Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jonkun on vaikea uskoa sitä että vanhemmatkin tarvitsevat lomaa lapsista

Vierailija
01.07.2011 |

ollakseen parempia vanhempia lapsilleen! Ei kukaan jaksa pikkulapsiarkea ihan koko ajan, saamatta yhtään breikkiä väliin.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarvitsee välillä omaa aikaa. Kun ei ole muuta lastenhoitoapua kuin päiväkoti. Hoidin lapset kotona 3-4 vuotiaiksi ilman lastenhoitoapua. Kun lapset ovat päivähoidossa, otan aikaa myös itselleni. Eli lapset ovat välillä päivähoidossa, vaikka minä olen kotona. Kesäisin lapsilla on lomaa viisi viikkoa ja talvisin kolme viikkoa. Mutta arvostelijoita riittää... Harva ihminen on kuitenkaan hoitanut lapsensa kotona 3-4 vuotiaiksi ilman lastenhoitoapua. Jossakin vaiheessa tekee hyvää saada myös omaa aikaa. Tekee hyvää siivota rauhassa, syödä rauhassa, käydä suihkussa rauhassa jne.

Aikoinaan oli yleistä että sukulaiset (isovanhemmat, tädit) osallistuivat lastenhoitoon, ottivat lasta viikonlopuksi yökylään, kesällä viikoksi mökille, ja silloin tällöin hoitivat lasta, jotta vanhemmat saivat omaa aikaa. Nykyisin on yhä enemmän perheitä, jotka eivät saa mistään muualta lastenhoitoapua kuin yhteiskunnalta. Sukulaiset käyttävät aikansa mielummin harrastuksiin, matkailuun, television katseluun jne.

Vierailija
82/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten näette maailman niin mustavalkoisena. Se ei vain aina sitä ole. Säälittävää täällä selittää miten kukaan ei tarvitse lomaa tai omaa aikaa, tai sitten on huono vanhempi. Eikä niille terapeuteille valehtelusta makseta, ihan tutkimuksiin perustuvia juttuja ne kertoo. On se hienoa, että ihmiset luulevat tietävänsä kaiken toisten elämistä, ja luulevat voivansa tuomita ja arvostella täysin vieraita ihmisiä tietämättä taustoista mitään. Se on sitä ahdasmieleisyyttä ja naurettavaa pätemistä kun luullaan olevan niitä täydellisiä vanhempia. Toivottavasti joudutte joskus itse tilanteeseen jollon joudutte turvautumaan apuun esimerkiksi lastenhoidossa, ja ymmärrätte olleenne täysiä valopäitä väittäessänne, että se tekee ihmisestä huonon isän tai äidin. Onneksi itse tiedän teitä "täydellisiä" äitejä paremmin.

eikä lastenhoitoapuun ole tarvinnut tähän mennessä turvautua. Eiköhän se päteminen ole kokonaan siellä sinun suunnassasi, missä lapset tuhoavat parisuhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaltaisillenne.

Vierailija
84/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaavat. Toivottavasti kirjoittavat päiväkirjaansa ja selvittävät kun nicpopetterit ja jezzicajazmiinat ovat terapiassa aikuisiällä.

Vierailija
85/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat niin kamalia, että eivät anna käydä yksin vessassa, siivota tai lukea lehteä?

En ole koskaan ymmärtänyt näitä ruikutuksia "en jaksa lapsiperhearkea", mutta nyt tajusin, että teillä ei ole kasvatettu lapsia ollenkaan vaan annettu se(kin) päiväkodin huoleksi. Siksi ne ovat niin hankalia ja siksi teillä on niin vaikeaa.

Vierailija
86/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten näette maailman niin mustavalkoisena. Se ei vain aina sitä ole. Säälittävää täällä selittää miten kukaan ei tarvitse lomaa tai omaa aikaa, tai sitten on huono vanhempi. Eikä niille terapeuteille valehtelusta makseta, ihan tutkimuksiin perustuvia juttuja ne kertoo. On se hienoa, että ihmiset luulevat tietävänsä kaiken toisten elämistä, ja luulevat voivansa tuomita ja arvostella täysin vieraita ihmisiä tietämättä taustoista mitään. Se on sitä ahdasmieleisyyttä ja naurettavaa pätemistä kun luullaan olevan niitä täydellisiä vanhempia. Toivottavasti joudutte joskus itse tilanteeseen jollon joudutte turvautumaan apuun esimerkiksi lastenhoidossa, ja ymmärrätte olleenne täysiä valopäitä väittäessänne, että se tekee ihmisestä huonon isän tai äidin. Onneksi itse tiedän teitä "täydellisiä" äitejä paremmin.

eikä lastenhoitoapuun ole tarvinnut tähän mennessä turvautua. Eiköhän se päteminen ole kokonaan siellä sinun suunnassasi, missä lapset tuhoavat parisuhteen.

ei tuhoa minun ja mieheni parisuhdetta. Kummallista, että kehtaat väittää niin, kun et minua tunne tai elämästäni mitään tiedä. Mutta nyt poistun koska mielestäni kommenttinne ovat aika säälittäviä, kun väitätte minun toimivan tavalla jolla en toimi. Eli luulette voivanne ennustaa miten elän, eli omaatte yliluonnollisia kykyjä. Eikö lapset luule sellaista yleensä? ;)

Vierailija
87/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaltaisillenne.

Vierailija
88/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten te oikein kasvatatte lapsenne, jos ne ovat niin kamalia, että eivät anna käydä yksin vessassa, siivota tai lukea lehteä? En ole koskaan ymmärtänyt näitä ruikutuksia "en jaksa lapsiperhearkea", mutta nyt tajusin, että teillä ei ole kasvatettu lapsia ollenkaan vaan annettu se(kin) päiväkodin huoleksi. Siksi ne ovat niin hankalia ja siksi teillä on niin vaikeaa."

Ei se johdu kasvatuksesta tai siitä että lapsi olisi kamala. Se johtuu kehitysviiveestä tai kehitysvammasta. Eikä se korjaannu siellä päiväkodissakaan. Ei ne ammattikasvattajatkaan ole osanneet kasvattaa kehitysviiveistä/kehitysvammaista lasta normaaliksi, joten aika iso tehtävä se olisi vanhemmille.

Miksi te aina oletatte, että kysymys on normaalista lapsesta (vaikka hän toki päällepäin näyttää normaalilta)?

Ja kyllä, kun vahtii jatkuvasti vahdittavaa lasta ilman päivähoitoapua muutaman vuoden, sitä osaa ottaa itselleen myös omaa aikaa (ja vaikkapa pestä ne ikkunat joita ei olekaan pariin vuoteen pesty).

Vierailija
89/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä minä minä vanhemmat, jotka ajattelevat vain itseään. MINUN PITÄÄ SAADA LOMAA LAPSESTANI...MISSÄ PERKELE ON LAPSEN TARPEET JA OIKEUDET...hän ei niitä voi puollustaa. Älkää perkele tehkö lapsia, jos ette ole sitoutuneita lapsen tarpeisiin. Lapselle päivähoito on työtä ja on todella hirveä ajatus, että hänellä ei ole lomaa päivähoidosta ollenkaan. Lapselle on äärmmäisen tärkeää saada viettää kiireetöntä aikaa oman perheen kanssa edes kerran vuodessa..jos se on liikaa vaadittu vanhemmilta niin KYLLÄ VANHEMMUUS ON TOTAALISEN HUKASSA: HÄVETKÄÄ PERKELE.

Vierailija
90/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiikuttaisin päiväkotiin tämän lomani ajaksi. Ihan kauhea ajatus! Lapset tarvitsevat lomaa päiväkodista enemmän kuin minä heistä. Kolme kertaa neljän vuoden aikana olen vienyt lapset päiväkotiin, vaikka olemme itse olleet pois töistä. Ja niihin on kaikkiin ollut joku muu syy, kuin minun tai meidän loma.

Ymmärrän tavallaan sen, että täysin tukiverkoton perhe vie lapset yhdeksi tai kahdeksi lomapäiväksi hoitoon, mutta sen enempää ei kai kukaan kaipaa vapaata kerrallaan.

Meillä tehdään mielettömiä järjestelyitä, että lasten ei tarvitse olla päivystysaikaan päiväkodissa. Siksi surettaa ne pienet, jotka siellä päivästä toiseen keikkuvat aidalla ja äiti kuokkii kukkapnekkiä kotipihalla.

Vierailija
91/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tätä mieltä ovat omituisia ja sillä siisti. Hoidan mielelläni lapsianne mutta kyllä niitä säälitäänkin. Ihan yksinkertainen kysymys: miksi lapsi on perheen loman aikana hoidossa?

t. lto

Vierailija
92/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuhoa minun ja mieheni parisuhdetta. Kummallista, että kehtaat väittää niin, kun et minua tunne tai elämästäni mitään tiedä. Mutta nyt poistun koska mielestäni kommenttinne ovat aika säälittäviä, kun väitätte minun toimivan tavalla jolla en toimi. Eli luulette voivanne ennustaa miten elän, eli omaatte yliluonnollisia kykyjä. Eikö lapset luule sellaista yleensä? ;)

mutta kun sinun argumentoinnissasi näyttää aukon, pitää poistua paikalta.

Ja mitä lasten luuloihin yliluonnollisista kyvyistä tulee, et ainakaan sinä ole asiantuntija. Lapsesi viettävät enemmän aikaa muiden aikuisten kuin sinun kanssasi. Heidän lapsuutensa ei ole osa sinun elämääsi. Sääli.

Vierailija
93/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse olen jostain syystä kotona tai jos toinen lapsista sairaana. On helpompi ja mukavampi vaihtoehto pitää lapset kotona.

Mutta isovanhemmille veisin lapsia vaikkapa yökylään, jos olisivat kykeneviä hoitamaan lapsia. Onhan se hyvä, että lapsilla on muitakin läheisiä ja huolehtivia ihmisiä kuin omat vanhemmat.

Olemme saaneet lapsemme hedelmöityshoidoilla. On suoranainen ihme, että meillä on lapsia. Ehkä siksi on vähän nurinkurista, että en missään nimessä enää halua kolmatta lasta. Uskon, että voimavarani eivät enää riittäisi. Vaikka välillä vauvakuume vaivaakin, yritän ajatella, että näin on paras. Kahden kanssa pärjään oikein hyvin, ja mielelläni otan meille vielä lainalapsia eli lasten kavereita. Joskus tuntuu kyllä vähän siltä, että joidenkin hyvin kiireisten vanhempien lapset kaipaavat kovasti aikuista, joka kuuntelee ja on läsnä. Se tuntuu aina menevän niin, että tietyt lapset haluavat tulla meille, eivätkä olla omassa kotona kavereiden kanssa. Tai ehkä vanhemmat haluavat niin.

Ehkä he haluavat olla rauhassa.

Vierailija
94/100 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa levätä ja tehdä aikuisten juttuja säännöllisesti, ei väsykään. Useimmat eivät edes tunnu tajuavan, miten suuri apu heillä sukulaisista on, pitävät sitä niin itsestäänselvyytenä moneikin. On ihan eri asia olla AINA lasten kanssa, ja tehdä VAIN lasten juttuja. Kyllä me ainakin ollaan tosi väsyneitä tähän arkeen ilman aikuisten aikaa, mutta enpä ole tullut koskaan ajatelleeksi, niinkuin täällä kärjistäen todetaan, että se olisi jotenkin lasten vika. Lapset ovat tosi tärkeitä ja kaikkein rakkainta, mitä on. Enkä niinkään lomaa kaipaisi, mutta kyllä sellainen pieni hengähdystauko silloin tällöin tekisi ihmeitä. Jos voisi vaikka käydä pari kertaa vuodessa jossain konsertissa, elokuvissa tai vaikka ihan vaan jutella miehen kanssa ilman että lapset kuulevat. Tai vaikka harrastaa seksiä ilman että koko ajan joko kuuntelee.

Vierailija
95/100 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa levätä ja tehdä aikuisten juttuja säännöllisesti, ei väsykään. Useimmat eivät edes tunnu tajuavan, miten suuri apu heillä sukulaisista on, pitävät sitä niin itsestäänselvyytenä moneikin. On ihan eri asia olla AINA lasten kanssa, ja tehdä VAIN lasten juttuja. Kyllä me ainakin ollaan tosi väsyneitä tähän arkeen ilman aikuisten aikaa, mutta enpä ole tullut koskaan ajatelleeksi, niinkuin täällä kärjistäen todetaan, että se olisi jotenkin lasten vika. Lapset ovat tosi tärkeitä ja kaikkein rakkainta, mitä on. Enkä niinkään lomaa kaipaisi, mutta kyllä sellainen pieni hengähdystauko silloin tällöin tekisi ihmeitä. Jos voisi vaikka käydä pari kertaa vuodessa jossain konsertissa, elokuvissa tai vaikka ihan vaan jutella miehen kanssa ilman että lapset kuulevat. Tai vaikka harrastaa seksiä ilman että koko ajan joko kuuntelee.

mutta ei myöskään ole tule mielenkään että yhteiskunta hoitaisi lapsemme kun emme itse viitsi.

Vierailija
96/100 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heti kun vauva on syntynyt, on vanhemmat juosseet kaveriksi. On viety yökylään ja saatu rahaa ja vietetty yhteistä aikaa ilman lapsia. On viety lapset päiväkotiin, vaikka ollaan vauvan kanssa kotona jne.

Yleensä he pitävät suurinta ääntä siitä, että ovat väsyneitä ja heitä ei kukaan tue ja auta.

Yleensä ne, jotka ovat heti alusta asti asennoituneet niin, että lasten syntyessä vastuu on heillä ja ei ole ollut apua, hoitavat asiansa mallikkaasti.

Ja parisuhteista. Hassua on, että ne parit eroaa näemmä eniten, jotka ovat eniten kahdestaan hoitamassa parisuhdetta. Ne pärjää parhaiten, jotka ymmärtää, että onni on arjessa ja joilla on hyvä arjensietokyky.

Vierailija
97/100 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette? Sanokaa rehellisesti miksi juuri te sitten haluatte lapsia?

Vierailija
98/100 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes osannut ajatella, että yhteiskunnan kuuluisi hoitaa lapsemme, että saamme yhteistä aikaa. Hullua toisaalta. Jos olisi tarpeeksi röyhkeä, olisi tuonkin rahan saanut säästettyä.

Vierailija
99/100 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen parempia vanhempia lapsilleen! Ei kukaan jaksa pikkulapsiarkea ihan koko ajan, saamatta yhtään breikkiä väliin.

vanhempi kun hylkää lapsensa? No, nämä minäminä- tyypit on itse näitä joita on pidetty päivähoidossa koko ikänsä ja sen jälkeen oletetaan että koulu hoitaa. Ihan kiva putki, sossu sitten maksaa näiden luusereiden loppuelämän.

Vierailija
100/100 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi kun hylkää lapsensa? No, nämä minäminä- tyypit on itse näitä joita on pidetty päivähoidossa koko ikänsä ja sen jälkeen oletetaan että koulu hoitaa. Ihan kiva putki, sossu sitten maksaa näiden luusereiden loppuelämän.

koulu hoitaa? Oppivelvollisuudellahan ei ole mitään virkaa tässä? Tai siinä, että töissä pitää käydä? Kai se tenava pitää tuohon kylkeen raahata töihinkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi