Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa pyytää kylään, kun koti

Vierailija
30.06.2011 |

on likainen ja paskainen? Eikö sitä itse edes tajua???

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei ehtinyt siivoamaan teidän korkeuttanne varten vaikka niin luuli.

Vierailija
2/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne liat oli pitkältä ajalta, ei vain sekaista, vaan lattiat ihan tahmaiset. Lapset siinä sitten leikki paskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun tulee vieraita niin koti on siisti. Mies taas sanoo mulle joka kerta ennen vieraiden tuloa, että ei ne sitä kotia tule katsomaan, vaan meitä, että sama se missä kunnossa se koti on.

Huoh.

Vierailija
4/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vieraiden kunnioittamista, ettei vieraita ällötä koko vierailun ajan. Mielestäni noloa.

ap

Vierailija
5/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut elää sekasorrossa, lian ja paskan keskellä ja sitten pyytävät kylään, seurustelevat ihan normaalisti?

Vai onko mussa vika, kun en päästä vieraita, jos koti ei ole puhdas ja siisti?

Toisaalta, sekasorron keskellä vierailtuaan, ei enää sitten panosta niin paljoa omaankaan kotiin, jos ko. perhe tulee kylään, mutta silti ärsyttää.

Vierailija
6/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni rusketusraidat ja/tai muuten likainen vessa! Se jos mitä on vieraiden kannalta oksettavaa.

Vierailija
7/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on likainen ja paskainen? Eikö sitä itse edes tajua???

meillä?! En ehtinyt siivoamaan vaikka oli tarkoitus. Ei meillä nyt ihan tahmassa ole lattiat mut kyllä varmasti joku tahmainenkin kohta aina löytyy (ei mene puolta tuntia lattioiden pesusta kunnes jo jotain on läikkynyt lattioille..)

Vierailija
8/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni rusketusraidat ja/tai muuten likainen vessa! Se jos mitä on vieraiden kannalta oksettavaa.

veskit on siivottu juuri ennen tuloasi mutta lapsi vaikka tehnyt jarruraidat pönttöön juuri kylässä ollessasi?

Vierailija
9/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ei todellakaan.

Vierailija
10/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei uskalleta koskaan pyytää ihmisiä kylään, kun ollaan niin tylsiä ihmisiä!

Oisko niin, että mieluummin törkykoti ja kivaa seuraa kuin siisti kämppä ja kuivia kamuja?

Vierailija
11/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, olinko juuri "teillä", mutta siinä tapauksessa vieraille voi sanoa jotain, anteeksi sotku, niin vieraat vastaa "ei se mitään" ja asiaa ei vatvota täällä.

Vierailija
12/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ei todellakaan.

Jos joku mies ei kiinnitä, tuijottaa varmaan vaan ap:n tissejä tms?

Kyllä normaali mies huomaa, jos kyläpaikassa on likaista ja sekaista.

Vierailija
13/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt niin vieraitakaan ajattele, vaan vaikka itse emäntää?

Eikö yhtään haittaa, että on sotkua? Jos ei, niin miksei?

Vierailija
14/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarkempi kodin siivouksesta kuin minä!

Vierailija
15/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on taas varaa hiukan tulkintaerolle... Esim. itse mietin aina mitä mahtaa meidän kodista tuumata se kaveri, jolla ei koskaan ole edes lasten leluja tai vaatteita pitkin lattioita. Meillä taas eletään kolmen koiran kanssa aktiivista ulkoilu- ja liikuntapainotteista elämää, joten meillä on erinäköistä, vaikka ei nyt varsinaisesti likaista. Toisen siisti voi olla toisen pakko-oireisesti kiillotettu, ja toisen sekainen voi olla toiselle kaatopaikka. Ja sen erään vastaajan mies ON kuitenkin oikeassa, ei ne vieraat kodin siisteyttä tule arvioimaan vaan tapaamaan ystäviä ;o)Se kultainen keskitie pitäisi tässäkin löytää taaaaas...

Vierailija
16/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan rentoa, ja luottamuksen osoitus, että kaverit päästetään siihen normaaliin sekasotkuun ja ehkä oikeaankin sotkuun. Minä olen perinyt lapsuuskodistani sen, että aina ennen vieraita siivotaan hullun lailla, äiti on kireä kuin viulunkieli ja käskyttää kaikkia, ja kaikilla on enemmän tai vähemmän ärtynyt olo. Kun vieraat sitten tulee, ollaan niin iloisia ja normaalin oloisia, ja pistetään pulla pöytään. Itse olen samanlainen ja tajuan aivan selkeästi, kuinka koomista sellainen on. Ihmiset, jotka eivät ole sosiaalisesti täysin sokeita, osaavat kyllä arvioida kavereistaan jo etukäteen millainen koti heillä on, ja tulevat kylään nimenomaan ystävinä, iloisina siitä että saavat nähdä kaveriaan. Ei heitä kiinnosta onko matot suorassa. Ainakaan minua ei kiinnosta. Päin vastoin, on tosi kiusallista itse mennä kylään jonnekin, jossa on selvästi puunattu joka nurkka. Siitä on pois kaikki spontaanius ja rentous.

Vierailija
17/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, olinko juuri "teillä", mutta siinä tapauksessa vieraille voi sanoa jotain, anteeksi sotku, niin vieraat vastaa "ei se mitään" ja asiaa ei vatvota täällä.

sulle ois riittänyt pahoittelut sotkuisuudesta niin et vatvois täällä?

Luulen että piruuttaan jätti siivoamatta kun tiesi että se kyylä on tulossa...

Vierailija
18/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä millaisia ihmiset kodit on. Meillä ei ole aina niin tip top, on toki siistiä, mutta voi olla niin, että kun tiskikone on pysähtynyt, astioita ei heti tyhjennetä, vaan tiskipöydälle ehtii kertyä kippoja ja kuppeja. Sänkyä ei aina petata. Olohuoneessa voi olla lasten leluja, ja lastenhuone siivotaan vain iltaisin.

Tämä ei äidilleni riitä. Viime kesänä hänelle oli soittanut sukulaisnainen, joka oli kysynyt, että voiko tulla käymään meillä (siis minun perheeni luona). Äitini oli valehdellut, että ollaan lomalla, eikä sovi.

Tämä kuulemma siksi, että kun meillä on aina niin sotkuista, että ei kehtaa kutsua vieraita... Äidin suurin pelko on, että joku sukulainen tulee meille kylään, kun meillä on niin "hirveän sotkuinen" koti.

Äitini saa vaivatta kulumaan koko päivän aamusta iltaan kotinsa siistinä pitoon. Hän ei esimerkiksi ole koskaan tehnyt käsitöitä, tai harrastanut mitään, koska ei ole aikaa.

Sitten haukkuu sukkien kutojia, että kyllä niillä täytyy olla sekaiset kodit, kun on aikaa istua illat sohvalla kutomassa sukkaa. Ei hänellä vaan ole, kun tärkeintä on pitää koti siistinä!

Vierailija
19/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on ihan eri asia, jos joku lapsi tekee puhtaaseen vessaan rusketusraidat vierailun aikana tai just ennen. Kyllä siitä siltikin näkee, onks sitä vessaa hetkeen pesty vai ei ja puhdasta käsipyyhettä vaihdettu hetkeen!

Sama juttu, lasten kans sattuu ja tapahtuu ja mehua kaatuu lattialle. Sekin on silti eri, kuin että viitsii siivota kotinsa edes suht säännöllisesti.

Vierailija
20/59 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan rentoa, ja luottamuksen osoitus, että kaverit päästetään siihen normaaliin sekasotkuun ja ehkä oikeaankin sotkuun.kuinka koomista sellainen on.

Päin vastoin, on tosi kiusallista itse mennä kylään jonnekin, jossa on selvästi puunattu joka nurkka. Siitä on pois kaikki spontaanius ja rentous.

Tämä on kyllä totta.. Jos osaisi jättää jotain vähän sekasin, mutta siivota kuitenkin puhtaaksi paikat. Välillä siivottua mietin, että uskooko vieraat edes, että täällä on aina tällaista? Sitten on itselläkin kiusaantunut olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi