Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olet juonut raskauden aikana alkoholia?

Vierailija
28.06.2011 |

Minä join kerran viikossa saunaoluen + joskus lasin viiniä. Sain juuri puistossa kuulla, että oli paha juttu.. Hohhoijaa!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekin lasia kerralla, vitutti niin

Vierailija
22/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on todella paljon värivivahteita juoko niin että lapselle tulee sikiövammoja (niitä ei tule satunnaisesta yhdestä annoksesta) vai onko absolutisti.

Sikiölle tulee muutenkin vammoja vaikka olisi äiti juomatta pisaraakaan.

19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kahvia ei ole myöskään tehnyt mieli, toisin oli edellisissä raskauksissa. ;)

19

Vierailija
24/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä juhlissa myös maistoin viiniä.

Vierailija
25/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen yhden olisin sillointällöin voinut juodakkin. Neuvolassakin hoitaja sanoi spontaanisti että se on ihan ok. Mulla vaan se haju kuvotti niin järkyttävän paljon että ei tullut mieleenkään juoda. Eli nollalinjalla menin, mutta en yhden saunakaljan tms juojaa paheksu.

Toisessa raskaudessa kyllä join puol lasillista puohuviiniä :)

Vierailija
26/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ei voi olla juomatta sitä saunaolutta ja joskus viiniä raskausaikana. Ei se raskaus niin pitkään kestä, etteikö normaali ihminen selviäisi ilman alkoholia.

Vierailija
27/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jamassa, kun ei pysty oleen täysin ilman alkoholia, vaikka vauva on vaarassa. Kukaan, korostan EI KUKAAN pysty sanomaan mikä on turvallisen määrän raja. Miksi siis riskeerata????

Vierailija
28/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana 2 olutta ja pienen lasin punkkua, terve lapsi. Tosin en noita kaikkia kerralla.

2x olutta, koska verimakkaran kanssa olut maistuu vaan niin hyvälle ja kerran lorauksen punkkua kun olin syömässä ystävien kanssa ravintolassa.

Vierailija
29/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhannuksena humalaan asti, kun en yksinkertaisesti tajunnut, että kierto voisikin olla lyhyempi ja olin siis jo raskaana. Viikkoa myöhemmin tein testin ja harmitti että olin juonut, vaikka tiesinkin kyllä, että siinä vaiheessa kun vauva on vielä kaks tai neljä solua, ei alkoholilla voi tehdä vahinkoa.

Sitten loppuraskaudesta join yhden siiderin Kreikan matkalla ja en edes olisi halunnut. Jotenkin koko muu retkikuntamme kuvitteli kai, että minua harmitti kun en saanut juoda vaikka he joivat ja siksi tuputtivat minulle kokoajan sitä siideriä "voit sinä yhden juoda, ei se yksi haittaa, jne". Join sitten sen yhden, samapa tuo.

Muutenkin juon hyvin harvoin ja nytkään en edes muista milloin olen viimeksi ollut humalassa. Joten eipä tuo raskaus hirveästi mitään muuttanut. Kahvia join jonkun verran, vaikka normaalisti en juo. Olisko sitten ollut joku raskaushimo?

Vierailija
30/30 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tippaakaan sen jälkeen. Känniä en tietenkään muutenkaan raskauden aikana joisi, ja alkoholijuomien mausta en pidä niin paljon, että sen takia niitä haluaisin maistella. Viinin sijaan olen juonut herkullista marjamehua viinilasista juhlatilanteessa, saunajuomana juon kivennäisvettä (kuten ennen raskauttakin), jne.

En usko, että pieni lasillinen viiniä haittaisi mitään, mutta kun pystyn olemaan helposti kokonaan ilman niin miksipä en olisi. Juon muutenkin niin vähän, ettei arkeni ole siltä kannalta muuttunut ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän