Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Moniko on selvinnyt tukistamisesta ilman traumoja?

Vierailija
28.06.2011 |

Täällä ainakin yksi :) Muistan muutaman nykäisyn ja pari luunappia, jotka tulivat ihan aiheesta. Olen täysipäinen, enkä ole ikinä lastani nipannut tai edes aikonut. En siis hyväksy väkivaltaa, mutta en usko että pienestä nykäyksestä kenenkään elämä menee raiteiltaan...

Rakastan äitiäni aivan yhtä paljon muutamasta nyppäyksestä huolimatta ja uskon, että hänen ansiostaan olen "kunnon kansalainen"!

Tukkapölly on aivan eri asia, ja sitä en hyväksy missään nimessä. Tämä on gallup, keuhkoojat älkööt vaivautuko ;)

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan muutaman tukistamisen ja yhden selkäsaunan (aiheesta). Mielestäni olen täysjärkinen, enkä ikinä ole omaa lastani fyysisesti kurittanut. Ja mainittakoon, että parempia vanhempia en olisi itselleni voinut edes toivoa.

Vierailija
42/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttuessaan niin huomaat että se on väkivaltaa...sen teho nimittäin perustuu juuri satuttamiseen ja henkiseen nöyryyttämiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä normi-tukkapöllyjä muutaman kerran sain, mutta ei siitä kyllä traumoja tullut. Siitä kyllä tuli, kun jätettiin mummolle hoitoon ja huideltiin pitkin maailmaa...

Vierailija
44/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei henkiseen ja fyysiseen satuttamiseen? Miten sulla on pokkaa tulla tänne haukkumaan jotakuta draamagueeniksi kun on joutunut lapsena tukistleluksi ja läpsityksi ja kokenut sen nöyryyttävä kokemuksena? Olet sairas todellakin!

Vierailija
45/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttuessaan niin huomaat että se on väkivaltaa...sen teho nimittäin perustuu juuri satuttamiseen ja henkiseen nöyryyttämiseen!

en taida olla ainut vajaa. en sentään toivo toiselle pahoinpitelyä :)

Vierailija
46/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tämä gallup ollut kuin vain omaa mielenkiintoani sammuttamaan ja otanta on vallan riittävä sitä tarkoitusta varten ;) Mutta, jos menisin ovelta ovelle tekemään galluppiani, saattaisi otannaksi tulla "montako korvatillikkaa/luunappia sain päivän aikana" :) -aloittaja-

Vierailija
47/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä millä vääryydellä tukistamiseen tai selkäsaunaan päädyttiin. Esim. jos ei halunnut lähteä mummolaan (oksensin aina matkalla) tai kerran kun en halunnutkaan yhteen tv-ohjelmaan (johon olin aiemmin siis itse ilmoittautunut). Ja tukistaminen ei ollut mikään pikku tukkapölly vaan minua riepoteltiin hiuksista. Sairasta menoa...

Vierailija
48/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otantaa? Miten voit tehdä tästä mitään johtopäätöksiä? Jokaista kymmentä vastannutta kohti voi olla sata sellaista joille jäänyt raumoja mutta eivät saa vastata tähän älykkääseen avaukseesi :D

:D Kiitos tästä

No eipä tämä gallup ollut kuin vain omaa mielenkiintoani sammuttamaan ja otanta on vallan riittävä sitä tarkoitusta varten ;) Mutta, jos menisin ovelta ovelle tekemään galluppiani, saattaisi otannaksi tulla "montako korvatillikkaa/luunappia sain päivän aikana" :) -aloittaja-

Vierailija
49/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitei silti sitä miten reagoisit jos oma ukkos tekisi sulle niin? Miltä tuntuisi?

Vierailija
50/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitei silti sitä miten reagoisit jos oma ukkos tekisi sulle niin? Miltä tuntuisi?

Mille teoilleni? Kyselen vain, koska luin erään tukistamisavauksen. En ole siis itse lastani kertaakaan tukistanut, enkä varmasti sellaiseen tilanteeseen tule edes ikinä päätymään. Voisin kyllä myöntää, jos olisin turvautunut tukistamiseen. Huudan kyllä turhan usein lapselle :(

Muistan kyllä omakohtaiset kokemukseni ja aiheesta sain tosiaan. Yhdellä kertaa taisin heittää autoa kivellä, vaikka oli monta kertaa kielletty :/ Se oli sen ajan kasvatusta ja traumoja ei siis ole jäänyt. Kuritus ei ollut mielivaltaista ja muistan kyllä elävästi tapahtuman ja tiesin seurauksen...

-aloittaja-

Vierailija
51/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmoittautuu yksi täyspäinen !

Vierailija
52/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selkäsaunoista on.

Nöyryyttävintä oli se kun piti itse se vitsa hakea ulkoa ja joskus se ei kelvannut kun oli liian pieni ja sitten piti hakea isompi karahka.

Toinen juttu mikä on nöyryyttävänä muistona että piti seisoa nurkassa kun oli vieraita meillä kotona.

Olimme siskon kanssa mielestäni normaaleja lapsia. Emme aina edes tienneet mistä selkäsaunan saimme. Kurittamisen jälkeen isä kaivoi Raamatun ja perusteli sillä miksi pitää kurittaa.

Jotain sellaista siellä luki ketä Jumala rakastaa sitä hän kurittaa.

Isä on katunut kovaa kurinpitoaan ja pyytänyt itkusilmässä anteeksi.

Vierailija
53/53 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan muistele vanhempieni kasvatusmetodeja lämmöllä ja rakkaudella...lähinnä halveksin. Olivat oikeasti aika kyvyttömiä vanhempia muutenkin. Ei mitään tajua lapsista nyt kun asiaa ajattelen. Eivät kyllä kyenneet ratkomaan ristiriitoja muutenkaan edes toistensa kanssa.