Mikä epäkorrekti asia ärsyttää sinua? (ov)
siis asia, joka ärsyttää syystä tai toisesta, mutta siitä ei ole sopivaa puhua ääneen korrektiuden nimissä.
Kommentit (14)
"se kaipaa muiden lasten seuraa". Miksei vaan voi olla selittelemättä yhtään mitään?
- lapsia tehdään yksi toisen perään, ja sitten jäädään ihmettelemään että rahat ei riitä, kun ei ole koulutusta, eikä ole enää resursseja hankkia sitä tai sit ei vaan oo jaksanut hankkia koulutusta tai työpaikkaa millä elättää lapsia
- samaan sarjaan: ihmetellään että kun on niin ahdasta kotona, kun ei oo varaa isompaan kämppään, mutta sit ihmetellään kun sisarukset tappelevät verisesti siinä yhdessä samassa huoneessa
Ihan arjen yksinkertaisuus satuttaa, jos edes yritän ajatella sitä.
En ymmärrä, miksi täytyy tehdä vielä kolmaskin lapsi, jos perhe asuu ahtaassa kolmiossa ilman omaa pihaa. (tunnen tällaisen perheen).
En myöskään pysty ymmärtämään Suvi Lindenin tyyppisiä naisia, jotka haluavat lapsen vain oman egonsa pönkittämiseksi.
Minua siis ärsyttää, kun aletaan kategorisoimaan ihmisiä ja arvostelemaan heidän oikeuttaan saada lapsia.
Ilmeisesti täällä keskustelevat sen verran nuoret henkilöt, että ovat tottuneet lapsuudessaan omiin huoneisiin jne.
Toisekseen kovin suppea tuttavapiiri, jos tuntee ainoastaan yhden perheen, joka asuu ahtaasti. Minä tunnen useita perheitä, jotka yleisen käsityksen mukaan asuvat kenties ahtaasti. Läheskään kaikilla se ei ole pienistä tuloista johtuvaa. Eräskin jo teini-ikään ehtinyt lapsi kehui sen olleen elämän parasta aikaa, kun koko perhe oli koko ajan lähellä. (5 henkilöä yksiössä)
Minua siis ärsyttää, kun aletaan kategorisoimaan ihmisiä ja arvostelemaan heidän oikeuttaan saada lapsia.
Ilmeisesti täällä keskustelevat sen verran nuoret henkilöt, että ovat tottuneet lapsuudessaan omiin huoneisiin jne.
Toisekseen kovin suppea tuttavapiiri, jos tuntee ainoastaan yhden perheen, joka asuu ahtaasti. Minä tunnen useita perheitä, jotka yleisen käsityksen mukaan asuvat kenties ahtaasti. Läheskään kaikilla se ei ole pienistä tuloista johtuvaa. Eräskin jo teini-ikään ehtinyt lapsi kehui sen olleen elämän parasta aikaa, kun koko perhe oli koko ajan lähellä. (5 henkilöä yksiössä)
isosta asunnosta (omakotitalosta) ja omasta pihasta. Oikeasti, jos perhe on mutuen tasapainoinen, niin ei haittaa yhtään, että asunto on pieni. Ja mitä väliä, ettei ole omaa pihaa - parasta on sellainen piha, jossa on kavereita eli usein kerrostalon piha, jossa parhaimmassa tapauksessa leikitään kesäiltoina myöhään perinteisiä leikkejä.
Listataan niitä nyt vaan.
Ärsyttää se kun synnytyksen jälkeen vaan HETI hirvee laihdutuskuuri päälle ja sitten inistään kun "imetys loppuu kun maitoa ei tule". Järki käteen prkl!
sukulaistensa nurkissa tekemättä mitään.
Lasten ja aikuisten henkisen hyvinvoinnin ja asumistilavuuden yhteydestä on kuitenkin tehty niin lukuisia tutkimuksia, ettei kukaan varmaan enää tosissaan voi väittää, että ahtaasti asuminen olisi lapsille/perheelle jotenkin kehittävämpää kuin tilavasti asuminen.
Joku vuosi sittenhän kohua herätti tutkimus, jonka mukaan leikki-ikäinen lapsi tarvitsisi vähintään 15 neliön huoneen pystyäkseen vapaasti kehittämään omia leikkejään.
Valitettavasti vain harvoilla nuorilla perheillä on varaa tarjota noin paljon tilaa lapsilleen.
"Eräskin jo teini-ikään ehtinyt lapsi kehui sen olleen elämän parasta aikaa, kun koko perhe oli koko ajan lähellä. (5 henkilöä yksiössä)
[/quote]
"
joutuvan inisijän laihdutusruokapäiväkirjasta:
aamupala
kahvi
vatta- ja selkälihaksia
lounas
kanasalaatti kotipitsassa(kanaa tosi vähän. )
laittikola
välipala
nokkosnäkkäriä margariinilla
banaani
iltapala
banaani
Onko se nyt kumma, että maitoa ei tule??? Syö tai lopeta se ininä!
antaa lapsensa silti aamupäiviksi perhepäivähoitajalle.
se, että läskit kouluttautumat tyhjäntoimittajat saa lapsia tuosta vaan ja minulle se on vaikeaa.
Jep ja kukaan ei ota sitten herneitä nenään, vastasin vain kysymykseen. Ja kyllä katkeruudesta kumpuaa.