Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jonkun on vaikea uskoa sitä että vanhemmatkin tarvitsevat lomaa lapsista

Vierailija
01.07.2011 |

ollakseen parempia vanhempia lapsilleen! Ei kukaan jaksa pikkulapsiarkea ihan koko ajan, saamatta yhtään breikkiä väliin.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka lomailevat yhtä aikaa neljä viikkoa, lapset ovat siitä vähintään viikon jollakin sukulaisella ja lisäksi vielä vuoden mittaan useamman viikon mummoloissa. Mutta sehän on lomaa - kaikille.

kun meillä isovanhemmat monestikin pyytävät lapsia heille seuraksi :)

Vierailija
22/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän se pointti tässä onkin!

Jotka lomailevat yhtä aikaa neljä viikkoa, lapset ovat siitä vähintään viikon jollakin sukulaisella ja lisäksi vielä vuoden mittaan useamman viikon mummoloissa. Mutta sehän on lomaa - kaikille.

kun meillä isovanhemmat monestikin pyytävät lapsia heille seuraksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän saat lomaa lapsista kun olet töissä, siis 11 kk vuodessa olet erossa alpsistasi suurimman osan päivää. Ja sittne kun sinulla olisi kerrankin aikaa viettää kiireetöntä aikaa lapsen kanssa viet hänet kuitenkin muualle?

Minä olen 7 lapsen äiti jolal ei ole tukiverkkoja. Siis miehen kanssa ei olla koskaan poissa kotoa yhtäaikaa, uorotellen tietysti kyllä. Lukuunottamatta työpäiviä. lomiakin pidetään lomittain jotta pienen koululaisen ei tarvitse olla yksin. Ja päiväkoti-ikäisillä olisi 2kk lomaa.

Vierailija
24/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän saat lomaa lapsista kun olet töissä, siis 11 kk vuodessa olet erossa alpsistasi suurimman osan päivää. Ja sittne kun sinulla olisi kerrankin aikaa viettää kiireetöntä aikaa lapsen kanssa viet hänet kuitenkin muualle? Minä olen 7 lapsen äiti jolal ei ole tukiverkkoja. Siis miehen kanssa ei olla koskaan poissa kotoa yhtäaikaa, uorotellen tietysti kyllä. Lukuunottamatta työpäiviä. lomiakin pidetään lomittain jotta pienen koululaisen ei tarvitse olla yksin. Ja päiväkoti-ikäisillä olisi 2kk lomaa.

Vierailija
25/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki alpset toivottuja ja lapsiluku täynnä, mies steriloitu=)

Vierailija
26/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisen nuorta.

Olen viiskymppinen ja eipä meidän vanhemmat meitä minnekkään laittaneet. Elettiin yhdessä perheenä.

Nyt tuntuu perhekäsitys hämärtyneen ja kaikki elävät tahoillaan ja ainoastaan itselleen.

Tiedän yhdenkin äidin joka otti jalat alleen ja hylkäsi perheensä ja on sanut että nyt hän ei enää ajattele muita kuin vain itseään.

Miksi hankkia lapsia jos ei heihin ole valmis sitoutumaan.

Väitän että moni hoitaa lemminkinsä paremmin kuin lapsensa.

Mulla ikää 35v ja olin aina kesät mummolassa... Väittäisin kyllä, että aika monella ikätoverillani on ollut sama "kohtalo" (eikä välttämättä edes huono/julma sellainen ;) Ne lapsuuden kesät serkkujen kanssa oli ihania!)

Vierailija
27/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että vanhemmat kotona lomalla/kersat hoidossa saa turhan suuret mittasuhteet. Tämä ei varmaan ole kovin monessa perheessä tapana? Montako siis oikeasti tiedätte?

Tukiverkostottoman yksinhuoltajan kohdalla ymmärtäisinkin, jos veisi parina päivänä isompia (yli 3-vuotiaita) tarhaan.

Vierailija
28/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole mitään tukiverkkoja koskaan ollutkaan. Ja kun on jo 15 vuotta ollut 365 iltaa vuodessa lasten kanssa, kaipaisi joskus hengähdystaukoa ihan yksin ja välillä miehen kanssa. Meillä on tällä hetkellä parisuhdeongelmia, jotka johtuvat uupumuksesta ja kahdenkeskisen ajan puuttumisesta. Ja sille, joka sanoi, että työnteko on lomaa, niin olen kyllä eri mieltä. Minut ainakin juuri työnteko on saanut uuvuksiin, jos olisin kotona, voisinkin varmaan paremmin.

Vierailija
29/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen, kenellä sellaisella on edes pokkaa arvostella tai ihmetellä jonkun valintoja, joka saa säännöllisesti levätä ja itselleen vapaa-aikaa sukulaisten avulla. Tuntuu, että ne kenellä on helpointa, arvostelevat eniten.

Vierailija
30/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en todellakaan saa lomaa sukulaisten avulla. Lapset hoidamme vuorotellen joo minä tai mies. Ja niin hoito meidänkin vanhemmat meidät.

Vierailija
31/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä päästä omista lapsista eroon. Kun omat lapseni olivat pieniä, ei kukaan haaveillut, että pidetään lapset päiväkodissa kesäloman ajan. Saati sitten, että esikoinen olisi pantu hoitoon kun taloon tulee uusi vauva.

Hyvin on parisuhde silti kestänyt, vaikka itse olemme hoitaneet lapsemme ja päiväkodissa olivat vain siksi, että heillä olisi turvallinen hoitopaikka kun vanhemmat olivat töissä. Lämpimät välit on lapsiin vielä nytkin kun osa on jo aikuisia ja osa aikuisuuden kynnyksellä.

suhteellisen nuorta.

Olen viiskymppinen ja eipä meidän vanhemmat meitä minnekkään laittaneet. Elettiin yhdessä perheenä.

Nyt tuntuu perhekäsitys hämärtyneen ja kaikki elävät tahoillaan ja ainoastaan itselleen.

Tiedän yhdenkin äidin joka otti jalat alleen ja hylkäsi perheensä ja on sanut että nyt hän ei enää ajattele muita kuin vain itseään.

Miksi hankkia lapsia jos ei heihin ole valmis sitoutumaan.

Väitän että moni hoitaa lemminkinsä paremmin kuin lapsensa.

Vierailija
32/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meidän lapset ovat olleet tämän viikon mökillä isovanhempien kanssa, mies ja minä kaupungissa. Nyt meillä alkoi loma ja lähdemme huomenna mökille. Isovanhemmat lähtevät omille reissuilleen ja olemme lasten kanssa mökillä neljä viikkoa. Tämä viikko on ollut miehelle ja mulle kallisarvoista kahdenkeskistä aikaa, lapset ovat saaneet nauttia helteistä maalla ja edessä on hauska loma.

Eri asia on sitten vanhemmat, jotka pitävät lapsensa hoidossa koko kesän ja viettävät lomaa kokonaan ilman lapsia (jos tämä avaus viittaa siihen keskusteluun). Sitä mun on vaikea katsoa hyvällä.

Vierailija
33/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uteliaisuudesta kysyn, miten kauan sinulla on siitä, kun viimeksi olit miehesi kanssa kahden jossakin?

Vierailija
34/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole mitään tukiverkkoja koskaan ollutkaan. Ja kun on jo 15 vuotta ollut 365 iltaa vuodessa lasten kanssa, kaipaisi joskus hengähdystaukoa ihan yksin ja välillä miehen kanssa. Meillä on tällä hetkellä parisuhdeongelmia, jotka johtuvat uupumuksesta ja kahdenkeskisen ajan puuttumisesta. Ja sille, joka sanoi, että työnteko on lomaa, niin olen kyllä eri mieltä. Minut ainakin juuri työnteko on saanut uuvuksiin, jos olisin kotona, voisinkin varmaan paremmin.

..elättejä syntyy vaan lisää..

Vierailija
35/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden, mutta lapset ovatkin jo melkein aikuisia. Osa on jo.

Mutta kun lapset olivat pieniä, emme olleet kahdestaan. Herranen aika, lomaa oli kesällä 4 viikkoa. Se oli niin kallisarvoista aikaa, minkä sai olla lasten kanssa, että ei olisi tullut mieleenkään niitä muutamaa vuotta kitistä ja itkeä, ettei saa olla kahdestaan miehen kanssa ja miksei lapsia saa minnekään.

Pikkulapsiaika kestää muutaman vuoden. On käsittämätöntä, ettei niitä vuosia kestetä viettää lasten kanssa edes lomia.

ihan uteliaisuudesta kysyn, miten kauan sinulla on siitä, kun viimeksi olit miehesi kanssa kahden jossakin?

Vierailija
36/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pikkulapsiaika kestänyt nyt 22 vuotta.

Vierailija
37/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiminlyövät toisiaan? On niiiiin äärettömän helppoa väittää, että parisuhdeongelman syynä on yhteisen ajan puute. Sitä yhteistä aikaa on joka päivä, jos sitä halutaan olevan.

Vierailija
38/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa olemiselle ja kotona hoitamiselle 24/7/365. Tälläinen voisi olla vaikkapa kunnan järjestämä "hoitotäti" JOKAISELLE lapsiperheelle joka sellaisen haluaa esim. 2-3 päivää/vuodessa/perhe. Tuolla tavalla myös ne perheet joilla ei ole tukiverkostoa saisivat vähän omaa aikaa, esim. yksi yö kylpylässä ja kerran vuodessa (esim. hääpäivänä tmv.) vanhemmat voisivat käydä syömässä yhdessä tmv. Ja hoitaja olisi ilmainen/nimellinen maksu kuten 10€/päivä.

Ja jos yh, niin voisi saada hoitajan useammin, esim. kerran kuussa jos totaali yh. Näin yh voisi kerran kuussa rauhassa hoitaa asioita (oli sitten kyse kampaajasta, hammaslääkäristä, "virallisista" asioista tai vaikka kaverin kanssa kahvittelusta, tai käyttää ajan vaikka nukkumiseen tmv.) ja tietäisi että lapset ovat hyvässä hoidossa. Ja tuollainen hoitotäti olisi lapsillekin mukavampi kun "ylimääräinen" hoitopäivä päiväkodissa/väsynyt äiti joka raahaa lapset esim. kynekolgille mukanaan...

Vierailija
39/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on varmaan esittää hyviä perusteluja, miten sitä yhteistä aikaa on päivittäin.

Vierailija
40/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän saat lomaa lapsista kun olet töissä, siis 11 kk vuodessa olet erossa alpsistasi suurimman osan päivää. Ja sittne kun sinulla olisi kerrankin aikaa viettää kiireetöntä aikaa lapsen kanssa viet hänet kuitenkin muualle?

Minä olen 7 lapsen äiti jolal ei ole tukiverkkoja. Siis miehen kanssa ei olla koskaan poissa kotoa yhtäaikaa, uorotellen tietysti kyllä. Lukuunottamatta työpäiviä. lomiakin pidetään lomittain jotta pienen koululaisen ei tarvitse olla yksin. Ja päiväkoti-ikäisillä olisi 2kk lomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä