LIntsi nöyryyttää nuoria työntekijöitä !! BOIKOTTI
Ohjelman mukaan huvipuisto maksaa nuorille työntekijöilleen huonoa palkkaa, pitää laitteilla ja pelipisteillä usein liian vähän työntekijöitä eikä tarjoa työntekijöilleen työterveyshuoltoa.
A-studion mukaan työpaikka myös jakaa varoituksia herkällä kädellä. Varoituksen voi saada esimerkiksi siitä, jos syö lakua väärässä paikassa. Ohjelman haastattelema entinen työntekijä sai potkut kahdesta varoituksesta. Toinen tuli myöhästymisestä, toinen siitä, että työntekijämies pelasi huvipuiston peliä vapaapäivänään.
Vessataukojakaan ei ole. Kioskeissa työskennellään pahimmillaan 12 tuntia päivässä. Taukoja on, mutta niiden ulkopuolella ei pääse vessaan, ohjelma kertoo.
- Oli päätettävä, juoko vettä ja kärsii vessahädästä, vai jättääkö hellepäivinä juomatta riittävästi, kertoo Linnanmäen entinen työntekijä ohjelmassa
Kommentit (75)
- ei vessataukoja eli helteellä ei voi juoda
- Risto Räikkönen kyttää työntekijöitä ja kohtelee heitä todella törkeästi
- työntekijöille ie kerrota oikeuksista esim siitä että jos lämpitila on yli 40 astetta niin saavat pitää 10 min tauon joka tunti !! just rtuon takia ravintoloihin ei oteta samoja moneksi vuodeksi
-ei tietoa, minne rahat menee "säätiön" kautta
työntekijä, jolle voi soittaa kun haluaa vessaan. Lintsillä ei ole !
mukaan 7,40 euroa tunnissa, kun esim. Mäkkärillä saa kaksi euroa enemmän.
päässyt kiireisenä päivänä vessaan.
Eikä ollut edes juomataukoa, kun kassajono oli koko päivän.
Tauot noin 2,5 tunnin välein. Nehän on työsopimuksessa jokainen allekirjoittanut, millä ehdoilla työtä tekee.
Neljä vaihetta haastatteluineen. Koulutuksella, työkokemuksella jne. ei ole väliä. Ilmeisesti valitsevat työntekijät, jotka eivät tajua mistään mitään, jolloin heitä voi riistää.
Helteellä on tosiaan oikeus ylimääräisiin taukoihin, riippuen lämpötilasta. Mutta ilmeisesti Lintsillä ei?
päässyt kiireisenä päivänä vessaan.
Eikä ollut edes juomataukoa, kun kassajono oli koko päivän.
Tauot noin 2,5 tunnin välein. Nehän on työsopimuksessa jokainen allekirjoittanut, millä ehdoilla työtä tekee.
Ja helteellä (tai kuumassa lämpötilassa muuten) on oikeus ylimääräisiin taukoihin.
Hakevat lintsille töihin, koska siellä on varmaan kivaa ja sinne pääsee töihin kuka tahansa. Kannustakaa nuorianne olemaan kekseliäämpiä ja oma-aloitteisimpia hakemaan töitä muista paikoista.
Neljä vaihetta haastatteluineen. Koulutuksella, työkokemuksella jne. ei ole väliä. Ilmeisesti valitsevat työntekijät, jotka eivät tajua mistään mitään, jolloin heitä voi riistää. Helteellä on tosiaan oikeus ylimääräisiin taukoihin, riippuen lämpötilasta. Mutta ilmeisesti Lintsillä ei?
Yli 30v nainen, jolla muuta työkokemusta olekaan kuin se lintsi 10 vuotta sitten.
päässyt kiireisenä päivänä vessaan. Eikä ollut edes juomataukoa, kun kassajono oli koko päivän. Tauot noin 2,5 tunnin välein. Nehän on työsopimuksessa jokainen allekirjoittanut, millä ehdoilla työtä tekee.
Ja helteellä (tai kuumassa lämpötilassa muuten) on oikeus ylimääräisiin taukoihin.
mutta ei niitä taukoja silti voi pitää, milloin huvittaa.
Ihan oikein varoitukset, jos ei noudata sääntöjä niin rangaistushan siitä tulee. Niin tulee muuallakin työpaikoissa. Meidän työpaikan siivoojilla (iss työnantajana heillä)on n. 8e tuntipalkat ja heillä on sentään siivoamiseen koulutus ja toisilla pitkäkin työkokemus.
Mut vituttaahan se kun nicopetteri ei saanut syödä lakua töissä.
On työpaikkoja (esim pikaruokaketjut, kioskit) joissa työskennellään kassalla yksin. Parhaassa tapauksessa koko työvuoro.
Eli jos on asiakkaita, ei pääse vessaan/syömään.
Tuolla sentään on ne tauot. Kaikkialla ei ole. Ja keittiössä lämpötila ihan oikeasti nousee yli 40c eikä mistään 10min/h tauoista ole tietoakaan!!!
Niin ja se mäkkärin aloituspalkka ei ole yhdeksää euroa nähnytkään. (ravintolatyöntekijä, harjoittelijan palkka, tes)
kun nuoret eivät tiedä oikeuksian. SIKSI joka vuosi otetaan uudet työntekijät
Ja se Räikkönen, voi jumalauta. Joku voisi tutkia vähän tarkemmin hänen taustaa/toimintaa jne
niillä siinä vuoristoradassa on 40 min työtä ja aina sen jälkeen 20 min taukoa? Vai onkohan se sit just joku speciaalilaite, jossa on parhaat työolot.
Mut faktahan on, että kun iso joukko nuorta jengiä tulee ekaa kertaa elämässään töihin ja vain muutamaksi kuukaudeksi, sääntöjen pitää olla selvät ja ehdottomat. Jos alettaisiin jokaisen tyypin kohdalla arpomaan erikseen, mitä tehdään missäkin tilanteessa, siihen menisi tuhottomasti aikaa.
niillä siinä vuoristoradassa on 40 min työtä ja aina sen jälkeen 20 min taukoa? Vai onkohan se sit just joku speciaalilaite, jossa on parhaat työolot. Mut faktahan on, että kun iso joukko nuorta jengiä tulee ekaa kertaa elämässään töihin ja vain muutamaksi kuukaudeksi, sääntöjen pitää olla selvät ja ehdottomat. Jos alettaisiin jokaisen tyypin kohdalla arpomaan erikseen, mitä tehdään missäkin tilanteessa, siihen menisi tuhottomasti aikaa.
VAIN vuoristoradassa kunnon tauot. Muualla ei, edes ravintoloissa joissa on pitkälti yli 40 astetta
Helsingin tilapäishommat ovat niin syvältä. Ravintola-ala tulee varmaan linnanmäen jälkeen toisena. Itse olin baarimikkona keskustan räkälässä, työajat venyivät (klo8.30-18.00), kun baari piti avata ja siivota, kassat ym. Vessatauoista ei edes puhuttu, vappuna oli kiva jalat ristissä laskea hanasta kaljaa juopoille, asiakkaat lopulta "päästivät" vessaan, vaikka jonoa oli aamusta iltaan. Palkkaa tästä sain 8e/h ja 8 tunnilta, todellinen työaika miltei 10 tuntia joka päivä. Js homma on kierrätettävissä, korvattavissa uusilla henkilöillä jatkuvasti, ja käytännössä orjatyötä, ketä kiinnostaa?
Itse olen ollut aikoinani neljä kesää Lintsillä kesätöissä. Töissä viihdyin tosi hyvin (mukavat työtehtävät, kivat pomot ja työkaverit, joten ei valittamista).
Sääntöjä on siellä ihan niin kuin muissakin työpaikoissa, ja jos ei niitä pysty noudattamaan, niin voi voi.
Olen kyllä vuosien mittaan huomannut, että monellakin nuorilla on kaikenlaisia vaatimuksia yms. työnantajaa kohtaan, mutta velvollisuuksia/vastuuta työstä/työnjäljestä ei sitten saisikaan olla. Niin ja monelle on ihan oikeasti vierasta, että töihin PITÄÄ TULLA AJOISSA, eikä myöhästelyä suvaita.
Ei monessa muussakaan paikassa työterveyshuoltoon pääse, jos olet esim. koeajalla (4kk), ja Lintsin kausi on aika lyhyt kuukausina. Lisäksi puistossa on terveydenhoitaja, jonka luona voi käydä, jos sairastuu kesken työpäivän.
Tyyppi on kusi sukassa kun Lintsi ei enää vedä väkeä.
Huvipuistojen aika alkaa olla ohi, ihmiset hakevat nykyään toiminnallisempaa ajanvietettä. Vesipuistot yms. liikunnallisemmat paikat vievät tänä päivänä lomailijoiden rahat, ei pelkät kieputtimet enää jaksa kiinnostaa.
Itse olen ollut aikoinani neljä kesää Lintsillä kesätöissä. Töissä viihdyin tosi hyvin (mukavat työtehtävät, kivat pomot ja työkaverit, joten ei valittamista). Sääntöjä on siellä ihan niin kuin muissakin työpaikoissa, ja jos ei niitä pysty noudattamaan, niin voi voi. Olen kyllä vuosien mittaan huomannut, että monellakin nuorilla on kaikenlaisia vaatimuksia yms. työnantajaa kohtaan, mutta velvollisuuksia/vastuuta työstä/työnjäljestä ei sitten saisikaan olla. Niin ja monelle on ihan oikeasti vierasta, että töihin PITÄÄ TULLA AJOISSA, eikä myöhästelyä suvaita. Ei monessa muussakaan paikassa työterveyshuoltoon pääse, jos olet esim. koeajalla (4kk), ja Lintsin kausi on aika lyhyt kuukausina. Lisäksi puistossa on terveydenhoitaja, jonka luona voi käydä, jos sairastuu kesken työpäivän.
Olet auktoriteetteja rakastava tylsimys. Et varmaan työskentele ainakaan luovalla alalla?
että niiden ekojen kesien duuni on sitä paskapalkalla tekemistä, kun ei oo vielä kokemusta tai koulutusta? Toki se vaikutti epäreilulta, että tuntimäärät vaihtelee 20-40 tuntia viikossa, sillonhan se tienestikin vaihtelee. Tosin vaikuttaa siltä, että palkka ei nyt olekaan tuolla työviihdytyysasioissa nuorten mielestä se ainoa ongelma.
Mä oon kanssa ekat kesäni ollut laitosapulaisena kuta kuinkin samoilla hinnoilla, en enää muista tarkkaan.