LIntsi nöyryyttää nuoria työntekijöitä !! BOIKOTTI
Ohjelman mukaan huvipuisto maksaa nuorille työntekijöilleen huonoa palkkaa, pitää laitteilla ja pelipisteillä usein liian vähän työntekijöitä eikä tarjoa työntekijöilleen työterveyshuoltoa.
A-studion mukaan työpaikka myös jakaa varoituksia herkällä kädellä. Varoituksen voi saada esimerkiksi siitä, jos syö lakua väärässä paikassa. Ohjelman haastattelema entinen työntekijä sai potkut kahdesta varoituksesta. Toinen tuli myöhästymisestä, toinen siitä, että työntekijämies pelasi huvipuiston peliä vapaapäivänään.
Vessataukojakaan ei ole. Kioskeissa työskennellään pahimmillaan 12 tuntia päivässä. Taukoja on, mutta niiden ulkopuolella ei pääse vessaan, ohjelma kertoo.
- Oli päätettävä, juoko vettä ja kärsii vessahädästä, vai jättääkö hellepäivinä juomatta riittävästi, kertoo Linnanmäen entinen työntekijä ohjelmassa
Kommentit (75)
Miten työpaikka voi nostaa työntekijöiden palkkoja tai edes pitää työntekijöitä töissä, jos asiaskunta ei tuo rahaa taloon???
Disneyland mukaanlukien eivät ole oikeita työpaikkoja. Disneylandiinkin hakee nuoria orjapalkalla töihin kun luulevat, että se on jotenkin makeeta. Nuorten pitäisi hankkia työkokemuksensa oikeista työpaikoista.
lintsille kun toimitusjohtajakin antoi itsestään niin kovin empaattisen ja sympaattisen kuvan ja "työntekijöidenkin" olot on vähän niin ja näin. Boikotti toimii varsin hyvin, veikkaanpa että rahaa löytyy kyllä jos vain löytyy halua maksaa parempaa palkkaa..
Työntekijät voivat itse boikotoida jos haluavat
en minä ainakaan menisi 7 eurosta tekemään mitään mistään hinnasta. Mieluummin keräisin tölkkejä puistossa.
Miksihän nuo nuoret eivät ole menneet sossuun?
...tuo viittaus disneylandiin on hyvä. Siellähän on oikeasti surkeat palkat.
Minusta koko Lintsi-kuviossa ei ol emitään ihmeellistä noiden sääntöjen suhteen. On vain hyvä, että nuoret saavat usein ekassa työpaikassaan mallia siitä, että työpaikalla todellakin on tiukat säännöt. Ei meinaan taida olla ihan itsestään selvää nykynuorille, että sitoudutaan tiukasti johonkin sääntöihin...Ja palkkakin on ihan ok tuollaisesta työstä, ei ihmeellistä siinäkään.
Räikkösen toiminta...no, siitä on ketjussa jo tärkeimmät todettu. Täysin epäammattimaista toimintaa kaikin puolin.
mukaan 7,40 euroa tunnissa, kun esim. Mäkkärillä saa kaksi euroa enemmän.
Pitää osata puhua 3 eri kieltä sujuvasti.
Työntekijät voivat itse boikotoida jos haluavat en minä ainakaan menisi 7 eurosta tekemään mitään mistään hinnasta. Mieluummin keräisin tölkkejä puistossa. Miksihän nuo nuoret eivät ole menneet sossuun?
No, minä kyllä nuorena menisin hyvinkin. Ja meninkin erilaisiin töihin innolla. Alussa palkat ja työt olivat mitä olivat, mutta kokemus on se tärkein juttu alussa.
Sinun asenteella varmaan kannattaakin suunnata sinne sossunluukulle...
sen sanoo jo lakikin. Olen ihan varma että Linnanmäellä on työterveyshuoltoasiat kunnossa.
Täytyy ymmärtää se tosiseikka, että työterveyshuolto ei ole sama asia kuin työntekijän sairaanhoito, sitä ei työnantajan ole pakko järjestää. Ihan hyvä ja riittävä jos Linnanmäellä on terveydenhoitaja joka sitten tarvittaessa ohjaa eteenpäin terveyskeskukseen.
mukaan 7,40 euroa tunnissa, kun esim. Mäkkärillä saa kaksi euroa enemmän.
Pitää osata puhua 3 eri kieltä sujuvasti.
loput, jotka eivät pääse mäkkäriin joutuvat lintsille.
Työntekijät voivat itse boikotoida jos haluavat en minä ainakaan menisi 7 eurosta tekemään mitään mistään hinnasta. Mieluummin keräisin tölkkejä puistossa. Miksihän nuo nuoret eivät ole menneet sossuun?
No, minä kyllä nuorena menisin hyvinkin. Ja meninkin erilaisiin töihin innolla. Alussa palkat ja työt olivat mitä olivat, mutta kokemus on se tärkein juttu alussa.
Sinun asenteella varmaan kannattaakin suunnata sinne sossunluukulle...
yli 7e. Parhaina päivinä voi löytää panttipulloja 20e verran. Siihen sossutuet päälle.
Pääkaupunkiseudulla moni kerää "työkseen" pantteja.
Kyllä minä idioottina pidän ihmistä joka hankkii kokemusta seitsemällä eurolla. Idiootti on ehkä huono sanavalinta. Kokematon on parempi. Kokemusta siinä kyllä kerää. Kokenut tietää ettei tuo kannata, tuolla palkalla :D
T: Kokenut
Samaa toivon oman lapseni osalle, uskon että hän menee mieluummin Lintsille töihin kuin kerää pulloja ja tölkkejä ja loisii sossun rahoilla.
Kaikki kunnia niille kuitenkin, jotka eivät töitä syystä tai toisesta saa ja jotka keräävät niitä pulloja ja tölkkejä lisätienestiksi. Tuolla edellisellä tarkoitin todellisia loisia.
ne vain Lintsillä nousee, vaikka työntekijöistä ei haluttaisi maksaa. On tietenkin hyvä, että tulot menevät säätiölle eivätkä toimitusjohtajan taskuun, mutta panee miettimään silti omia kulutusvalintojaan.
Tiedätkö millainen palkka tuolla on?
Tiedätkö että hän ison palkkansa päälle viettää suuren osan talvesta ulkomailla, etsimällä Lintsille 'uusia ideoita'. Ei ihan halpaa lystiä ja jostain nuokin rahat on revittävä
Samaa toivon oman lapseni osalle, uskon että hän menee mieluummin Lintsille töihin kuin kerää pulloja ja tölkkejä ja loisii sossun rahoilla.
Kaikki kunnia niille kuitenkin, jotka eivät töitä syystä tai toisesta saa ja jotka keräävät niitä pulloja ja tölkkejä lisätienestiksi. Tuolla edellisellä tarkoitin todellisia loisia.
Kyllä ihmisillä tulisi olla oikeus valita työpaikkansa, eikä niin että on pakko mennä lintsille töihin orjapalkalla. Jos tarjonta on kurjaa eikä elämänlaatua parantavaa niin sossu on monelle pelastus ja avain pois orjuudesta.
Boikotti siitä, että kesätyöntekijän jolla ei ole aiempaa työkokemusta ja jonka työhon ei tarvitse koulutusta palkka on 7,5e/h?
Boikotti siitä, että saa varoitukset siitä kun ei noudata sääntöjä?
Boikotti siitä, että ei tule ajoissa töihin?
Boikotti siitä, että ei pääse pissille silloin kun mieli tekee?
Nämä kaikki kuuluvat normaaliin työssäkäymiseen.
Tuo palkka on hyvä ottaen huomioon, että työ ei vaadi mitään.
Varoitukset tulivat aiheesta.
On paljon ammatteja joissa ei pääse pissille silloin kun haluaa vaan pitää osata pidättää sen verran ja ennakoida tilanne käymällä vessassa silloin kuin pääsee.
Myönnetään, että tämä olisi ehkä se ainoa kohta jossa Linnanmäki voisi parantaa hankkimalla vaikka pari kiertävää tuuraajaa jotka voivat tulla hetkeksi tarvittaessa. Mutta ei tämäkään mikään välttämättömyys ole.
Olkaa tyytyväisiä, että nuorille edes tarjotaan kesätöitä. Nämä Linnanmäen sopparit eivät edes ole huonot.
olen sitä mieltä että se joka itsensä pahiten tuossa nolasi oli nuori toimittaja. Ihan sääliksi kävi ammattitaidottomuus.
Täyttä asiaa puhui tuo toimitusjohtaja, en itse ainakaan kuullut mitään normaalista työelämästä poikkeavaa.
En minäkään, vaikka olen johtavassa asemassa, pääse aina vessaan silloin kun haluaisin - ei neuvotteluista voi ihan tuosta vaan kävellä ulos. Täytyy hiukan ennakoida tai kärsiä.
Ja tosiaan, ne varoitukset tulivat ihan aiheesta - ja palkka on kohtuullinen nuorille työntekijöille, kuulemma parempi kuin mitä työehtosopimuksessa on määritelty.
Toimittajarukka yritti olla nokkela ja tehdä kärpäsestä härkäsen. Osui vaan omaan nilkkaan ja pahasti. Nolotti hänen puolestaan kun huomasi ettei ymmärrä asiasta ja työelämästä paljoakaan.
olen sitä mieltä että se joka itsensä pahiten tuossa nolasi oli nuori toimittaja. Ihan sääliksi kävi ammattitaidottomuus.
Täyttä asiaa puhui tuo toimitusjohtaja, en itse ainakaan kuullut mitään normaalista työelämästä poikkeavaa.
En minäkään, vaikka olen johtavassa asemassa, pääse aina vessaan silloin kun haluaisin - ei neuvotteluista voi ihan tuosta vaan kävellä ulos. Täytyy hiukan ennakoida tai kärsiä.
Ja tosiaan, ne varoitukset tulivat ihan aiheesta - ja palkka on kohtuullinen nuorille työntekijöille, kuulemma parempi kuin mitä työehtosopimuksessa on määritelty.
Toimittajarukka yritti olla nokkela ja tehdä kärpäsestä härkäsen. Osui vaan omaan nilkkaan ja pahasti. Nolotti hänen puolestaan kun huomasi ettei ymmärrä asiasta ja työelämästä paljoakaan.
Boikotoin työntekoa. Pidättelen virtsaani mieluummin työttömänä. Videovuokraamoissa on tietääkseni vielä alhaisemmat palkat. Mäkkäriä kannattaisi boikotoida jo pelkästään liha on murhan takia.
Boikotti siitä, että kesätyöntekijän jolla ei ole aiempaa työkokemusta ja jonka työhon ei tarvitse koulutusta palkka on 7,5e/h? Boikotti siitä, että saa varoitukset siitä kun ei noudata sääntöjä? Boikotti siitä, että ei tule ajoissa töihin? Boikotti siitä, että ei pääse pissille silloin kun mieli tekee? Nämä kaikki kuuluvat normaaliin työssäkäymiseen. Tuo palkka on hyvä ottaen huomioon, että työ ei vaadi mitään. Varoitukset tulivat aiheesta. On paljon ammatteja joissa ei pääse pissille silloin kun haluaa vaan pitää osata pidättää sen verran ja ennakoida tilanne käymällä vessassa silloin kuin pääsee. Myönnetään, että tämä olisi ehkä se ainoa kohta jossa Linnanmäki voisi parantaa hankkimalla vaikka pari kiertävää tuuraajaa jotka voivat tulla hetkeksi tarvittaessa. Mutta ei tämäkään mikään välttämättömyys ole. Olkaa tyytyväisiä, että nuorille edes tarjotaan kesätöitä. Nämä Linnanmäen sopparit eivät edes ole huonot.
Jeccicajazmiinoille ja nicopettereille on ihan terveellistä tietää miten työelämässä toimitaan. Sääntöjen rikkomisesta seuraa sanktio muussakin elämässä niin toki myös työelämässä. Tuossa ohjelmassa ei tullut mitään sellaista ilmi mikä olisi muka niin järkyttävää.
Sehän juuri kuului ideaan näyttää vähän kokemattomalta ja saada Risto Räikkönen näyttämään vastenmielisen luonteensa. Ei kukaan ihminen käyttäydy noin töykeästi.
mistä olisi asioiden laidan toimittajalle vääntänyt. Kun ei näyttänyt muuten menevän swlvä puhe perille.
kun Räikkönenhän itse haastattelussa totesi, ettei linnanmäki ole niinkään kesätyöpaikka vaan tapa viettää kesää. Joten kyllä sitten voidaan unohtaa myös tiukat säännökset ja "kesätyöntekijöiden" (lue: kesää siellä viettävien) ylenpalttinen tarkkailu ja varoitukset.