Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollu, kun 3000e häät. Ruoat/kakku ja puku tehtiin itse. Musikki tuli koneelta. Sviitti saatiin lahjaksi (jota ilman kyllä
Pärjää), tila oli tosi edullinen. Kukat valitsin edullista ja isoa kukkaa.
Sormukset kesän alesta. Häät on kyllä semmonen mihin saa menee aivan taivaallisesti rahaa jos vaan laittaa. Olihan toi halvat ja "köyhät" häät. Mutta ei kukaan mitään sanonu vaikka itte perästä harmitellu. Kaikilla oli tosi kivaa. PUku on ainut minkä vaihtaisin kunnon kimaltavaan korsettipukuun, mutta olin juuri synnyttänyt ja piti pystyä imettämään, joten valinta oli simppeli. Sormukset on ne mihin panostin, koska ne on ainuut pysyvät ja satiin mieleiset tosiaan aleista. Että joo rahalla saa ja hevosella pääsee..

Vierailija
42/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 12:13"]ja best manit töihin kukat kerää luonnostajust oli meidän häissä luonnon kukkia maljakossa!! miksi kaikki pitää olla ostettua ei ymmärrä... entä puvut uusina nekin? miten olisi etsiä ompelija ja ostat itse kankaan ja teetät puvun..

entäs tarjoilu? ei mitään voi tehdä itse?? missä ja milloin häät on?
[/quote]
Kaasot kiittää. Not!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 05:30"]

Opetelkaa tekemään asioita itse! Kaikkea ei tarvitse ostaa valmiina.

Minä ja mieheni järjestimme köyhinä opiskelijoina (budjetti oli paljon pienempi kuin tuo 4000 euroa) mahtavat häät 100 hengelle.

Tein itse kaikki ruoat häihin. Raaka-aineita metsästin tarjouksesta pitkin kevättä pakkaseen (ja vanhempieni ja anoppini pakkaseen). Pientä apua sain kaasolta ja bestmanilta, jotka kuorivat ammeellisen perunoita, anopilta, joka teki lasimestarin sillit ja työkaverilta, joka teki graavasi ostamani lohet ja teki niistä lohiruusukkeita. Työkaverini tuli myös tyttärensä kanssa tarjoilemaan häissä. Se oli hänen häälahjansa minulle. Lisäksi tarjoilijaksi saatiin äitini ystävä.

Häämenu, joka sisälsi mm. graavilohiruusukkeita ja hovimestarin kastiketta, lasimestarin silliä, sinappisilliä, tsatsikia, katkarapu-juusto-muna-tomaattisalaattia, kreikkalaista fetasalaattia, stroganoffia, uusia tilliperunoita, riisiä, tummaa ja vaaleaa leipää, yrttijuustoa, voita ja juomaksi itse tehtyä kotikaljaa, maitoa, vettä, vissyä ja mehua, sai kehuja kaikilta vierailta.

Itse asiassa useampikin vieras halusi tietää tämän loistavan pitopalvelun nimen, jotta voisi käyttää sitä omissa juhlissaan. Olivat hyvin hämmästyneitä, kun kuulivat, että ruoat olivat morsiamen käsialaa. ;)

Eräs tuttumme oli töissä kaupungin laitoskeittiössä ja hänen kauttaan saimme kaupungin käyttämän tunnetun konditorian tekemään hääkakun alennuksella. Kakku oli upea 5-kerroksinen ruusukkein koristeltu vadelma-kermakakku. Kakun hakeminen konditoriasta delegoitiin isäni hoidettavaksi. Hääkakun, kahvin ja teen lisäksi tarjolla oli myös tekemääni suklaista unelmatorttua.

Häätilan löysimme pitkän hakemisen kautta. 100 hengelle sopiva seuraintalo, johon sai tuoda omat juomat ja ruoat, mutta jossa oli 100 hengen täydellinen astiasto. Sellainen löytyi, kun liittyi erään seuran jäseneksi muutaman kympin vuosimaksulla. Itse tilavuokra olikin sitten erittäin edullinen ja tila oli käytössämme perjantaista sunnuntaihin, kun häät olivat lauantaina. Ihana paikka meren läheisyydessä.

Hääpukuni teetin työkaverillani, joka harrastaa intohimoisesti vaatteiden ompelemista. Puku valmistui hitaasti, mutta edullisesti ja oli täysin toiveideni mukainen. Sulhasen smokki vuokrattiin.

Häissä oli tarjolla kuohuviiniä, punaviiniä ja valkoviiniä ruoan kanssa, kolmea eri boolia ja drinkkejä. Kuohuviinit ja ruokaviinit oli haettu Virosta. Booleissa alkoholina taas oli ammattilaisvälinein tehdyt kotiviinit ja viina. Kotiviinit teimme itse. Kaaso toimi loppuillan baarimikkona tekemässä booleja ja myös erikoisdrinkkejä. Siitä hänellä oli kokemusta jo Kanarialta, jossa oli viettänyt pari kesää baarimikon hommissa.

Ei juhlia ilman musiikkia tietenkään! 5-hengen bändi saatiin koottua sukulaisen tuttavista, jotka olivat koulutettuja ammattilaismuusikoita ja toistensa työkavereita sinfoniaorkesterissa. Bändi koottiin vain tätä juhlaa varten ja sen hinnassa oli sukulaisalennus. Siitä vielä puolet maksoi vanhempani häälahjana meille.

Hääpaikan koristelimme itse perheidemme kanssa. Pöytäliinoiksi ostettiin valkoisia lakanoita Ikeasta, pöydät koristeltiin kynttilöillä, pihlajanmarjoilla, hedelmillä ja irtokukista itse tekemillämme asetelmilla.

Hääkuvassa kävimme valokuvastudiossa, mutta kirkkoon ja hääjuhlaan saatiin kuvaajaksi valokuvausta pitkään harrastanut tuttu. Hänellä oli myös ammattimaiset videokuvauslaitteet ja hän editoi meille upean häävideon koko päivän ajalta.

Hääkimpun ja kaksi asetelmaa tilasin edullisesta kukkakaupasta. Vein mukani kuvan sellaisesta hääkimpusta, jollaisen halusin. Hääkimppu oli täysin kuvani mukainen, muttei hinnalla pilattu. Ne kaksi asetelmaa olivat kirkossa alttarilla hääparin kumminkin puolin. Kun seremonia kirkossa oli ohi, kaaso ja bestman huolehtivat siitä, että samat asetelmat siirtyivät hääpaikalle hääparin pöytään.

Hääautoksi saimme lainattua kaveriporukamme ainoan äveriään vanhempien hienon auton. Omaa autoahan meillä ei tietenkään silloin ollut.

Vihkisormukset saimme isoäidiltäni. Hän antoi minulle upean sukusormuksen ja miehelleni edesmenneen isoisäni vihkisormuksen.

Kovalla työllä, mutta pienellä rahalla saimme upeat 100 hengen häät. Se vaati vain hyvää suunnittelua ja paljon työtä, mutta suuri nautinto upeista häistä oli kaiken työnteon arvoista!

PS. Ja hääsviitti, mikä se sellainen on? Me menimme aamuyöllä häiden jälkeen kotiin ihailemaan saamiamme häämuistamisia ja nukkumaan toistemme kainaloon. Häämatkalle Venetsiaan menimme vasta 10-vuotishääpäivänämme. Aiemmin ei ollut varaa.

[/quote]

Alapeukku koska saitte ihan kaiken suhteilla. Ihankuin kaikilla olisi kavereina ja sukulaisina kokkeja, muusikoita jne. Olitte siis poikkeuksellisessa asemassa. Jos meinaat että ihan jokainen tuosta noin vaan loihtii hääruuat ja kaiken muun puoli-ilmaiseksi tuttavien avustuksella niin mihin niitä ammattilaisia edes tarvitaan, eikö sinunkin koulutuksesi ole ihan turha kun kuka tahansa voi toimia kokkina isoissa juhlissa? Omasta tuttavapiiristäni ei löydy yhtään henkilöä jonka ammatista olisi hyötyä häiden järjestämisessä. Paitsi jos siellä tarvitaan sairaanhoitajaa, insinööriä, sosiaalityöntekijä,  tietoliikenneasentajaa jne. Jos siis menen joskus naimisiin niin se tarkoittaa säästämistä jotta voi ostaa ammattilsiset hoitamaan nuo hommat. 

[/quote]

Plus kaikki eivät kehtaa käyttää tuttujaan noin härskisti hyväksi...

Vierailija
44/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin juuri häitäni suunnittelemassa, juhlat tosin vietetään vasta 2017 tammikuussa :) Meidän budjettimme on noin 3000 euroa, mutta siihen voi 200-400 olla vielä hätävarabudjettia. Ystävien ja rakkaiden ihmisten avulla saamme ihanat, 50 hengen juhlat kasaan :) Ruuat, kakut, herkut ja koristeet tehdään itse, sormuksia ei olla vielä löydetty, koska mun mielestä on naurettavaa maksaa metallinpalasta satoja euroja. Bändikin tulee pikkurahalla, koska kuulun muusikkosukuun! Kynttilähärpäkkeet tehdään sadoista lasipurkeista, joita kerjään fb- kirppareilla jne.. Kaikesta saa säästettyä, jos haluaa :)
N24

Vierailija
45/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin juuri häitäni suunnittelemassa, juhlat tosin vietetään vasta 2017 tammikuussa :) Meidän budjettimme on noin 3000 euroa, mutta siihen voi 200-400 olla vielä hätävarabudjettia. Ystävien ja rakkaiden ihmisten avulla saamme ihanat, 50 hengen juhlat kasaan :) Ruuat, kakut, herkut ja koristeet tehdään itse, sormuksia ei olla vielä löydetty, koska mun mielestä on naurettavaa maksaa metallinpalasta satoja euroja. Bändikin tulee pikkurahalla, koska kuulun muusikkosukuun! Kynttilähärpäkkeet tehdään sadoista lasipurkeista, joita kerjään fb- kirppareilla jne.. Kaikesta saa säästettyä, jos haluaa :)
N24

Vierailija
46/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä budjetti 3000e
-Kirkkovihkiminen & seurakuntasalissa juhlat
-pitopalvelu
-morsiamen puku käytettynä, sulhon vuokra
-jotain pientä koristetta/morsiamen asusteet/kortit..

Vierailija
47/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 12:22"]

neljällä tonnilla voi jo saada hienot juhlat. Riippuu tietysti paikasta, pääkaupunkiseudulla vuokrat ym on kalliimpia.

Mutta esim. koristeluihin on turha upottaa satasia. Meidän häihin jotka oli varhain keväällä hyödettiin saavikaupalla koivunoksia ja niillä koristettiin kaikki paikat, kaunista ja ilmaista. Mekon voi ommella tai ompeluttaa jollain tutulla (häälahjaidea jollekulle ompelutaitoiselle!), tai vuokrata edullisesti. Turha vajota mihinkään itsesäälin suohon kun kuitenkin on se 4000 e käytössä.

[/quote]

Ihan kiva idea, mutta koivuallergikon painajainen!

Vierailija
48/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 12:04"]

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.
Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

[/quote]  tärkeintä on rakkaus vai onko niin että köyhällä ei oo edes rakkautta?

Vierailija
49/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos siinä edes mitään järkeä pitää isoja ja kalliita prinsessahäitä, jos teillä on jo perhe perustettu, kun puhut LAPSISTASI? Ihan älytöntä touhua laittaa noinkin paljon rahaa häihin.

Tärkeintä ei taida ollaankaan avioliitton vihkiminen ja kristillinen siunaus, jotka ei maksa mitään, jos olette seurakunnan jäseniä, eikä taida maksua myöskään olla maistraatissa, vaan viettää päivä prinsessana ja olla rikkaita, vaikka siihen ei varaa olisikaan.

Vierailija
50/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:53"]

Olen itsekin juuri häitäni suunnittelemassa, juhlat tosin vietetään vasta 2017 tammikuussa :) Meidän budjettimme on noin 3000 euroa, mutta siihen voi 200-400 olla vielä hätävarabudjettia. Ystävien ja rakkaiden ihmisten avulla saamme ihanat, 50 hengen juhlat kasaan :) Ruuat, kakut, herkut ja koristeet tehdään itse, sormuksia ei olla vielä löydetty, koska mun mielestä on naurettavaa maksaa metallinpalasta satoja euroja. Bändikin tulee pikkurahalla, koska kuulun muusikkosukuun! Kynttilähärpäkkeet tehdään sadoista lasipurkeista, joita kerjään fb- kirppareilla jne.. Kaikesta saa säästettyä, jos haluaa :) N24

[/quote]

Juuri näin!

Hienoa, että nykynuorisostakin löytyy vielä työtä pelkäämättömiä osaajia.

Onnea tulevalle hääparille!

Vierailija
51/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh! Nyt vaan fb:n hääkirppiksille marsmars! Pinterestista diy-ideoita, kukkia parveke/piha täyteen kasvamaan, menuksi valitsette tarpeeksi simppelin jutun (esim.lohikeitto+ite tehty saaristolaisleipä, runsaat lisukkeet)jonka teette talkoovoimin, soittoa paikalliseen kampaaja- ja kosmetologikouluun(varmasti saatte viimisen vuoden opiskelijan tekemään edullisesti meikit ja kampaukset jos et itse tahdo tehdä!). Viinat tallinnasta joko itse noudettuna tai netistä tilaamalla, kiitoslahjoissa muelikuvitus peliin (esim.20€ koru +ikkunoiden pesu lahjakortti[jonka siis ite suoritat sitte]), silmät auki kirppiksillä, harrastelijavalokuvaaja maksaa puolet vähemmän kuin ammattilainen(mikäli oot valmis tinkimään tästä), hääyö voi olla normi hotellihuoneessa sviitin sijaan jne jne jne. Nimim.hienot, ihanat, rennot häät 3000-4000€ budjetilla tämän vuoden heinäkuussa ja hyvin pystyy järjestämään ;)

Vierailija
52/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:17"]

No huhhuh! Nyt vaan fb:n hääkirppiksille marsmars! Pinterestista diy-ideoita, kukkia parveke/piha täyteen kasvamaan, menuksi valitsette tarpeeksi simppelin jutun (esim.lohikeitto+ite tehty saaristolaisleipä, runsaat lisukkeet)jonka teette talkoovoimin, soittoa paikalliseen kampaaja- ja kosmetologikouluun(varmasti saatte viimisen vuoden opiskelijan tekemään edullisesti meikit ja kampaukset jos et itse tahdo tehdä!). Viinat tallinnasta joko itse noudettuna tai netistä tilaamalla, kiitoslahjoissa muelikuvitus peliin (esim.20€ koru +ikkunoiden pesu lahjakortti[jonka siis ite suoritat sitte]), silmät auki kirppiksillä, harrastelijavalokuvaaja maksaa puolet vähemmän kuin ammattilainen(mikäli oot valmis tinkimään tästä), hääyö voi olla normi hotellihuoneessa sviitin sijaan jne jne jne. Nimim.hienot, ihanat, rennot häät 3000-4000€ budjetilla tämän vuoden heinäkuussa ja hyvin pystyy järjestämään ;)

[/quote]

Mitkä ihmeen kiitoslahjat? Koruja kenelle, vieraille vai?

Vierailija
53/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on tullut ihan sairaita neuvoja! en itse alkaisi mitään "amiksen kampaajaharjoittelijaa" pyytämään tekemään kampausta, enkä itse alkaisi ompelemaan hääpukua, enkä työväen taloa juhlapaikaksi, enkä tekisi itse kakkua!!

mun motto elämäässä on joko kaikki tai ei mitään. En alkaisi mitään halpahalli häitä pitämään ,jos ei ole varaa niin sitten ei! Tommosesta säästötyylistä ei saa kun häpeän ja pahan mielen itselleen koko loppuelämäkseen. Sanoisin että menekäää heti papin luo ja menette naimisiin kahdestaan, kaksi todistajaa, ilman mitään muuta,. Sitten alatte säästää JUHLAA varten, ja juhlitte sitten kun on varaa. 

Vierailija
54/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin käy kun on pakko tehdä elämässä kaikki väärin päin,,,olkoon opetuksena niille jotka eivät vielä ole joutuneet tähän. Ensin ammatti, työ ja avioliitto, ja sitten vasta perhe ja lapsi. 

Vierailija
55/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:12"]

täällä on tullut ihan sairaita neuvoja! en itse alkaisi mitään "amiksen kampaajaharjoittelijaa" pyytämään tekemään kampausta, enkä itse alkaisi ompelemaan hääpukua, enkä työväen taloa juhlapaikaksi, enkä tekisi itse kakkua!!

mun motto elämäässä on joko kaikki tai ei mitään. En alkaisi mitään halpahalli häitä pitämään ,jos ei ole varaa niin sitten ei! Tommosesta säästötyylistä ei saa kun häpeän ja pahan mielen itselleen koko loppuelämäkseen. Sanoisin että menekäää heti papin luo ja menette naimisiin kahdestaan, kaksi todistajaa, ilman mitään muuta,. Sitten alatte säästää JUHLAA varten, ja juhlitte sitten kun on varaa. 

[/quote]

Pah!

Tyypillinen osaamaton nillittäjä, joka ei itse osaa tehdä mitään. Huippulaatuiset häät tai mitkä muutkin juhlat pystyy tekemään itse, jos on taitoa. Ne eivät eroa mitenkään kovalla rahalla ostetuista häistä. Ihmeellistä porukkaa nykyisin. Varmaan nakkien keittäminenkin on sinulle ruoanlaittoa, jota täytyy opetella...

Vierailija
56/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeemisessa työyhteisössä. Palkat aika mukavat. Usea työkaverini on käynyt ruokiksesa maistraatissa. Mitä rahattomampi, sitä prameammat häät. Naurattaisi, jos naurattaisi.

Vierailija
57/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:16"]

näin käy kun on pakko tehdä elämässä kaikki väärin päin,,,olkoon opetuksena niille jotka eivät vielä ole joutuneet tähän. Ensin ammatti, työ ja avioliitto, ja sitten vasta perhe ja lapsi. 

[/quote]

Hienoa! Vauvasivustolla puhutaan kerrankin järkeä!!!

Vierailija
58/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu mutta jos jollain on sama ongelma niin: Osta koristeet Ebaysta, löytyy paljon HALPOJA koristeita ja muutakin hääkamaa, tulee Kiinasta mutta niin ne muutkin koristeet mitä koristekaupoissa myydään..

Vierailija
59/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei palanut penniäkään koko toimitukseen. En edes muista siitä juuri mitään, kauhea kankkunen oli.

Kahden todistajan kanssa kirkossa, pappi virkansa puolesta paikalla.

35 vuotta oltu  yhdessä ja matka jatkuu. Olen edelleen sitä mieltä että vaimoni sai hyvän miehen ja minä hyvän vaimon.

Vierailija
60/269 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:14"]

Kyllä jäisi meillä häät juhlimatta jos joka jumalan asiasta pitäisi nipistää. HuhHuh!

Morsian värkkää vuotta ennen kynnet verillä itse jotain koristeita ja värkkää tukkaansa. Hei haloo! Sen pitäisi olla yksi ihmisen onnellisimmista ja tärkeimmistä päivistä. Paljompa puolikuollut, loppuunsa pihistetty morsian nauttii varsinaisena juhlapäivänä enää häistä.

Me pysyttelemme susiparina tasan niin kausn, kun on varaa järkjestää kunnon häät. En tarkoita, että rahaa pitäisi vetää setelikaupalla vessanpytystä alas mutten ikinä suostuisi johonkin naapurin sirpan hätäisesti akryylistä ompelemaan rättiin ja sukulaispenan kertiskameralla räpsittyihin puolivalottuneisiin hääkuviin kera cd:ltä tulevan häämusiikin! Voi herranjestas sentään.

ONNEKSI kukin taaplaa tyylillään ja toista ei haittaa vaikka pihistäisi joka jumalan asiasta, pääasia että pääsee naimisiin! Onneksi se ei ole itselle ykkösprioriteetti. Vaikka sitten maistraatissa pikaisesti ja juhlat vasta kun on todella varaa järjestää ne kunnon juhlat monipuolisine ruokineen, kunnon juhlapaikkoineen ja asiallisella ohjelmalla.

[/quote]

Heh.

Meillä kylläkin häät kuvannut sulhasen setä oli televisiossa töissä ja häät kuvattiin televisiokanavalta lainatuilla ammattilaiskameroilla. Niin valokuvat kuin videotkin. Sellaisia kameroita ei ole edes ammattimaisilla hääkuvaajilla. Hääkuvaajat ovat kun ovat pienyrittäjiä, eikä pienyrittäjien palkoilla sellaisia laitteita ostella.

Hääpukukankaat eivät olleet mitään akryyliä, vaan parhaista liikkeistä ostettuja laatukankaita. Eikä ompelijakaan ollut mikään "naapurin Sirpa", vaan vaatteita vapaa-aikanaan vuosikymmeniä ommellut intohimoinen muodin harrastaja.

Häämusiikkia ei todellakaan soitettu mistään CD:ltä, vaan 5-henkinen hääorkesteri oli koottu erään Suomen johtavan sinfoniaorkesterin muusikoista. Suomen parhaimpia hääbändejä, sanoisin. Tosin kasattu tuttavien kautta vain tätä yhtä tilaisuutta varten. Saimme puolet orkesterin hinnasta häälahjaksi vanhemmiltani ja muutenkin edulliseen hintaan, koska olivat sukulaisen ystäviä.

Ja morsian kävi ihan kampaajalla, eikä "värkännyt itse tukkaansa". ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän