Parisuhdekriisi - analysoikaa mulle miehen sanoma lause
ollaan ajauduttu selvittämättömien ristiriitojen takia miehen kanssa parisuhdekriisiin. Seurustelua takana n vuoden verran. Mies halusi erota, minä selvittää asiat. Kriisi puhkesi minulle yllättäen, toki olin tiennyt tietyistä ongemista mutta en tiennyt että ne oli niin vakavia. Ollaan kuitenin vielä ihan väleissä, ja yhteydessäkin.
Ehdotin miehelle, että pidettäisiin vaikka kuukauden tauko, oltaisiin ihan hiljakseen ja mietittäisiin ja relattaisiin molemmat. Molemmilla hirveä työstressi tällä hetkellä. Kuukauden päästä alkaa lomat, ja ehdotin, että lähdettäisiin sitten kahdestaan lomalle ja katsotaan, miltä sitten tuntuu ja päätetään sitten jatkosta. Kaipaan nyt itsekin vähän omaa aikaa, ja aikaa selvitellä omia ajatuksia, mutta haluaisin vielä yrittää korjata asiat. Pettämistä, yms ei ole eikä kukaan ole tehnyt kenellekään mitään oikeasti pahaa. Arjen ristiriitoja ja työstressiä, siitä ne ongelmat ovat tulleet. Tähän matkaehdotukseen mies vastasi "en kuule ainakaan nyt innostu matkasta. tällä hetkellä tuntuu, etten halua suunnitella mitään". Ite oon analysoinut ja analysoinut tätä mielessäni, analysoikaa te mitä hän mielestänne sillä tarkoitti!
Kommentit (76)
analysoida. Miehet sanoo niin kuin ajattelee.
Mies ei halua lähteä sun kanssa matkalle. Vuoden seurustelun jälkeen lienee selvää, että suhde on tässä. Anna periksi ja suuntaa katse kohti tulevaisuutta.
Miestä käytetään koko ajan lapsenvahtina ja sit ihmetellään, kun ei suju. Ap vaan puolustelee, kun pitää töissä käydä.
Mutta ap ei ole vieläkään selventänyt kuinka se lapsenhoito on järjestetty, jos miestä ei olisi kuvioissa...? Ja miksi tämä järjestely on purettu, ja mies pistetty vastuuseen. Missä se lapsen oma isä on ja yhteinen aika hänen kanssaan??
Ero tulee.
Mies ei halua lähteä sun kanssa matkalle. Vuoden seurustelun jälkeen lienee selvää, että suhde on tässä. Anna periksi ja suuntaa katse kohti tulevaisuutta.
niin väsynyt, että ei jaksa edes miettiä yhteistä matkaa. Sekin toki vaatis suunnittelua ym.
lasta kun olen töissä, vuorotöissä. Ei koskaan minkään minun vapaa-ajan tai huvittelun vuoksi, vaan töiden. ap
Siis minä en edes esittelisi lapselleni uusia miehiä tuossa ajassa (vuoden aikana), mutta sinä olet laittanut miehen hoitamaan lasta kun olet töissä. Uskomatonta, eikö lapsella ole hoitopaikkaa? Ei ihme että on ristiriitoja.
Ei miehellä tuossa vaiheessa ole mitään velvoitetta hoitaa lasta. Eikä tulisi edes mieleen ehdottaa moista.
Eli komppaan edellisiä; mies ei todennäköisesti halua jatkaa koko suhdetta enkä ihmettele yhtään. Ja jos noin yleisesti ajattelee, suhteella tuskin on tulevaisuutta jos jo vuoden kohdalla ollaan tuossa pisteessä.
Ihanaa että on muitakin! Mies lähtee nyt ulkomaille pariksi viikoksi työmatkalle, joten ei nähdä, mutta on sovittu, että tulee sieltä suoraan minun luokseni (monimutkainen lapsenhoitokuvio, lapsi ei miehen vaan minun, jossa auttaa). Oi kunhan vaan tulee se hetki, että hän tulee, niin keksin jonkin kivan yllätyksen. Toivon että ikävä alkaa kalvamaan sillä välin miestäkin... ap
Tässä kerrot että mies on menossa kahden viikon työmatkalle ja sitten ihmettelet miksi hän ei halua suunnitella sinun kanssasi matkaa? Oletko itse matkustanut koskaan? Jos on pari viikkoa reissussa niin ei varmaan tee mieli lähteä vähään aikaan mihinkään. Ja varsinkin jos näitä työmatkoja on useampi vuodessa niin ei tee mieli lomamatkalle vaan se vietetään mieluummin kotona.
se tarkoittaa, että:
en kuule ainakaan nyt innostu matkasta. tällä hetkellä tuntuu, etten halua suunnitella mitään
noita kommentteja :) toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, onhan tuossa muutama asiallinenkin. Et esittelisi miestä lapselle vuodessa... ;) Vaikka mies haluaisi tutustua lapseesi ja haluaisi alkaa ottamaan myös hoitovastuuta lapsestasi ja olla osa perhettänne? No joo. Tää vuoden kohdalla tuleva kriisi on aika yleinen uusperheissä, oletteko kukaan lukenut mm uusinta Meidän Perhe -lehteä, jossa vähän samantapainen tarina? Lähinnä halusin lukea asiallista pohdintaa ja kuulla ehkä vastaavia tarinoita, miten niistä on menty eteenpäin. ap
Huomasitteko myös kuinka mies joustaa... Miehellä jää jopa työt kesken, kun pitää mennä hakemaan ap.n lasta päiväkodista. Sen sijaan ap käy huoletta vuorotöissään, kun mies hoitaa hänen lastaan.
Miksi tässä yhtälössä se mies joustaa koko ajan, eikä ole edes kyse hänen lapsestaan. Ei tuollaista arkea jaksa. Mitäs luulet kommentoidaanko miehelle tuosta töissä, jos pitää kesken palaverin lähteä, eikä ole edes oma lapsi. Miksi ei se ap lähde itse kesken työpäivän kotiin.
joka ehkä oletettavasti osaa sanoa, jos tuntuu siltä, että joutuu joustaan liikaa???
Siksi sanoisin että tulevaisuus ei ole hyvä.
Itselläni on uusperhe, mies halusi tulla heti osaksi siitä. Sanoin että en ota häntä osaksi lapsen elämää, ennen kuin voin luottaa että suhde kestää. No, mies kosi. :)
Vuosi siitä mentiin naimisiin, mutta silloinkin vielä mies oli lapselle enemmänkin vain kiva setä. Tilanne muuttui vasta kun saimme yhteisiä lapsia, silloin miehen piti tietysti pitää kaikkia lapsia samalla viivalla, joten kohtelee nyt lasta kuten omiaan.
Itse yleensä lopetan suhteen siihen jos joku ehdottaa taukoa. Se on teinimäistä , eikä todellakaan auta mihinkään! Mikä muuttuu tauon aikana, ei mikään, paitsi ettette edes juttele tärkeistä asioista tuolloin. Teidän olisi pitänyt jutella , eikä pitää taukoa. Päästit miehen vapauteen, nyt se maistuu hänelle.
Mies ei enää halua suunnitella kanssasi mitään.
ainakin ne tauot ovat olleet tärkeitä tilan antamisen hetkiä ja sallineet mahdollisuuden tutkiskella itseään.
et taida ymmärtää, että teillä on meneillään ihan erilainen parisuhde:
mies haluaa seurustella ja sinä elät jo uusperhekuviossa.
Mies haluaa miettiä.
Älä painosta ja mieti myös itse mitä haluat.
Työstressin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Ei kannata yrittää selittää vaan katsoa rohkeasti totuutta silmään.
sellaisia, että olette jo päättäneet erota, ja palanneet sitten yhteen, vai että olette päättänäeet vetäytyä tauolla miettimään, eroatteko, mutta eropäätöstä ei ole tehty ennen taukoa?
analysoidaan nyt toinenkin miehen lause. Olin ostamassa pleikkaa lapselle, ja mies tarjoutui etsimään sopivan huuto.netisä, maksoi siitä muutaman kympin ja kielätytyi ottamasta minulta rahaa, vaikka tarjouduin maksamaan sen. Lisäksi osti siihen uuden ohjaimen ja yhden pelin kaupasta vielä myöhemmin. Sanoin nyt miehelle, että jos tästä nyt ero tulee, niin ilman muuta maksan hänelle tuon pleikan, olin siis alunperinkin sitä maksamassa mutta hän ei halunnut ottaa maksua. En halua, että hänelle jäisi olo että olen käyttänyt häntä hyväkseni. Hän vastasi, että älä nyt liikaa murehdi, pleikka on lahja pojalle. Tarkoittiko tuo, että elä liikaa murehdi mahdollista eroa, ei sitä välttämättä tule, vai että ei tarvi murehtia rahoja, hän ei tarvi maksua. ;) ap
Naiset. Analysointia analysoinnin perään. Aina pitää etsiä miehen sanomisista jotain piilomerkityksiä ja sanattomia viestejä. Mies on melko yksinkertainen eikä kykene sellaisiin. Mies yleensä sanoo, mitä ajattelee. Yleensä. Älkää ylianalysoiko.
-miäs
Hän vastasi, että älä nyt liikaa murehdi, pleikka on lahja pojalle. Tarkoittiko tuo, että elä liikaa murehdi mahdollista eroa, ei sitä välttämättä tule, vai että ei tarvi murehtia rahoja, hän ei tarvi maksua. ;) ap
...älä nyt tuosta rahasta murehdi - on paljon muutakin murehdittavaa. Eli ero tuosta on tulossa mutta hän ei osaa sanoa sitä suoraan.
Samoin se aikaisempi matkajuttu tarkoitti tasan sitä että "en kuule ole pätkääkään kiinnostunut lähtemään kanssasi matkalle koska haluan olla jo eronnut silloin kun sen matkan pitäisi olla".
sellaisia, että olette jo päättäneet erota, ja palanneet sitten yhteen, vai että olette päättänäeet vetäytyä tauolla miettimään, eroatteko, mutta eropäätöstä ei ole tehty ennen taukoa?
koskaan päätetty erota. Kummallakin kerralla toinen tahtoi miettiä eli molemmat ovat miettineet ja sitten kyse oli myös kummankin omasta aiemman liiton eron käsittelystä.
olen sen myös miehelle sanonut, että tulen lapsenhoidon järjestämään muulla tavoin, ja keskittymään häneen enemmän miehenä. Se on järjestelykysymys. ap