Musliminaisia linjoilla? Yksi kysymys jälkivuodosta...
Kumpa tähän tulisi vain asiallisia vastauksia!
Miten jälkivuodon kanssa on, missä vaiheessa pitää alkaa taas rukoilla? Vuoto voi kestää 8 viikkoa tai kauemminkin joskus, eikö koko aikana voi rukoilla? Vai onko joku tietty raja milloin pitää alkaa taas?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (65)
Miksi ap. et ole kristitty?
Varmaan sen takia, että joku komea ja tumma mies huoli sinut ja sen takia vedät vaikka itsesi vessan pytystä alas?
Tiesitkö, että islam on tullut kristinuskon jälkeen ja on hyviltä osiltaan kopiota, muutoin sairasta touhua!
Miksi naisen esim. pitäisi peittää itsensä?
Siksikö,ettei mies vain himoitsisi?Siinä jo yksi syy epäillä tuota!!
Sinä saat ajatella ja uskoa kuten haluat joten anna se oikeus muillekin.
Itse en ole uskovaista nähnytkään, en kuulu siis mihinkään kirkkokuntaan. Olen vain äärimmäisen kiinnostunut eri uskontokunnista ja niinpä päädyin tähänkin keskusteluun. Kun tässä nyt näyttää olevan muutama asiallisesti keskusteleva, typeristä rasisteista piittaamaton musliminainen paikalla, niin voisitteko millään kertoa hieman lisää uskonnostanne? Erityisesti siitä millätavoin se vaikuttaa elämäänne, elämäntapoihinne yms. Siis jotain muutakin kuin että rukoillaan ja tiettyjä ruokia vältetään jne jne. Minä en esimerkiksi tiennyt ollenkaan tuommoisesta hommasta että pitää odottaa tietty aika ennen kun voi rukoilla synnytyksen jälkeen. Olisi mukava tietää vaikkapa siitä miten olette itse tutustuneet uskontoon vai oletteko syntyneet siihen, vaikuttaako siihen miten valitsette seuranne (tiedän pari jehovantodistajaa jotka liikkuvat hyvin tiivisti vain toisten jehovantodistajien kanssa).. Kaikkea mitä tulee mieleen kertoa :) Kiitos jos joku jaksaa vastata!
terv, Ei-muslimi, mutta kiinnostunut eri uskonnoista
Rukoukset menevät aina saman kaavan mukaan, niitä on viisi päivässä ja ne ovat hieman erilaisia, mutta saman päivänajan rukous tehdään aina samoin, siinä sanotaan samat asiat (arabiaksi)
Duaa on sellaista "vapaata puhumista Jumalalle".
Kämmenet avataan taivasta kohti, pidetään vierekkäin, vaikea kuvata, ehkä löydät googlesta kuvan jos kirjoitat dua.
Sitten voi puhua ihan mitä haluaa Jumalalle, pyytää jotain, kiittää jostain, ihan mitä vaan. Varmaan kuten kristityt rukoilee? Voisi olla samanlaista. Freestyle-rukoilua.
Ne 5 päivittäistä rukousta ovat kaikilla samanlaiset kun sanotaan aina samat, tietenkin eri suurat kun voi valita mitä haluaa, mutta ne pääkohdat menee samoin.
minä olen odottanut aina että koko vuoto on loppunut, tehnyt kokopesun ghuslin ja alkanut taas rukoilla :) Olen sunni.
viestit ovat kiellettyjä. Miksi noita hävyttömiä viestejä ei poisteta? Ei kai nuo ole av:n modejen mieleen?
olihan taas tämäkin viestiketju menny pilkkaamiseksi.
pedofilialla ja islamilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, eikä tyttöjen silpomisella, kuuluvat sen maan tapoihin mutta uskontoon ei.kuten ei kristinuskoon kuulu noitien polttaminen roviolla
joku kysyi miten elämään vaikuttaa islam. no, eipä se juuri mitään muuttanut, viinaa en juonut aikaisemminkaan, baareissa käynnit loppui lapsen syntymään(kuin useimmilla muillakin). rukoilu tietenkin tuli kuvioihin mukaan, ja lihat haetaan halal kaupasta. vaatetuskaan ei oikain muuttunut, ehkä paljastavimpia pidän vain kotona, huntua en käytä...
Lähes kaikki nämä erikoisuudet, joita islaminuskoiset vieläkin harrastavat, harrastettiin kristityissäkin maissa vielä keskiajalla. Mm. naiset peitti aina päänsä ja nainen oli epäpuhdas vuotaessaan ja synnytettyään. Eli toivottavasti muslimitkin kehittyvät. Ja ihan turha sanoa, ettei islam ja sharia liity yhteen. Kyllä meillä hammas hampaasta - lait on jo historiaa.
Ai niin, se likaisuusko? Minä koen kuukautis- ja jälkivuodon vähän eri tavalla, olen ylpeä ja onnellinen naisellisuudestani ja silloin seksuaalisuuteni on korkeimmillaan. Miksi pitäisin likaisena jotain, jota ilman tässä maailmassa ei olisi yhtäkään ihmistä?
makunsa kullakin. Jos tuo on sinulle naisellisuutesi huipentuma, niin siitä vaan. Minä nautin naisellisuudestani hieman eri tavoin ja eri syistä! :)
Asiattomat ja ilkeät rasismiviestit on poistettu! Mahtavaa vauva-palsta! Nyt täällä viihtyy taas :) Kiitos!
useampaan kertaan hän käyttää sanamuotoa milloin _pitää_ aloittaa rukoileminen.
Eikö se siis olekaan ihana asia vaan ikävä velvollisuus?
Asiattomat ja ilkeät rasismiviestit on poistettu! Mahtavaa vauva-palsta! Nyt täällä viihtyy taas :) Kiitos!
Mutta tämä viesti 41 on kaksinaismoralistisen ylläpidon mukaan ihan asiallista ja ei loukkaavaa?!?
Esim on ok:
"Mitäs jos läski vetäisit vitun päähäsi ja poistuisit sinne hommafoorumin hinttarisakkiin?"
tai
"Eli mene skinipatja sinne kaltaistesi "more hair than brain" -hommafoorumosastolle ja jätä keskustelut aivoillaan ajattelemaan kykeneville."
Niin hauska. Tällaista se juuri on, tämä meidän suomalaisten isänmaallisuus.
Mutta ilmeisesti pertti-peruspersulta se on pois, kun heikko, hävittyyn sotaan, pariin formulamestaruuteen ja kahteen jääkiekon MM -kultaan perustuva kansallinen "itsetunto" ei kestä edes sitä, että naapurin akan mies ei puhu suomea.
terv, Ei-muslimi, mutta kiinnostunut eri uskonnoista
Rukoukset menevät aina saman kaavan mukaan, niitä on viisi päivässä ja ne ovat hieman erilaisia, mutta saman päivänajan rukous tehdään aina samoin, siinä sanotaan samat asiat (arabiaksi)Duaa on sellaista "vapaata puhumista Jumalalle".
Kämmenet avataan taivasta kohti, pidetään vierekkäin, vaikea kuvata, ehkä löydät googlesta kuvan jos kirjoitat dua.
Sitten voi puhua ihan mitä haluaa Jumalalle, pyytää jotain, kiittää jostain, ihan mitä vaan. Varmaan kuten kristityt rukoilee? Voisi olla samanlaista. Freestyle-rukoilua.Ne 5 päivittäistä rukousta ovat kaikilla samanlaiset kun sanotaan aina samat, tietenkin eri suurat kun voi valita mitä haluaa, mutta ne pääkohdat menee samoin.
Uskomattomia kommentteja täällä. Onko se meiltä muilta pois, jos uskova muslimi haluaa elää sääntöjen mukaan?
Tykkään!!!!
että Islamissa veri on likaista, sitä ei syödä eikä juoda eikä naiset rukoile jos heillä on kuukautiset tai jälkivuotoa.
Uskomattomia kommentteja täällä. Onko se meiltä muilta pois, jos uskova muslimi haluaa elää sääntöjen mukaan?
Tykkään!!!!
tämän myös esim. lestadiolaisille?
nähkääs empä ole niissä ketjuissa paljon puolustelijoita nähnyt,kun lesuja pilkataan..
ohis.
duaassa puhutaan omaa äidinkieltä, jos haluaa siis, jos on suomalainen niin puhuu suomea. Muut rukoukset tehdään arabiaksi!
Helsingissä, ja vielä hyvältä paikalta (ei laitettu hakuun kuin tietyt alueet). Taloyhtiössämme on n. 130 asuntoa, joista 2 asuu somaliperhe (tai en ole varma ovatko somaleita, mutta tummaihoisia eikä mitään hajua mitä kieltä puhuvat :).
Miten kukaan järkevä ihminen voi alistua? Varsinkaan suomalainen!
Miksi kaikki musliminaiset liikkuvat lstenvaunuineen pitkin, mutta niitä isejä ei näy missään?
Miksi nuoret perheet eivät saa vuokra-asuntoja? Miksi kaikki kaupungin vuokratalot täyttyvät yh- somaleilla, joilla monta lasta ja lisäksi aina raskaana!!???
MIKSI? VASTATKAA NYT SITTEN SOMALIVAIMOT?
Mutta jos on kovin sairas ja heikko niin ei kannata nousta ylös rukoilemaan, voi rukoilla vaikka maaten.
Onko se meiltä muilta pois, jos uskova muslimi haluaa elää sääntöjen mukaan?