Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa pyytää kylään, kun koti

Vierailija
30.06.2011 |

on likainen ja paskainen? Eikö sitä itse edes tajua???

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on siistiä, eikä taatusti vedetä mitään roolia. Ihan Marttojen vanhan ajan tyyliin siivotaan ja kolmen lapsen kanssa koti pysyy kohtuullisessa kunnossa. Ja kyllä tehdään se ihan omasta halusta eikä mistään siivousneuroosista tai kenenkään miellyttämisen halusta. Mä en vaan halua itte elää sonnan keskellä. Mua ärsyttää enemmän laskiaisäidit, jotka hengaa täällä mieluummin kuin viittii edes tehdä ne välttämättömimmät kotihommat. Se ei todellakaan vaadi mitään ihmemutsia tai hirveesti aikaa, vaan pientä viitsimistä aina sillon tällön.

siivoavasi omasta halusta. Kuitenkin sinua ärsyttää toisin tekevät äidit. Miksi he sinua ärsyttävät, eikö pääasia olekaan se, että oma kotisi on haluamassasi kunnossa ja muutkin saavat tehdä kuten haluavat?

Tietenkään siivoaminen ei vaadi ihmemutsia tai hirveästi aikaa, mutta jospa jotkut haluavat käyttää pienenkin liikenevän ajan jonkin muun asian viitsimiseen? Minä esimerkiksi luen kaiken liikenevän ajan ja naapurin rouva ompelee. Käymme kylässä tuosta vaan ja loikimme sujuvasti lelukasojen yli kahvipöytään. Seura on aina hyvää ja lapset iloisia. Kumpikin meistä on korkeasti koulutettu, käymme työssä ja kotiaika on kortilla.

Jotakin tässä elämässä on tullut viitsittyä.

Vierailija
42/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tapaamaan ihmisiä, en katsastamaan heidän kotinsa siisteystasoa. Viimeksi kyllä ällötti, kun riisuin sandaalit ja jalkapohjat kirjaimellisesti tarttuivat kiinni tahmaiseen lattiaan joka askeleella. Ja kaikki karvat ja hiekat sitten jalkapohjassa kiinni. Jotain tavallista sotkua en edes huomaa. Olen vain iloinen, etten ole ainoa, jonka koti ei ole tiptop aamusta iltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäkää edes ymmärtää erilaisia elämäntilanteita!

Vierailija
44/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ei vieraita tuu jos ei ole siistiä,mun mielestä wessa ja keittiö pitää olla joka päivä kunnnossa,koska meil sotkeva lapsi. Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat

Vierailija
45/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en jaksa siivota tätä niin siistiksi enää.

Mulle riittää keskinkertainen siisteys nykyään ja eihän silloin voi ketään nipoa siisteysintoilja akylään pyytääkään. Varmuuden vuoksi en pyydä ketään.

Vierailija
46/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on eriasia mikä on sekaista ja mikä on sotkuista.

Lähes jokaisessa lapsiperheessa on normaalissa elämässä sekaista. Lelut ympäriinsa ja pyykkiä tulossa tai menossa pesuun. Tämä ei pitäisi häiritä ketään.Voit kutsua vieraita.

Sotkuista on minun mielestäni silloin kun on joka paikka täynnä likaa. Astiat pesemättä, pölyt pyyhkimättä, lattiat pesemättä ja tuntuu ettei mihinkään uskalla istua kun ei tiedä mikä tahmaläikkä jossakin tuolisa on. Nämä pitäisi siiv

ota ennenkuin kutsuu vieraita.

Vierailija
47/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUnnollisesta siivouksesta on nyt melkein viikko, silloin siis imuroinnin ja pölyjen pyyhinnän lisäksi pesin lattiat ja laitoin pestyt matot lattioille, pesin vessat ja puunasin oven karmit ja valokatkaisijat. Tämän jälkeen meillä on imuroitu tiistaina ja sen lisäksi tiskipöydän puunaan joka päivä vähintään kerran.

Nyt meillä on valtava sotku. Tiskejä on tiskipöydällä, samoin murusia ja lasten aamupalasta on pöydät pyyhkimättä ja lattialla ruokaa. Tavaroita on kulkeutunut kaikille pöydille, yövieraiden jäljiltä on patjoja, peittoja tyynyja pinottuna meidän makkariin. Vessat ovat todella likaisia. Ällöttää, mutta en vain jaksa näin kuumalla säällä tehdä kuin pieniä juttuja kerrallaan. Eilen hoidin mansikkamaata ja istutin lisää mansikoita sekä käytiin lasten kanssa huvipuistossa ystäväperheen kanssa. Tänään on tiedossa kyläilyä mutta pesen vessat ja puunaan keittiön kuntoon tässä aamupäivällä.

Eli kyllä, laiskuudesta on kyse. Haluan kesällä ja aurinkoisella säällä tehdä muutakin kuin vain puunata kotia kuntoon.

Vierailija
48/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ei todellakaan.

Jos joku mies ei kiinnitä, tuijottaa varmaan vaan ap:n tissejä tms?

Kyllä normaali mies huomaa, jos kyläpaikassa on likaista ja sekaista.

Tottakai miehet huomaa mutta varsinkin lapsiperheissä aivan ymmärrettävää jos ei kerkeä kokoajan leikkiä puolipäiväistä siivoajaa. Ei nolota sitten pätkääkään jos joku tulee yllätysvierailulle ja ei ole siistiä enkä ajatusta uhraa moisen pähkäilylle. Rupee aina naurattaa jos menee yllätysvierailulle niin kovasti kaikki rupeavat siivoamaan pahimpia sotkuja hirveiden selitysten kera. Mikäs siinä ja mukavahan se on että saa pitää hauskaa muiden huonon itsetunnon vuoksi vai miksi sitä voisi kutsua kun tuommoisesta nolostuu?

Kutsuvieraiden vuoksi toki meilläkin siivotaan.

Vierailija
49/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessat (jos on likaiset) ja vaihtamaan käsipyyhkeet, jos on vieraita tulossa. Jos tulee yökyläläisiä, yritän sitten siivota vähän paremmin, ettei tarvitse pölyisessä ja koirankarvaisessa nukkua. Yllätysvieraat saavat tulla sellaiseen kotiin kuin se luonnostaan on.

Mä en jaksa stressata kauheasti siisteydestä. Tuntuu, että se on vähän toisen sukupolven juttu. Kaikki kyläily ja juhliminen tuntuu pyörivän ulkoisten puitteiden ympärillä, ei sen, että on kiva tavata tai juhlia.

Ihan tykkään siivoamisesta, mutta se on mulle luovaa toimintaa, ts. teen sitten, kun inspiraatio iskee. Viikkosiivoja en harrasta, siivoan aina kun siltä tuntuu, oli se sitten useammin tai harvemmin.

Vierailija
50/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessat (jos on likaiset) ja vaihtamaan käsipyyhkeet, jos on vieraita tulossa. Jos tulee yökyläläisiä, yritän sitten siivota vähän paremmin, ettei tarvitse pölyisessä ja koirankarvaisessa nukkua. Yllätysvieraat saavat tulla sellaiseen kotiin kuin se luonnostaan on.

Mä en jaksa stressata kauheasti siisteydestä. Tuntuu, että se on vähän toisen sukupolven juttu.

Kyllä myös 80-luvulla syntyneet osaavat pitää kodin siistinä. Tai no ehkä sinä et osaa, mutta moni muu osaa.

Vierailija
51/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUnnollisesta siivouksesta on nyt melkein viikko, silloin siis imuroinnin ja pölyjen pyyhinnän lisäksi pesin lattiat ja laitoin pestyt matot lattioille, pesin vessat ja puunasin oven karmit ja valokatkaisijat. Tämän jälkeen meillä on imuroitu tiistaina ja sen lisäksi tiskipöydän puunaan joka päivä vähintään kerran. Nyt meillä on valtava sotku. Tiskejä on tiskipöydällä, samoin murusia ja lasten aamupalasta on pöydät pyyhkimättä ja lattialla ruokaa. Tavaroita on kulkeutunut kaikille pöydille, yövieraiden jäljiltä on patjoja, peittoja tyynyja pinottuna meidän makkariin. Vessat ovat todella likaisia. Ällöttää, mutta en vain jaksa näin kuumalla säällä tehdä kuin pieniä juttuja kerrallaan. Eilen hoidin mansikkamaata ja istutin lisää mansikoita sekä käytiin lasten kanssa huvipuistossa ystäväperheen kanssa. Tänään on tiedossa kyläilyä mutta pesen vessat ja puunaan keittiön kuntoon tässä aamupäivällä. Eli kyllä, laiskuudesta on kyse. Haluan kesällä ja aurinkoisella säällä tehdä muutakin kuin vain puunata kotia kuntoon.

Vähän vain sotkuista josta selviää laittamalla tavarat oikeisiin paikkoihin.

Taisit vaan provosoida?

Vierailija
52/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa stressata kauheasti siisteydestä. Tuntuu, että se on vähän toisen sukupolven juttu.

Kyllä myös 80-luvulla syntyneet osaavat pitää kodin siistinä. Tai no ehkä sinä et osaa, mutta moni muu osaa.

Ei kyse ole osaamisesta vaan siitä, kiinnostaako se, että koti on siisti, ja häpeääkö sotkuista kotia.

Mua ei hirveästi kiinnosta, enkä myöskään häpeä. Kyllä mä tiedän, miten koti pidetään siistinä, kyllähän jokainen sen tietää. Mutta mikä arvo sillä mulle on? Ei kaksinen. En mä halua missään läävässä asua, pidän kyllä jonkinlaista siisteyttä ja järjestystä yllä, mutta jos joku vieras näkee kotini likaisena, se ei mitenkään saa mua nolouden valtaan.

Ymmärrätkö, mitä tässä yritän sanoa?

Vierailija
53/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole osaamisesta vaan siitä, kiinnostaako se, että koti on siisti, ja häpeääkö sotkuista kotia.

Mua ei hirveästi kiinnosta, enkä myöskään häpeä. Kyllä mä tiedän, miten koti pidetään siistinä, kyllähän jokainen sen tietää. Mutta mikä arvo sillä mulle on? Ei kaksinen. En mä halua missään läävässä asua, pidän kyllä jonkinlaista siisteyttä ja järjestystä yllä, mutta jos joku vieras näkee kotini likaisena, se ei mitenkään saa mua nolouden valtaan.

Ymmärrätkö, mitä tässä yritän sanoa?

olet laiska pitämään kotisi siistinä ja hyvä keksimään selityksiä.

Vierailija
54/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, miten pidetään koti siistinä. Ensin pitäisi osata sisustaa ja sitten pitää siistinä. Ts. jos on sisustamaton koti, ihan sama onko siisti vai ei, ei sellainen koti ole ilo silmälle ja kävijä tuntee myötähäpeää joka tapauksessa.

Vierailija
55/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun tulee vieraita niin koti on siisti. Mies taas sanoo mulle joka kerta ennen vieraiden tuloa, että ei ne sitä kotia tule katsomaan, vaan meitä, että sama se missä kunnossa se koti on.

Huoh.

Minusta on mukavaa, että voi kutsua ihmisiä kylään ILMAN että ensin täytyy puunata koko kämppä imurointeja ja pölynpyyhkimisiä myöten. Siis ihan kaverin tai kaksi jos pyytää, isommat pirskeet toki erikseen. Olettaen siis, ettei kämppä nyt mikään aivan täysi sikolätti ole. Kyllä sellaiset elämisen jäljet ovat täysin hyväksyttävissä.

Turha stressaaminen asiasta vaan lopulta johtaa ajattelumalliin "olisi kiva kutsua henkilö x mutta pitäisi ensin siivota, enkä jaksa syystä z, joten jääköön sitten toiseen kertaan".

Kun sen sijaan voisi ajatella "olisi kiva kutsua henkilö x, taidanpa sen tehdä, vaikka onkin imuroimatta. juodaan kupit kahvia ja vaihdetaan kuulumisia, se piristää"

Jos ystävät ovat sellaisia, että niillä päälimmäisenä on mielessä mitata kotinne siisteys, niin laittakaa ystävät vaihtoon.

-miäs

Vierailija
56/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa keskustelua. Tiedän, että kutsuja on sellainen hällä väliä tyyppi, ja kyllä tosi mukavakin. Olen vain itse vähän tiukkapipo.

Vierailija
57/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä se ei ole sitä juuri koskaan. En tiedä miten muut kasvatatte lapsenne mutta mun perheen kanssa en ainakaan saa "siistiä kotia" onnistumaan. Enkä halua viettää elämääni, sitä lyhyttä aikaa minkä saan olla kaikkien kolmen lasten kanssa kotona, siivoten. Parasta oli kun asunto oli myynnissä, silloin oli PAKKO siivota perusteellisesti ja kun näytön jälkeen tultiin kotiin fiilis oli mahtava kun oli siistiä -sen pari tuntia. Mutta kolikon kääntöpuoli oli se että lapset suorastaan jätettiin heitteille; syötettiin saarioisten valmispizzaa näyttöjä ennen ja lyötiin ulos sekoilemaan keskenään että saatiin siivottua ilman että joku samaan aikaan sotkee. En ole ylpeä siitäkään. Lapsia kolme alle kouluikäistä.

Vierailija
58/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sit oon varmaan laiska, meillä on sotkuista, pölyistä, tiskejä pöydällä, ym. silloin tällöin. Mutta ei meillä paskaista ole, mun mielestä kotona saa olla elämisen merkkejä, en todellakaan kulje muksun perässä siivoamassa joka ikistä lelua tms. paikoilleen. Jos mä oon väsynyt tai ei todellakaan huvita, en mä sitä tiskikonettakaan tyhjennä samantien. Mä en myöskään erikseen siivoa joka nurkkaa vieraiden takia, ehkä meillä siten on niin ällötävä suku ja ystävät ettei heidänkään kotinsa paljoa meistä eroa.

On eri asia onko koti oikeasti likainen vai vähän sotkuinen, ymmärrän kyllä ja tunnenkin ihmisen jonka siisti on täysin steriili, ei pölyhiukkastakaan missään, itse en ota asiasta paineita, miksi pitäisi, eikö sitä ole ihan tarpeeksi stressattavaa muutenkin kun että näkeekö vieraat jugurtti purkin pöydällä?

Vierailija
59/59 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sit oon varmaan laiska, meillä on sotkuista, pölyistä, tiskejä pöydällä, ym. silloin tällöin. Mutta ei meillä paskaista ole, mun mielestä kotona saa olla elämisen merkkejä, en todellakaan kulje muksun perässä siivoamassa joka ikistä lelua tms. paikoilleen. Jos mä oon väsynyt tai ei todellakaan huvita, en mä sitä tiskikonettakaan tyhjennä samantien. Mä en myöskään erikseen siivoa joka nurkkaa vieraiden takia, ehkä meillä siten on niin ällötävä suku ja ystävät ettei heidänkään kotinsa paljoa meistä eroa.

On eri asia onko koti oikeasti likainen vai vähän sotkuinen, ymmärrän kyllä ja tunnenkin ihmisen jonka siisti on täysin steriili, ei pölyhiukkastakaan missään, itse en ota asiasta paineita, miksi pitäisi, eikö sitä ole ihan tarpeeksi stressattavaa muutenkin kun että näkeekö vieraat jugurtti purkin pöydällä?

Onneksi täälläkin on naisia joilla on järkeä päässä =)

-miäs

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme