Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jonkun on vaikea uskoa sitä että vanhemmatkin tarvitsevat lomaa lapsista

Vierailija
01.07.2011 |

ollakseen parempia vanhempia lapsilleen! Ei kukaan jaksa pikkulapsiarkea ihan koko ajan, saamatta yhtään breikkiä väliin.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-meistä ei kumpikaan vietä yhteisiä iltoja kavereiden kanssa

-kumpikaan ei harrasta mitään

-aamulla kello soi 5.30, emme oikein jaksa sitä ennen nousta viettämään aamukahvihetkiä yhdessä

-tietokoneella kumpikaan ei vietä tuntia päivässä

-ylitöitä emme tee

-työmatkaa emme pysty kulkemaan yhdessä

olisiko sinulla muita neuvoja?

joten oleta että lapsetkin heräävät?

Luulis silloin jäävän aikaa illalla olla kahden.

Niin ainakin meillä.

Menemme kumpikin klo7 töihin ja kotona olemme klo 15.30. Lapset menee nukkumaan klo 19 ja me klo 22.30. Monta tuntia aikaa hoitaa parisuhdetta ;)

Vierailija
62/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me ollaankin viisaita eikä olla pienillä ikäeroilla muksuja väsätty.

Mun mies on palomies ja minä olen lentoemäntä. Meillä on paljon myös vapaata vaikka paljon ollaan töissäkin. Joskus on lapsi/lapset olleet päivähoidossa vaikka meillä on ollut vapaapäivä, mutta vaan joskus. Ei tulis mieleenkään lomailla niin että me lähdettäisiin miehen kanssa lomalle ja lapset jatkaisi päivähoidossa.

Eikä me aina olla lasten kanssa, mummolat on olemassa, mutta ne on toisia koteja osittain, ihan eriasia kuin jotkut päiväkodit.

Mä en hyväksy mitään lapsista lomailua jos se tehdään lasten kustannuksella, usein ja on pitkäkestoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 60

Vierailija
64/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, joka on halunnut viettää mahdollisimman paljon aikaa lastensa kanssa ja onnistunut hyvin siinä ja saanut kasvatettua tasapainoiset ja onnelliset lapset.

Minä olen ylpeä siitä ja todellakin tunnen itseni hiukan paremmaksi kuin nämä virikeäidit, jotka vinkuvat koko ajan väsymystä ja lappavat masennuslääkkeitä naamaansa kun ei mikään tunnu enää kivalta.

miten näette maailman niin mustavalkoisena. Se ei vain aina sitä ole. Säälittävää täällä selittää miten kukaan ei tarvitse lomaa tai omaa aikaa, tai sitten on huono vanhempi. Eikä niille terapeuteille valehtelusta makseta, ihan tutkimuksiin perustuvia juttuja ne kertoo. On se hienoa, että ihmiset luulevat tietävänsä kaiken toisten elämistä, ja luulevat voivansa tuomita ja arvostella täysin vieraita ihmisiä tietämättä taustoista mitään. Se on sitä ahdasmieleisyyttä ja naurettavaa pätemistä kun luullaan olevan niitä täydellisiä vanhempia. Toivottavasti joudutte joskus itse tilanteeseen jollon joudutte turvautumaan apuun esimerkiksi lastenhoidossa, ja ymmärrätte olleenne täysiä valopäitä väittäessänne, että se tekee ihmisestä huonon isän tai äidin. Onneksi itse tiedän teitä "täydellisiä" äitejä paremmin.

sitä, miten luulette että teillä on oikeus tuomita ventovieraita tietämättä niitä taustoja. Se on jopa alhaista. Miten voit tuomita jonkun tietämättä miksi hän on toiminut niinkuin on toiminut? Ja tiedoksi sinulle, sitä ei voi päättää sairastuuko masennukseen vai ei. Joten aika tyhmää tuo sinun puheesi masennuslääkkeiden popsimisesta, eikö? Ainiin, mutta sinähän olit se täydellinen ihminen, ja sinullahan oli oikeus päättää, että se vain on väärin. Ihan vain siksi koska sinä olet aina oikeassa ja täydellinen ;)

Vierailija
65/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi raskas vuosi takana, tosi vilkkaat lapset, sairastelua jne. Mutta tiedän lasteni tarvitsevan lomaa myös.

Vierailija
66/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lukee näitä kommentteja, joissa suu vaahdossa tuomitaan lapsen vieminen yhdeksikin ylimääräiseksi päiväksi päiväkotiin ja kerrotaan, että itse ei ikinä voisi tehdä niin, vaan viedään mieluummin lapset aina viikoksi tai pariksi mummolaan, kun halutaan parisuhdeaikaa.

Vierailija
67/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri se äiti, joka hämmästeli kun rannalla oli näin myöhään 9-12 v poikia. Mutta ymmärrän tämän ketjun luettuani, että te odotatte vain, että lapset olisivat pois kotoa, että saatte olla rauhassa.

Niin paljon hylättyjä ja surullisia lapsia ja vain siksi, että osa vanhemmista ei kasvanut vastuuseen ja aikuisuuteen. Ei ole puppua se, että vanhemmuus on hukassa.

Joten koen kyllä olevani aika täydellinen äiti ja olevani myös ylpeä siitä.

sellaista, joka on halunnut viettää mahdollisimman paljon aikaa lastensa kanssa ja onnistunut hyvin siinä ja saanut kasvatettua tasapainoiset ja onnelliset lapset.

Minä olen ylpeä siitä ja todellakin tunnen itseni hiukan paremmaksi kuin nämä virikeäidit, jotka vinkuvat koko ajan väsymystä ja lappavat masennuslääkkeitä naamaansa kun ei mikään tunnu enää kivalta.

miten näette maailman niin mustavalkoisena. Se ei vain aina sitä ole. Säälittävää täällä selittää miten kukaan ei tarvitse lomaa tai omaa aikaa, tai sitten on huono vanhempi. Eikä niille terapeuteille valehtelusta makseta, ihan tutkimuksiin perustuvia juttuja ne kertoo. On se hienoa, että ihmiset luulevat tietävänsä kaiken toisten elämistä, ja luulevat voivansa tuomita ja arvostella täysin vieraita ihmisiä tietämättä taustoista mitään. Se on sitä ahdasmieleisyyttä ja naurettavaa pätemistä kun luullaan olevan niitä täydellisiä vanhempia. Toivottavasti joudutte joskus itse tilanteeseen jollon joudutte turvautumaan apuun esimerkiksi lastenhoidossa, ja ymmärrätte olleenne täysiä valopäitä väittäessänne, että se tekee ihmisestä huonon isän tai äidin. Onneksi itse tiedän teitä "täydellisiä" äitejä paremmin.

sitä, miten luulette että teillä on oikeus tuomita ventovieraita tietämättä niitä taustoja. Se on jopa alhaista. Miten voit tuomita jonkun tietämättä miksi hän on toiminut niinkuin on toiminut? Ja tiedoksi sinulle, sitä ei voi päättää sairastuuko masennukseen vai ei. Joten aika tyhmää tuo sinun puheesi masennuslääkkeiden popsimisesta, eikö? Ainiin, mutta sinähän olit se täydellinen ihminen, ja sinullahan oli oikeus päättää, että se vain on väärin. Ihan vain siksi koska sinä olet aina oikeassa ja täydellinen ;)

Vierailija
68/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro, miten monta kymmentä vuotta sinulla on siitä kun olit viimeksi yksin tai kaksin miehesi kanssa?

Vierailija
69/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loput melkein aikuisia.

Mutta pikkulapsiaikaan emme olleet kahden muuta kuin lasten mentyä nukkumaan. Ei tullut mieleenkään pitää lapsia hoidossa lomien aikaan, kuten ei muillakaan, joilla oli lapset silloin pieniä. Taisin vastata jo tuohon kysymykseen aiemminkin. Ei silloin vaaditty parisuhdeaikaa yms. vaan elettiin perheenä arkea yhdessä. Ei siivutettu elämää, että nyt laatuaikaa lapselle ja nyt parisuhdeaikaa puolisolle ja nyt omaa aikaa ja nyt aikaa isovanhemmille. Sitä elettiin PERHE-elämää perheenä.

Lapset eivät olleet isovanhemmilla hoidossa koskaan isovanhempien sairastelun takia ja siksi, että toisen isovanhemmat oli kuolleet. Sen muutaman vuoden kyllä suhde säilyi ihan hyvänä kun lapset kasvoivat isommiksi. Aika paha on jos parisuhde kuolee siihen, ettei muutamaan vuoteen saada parisuhdeaikaa. Jos suhde kestää n. 60 vuotta niin luulisi sitä kestävän elää perheenä sen muutaman vuoden, mitä lapset on pieniä. Nykyään on aikaa yhdessä ihan eri tavalla.

kerro, miten monta kymmentä vuotta sinulla on siitä kun olit viimeksi yksin tai kaksin miehesi kanssa?

Vierailija
70/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on mennyt jo yli 20 vuotta.

Vierailija
71/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri se äiti, joka hämmästeli kun rannalla oli näin myöhään 9-12 v poikia. Mutta ymmärrän tämän ketjun luettuani, että te odotatte vain, että lapset olisivat pois kotoa, että saatte olla rauhassa.

Niin paljon hylättyjä ja surullisia lapsia ja vain siksi, että osa vanhemmista ei kasvanut vastuuseen ja aikuisuuteen. Ei ole puppua se, että vanhemmuus on hukassa.

en suinkaan odota, että pieni vauvani kasvaa ja muuttaa pois kotoa. Enkä ole koskaan laittanut häntä vielä hoitoon, koska ikää on vasta 6kk. Mutta voit olla varma, että hän tulee viettämään monia viikonloppuja mummin ja ukin kanssa mökillä, eikä edes siksi, että minä haluaisin hänestä eroon. Vaan siksi, että se on hänelle hauskaa vaihtelua ja haluan, että lapsellani on läheiset välit vanhempiini. Se on vain tervettä. Mutta tietenkin olen myös iloinen siitä vapaa-ajasta jonka saan mieheni kanssa silloin jakaa. Sekin on vain tervettä. Mielestäni on myös sääli, että pidät itseäsi täydellisenä äitinä, sillä kukaan ihminen maanpäällä ei ole täydellinen, et edes sinä :) Voit toki olla hyvä äiti, muttet täydellinen. Tosin viestiesi perusteella, minulta ei heru minkäänlaista arvostusta sinua kohtaan, sillä ajatusmaailmasi on kieroutunut. Olen harvoin törmännyt kaltaiseesi ihmiseen, joka oikeasti kuvittelee voivansa tuomita muita ihmisiä kuin Jumala. Sanoisin sen olevan sairasta. Säälin lapsiasi koska tulet siirtämään naurettavan ajatusmaailmasi antimia heihin. Lisää tyhmiä ihmisiä täyttämään maapalloa.

Vierailija
72/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on mennyt jo yli 20 vuotta.

Nytkö vasta huomasit, että vauva-aika on raskasta. Olisiko kannattanut miettiä aiemmin ja jättää nää viimeiset tekemättä.

Vai onko kyseessä ne uudet rakkausrusinat uusperheen kunniaksi, että kaikki näkee, kuinka ikuu tää meitin elämä on kun meillä on yhteisiäkin lapsia.

Mää en ymmärrä, miksi ihmiset tekee iltatähtiä kun eivät enää niitä jaksa.

Vierailija
73/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kaipaan miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa ja sitä otetaan tasaisin väliajoin ja se tekee hyvää parisuhteelle.

Mulla on ihanat muksut ja ihana mies ja sekin kaipaa ja minä kaipaa sitä vaan meidän kahdenkeskistä aikaa ilman että lapset on siinä vieressä. Mutta en mä koe että mun pitäis juuri lapsista saada sitä lomaa. En ymmärrä sitä että joku ei kestä omia lapsiaan.

Vierailija
74/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nuorimmainen jo koulussa, mutta eipä hän ole yhtään yötä vielä ollut pois kotoa. Ei ole sellaista kaveria, joka olisi häntä yöksi pyytänyt.

Vierailija
75/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustelemaan ja vaatimaan lisäresursseja, että lapsia voitaisiin pitää päiväkodissa vanhempien loman aikoina ja virikehoidossa kun äiti on äitiyslomalla kotona.

Minä en sääli sinua vaan sinun lapsiasi, jotka heitetään päiväkotiin sinun kesäloman ajaksi kun et jaksa niitä. Niin ja toivottavasti siirrän lapsilleni sen arvostuksen, että arvostavat perhe-elämää, eivätkä tee lapsia ja ala heti miettiä, saisiko ne päiväkotiin pois jaloista mahdollisimman pitkäksi aikaa ja mahdollisimman paljon, ettei tarvitse viettää aikaa omien lasten kanssa. Siinä suhteessa olen täydellinen äiti, että olen rakastanut omia lapsiani ja halunnut viettää aikaa niiden kanssa.

Se on sääli jos sinä et ole.

en suinkaan odota, että pieni vauvani kasvaa ja muuttaa pois kotoa. Enkä ole koskaan laittanut häntä vielä hoitoon, koska ikää on vasta 6kk. Mutta voit olla varma, että hän tulee viettämään monia viikonloppuja mummin ja ukin kanssa mökillä, eikä edes siksi, että minä haluaisin hänestä eroon. Vaan siksi, että se on hänelle hauskaa vaihtelua ja haluan, että lapsellani on läheiset välit vanhempiini. Se on vain tervettä. Mutta tietenkin olen myös iloinen siitä vapaa-ajasta jonka saan mieheni kanssa silloin jakaa. Sekin on vain tervettä. Mielestäni on myös sääli, että pidät itseäsi täydellisenä äitinä, sillä kukaan ihminen maanpäällä ei ole täydellinen, et edes sinä :) Voit toki olla hyvä äiti, muttet täydellinen. Tosin viestiesi perusteella, minulta ei heru minkäänlaista arvostusta sinua kohtaan, sillä ajatusmaailmasi on kieroutunut. Olen harvoin törmännyt kaltaiseesi ihmiseen, joka oikeasti kuvittelee voivansa tuomita muita ihmisiä kuin Jumala. Sanoisin sen olevan sairasta. Säälin lapsiasi koska tulet siirtämään naurettavan ajatusmaailmasi antimia heihin. Lisää tyhmiä ihmisiä täyttämään maapalloa.

Vierailija
76/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et vei nyt jo koulussa olevan tytön hoitoon kesät talvet.Sitkeesti pyörällä kuskas joka aamu kuuden jälkeen myös ns.varapäiväkotiin,pyöräili itse takas kotiin ja haki lapsen pois kolmelta.

Tämä sama nainen on sellaisessa työssä et hän pystyi lopettamaan usein työt jo aamu kymmeneltä ja silti haki lapsen kolmelta.Omien sanojensa mukaan ei koskaan hakenut aikaisemmin.

joka hoiti ihan hienosti lapsensa kotona niin kauan kuin niistä jotain rahaa sai, ja sen jälkeen vei JOKA PÄIVÄ klo 8 päiväkotiin. Eikä puhettakaan mistään ylimääräisistä vapaapäivistä.

Toki lapset oli jo isompia, 3- ja 5-vuotiaat, mutta nuo lapset eivät todellakaan viihtyneet päiväkodissa, isompaa kiusattiin paljon, ja itkulla menivät sinne. Varsinkin aina isäviikonloppujen jälkeen. Mutta mentävä oli.

Niistä vapaapäivistä tuo äiti sanoi, että voisihan niitä välillä pitää, mutta ei viitsi, kun sitten ne pennut vinkuu niitä koko ajan.

Huomautan vielä, että kyse ei edes ollut mistään ehdottomasta virikkeiden tarpeesta, meitä oli useampi äiti siinä, joilla oli samanikäisiä lapsia kotihoidossa, ja nähtiin paljon ja tehtiin kaikkea yhdessä + lapset olivat samassa kerhossa, jossa oli muita 5-vuotiaita. ja tietysti niitä 3-vuotiaitakin.

Vierailija
77/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustelemaan ja vaatimaan lisäresursseja, että lapsia voitaisiin pitää päiväkodissa vanhempien loman aikoina ja virikehoidossa kun äiti on äitiyslomalla kotona.

Minä en sääli sinua vaan sinun lapsiasi, jotka heitetään päiväkotiin sinun kesäloman ajaksi kun et jaksa niitä. Niin ja toivottavasti siirrän lapsilleni sen arvostuksen, että arvostavat perhe-elämää, eivätkä tee lapsia ja ala heti miettiä, saisiko ne päiväkotiin pois jaloista mahdollisimman pitkäksi aikaa ja mahdollisimman paljon, ettei tarvitse viettää aikaa omien lasten kanssa. Siinä suhteessa olen täydellinen äiti, että olen rakastanut omia lapsiani ja halunnut viettää aikaa niiden kanssa.

Se on sääli jos sinä et ole.

Väität minun tekevän jotakin vaikka en ole missään välissä sanonut tekeväni niin? Luuletko kenties voivasi ennustaa tekemisiäni? Onko sinulla jo yliluonnollisia kykyjä? Minä en nimittäin aio laittaa lastani päiväkotiin lomani ajaksi. Puhuin ainoastaan mummille ja ukille menosta, enkä maininnut tapahtuisiko tämä lomallani vai kenties jonakin muuna ajankohtana. Voi sinua, ja sitten väität etten keksi enää mitään mihin perustaa mielipidettäni niin mainitsin Jumalan. Ei, kyllä minulla riittää paljonkin asiaa vielä millä perustella sanomisiani. Mutta hauskinta ehdottomasti on kyllä se, että luulet tietäväsi mitä tulevaisuudessani tulee tapahtumaan. kyllä sinulla noita täydellisiä kykyjä riittää ;D ohhoh ohhoh, muuta ei voi sanoa.

Vierailija
78/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapseni ovat 23ja 20v. Mitä jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Kukaan eikä koskaan ole minulle tullut sanomaan että olisi valmis ottamaan hoitoon lapseni jotta saisimme yhteistä aikaa. Olen varmaan jo niin fossiili, etten edes itse osannut pyytää sitä vaikka hoitajia kyllä olisi ollut. Olen nyt, kun lapseni ovat muuttaneet jo pois kotoa tarjonnut sukulaisilleni mahdollisuuden tuoda meille lapsiaan hoitoon ja pienet kaksoset vierailevatkin meillä usein:)

Vierailija
79/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ymmärrä niin et sitten ymmärrä. Oma hölmöytes. Säälin lapsiasi.

Vierailija
80/100 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-meistä ei kumpikaan vietä yhteisiä iltoja kavereiden kanssa -kumpikaan ei harrasta mitään -aamulla kello soi 5.30, emme oikein jaksa sitä ennen nousta viettämään aamukahvihetkiä yhdessä -tietokoneella kumpikaan ei vietä tuntia päivässä -ylitöitä emme tee -työmatkaa emme pysty kulkemaan yhdessä olisiko sinulla muita neuvoja?

Kaikesta päätellen asutte kahta eri taloutta, jos tuosta kaikesta huolimatta teillä ei ole aikaa olla yhdessä. Me muut kun tulemme töistä kotiin olemaan perheen ja puolison kanssa. Jos se ei teillä muka onnistu, on osoitteita kaksi tai sitten ikuinen riita päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä