Siis Museokortin hinta !!!
86 euroa. On aika suolainen hinta. Sitten kun siihen joutuu hankkimaan vielä HSL:n matkakortin, niin eipä ihme, ettei Helsingin keskustassa käy juuri enää ketään; autiota on.
Kommentit (61)
Museokortti kyllä koskee ihan muutakin maata kuin Helsinkiä.
Museokortilla ei tee enää mitään, jonkinlainen ahneuden huipentuma ja mitään kehitystä ei tapahdu. Ei museioissa eikä äpissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja Helsingissä sen hinnan saa käytettyä viikonlopun aikana. Tietenkään ei tulisi niin monessa paikassa käytyä, jos korttia ei olisi, mutta muistan aikanaan, kun minulla oli museokortti, niin löysin sellaisia museoita, joissa ei olisi tullut käytyä ilman sitä korttia.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo nyt kallis ole jos oikeasti ajattelet sitä käyttää ja käydä vuoden ajan museoissa. Vuoden ajan.
Itsellä oli voimassa viime vuonna ja kävin silloin läpi museoita. Nopeasti laskien ilman
museo korttia olisin maksanut lipuista varmaan reilusti yli 200.
Suomessa ei ole yhtään käymisen arvoista museota.
Vierailija kirjoitti:
Museokortilla ei tee enää mitään, jonkinlainen ahneuden huipentuma ja mitään kehitystä ei tapahdu. Ei museioissa eikä äpissä.
Miten niin?
Sinähän voit vaikka asua museoissa sillä kortilla.
Tietysti jos sulla on se ollut kerran ja olet käynyt läpi oleelliset paikat vuodessa, etkä seuraavana vuonna aion käydä kuin ehkä parissa niin miksi ostaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo nyt kallis ole jos oikeasti ajattelet sitä käyttää ja käydä vuoden ajan museoissa. Vuoden ajan.
Itsellä oli voimassa viime vuonna ja kävin silloin läpi museoita. Nopeasti laskien ilman
Suomessa ei ole yhtään käymisen arvoista museota.
Äläa nyt. Onhan niitä vaikka kuinka paljon.
Halpahan se on, kun vertaat yksittäisten pääsylippujen hintaan. Mikään ei ole ilmaista ja kaikkea ei pidä kustantaa persaukisille valtion budjetista.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään Ateneumin lippu reilu 20,- samoin Kiasma.
Mulla toi ehdottomasti on kannattava, tai siis ei muuten tulis juuri käytyä mutta tuon kortin kanssa lähden välillä päiväksi Turkuun, Tampereelle, Hki, Hml tai mitä milloinkin keksin. Ihan loistokeksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja Helsingissä sen hinnan saa käytettyä viikonlopun aikana. Tietenkään ei tulisi niin monessa paikassa käytyä, jos korttia ei olisi, mutta muistan aikanaan, kun minulla oli museokortti, niin löysin sellaisia museoita, joissa ei olisi tullut käytyä ilman sitä korttia.
Sama juttu. Monen museon kohdalla en olisi varmaan mennyt koskaan ilman museokorttia. Mutta kun kortilla "ilmaiseksi" pääsi niin tulipahan kierrettyä.
Ja esim kasvitieteellisessä kävin talvella monta kertaa ihan vain leikkimässä kesää.
Sehän nyt on suoranaisen halpa. Jos taas ei usein käy, kannattaa ostaa kertalippuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Tietysti jos sulla on se ollut kerran ja olet käynyt läpi oleelliset paikat vuodessa, etkä seuraavana vuonna aion käydä kuin ehkä parissa niin miksi ostaa uudestaan.
Ai, mulla on ollut se alusta asti ja taas uusittuna. Jatkuvastihan on vaihtuvia näyttelyitä, tietysti jos lähialueilla ei ole juuri mitään niin ei ehkä sitten kannata. (Edelliset käynnit mulla niinkin eksoottisissa paikoissa kuin Loimaa ja Hyvinkää ;-)) Seuraavaksi varmaan Hämeenlinnassa taas pari käyntiä.
Todella halpahan tuo on. Ja alennuksesta saa vielä hieman halvemmalla. Minä olen tämän vuoden puolella jo käynyt museoissa sen verran, että sisäänpääsyistä olisi pitänyt maksaa liki 300€.
Kertokaas nyt tässä samalla vaikka suosikkimuseoita, mä tykkään varmaan ihan eniten Milavidasta, Hakasalmen huvilassa myös aina kiinnostavia vaihtuvia näyttelyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, ja pelkästään Kiasmassa tulee käytyä useita kertoja vuodessa. Se on liian iso kierrettäväksi kerralla, helposti saa 4+ tuntia kulumaan jos ajatuksella kiertää ja katsoo videoitakin. Näyttelyt vaihtuvat myös 2-3 kertaa vuodessa. Yleensä kierrän tunnin tai kaksi kerralla, ja säästän loput seuraavaan kertaan.
Amos rexissä, Ateneumin yläkerrassa, Didrichsheinissä ja HAMissa tulee käytyä myös useamman kerran vuodessa.
Museokortti on todellakin hintansa väärti. Muualla Suomessa reissatessa tulee myös useammin piipahdettua museoihin. Lisäksi museokortilla pääsee aina siistiin vessaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Koska näyttelyt vaihtuvat.
Sillä pääsee Heurekaan ja siihen IMAX näytökseen, heti puolet hinnasta katettu.
Turun linna ja moni kiva kohde! Investoin joka vuosi musekorttiin.
Vaihtuuko museoissa joka kuukausi tarjonta? Vai onko tuolla hinnalla katsottava samoja romuja koko vuosi?
Kulttuuri on luksus toimintaa.
-snips snaps riikka