Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa onneksi pienemmätkin. Haluan tunnelmalliset, romanttiset ja kauniit häät. Eli vähän porukkaa, kirkko on jo päätetty ja juhlapaikka. Itse teen tarjottavat, koska en luota pitopalveluihin. Kaikkien juhlissa missä olen ollut, pitopalvelun tekemät ruoat/leivonnaiset ovat olleet aina törkeän pahoja.

Miehelle kyllä ehdotin, että mulle kelpais häät sen kanssa vaikka keskellä metsää, en tarvitse edes oikeastaan vieraita enkä mitään. Haluan vain olla mieheni kanssa nyt ja aina :)

Vierailija
22/269 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi syöttää ja juottaa koko sukua...tai maksaa jotain tilavuokraa ...olet fiksu jos pidät siviilivihkimisen, sillä ei ole mitään tekemistä missä sen tahdon sanoo, jos tiedät että kumppani on oikea ja haluat hänen kanssa olla loppuelämäsi. Jos teillä on nyt jo neljä tonnia säästössä, niin menkää sillä rahalla lomalle...jää varmasti enemmän mieleen, kuin loppujen lopuksi joistakin häistä, johon kaikki ei kuitenkaan olisi tyytyväisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen piakkoin menossa naimisiin. Ajatus siitä, että hääpäivän tulisi olla kuin jotain pikkutytön prinsessaleikkiä, jossa saa olla "koko päivän huomion keskipisteenä", on vain epämiellyttävä. Olen aikuinen nuori nainen, en 5-vuotias pikkutyttö.

Meille naimisiinmeno tarkoittaa virallisesti yhteistä elämää ja enemmän tiivistymistä perheeksi yhteisen sukunimen myötä. Mitään hääjuhlia emme ole miettineet, itselleni ainakin sopisi että tarjoamme kotona kahvit lähiperheelle.

Sitten olemmekin virallinen aviopari ja vähemmällä stressillä :)

Vierailija
24/269 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menossa naimisiin ja budjetti 350e (ei sisällä mekkoa, pukua eikä sormuksia).

Vierailija
25/269 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ap on eronnut

Vierailija
26/269 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät maksoi aikoinaan 150 mk. Sillä sai mekon, sormuksen, kukat, kampauksen ja kakun+ muut tarjoomukset ja kahvit. Ihan hyvät oli häät, pienet tosin, jotain 20-25 ihmistä. Oltiin rakastuneita ja onnellisia, avioliittoa kesti 40v.

Vierailija
27/269 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää häälahjaksi rahaa. Ei pitopalvelua tarvitse etukäteen maksaa.

Vierailija
28/269 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 12:16"]

siviilivihkimistä. Vaikka vihitään kirkossa, voi juhlia hillitymmin.

[/quote]

Näin. Meidät on vihitty kappelissa, juhlana oli pelkät kakkukahvit lähipiirille kotona. Lähipiiri, vanhemmat mummo, omat sisarukset perheineen ja pari ihan parasta kaveria. Ei kerrottu etukäteen häistä näiden ulkopuolisille kellekään. 

Vierailija
29/269 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa puvut. Koristellaan itse. Tehkää talkoiina kutsut ja ne pikkuhyvät. Ja mitä pystytte.

kyllä voi järjestää pienemmät juhlat.

valintoja valintoja valintoja ...kyllö pystyy jos haluaa...rupeaa suunnittelemaan. 4000 on iso raha.

osallistuuko teidän vanhemmat?

kyonka paljon sä olet suunnitellut, että teidän hääbudjetti on?

Vierailija
30/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi puvun voi vuokrata pukuvuokraamosta ja ainakaan meillä (hki) se ei maksanut kuin 99e. Eli siinäkin jo säästää, jossei osta omaksi.

Vierailija
31/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 12:04"]

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.
Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

[/quote]

En kyllä ymmärrä, että pidetään häät vaikka lapsiakin on jo siunaantunut.

Vierailija
32/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2010 klo 12:15"]vois olla rahaa millä maksatte jälkikätee jotain kustannuksia! mä olen ollut mun ukon kanssa niin pitkää etten toivo mitaan tavaraa enään yhtään jo täyteen kämppää! raha olis kiva niin päästäs matkalle koko perhe!
[/quote]

Ja peruskoulun voisit käydä, oppisit kirjoittamaan.

Vierailija
33/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa tekemään asioita itse! Kaikkea ei tarvitse ostaa valmiina.

Minä ja mieheni järjestimme köyhinä opiskelijoina (budjetti oli paljon pienempi kuin tuo 4000 euroa) mahtavat häät 100 hengelle.

Tein itse kaikki ruoat häihin. Raaka-aineita metsästin tarjouksesta pitkin kevättä pakkaseen (ja vanhempieni ja anoppini pakkaseen). Pientä apua sain kaasolta ja bestmanilta, jotka kuorivat ammeellisen perunoita, anopilta, joka teki lasimestarin sillit ja työkaverilta, joka teki graavasi ostamani lohet ja teki niistä lohiruusukkeita. Työkaverini tuli myös tyttärensä kanssa tarjoilemaan häissä. Se oli hänen häälahjansa minulle. Lisäksi tarjoilijaksi saatiin äitini ystävä.

Häämenu, joka sisälsi mm. graavilohiruusukkeita ja hovimestarin kastiketta, lasimestarin silliä, sinappisilliä, tsatsikia, katkarapu-juusto-muna-tomaattisalaattia, kreikkalaista fetasalaattia, stroganoffia, uusia tilliperunoita, riisiä, tummaa ja vaaleaa leipää, yrttijuustoa, voita ja juomaksi itse tehtyä kotikaljaa, maitoa, vettä, vissyä ja mehua, sai kehuja kaikilta vierailta.

Itse asiassa useampikin vieras halusi tietää tämän loistavan pitopalvelun nimen, jotta voisi käyttää sitä omissa juhlissaan. Olivat hyvin hämmästyneitä, kun kuulivat, että ruoat olivat morsiamen käsialaa. ;)

Eräs tuttumme oli töissä kaupungin laitoskeittiössä ja hänen kauttaan saimme kaupungin käyttämän tunnetun konditorian tekemään hääkakun alennuksella. Kakku oli upea 5-kerroksinen ruusukkein koristeltu vadelma-kermakakku. Kakun hakeminen konditoriasta delegoitiin isäni hoidettavaksi. Hääkakun, kahvin ja teen lisäksi tarjolla oli myös tekemääni suklaista unelmatorttua.

Häätilan löysimme pitkän hakemisen kautta. 100 hengelle sopiva seuraintalo, johon sai tuoda omat juomat ja ruoat, mutta jossa oli 100 hengen täydellinen astiasto. Sellainen löytyi, kun liittyi erään seuran jäseneksi muutaman kympin vuosimaksulla. Itse tilavuokra olikin sitten erittäin edullinen ja tila oli käytössämme perjantaista sunnuntaihin, kun häät olivat lauantaina. Ihana paikka meren läheisyydessä.

Hääpukuni teetin työkaverillani, joka harrastaa intohimoisesti vaatteiden ompelemista. Puku valmistui hitaasti, mutta edullisesti ja oli täysin toiveideni mukainen. Sulhasen smokki vuokrattiin.

Häissä oli tarjolla kuohuviiniä, punaviiniä ja valkoviiniä ruoan kanssa, kolmea eri boolia ja drinkkejä. Kuohuviinit ja ruokaviinit oli haettu Virosta. Booleissa alkoholina taas oli ammattilaisvälinein tehdyt kotiviinit ja viina. Kotiviinit teimme itse. Kaaso toimi loppuillan baarimikkona tekemässä booleja ja myös erikoisdrinkkejä. Siitä hänellä oli kokemusta jo Kanarialta, jossa oli viettänyt pari kesää baarimikon hommissa.

Ei juhlia ilman musiikkia tietenkään! 5-hengen bändi saatiin koottua sukulaisen tuttavista, jotka olivat koulutettuja ammattilaismuusikoita ja toistensa työkavereita sinfoniaorkesterissa. Bändi koottiin vain tätä juhlaa varten ja sen hinnassa oli sukulaisalennus. Siitä vielä puolet maksoi vanhempani häälahjana meille.

Hääpaikan koristelimme itse perheidemme kanssa. Pöytäliinoiksi ostettiin valkoisia lakanoita Ikeasta, pöydät koristeltiin kynttilöillä, pihlajanmarjoilla, hedelmillä ja irtokukista itse tekemillämme asetelmilla.

Hääkuvassa kävimme valokuvastudiossa, mutta kirkkoon ja hääjuhlaan saatiin kuvaajaksi valokuvausta pitkään harrastanut tuttu. Hänellä oli myös ammattimaiset videokuvauslaitteet ja hän editoi meille upean häävideon koko päivän ajalta.

Hääkimpun ja kaksi asetelmaa tilasin edullisesta kukkakaupasta. Vein mukani kuvan sellaisesta hääkimpusta, jollaisen halusin. Hääkimppu oli täysin kuvani mukainen, muttei hinnalla pilattu. Ne kaksi asetelmaa olivat kirkossa alttarilla hääparin kumminkin puolin. Kun seremonia kirkossa oli ohi, kaaso ja bestman huolehtivat siitä, että samat asetelmat siirtyivät hääpaikalle hääparin pöytään.

Hääautoksi saimme lainattua kaveriporukamme ainoan äveriään vanhempien hienon auton. Omaa autoahan meillä ei tietenkään silloin ollut.

Vihkisormukset saimme isoäidiltäni. Hän antoi minulle upean sukusormuksen ja miehelleni edesmenneen isoisäni vihkisormuksen.

Kovalla työllä, mutta pienellä rahalla saimme upeat 100 hengen häät. Se vaati vain hyvää suunnittelua ja paljon työtä, mutta suuri nautinto upeista häistä oli kaiken työnteon arvoista!

PS. Ja hääsviitti, mikä se sellainen on? Me menimme aamuyöllä häiden jälkeen kotiin ihailemaan saamiamme häämuistamisia ja nukkumaan toistemme kainaloon. Häämatkalle Venetsiaan menimme vasta 10-vuotishääpäivänämme. Aiemmin ei ollut varaa.

Vierailija
34/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät eivät ole avioliitto. Jos kaikki se härdelli on tärkeämpää kuin itse vihkiminen, olisitte menneet naimisiin ennen kuin aloitte väsätä lapsia. Tuolla rahalla menisin naimisiin ulkomailla jossain romanttisessa paikassa, tulee häämatka samalla. 

Vierailija
35/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja mieheni häät makso n.300€. Hintaan laskettu mun puku 80€,mies vuokrasi omansa,lasten vaatteet yht. 80€, kutsut,kahvitus( voileipäkakku,täytekakku,pikkuleipiä ja juomat sekä koristelu) Hääpaikkana Kappeli joten siitä ei tarvinnut maksaa mitään.
Vuosijuhlat pidettiin juuri viime syksynä ja ne ei maksanut kun 1000€. Miksi kummassa häiden pitää maksaa niin hirveästi kun vähemmälläkin voi tehdä kauniit juhlat??? Meillä rahat kuluu elämiseen,ei juhlimisen piikkiin (lapsia on yh. 5)

Vierailija
36/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole rahasta kiinni. Se on tahdosta kiinni. Käyttää mielikuvitusta.

kiat juhlat saa edullisestikin. Hääpuvun ei hirveesti kannata pistää rahaa....tai sellainen sit, mitä voi muutenkin käyttää... Tai ks. Huutokaupat

Vierailija
37/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 05:30"]

Opetelkaa tekemään asioita itse! Kaikkea ei tarvitse ostaa valmiina.

Minä ja mieheni järjestimme köyhinä opiskelijoina (budjetti oli paljon pienempi kuin tuo 4000 euroa) mahtavat häät 100 hengelle.

Tein itse kaikki ruoat häihin. Raaka-aineita metsästin tarjouksesta pitkin kevättä pakkaseen (ja vanhempieni ja anoppini pakkaseen). Pientä apua sain kaasolta ja bestmanilta, jotka kuorivat ammeellisen perunoita, anopilta, joka teki lasimestarin sillit ja työkaverilta, joka teki graavasi ostamani lohet ja teki niistä lohiruusukkeita. Työkaverini tuli myös tyttärensä kanssa tarjoilemaan häissä. Se oli hänen häälahjansa minulle. Lisäksi tarjoilijaksi saatiin äitini ystävä.

Häämenu, joka sisälsi mm. graavilohiruusukkeita ja hovimestarin kastiketta, lasimestarin silliä, sinappisilliä, tsatsikia, katkarapu-juusto-muna-tomaattisalaattia, kreikkalaista fetasalaattia, stroganoffia, uusia tilliperunoita, riisiä, tummaa ja vaaleaa leipää, yrttijuustoa, voita ja juomaksi itse tehtyä kotikaljaa, maitoa, vettä, vissyä ja mehua, sai kehuja kaikilta vierailta.

Itse asiassa useampikin vieras halusi tietää tämän loistavan pitopalvelun nimen, jotta voisi käyttää sitä omissa juhlissaan. Olivat hyvin hämmästyneitä, kun kuulivat, että ruoat olivat morsiamen käsialaa. ;)

Eräs tuttumme oli töissä kaupungin laitoskeittiössä ja hänen kauttaan saimme kaupungin käyttämän tunnetun konditorian tekemään hääkakun alennuksella. Kakku oli upea 5-kerroksinen ruusukkein koristeltu vadelma-kermakakku. Kakun hakeminen konditoriasta delegoitiin isäni hoidettavaksi. Hääkakun, kahvin ja teen lisäksi tarjolla oli myös tekemääni suklaista unelmatorttua.

Häätilan löysimme pitkän hakemisen kautta. 100 hengelle sopiva seuraintalo, johon sai tuoda omat juomat ja ruoat, mutta jossa oli 100 hengen täydellinen astiasto. Sellainen löytyi, kun liittyi erään seuran jäseneksi muutaman kympin vuosimaksulla. Itse tilavuokra olikin sitten erittäin edullinen ja tila oli käytössämme perjantaista sunnuntaihin, kun häät olivat lauantaina. Ihana paikka meren läheisyydessä.

Hääpukuni teetin työkaverillani, joka harrastaa intohimoisesti vaatteiden ompelemista. Puku valmistui hitaasti, mutta edullisesti ja oli täysin toiveideni mukainen. Sulhasen smokki vuokrattiin.

Häissä oli tarjolla kuohuviiniä, punaviiniä ja valkoviiniä ruoan kanssa, kolmea eri boolia ja drinkkejä. Kuohuviinit ja ruokaviinit oli haettu Virosta. Booleissa alkoholina taas oli ammattilaisvälinein tehdyt kotiviinit ja viina. Kotiviinit teimme itse. Kaaso toimi loppuillan baarimikkona tekemässä booleja ja myös erikoisdrinkkejä. Siitä hänellä oli kokemusta jo Kanarialta, jossa oli viettänyt pari kesää baarimikon hommissa.

Ei juhlia ilman musiikkia tietenkään! 5-hengen bändi saatiin koottua sukulaisen tuttavista, jotka olivat koulutettuja ammattilaismuusikoita ja toistensa työkavereita sinfoniaorkesterissa. Bändi koottiin vain tätä juhlaa varten ja sen hinnassa oli sukulaisalennus. Siitä vielä puolet maksoi vanhempani häälahjana meille.

Hääpaikan koristelimme itse perheidemme kanssa. Pöytäliinoiksi ostettiin valkoisia lakanoita Ikeasta, pöydät koristeltiin kynttilöillä, pihlajanmarjoilla, hedelmillä ja irtokukista itse tekemillämme asetelmilla.

Hääkuvassa kävimme valokuvastudiossa, mutta kirkkoon ja hääjuhlaan saatiin kuvaajaksi valokuvausta pitkään harrastanut tuttu. Hänellä oli myös ammattimaiset videokuvauslaitteet ja hän editoi meille upean häävideon koko päivän ajalta.

Hääkimpun ja kaksi asetelmaa tilasin edullisesta kukkakaupasta. Vein mukani kuvan sellaisesta hääkimpusta, jollaisen halusin. Hääkimppu oli täysin kuvani mukainen, muttei hinnalla pilattu. Ne kaksi asetelmaa olivat kirkossa alttarilla hääparin kumminkin puolin. Kun seremonia kirkossa oli ohi, kaaso ja bestman huolehtivat siitä, että samat asetelmat siirtyivät hääpaikalle hääparin pöytään.

Hääautoksi saimme lainattua kaveriporukamme ainoan äveriään vanhempien hienon auton. Omaa autoahan meillä ei tietenkään silloin ollut.

Vihkisormukset saimme isoäidiltäni. Hän antoi minulle upean sukusormuksen ja miehelleni edesmenneen isoisäni vihkisormuksen.

Kovalla työllä, mutta pienellä rahalla saimme upeat 100 hengen häät. Se vaati vain hyvää suunnittelua ja paljon työtä, mutta suuri nautinto upeista häistä oli kaiken työnteon arvoista!

PS. Ja hääsviitti, mikä se sellainen on? Me menimme aamuyöllä häiden jälkeen kotiin ihailemaan saamiamme häämuistamisia ja nukkumaan toistemme kainaloon. Häämatkalle Venetsiaan menimme vasta 10-vuotishääpäivänämme. Aiemmin ei ollut varaa.

[/quote]

Alapeukku koska saitte ihan kaiken suhteilla. Ihankuin kaikilla olisi kavereina ja sukulaisina kokkeja, muusikoita jne. Olitte siis poikkeuksellisessa asemassa. Jos meinaat että ihan jokainen tuosta noin vaan loihtii hääruuat ja kaiken muun puoli-ilmaiseksi tuttavien avustuksella niin mihin niitä ammattilaisia edes tarvitaan, eikö sinunkin koulutuksesi ole ihan turha kun kuka tahansa voi toimia kokkina isoissa juhlissa? Omasta tuttavapiiristäni ei löydy yhtään henkilöä jonka ammatista olisi hyötyä häiden järjestämisessä. Paitsi jos siellä tarvitaan sairaanhoitajaa, insinööriä, sosiaalityöntekijä,  tietoliikenneasentajaa jne. Jos siis menen joskus naimisiin niin se tarkoittaa säästämistä jotta voi ostaa ammattilsiset hoitamaan nuo hommat. 

Vierailija
38/269 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirkollinen vihkiminen ole sen kalliimpaa kuin siviilikään. Kirkollinen vihkiminen vaatii ainoastaan saman paperityön kuin siviili ja samat kaksi todistajaa.

Vierailija
39/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillitystä. Pitäkää sellaiset häät, joihin teillä on varaa tai tehkää kaikki itse ja talkoovoimin. Kyllä hääjuhlan saa tehtyä, jos haluaa! Ihmeellisen saamatonta porukka nykyisin... Kaikki pitäisi tuoda hopeatarjottimella valmiina eteen.

Vierailija
40/269 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 03:34"]

Ihme nillitystä. Pitäkää sellaiset häät, joihin teillä on varaa tai tehkää kaikki itse ja talkoovoimin. Kyllä hääjuhlan saa tehtyä, jos haluaa! Ihmeellisen saamatonta porukka nykyisin... Kaikki pitäisi tuoda hopeatarjottimella valmiina eteen.

[/quote]

Luitko ollenkaan, koska tämä aloitus oli tehty? Mahtaa morsian ilahtua ohjeistasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä