Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "kiellettyä" olette syöneet raskausaikana?

Vierailija
28.06.2011 |

Itse olen syönyt surutta homejuustoja (ja paljon). Katsonut vain valmistusmaan, sekä sen että maito on tietenkin pastöroitua.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden rasiallisen maksalaatikkoa koko raskausaikana, mutta 4 eri osassa. Pakastin ne kuutioina. Ja maksamakkaraa yht. vajaan 1 pötkön koko aikana. Turkinpippuria söin 2 vkoa kun oli jäätävä pahoinvointi ja vesikään ei pysynyt sisällä, mutta karkkia pystyin imeskelemään muutamia päivän aikana. Oli terkalta ja lääkäriltä lupa kun tipassa ravaaminen tosi raskasta (pahoinvointi kesti 7 vkoa rajuna).

Vierailija
102/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei saa ottaa edes sitä lonkeroa kerran kuussa.

se ei ole sinun asiasi, ok?

http://www.acbr.com/fas/fasmain.htm

Ja sinun asia ei ole varmaan mahdollisten hermovaurioiden aiheuttaminen lapsellesi? Jos et pysty sitouumaan 9kk alkoholittomuuteen lapsen hyvinvoinnin takaamiseksi niin miten ihmeessä kuvittelet olevasi kykeneväinen hoitamaan samaa lasta ainakin 18 vuotta (ja mikäli mahdollisia vaurioita syntyy, niin monta vuotta enemmän...)

PMS-oireinen raivotar bongattu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taitaa olla...mites sitä meikäläinenkään voi hengissä olla (38 V) kun ennenvanhaan ei ollu just mittään rajotuksii....kohtuus kaikessa ja levollinen mieli, niin tehdään terveitä lapsia.....tosiaan se nipottaminen ruokavaliossa ei tee hyvää sikiölle ;)))) eikä se kuole siitä viinilasistakaan ,,, voi sentään ;))))))))joitain ehdottomia =o)

Juu, eipä tuo meidänkään martta mitenkään kärsineeltä vaikuta vaikka tippunut kolme kertaa hoitopöydältä päälleen.... Ku ei sekään niin ei muutkaan! Siitä vaan pudottelemaan lapsia muutkin!

Haloo ihmiset! Pistää raivostuttamaan.

Kuinka heikkoja ihmisiä te olette joiden väen vängellä pitää vetää se "saunasiiderikin" kerran-kaksi kuussa?? Miksei voi jättää juomatta, ottaa vaikka limua tilalle? Eikö se oma lapsi sen verran tärkeä ole että jättäis riskin ottamatta on se riski kuinka pieni tahansa? Vai kuinka alkoholiriippuvaisia olette että PAKKO SAADA SE YKSI SIIDERI!???!?

Vierailija
104/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duodecimin mukaan yksi alkoannos on ok;) itse en ole käyttänyt, kun olen muutenkin absolutisti. Mutta kaikkea muuta olen syönyt surutta! Kurkatkaapa huviksenne, kuinka "yleinen" listeria on, en jaksanut hirveästi stressata. Enkä muutenkaan. Ohjeita tiukasti noudattavia pidän yksinkertaisina ja sitä yleensä ovatkin. Lukevat kemikaalitutkaa ym paskajuökaisuja ilman minkäänlaista lähdekriyiikkiä. Pilatkoon elämänsä, minä en:)

Kieltämättä vaikutatkin intellektuellilta! Mikä sinun salaisuutesi on?

Vierailija
105/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun asia ei ole varmaan mahdollisten hermovaurioiden aiheuttaminen lapsellesi? Jos et pysty sitouumaan 9kk alkoholittomuuteen lapsen hyvinvoinnin takaamiseksi niin miten ihmeessä kuvittelet olevasi kykeneväinen hoitamaan samaa lasta ainakin 18 vuotta (ja mikäli mahdollisia vaurioita syntyy, niin monta vuotta enemmän...)

Huono vanhempi bongattu :(

Vierailija
106/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua 94....:D otan vastuun lapseni alkoholin aiheuttamista ongelmista, olen myös pudia poltellut ja otan siitäkin vasstuun. Ja kaikista muistasairauksista, joota geeneistäni voi aiheutua:) älä sinä huoli, pidä huolta omasta kohdustasi, se riittää :)

Kuvotat minua.

Vierailija
107/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman ehtoollisviinin. Salmiakkia ja maksamakkaraa joskus, mutta niissähän on/oli joku sallittu määrä. Rucolaa silloin tällöin, meidän neuvolan kieltolistalla se ei edes ollut.

Vierailija
108/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että oikein vanhempi :D Salli mun nauraa. En hankkisi lapsia vaikka maksettaisiin. Jos vahingossa tulisin raskaaksi niin ryyppäisin varmaan vaan kahta kauheammin.

Vierailija
109/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua 94....:D otan vastuun lapseni alkoholin aiheuttamista ongelmista, olen myös pudia poltellut ja otan siitäkin vasstuun. Ja kaikista muistasairauksista, joota geeneistäni voi aiheutua:) älä sinä huoli, pidä huolta omasta kohdustasi, se riittää :)

Mutta ethän sinä sitä vastuuta kanna, sen tekee  sinun lapsesi. Ja sen kukapa vanhempi ei rakastaisi lastaan niin kovasti, että haluaa tämän olevan mahdollisimman terve + saavan mahdollisimman hyvän elämän..

Vierailija
110/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin. Valitettavasti. Lapsi lievästi kehitysvammainen. Kadun ja kärsin. Viikko 12 taisi olla ennen kuin kykenin lopettamaan. Olen itse eniten vihainen itselleni.

Vierailija
111/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kalaa, maksaa ja juustoja.

Vierailija
112/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että oikein vanhempi :D Salli mun nauraa. En hankkisi lapsia vaikka maksettaisiin. Jos vahingossa tulisin raskaaksi niin ryyppäisin varmaan vaan kahta kauheammin.

Varmaan kaikkien kannalta onkin parempi ettei sulla ole lapsia..

Vierailija
113/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väittäisin, että kaikki tekee jonkin vanhingon noiden ruokasuositusten kanssa jossain vaiheessa. Esim. monilla ei tule heti mieleen, että lähellekään kaikki leikkeleet ei ole oikealla tavalla kypsennettyjä, tai kun kiireessä nappaat jotain valmisleipää niin se sisältääkin jotain ei sallittua - juuri sillä kerralla kun et muista tarkistaa ainesosasisältö, tai kun menet ruokalassa ottamaan salaattia, niin jokin ainesosa onkin pakastettu jota ei ole kuumennettu, tai otat salaatinkastiketta ja tajuat myöhemmin ettet tiedä mitä se sisältää. Toisten luona syödessä täytyy myös luottaa kovasti heidän keittiöhygieniaan, kaikki eivät huomaa pestä salaattia tai vaikkapa viinirypäleitä, kakussakin saattaa olla ulkomaisia kuumentamattomia pakastemarjoja. Joku jolla on ulkokissa, saattaakin jättää pesemättä kädet kissan hiekkalaatikon tyhjennyksen jälkeen, ja suunnata seuraavaksi tekemään salaattia juuri sinulle. Oma neuvolasi ei ole kieltänyt rucolaa, mutta raskauden loppuvaiheessa huomaatkin netistä sen olevan kiellettyä.

Minun mielestä on tärkeintä, että tahallaan ei toimita suositusten vastaisesti ja pyritään minimoimaan riskit kuitenkin. Tämän lisäksi pitää kuitenkin osata ottaa rennosti jos ja kun se vahinko tapahtuu. Ei kannata yöunia menettää siitä kaverin tarjoamasta marjakakusta. Jos ne yöunet kuitenkin menee, niin asiasta voi jutella neuvolantätille. Alkoholin tahallista juontia en voi ymmärtää, mutta en myöskään ymmärrä toisten syyllistämistä esim. ruuan suhteen.

Vierailija
114/152 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaikkien kannalta onkin parempi ettei sulla ole lapsia..

Olen vaan luonteeltani hieman punk-henkinen ja anarkisti :D Vastustan auktoriteetteja

Vierailija
115/152 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla olin raskaana, eikä silloin ollut mitään kiellettyä ja kaikki söivät kaikkea .

Vierailija
116/152 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

109, kaksi akateemista tutkintoa ja lähdekritiikki:) suosittelen sinullekin;)

Vierailija
117/152 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

105, kyllä, tämä on juuri lääkäreiden kanta, koska tutkimus:) hysteeriset äidit erikseen.

Vierailija
118/152 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa viiniä, runsaasti. Ennen kuin tiesin raskaudestani. Loppuraskaudessa lakritsia, johon tuli himo. Verenpaine ei noussut.

Vierailija
119/152 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että nämä jotka heittävät neuvolan antaman ruokarajoituslistan roskiin, ovat niitä jotka ajattelevat että "en voinut kuvitella että minulle voisi käydä niin...".

Sitten jo kohta itketään sossun luukulla, Inhimillisessä tekijässä tai blogissa kurjaa kohtaloa.

Vierailija
120/152 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella, että nämä jotka heittävät neuvolan antaman ruokarajoituslistan roskiin, ovat niitä jotka ajattelevat että "en voinut kuvitella että minulle voisi käydä niin...".

Sitten jo kohta itketään sossun luukulla, Inhimillisessä tekijässä tai blogissa kurjaa kohtaloa.

Terveitä lapsia syntyi jo 1990-luvulla ennen näiden nykyisten rajoituslistojen keksimistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan