olen pahoillani, jos pentuni joskus huutaa. Olen vain väsynyt äiti. Ehkä jätän ne ensi kerralla koiraparkkiin pihalle. Sitten saatte täällä kivittää minut heitteljätöstä. Tai vien ne lomani ajaksi hoitoon, jotta saan levätä..ai juu, mut silloinkin saisin mylvivän lauman kimppuuni. No niin, tämä helpotti :). Kiitos, näkemiin.
Mietin just yksi päivä kun oltiin kaverin kanssa ruokaostoksilla. Hänellä ja minulla 2v pojat.
Ennen kauppaan sisään menoa, hän otti pojan puhutteluun ja kertoi hyvin tiukasti ja rauhallisesti säännöt. Olet sitten hiljaa, et saa juosta, et saa ottaa mitään hyllyistä et saa sitä ja et saa tätä. On kuulemma alusta asti tehty niin eikä silti usko.
Eli poika on ahdistettu kielloilla ja käskyillä ennenkuin edes on tehnyt mitään pahaa.
Heti kauppaan päästyämme poika alkoi kärryissä kiukutella ja kitistä ja lopussa se oli suoraa huutoa.
Meidän tapa on ollut se että kauppakäynnistä on tehty kiva. Lapsi saa työntää omaa kärryä ja auttaa ostosten tekemisessä. Joskus saattaa haluta esim. tikkarin vaikka ei ole karkkipäivä, joten pienillä tempuilla ja mielikuvituksella niistä selvitään.
Ja mun kaverilla menee siellä kaupassa aina tuhottoman kauan aikaa kun miettii ja miettii mitä ostaisi ja vertaa tuotteita. Menis itselläkin hermo jos sen lapsi olisin :)