Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdekriisi - analysoikaa mulle miehen sanoma lause

Vierailija
01.07.2011 |

ollaan ajauduttu selvittämättömien ristiriitojen takia miehen kanssa parisuhdekriisiin. Seurustelua takana n vuoden verran. Mies halusi erota, minä selvittää asiat. Kriisi puhkesi minulle yllättäen, toki olin tiennyt tietyistä ongemista mutta en tiennyt että ne oli niin vakavia. Ollaan kuitenin vielä ihan väleissä, ja yhteydessäkin.

Ehdotin miehelle, että pidettäisiin vaikka kuukauden tauko, oltaisiin ihan hiljakseen ja mietittäisiin ja relattaisiin molemmat. Molemmilla hirveä työstressi tällä hetkellä. Kuukauden päästä alkaa lomat, ja ehdotin, että lähdettäisiin sitten kahdestaan lomalle ja katsotaan, miltä sitten tuntuu ja päätetään sitten jatkosta. Kaipaan nyt itsekin vähän omaa aikaa, ja aikaa selvitellä omia ajatuksia, mutta haluaisin vielä yrittää korjata asiat. Pettämistä, yms ei ole eikä kukaan ole tehnyt kenellekään mitään oikeasti pahaa. Arjen ristiriitoja ja työstressiä, siitä ne ongelmat ovat tulleet. Tähän matkaehdotukseen mies vastasi "en kuule ainakaan nyt innostu matkasta. tällä hetkellä tuntuu, etten halua suunnitella mitään". Ite oon analysoinut ja analysoinut tätä mielessäni, analysoikaa te mitä hän mielestänne sillä tarkoitti!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isääkö olet lapsellesi hakemassa vai miestä itsellesi? itsekin uusperheellisenä olen sitä mieltä että miehen tulee ymmärtää paketti-juttu, mutta en mä nyt vuoden vanhassa suhteessa lapsenhoitovuoroja jakanut!! Nykyisin (kun on yhteisiäkin lapsia) mies hoitoo varmaan 50 %-sesti mun lastani, mutta, tehän olette vasta deittailuvaiheessa! Sen pitäisi olla enemmänkin niin että mies jeesaisi sua vaikka kerran viikossa, hakisi lapsen hoidosta tai päästäisi sut harrastukseen, mutta eihän hänen tehtävä ole olla isä vielä! Ellei se hänen nimenomainen tahtonsa siis ole.

Vierailija
22/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta kun olen töissä, vuorotöissä. Ei koskaan minkään minun vapaa-ajan tai huvittelun vuoksi, vaan töiden. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jo, ohi se on. Te hyppäsitte liian nopeasti perhekuvioon ja aiemmissa kertomasi stressin purkaminen mieheen ei kuulosta hyvälle suhteen kannalta. Voi miehellä olla hyväksikäytetty olokin kaiken lapsen vahtimsen yms jälkeen. Anna miehelle nyt täysi rauha ja vapaus ja ota sitten halutessansi loman alkaessa yhteyttä ja selvittel kiinnostusta yhteiseen lomaan. Tosin edelleen olen sitä meiltä että suhteen ollessa noinkin alkuvaiheessa ei ongelmat saisi kuulostaa kuin 20 v yhdessäolon ja 10 lapsen jälkeen!

Vierailija
24/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä oikein hyvin, ettei miestä paljon nyt mitkään yhteiset lomamatkat kiinnosta. Töissä stressi päällä ja edessä parin viikon kuluttava työmatka ulkomailla, plus siihen päälle vielä teidän kriisit ja oma epävarmuus suhteen jatkosta.

Itse tuossa tilanteessa haluaisin tosiaan lomalla lähinnä sitä omaa aikaa ja täysin kiireestä ja paineista vapaata rentoutumista. Siinä voisi sitten samalla miettiä, mitä parisuhteelta haluaa vai haluaako enää yhtään mitään.

Vierailija
25/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä että 1-2 vuotta menee, että näissä tapauksissa opetellaan ja omaksutaan paikkoja perheessä ja rooleja, miehellä ei ole omaa lasta joten tilanne on hänelle täysin uusi elää lapsen kanssa, vaikka virallisesti ei yhdessä ole asuttukaan. Ymmärrän, että se voi ruveta ahdsitamaan, mutta kyse olikin nyt siitä, päästäänkö kriisistä yli, mitä luulette? Olen valmis kasvamaan ihmisenä juu, ja samaa toivon mieheltä, ei hänkään nyt koko aikaa niin kovin kypsä henkisesti ole ollut. Eikös se ensimmäinen kriisi tule aina vuoden jälkeen... Itse ajattelen, että jos ei kahdessa vuodessa uusperhekuviossa loksahda palat kohdalleen, niin sitten ne ei loksahda. Itse olen valmis tekemään töitä suhteen eteen, tiedän, ettei se itsestään toimi.

Vierailija
26/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei juuri muuta halua kuin erota. Ei halua enää selvitellä ja miettiä ja haluaa lomaltaan jotain muuta kuin yhteistä matkaa.

Vierailija
27/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleenkään pyytää miestä vahtimaan lasta, jotta pääsen harrastukseen. Sitä paitsi mies on itse ollut suostuvainen tilanteeseen, hänelle se on ollut ok. Joten miksi en olisi antanut tilanteen sellaisena edetä. ap

Vierailija
28/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mies halusi lopettaa seurustelun ja sillä selvä.

Vierailija
29/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on takana vain vuoden seurustelu ja sekin on viime ajat ollut tauolla. Älä tee asiasta suurempaa ongelmaa! Etsi itsellesi uusi mies.

Vierailija
30/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet hoitanut nämä asiat ennen miestä? Jos olet yksinhuoltaja, etkä saa lapsellesi järjestettyä kunnon hoitopaikkaa, mieti työkuviosi uusiksi.

Vierailija
31/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä lopetan suhteen siihen jos joku ehdottaa taukoa. Se on teinimäistä , eikä todellakaan auta mihinkään! Mikä muuttuu tauon aikana, ei mikään, paitsi ettette edes juttele tärkeistä asioista tuolloin. Teidän olisi pitänyt jutella , eikä pitää taukoa. Päästit miehen vapauteen, nyt se maistuu hänelle.

Mies ei enää halua suunnitella kanssasi mitään.

Vierailija
32/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin aina ollut vuorohoidossa, ja on edelleen, mies on ollut vain joitain iltoja/aamuja/viikonloppuja lapsen kanssa, ja hänelle se on ollut ihan ok. Ei siitä sen enempää.

Vierailija
33/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnutkin jutella, ja puhua asiat selväksi. Mies on huono puhumaan, erittäin huono ilmaisemaan tunteitaan ja halujaan yms ja ongelmatilanteissa vetäytyy kun minä taas puhuisin ja puisin asiaa ympäri vuorokauden. Ei siinä sitten paljon puhuta vaikka itse haluaisi, ainakaan vielä. ap

Vierailija
34/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta kun olen töissä, vuorotöissä. Ei koskaan minkään minun vapaa-ajan tai huvittelun vuoksi, vaan töiden. ap

väliä sillä on, miksi mies joutuu lasta hoitamaan? Kukas lasta hoitaisi, jos miestä ei olisi tilanteessa?

Eihän ketään voida velvoittaa toisen lasta hoitamaan, vaikka kuinka onkin uusperheissä "pakettiratkaisu". Ihan eri asia on tulla toimeen lapsen kanssa ja auttaa silloin tällöin kuin olla yksin "isän"vastuussa.

Vierailija
35/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin on pakko lähteä mutta vapaa-ajan riennot, harrastukset, baarireissut on oma valinta. Jos niihin olisin käyttänyt miestä lapsenvahdiksi, ymmärtäisin tehneeni väärin, mutta olen käynyt "vain" töissä. ap

Vierailija
36/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäävänsä sekä musta että lapsesta, että ei se ole mihinkään kadonnut. Ja olin itse juuri muutama viikko sitten viikon työmatkalla, ja ikävä oli molemminpuolinen tuon viikon jälkeen. Eikä ketjun tarkoitus ole puida miksi mies hoitaa lastasi, vaan pyysin kommentteja, voiko tällaisesta kriisistä päästä vielä yli? Mies ei todellakaan ole itsekään ollut käytökseltään täydellinen, vaan mokannut itsekin joitakin kertoja minulle tärkeissä asioissa. Olen vain yrittänyt olla ymmärtäväinen ja antaa anteeksi, koska tiedän, että erinäiset vaikeudet ja erimielisyydet ja ristiriidat kuuluvat parisuhteeseen.

Vierailija
37/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriidat kuuluvat parisuhteesesen, mutta teidän pitäisi vielä suhteen keston perusteella olla ihastumis/rakastumisvaiheessa eikä tuo sille kuulosta. Pitemmässä parisuhteessa ristiriidt kuuluvatkin ja niitä pitäisi pyrkiä ratkomaan. EI se pelkkä tykkääminen riitä jos arki on ahdistavaa ja riitelyä jo tuossa vaiheessa. Jo itsesi ja laspesi takia laita piste tuolle ja etene ensi kerralla selkeästi hitaammin.

Vierailija
38/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin on pakko lähteä mutta vapaa-ajan riennot, harrastukset, baarireissut on oma valinta. Jos niihin olisin käyttänyt miestä lapsenvahdiksi, ymmärtäisin tehneeni väärin, mutta olen käynyt "vain" töissä. ap

Työt sun pitää järjestää sen mukaan että olet YH! Nyt sitten panikoit kun lapsenvahti on lähdössä... On varmaan joo miehelle ok, kunnes totuus paljastuu.

Vierailija
39/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sen myös miehelle sanonut, että tulen lapsenhoidon järjestämään muulla tavoin, ja keskittymään häneen enemmän miehenä. Se on järjestelykysymys. ap

Vierailija
40/76 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sen myös miehelle sanonut, että tulen lapsenhoidon järjestämään muulla tavoin, ja keskittymään häneen enemmän miehenä. Se on järjestelykysymys. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi