Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhlissamme ei tehdä erityisruokia vegaaneille tai muillekaan

Vierailija
03.07.2011 |

kikkailijoille. Dieetit sairauksien takia kyllä huomioidaan.

Omat eväät voi vapaasti ottaa mukaan, mutta en aio sietää epäkohteliasta käytöstä, että maristaan vegaaniruokien puuttumista pöydästä tai pitkiä silmäilyjä, joita suodaan lihaa ja kalaa syöville.

Perunat, salaatti juustolla ja patee on riitettävä. Patee on kasviksista, mutta siihen tulee kermaa. Täytekakuissa on kermaa myös ja juustotortuissa liivatetta. Ellei kelpaa, voi mennä vaikka viereiselle absille syömään.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin aivan uusi kasvissyöjälaji. Menee aina vain vaikeammaksi ja vaikeammaksi tyydyttää näiden nirsoilijoiden tarpeita.

Olen ollut todella pitkään lakto-ovo-vege ilman kalaa nyt hiljakkoin olen lisännyt kalan ruokavaliooni monista syistä, joita en ala täällä erittelemään joten minua ei varmaan pitäisikään kutsua kasvissyöjäksi. Lihaa ja liivatetta en silti syö vaikka joskus olen tuon liivatekakkupoikkeuksen tehnytkin kun en ole halunnut tarjoajaa nolostuttaa. Eiköhän tämä kalan lisääminen ruokavaliooni helpota kaikkien sekaruolijoienden ruuan tarjoajien hommaa eikä suinkaan sitä vaikeuta. Kasvisruoka ilman kalaa sopisi mainiosti, minkä stressin se, että kalaakin voi tarjota sinulle aiheuttaa? Toivottavasti ei tarvitse teilläkään kyläillä.

Vierailija
42/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ratkaissut isoissa juhlissa syömisasiat niin, että teen kaikki ruoat sellaisiksi, että ne käyvät kaikille. Tyyliin kakku pähkinäjauhoista, kastike pitkään hauduttamalla ilman suurusteita, hyytelöt agar agarilla, lihan ja kalan lisukkeeksi kasviksia... Ja saan aina hurjasti kiitoksia upeista ruoistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin aivan uusi kasvissyöjälaji. Menee aina vain vaikeammaksi ja vaikeammaksi tyydyttää näiden nirsoilijoiden tarpeita.

Itsekin olen joskus ollut outoa lajia, ja siksi en mainostanutkaan syömätottumuksiani, vaan tein niinkuin jokaisen erikoisruokavalion omaavan mielestäni pitäisi tehdä: menin juhliin varautuneena siihen, ettei siellä ole minulle mitään muuta syötävää kuin mehua tai kahvia ja ehkä jonkunlainen keksi. Nykyään syön kaikkea muuta paitsi lihaa, enkä kutsu itseäni minkään sortin kasvissyöjäksi. Edelleenkin nolottaa, kun jossain juhlissa tai illanistujaisissa emäntä tulee varta vasten esittelemään kädestä kiinni pitäen, että tässä on sitten semmoista piirakkaa missä ei ole lihaa, että sinä voit syödä sitä. Ja pakkohan sitä on sitten syödä, kun on pelkästään minulle tehty, vaikken ole pyytänyt.

Vierailija
44/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on allerginen lapsi ja hänellä aina eväät mukana. Itse en syö lihaa ja valitsen vaan niitä ruokia missä ei ole lihaa. Leipää, salaatteja, kalaa sun muuta. Aina on vatsa tullut täyteen ja paljon hyvää kyllä löytyy näinkin. Lapsen ruokavalio on taas niin monimutkainen ja oireet vakavia että mieluiten otetaan eväät ja napsitaan pöydästä vihanneksia tai muuta lisäksi.

Ei mun mielestä kaikki kikkailijat voi vaatia omia keitoksia.

Vierailija
45/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli älkää huomioiko meitä nirsoilijoita silloin kun meitä on tosiaankin vain pari prosenttia juhlaväestä, kyllä sieltä "tavallisten" syömäreiden ruuista aina jotain löytyy meillekin naposteltavaksi, jopa niille jotka ei syö munia ja liivatetta. Ja tyhmähän se on joka nälissään menee juhliin ja olettaa saavansa jotain erikoisruokaa ainoana koko poppoosta.

Vierailija
46/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei enää riitä, että tarjolla on myös kasvisvaihtoehto (mikä mielestäni on ok, sillä vegetaristeja on kuitenkin paljon ja lisäksi myös sekasyöjät voivat syödä vegeruokaa).

Enää ei riitä myöskään se, että maitotuotteet ovat hylaa. Osa vaatii täysin maidotonta ruokaa (ne, jotka eivät kuulemma siedä lainkaan laktoosia sekä ne, joilla on maitoallergia). Laktoosittoman ja maidottoman lisäksi tulevat keliaakikot, eli ei kotimaista viljaa. Lisäksi löytyy pähkinäallergiaa, kala-allergiaa, ei käy sipuli, ei käy valkosipuli, ei käy mustapippuri, ei paprika ei chili, mielellään maustettua kiitos, tai mielellään täysin maustamatonta kiitos.

Ja jotta tässä ei olisi tarpeeksi, niin näiden lisäksi tulevat vielä karppaajat.

Ennen oli kiva järjestää kekkereitä, nykyään en kauheasti viitsi.

Ja kuinka tämä tuntuukaan olevan niin suomalainen ilmiö? Tässä jonkin verran maailmaa nähneenä toteaisin, että niin monessa muussa maassa opetellaan vielä ymmärtämään mitä tarkoittaa vegetarian food.

Ilmeisesti me suomalaiset olemme niin sairasta porukkaa, että jokainen (normaali) pieru tulkitaan laktoosi-intoleranssiksi.

Vierailija
47/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi kaikkiiin vaan laittaa "hylaa" Tai edes sitä gluteenitonta jauhoa, vl maito, kun ei käy maitoallergiselle ( sille kun ei käy mikään maito ei edes vähäinen määrä ei siis mitäänb amaidon osia osalle ei käy edes naudan liha..) Ja viljaalerginen käyttää gluttis jauhoja mutta niitä luontaisesti gluteenittomia ei mitään sunnuntain jauho p****ajokasiältämuuneltua vehnää..samoin monet niin monet aineet kuten glukoosi frukstoosi sisältää ohraa jne.. eli oleppa varovainen niiden allerkioiden kanssa.

Vierailija
48/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyis, lammasta, kanaa, kania( sekä se kasvimaa)

Naudan ostan kaverin navetasta :P

Mä oon kasvissyöjä ja pidän kasvimaata. Kuinka moni lihansyöjä kasvattaa itse lihansa, voihan niinkin kysyä.

Pointtina oli se, että kotimaisuus on monesti näennäistä, kun elukoiden rehu tulee osittain ulkomailta.

Vierailija
49/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappua vaan ja hyvin näkyy menevän erityisruokavalioisille, vaikka on liivatetta ja kananmunaa :D

ja kas - vegaani syö sitä liivatejälkiruokaa ihan tyytyväisenä, kun vaan lapussa lukee, että OK hänenkin uskomuksilleen. Pienellä kikkailulla saa tavisruuat sopimaan "dieetteihin". Mutta maidoton on meillä ehdottomasti maidotonta!

ei ole vain siitä erikseen maininnut, koska kasvisruokavalionsa vuoksi ei syö munaa. Allergioiden kanssa ei pidä leikkiä. Tiedän kyllä mistä puhun, olen ihan ensiapuasemalla saakka käynyt allergiaani hoidattamassa kun hengitystiet meni tukkoon. Näitä riittää näitä "ei kai se nyt haittaa jos yhden pullanpalan syöt keliaakikolle tms. Kyllä ne on joskus ihan hengenvaarallisia ne allergiat. Ja itse kyllä kylässä parhaani mukaan syön lihaa, mutta ei kotona, minulla siihen on terveydelliset syyt, ei aate ja kylässäkin ihan vaan sen vuoksi kun siitä nousee hirveä haloo, kärsin sitten vatsavaivoistani kotona.

Vierailija
50/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

j

Pidän epäkohteliaana, ellei tarjottavat kelpaa heille, jotka kykenevät syömään, mutteivat halua.

ap

Mikä on syy, joka estää perustervettä syömästä vegaanista ruokaa? Joten ei tarvitse tehdä erikseen, kun tekee suoraan sellaista, joka sopii kaikille;)

Vierailija
51/55 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia paljastuu minulle, kahvissasi on vähintään kusta;)

lappua vaan ja hyvin näkyy menevän erityisruokavalioisille, vaikka on liivatetta ja kananmunaa :D

ja kas - vegaani syö sitä liivatejälkiruokaa ihan tyytyväisenä, kun vaan lapussa lukee, että OK hänenkin uskomuksilleen. Pienellä kikkailulla saa tavisruuat sopimaan "dieetteihin". Mutta maidoton on meillä ehdottomasti maidotonta!

Vierailija
52/55 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloisia verenryystäjiä olette! Eiköhän teidän vegaanituttavat osaa vältellä teitä ja piilovihaanne, ja elää omien arvojensa mukaisesti. Kas kun ihmismäisiäkin ihmisiä on seuraa pitämään. Pusimuisk teidän sikajuhliin, ohjelmanumerona varmaan teurastus.

Vierailija
53/55 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teidän kiukuttelua <3 kirjoitti:

Suloisia verenryystäjiä olette! Eiköhän teidän vegaanituttavat osaa vältellä teitä ja piilovihaanne, ja elää omien arvojensa mukaisesti. Kas kun ihmismäisiäkin ihmisiä on seuraa pitämään. Pusimuisk teidän sikajuhliin, ohjelmanumerona varmaan teurastus.

Vegaaneilla taitaa olla ajantaju pikkuisen hämärtynyt, nämä juhlat pidettiin jo vuonna 2011...

Vierailija
54/55 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi anteeksi, jos AP on sitten vuoden 2011 päässyt ihmisvihastaan ja oppinut vähän arvostusta. Asenne kyllä vaikuttaa kroonistuneelta ja progredioivalta - mieleen tuli hakematta eräs somekuuluisa puuroonsylkijä ❤

Vierailija
55/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen törkeä juhlienpitäjä olet, en ainakaan pitäisi tuollaisia jääräpäitä ystäväpiirissäni jotka ei ota muita huomioon.

T. Gluteeniton ja sokeriton sekasyöjä

Kyllä, ap viesti on vanha ja olen tietoinen siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi