Kuulin päiväkodissa, että 2v tyttö painaa vain 10 kiloa!
Järkyttävää! Oli kyllä tyytyväisen oloinen, mutta 10 kiloa kuullostaa todella vähäiseltä.
Kommentit (55)
on vielä sellaisessa vauvojen istuimessa, oiskohan se ollut 18kg asti. Saas nähdä milloin tulee täyteen...
mä painan repat 70kg, mut naapurin rouva vaikuttaa siltä, et painais vaan apaut 50kg!
mä painan repat 70kg, mut naapurin rouva vaikuttaa siltä, et painais vaan apaut 50kg!
Minusta 10 kiloa 2v on liian laiha.
ap
suojeluilmoitus, vaikka miestensuojeluun.
Minusta 10 kiloa 2v on liian laiha. ap
Minusta 10 kiloa 2v on liian laiha. ap
ap
Minusta 10 kiloa 2v on liian laiha.
ap
Olet varmasti melkoinen asiantuntija.
Järkyttävää! Oli kyllä tyytyväisen oloinen, mutta 10 kiloa kuullostaa todella vähäiseltä.
Meillakin tytto painoi tasan 2 v 10 kg. Nyt muutaman kk paasta siita 11 kg. Ihan sopusuhtainen on (pituuttakaan ei ollut silloin kuin 82,5 cm, nyt on vahan enemman) eika painosta ole tullut edes lastenlaakareilta noottia.
Meidän kuopus painoi 2-vuotiaana 1,8 kg, pituutta oli huisit 74 cm. Nyt 6-vuotiaana on 108 cm ja jotain 18 kg. Ihan on terve ja omalla käyrällään kasvaa.
oma 2 v poikani painaa myös 10,5 kiloa. Ja en edes tajunnut, että olisi jotenkin normaalia kevyempi, ennenku neuvolassa sanoivat, ja on kuulemma lyhytkin.
Mikä on outoa, että kuitenkin kaikki ihmiset aina taivastelevat, että miten minun poikani on niin pitkä, ei kuulemma uskoisi 2 vuotiaaksi pituuden puolesta... kuitenkin pituus menee alakäyrällä.
Pistää miettimään, että minkä kokoisia niiden muiden 2 veet sitten on.
Mut joo, oon huolissani ihan sillä, että pelkään poikani jäävänkin pienikokoiseksi, siis aikuisena. Ja saako tarpeeks kaikkia vitamiineja yms, kun jos ei kerran kasva, niin epäilen, syökö tarpeeksi. Mutta enempää ei huolikaan..
ja 4v 13kg
Ei lihonut sitten millään...
Jos minulle olisi silloin joku tullut asiaa taivastelemaan olisin varmasti toivottanut kysyjän painumaan ...ttuun!Terveydenhoitaja alkoi suosittelemaan rasvatonta maitoa ja jätti lauseen kesken, taisi hoksata että jos laspi kasvaa -30 käyrällä niin ei ehkä kannata enää mitään rasvatonta suositella kun ravitsemusterapeuttikin käski käyttää kuohukermaa.
ovat niin kevyitä:0 Mun viikon päästä 1v täyttävä tyttö on melkein 10kg ja pituutta 81cm. Onks teidän lapset sitten lähempänä 70 senttiä?
ovat niin kevyitä:0 Mun viikon päästä 1v täyttävä tyttö on melkein 10kg ja pituutta 81cm. Onks teidän lapset sitten lähempänä 70 senttiä?
kun painoi 10 kg 2 vuotiaana. Kumpikin - seka pituus etta paino - oli 10. prosentiilissa, eli pituus painosuhde oli juuri passeli, eli 50. prosentiilissa. Onhan 10. prosentiili lyhyehko, mutta ei se mitenkaan poikkeavan tai sairaalloisen lyhyt ole (sita lapsi on virallisesti vasta jos menee alle 3. prosentiilin).
Ettekö sitä tienneet, senkin taivastelijat? Jos 2v painaa vaan 10 kg, siinä on varmasti jotain vikaa, mutta ihan varmasti on vikaa sittenkin, jos jo puolivuotias painaa 10 kg.
Mun esikoiseni, tyttö, painoi syntyessään 4,1kg, ja 2-vuotiaana vain 9,7kg. Pituutta oli 84cm, ja ihan omalla käyrällään tuo kuulemma kasvoi silti. Kuopukseni, poika, syntyi 3,4-kiloisena, ja 2-vuotiaana painoi 9,8kg ja oli 86cm pitkä, ja hänestä huolestuttiin neuvolassa, kun on liian pienipainoinen. Mä en oikein tajua, mitä mielivaltaisia käyriä nää neuvolan tätit oikein käyttää, mutta siis onhan noissa molemmissa oltava jotain vikaa, ja onkin toki. Toinen kärsii aistiyliherkkyydestä, ja molemmilla on maitoallergia.
Että eikö todellakaan neuvola ole huolissaan jos lapsi ei kasva?
Senhän takia kasvua seurataan ettei ole mitään vialla.
en oo ikinä jaksanut tuhlata aikaani miettimällä muiden lasten painoa,jokainen kasvaa omalla käyrällään. Meillä on 1,5v tyttö joka painaa 12,3kg ja on 88cm pitkä, kuulemma liian hoikka et en sit tiedä mikä on laiha ja mikä ei:)
ME KAIKKI OLEMME ERILAISIA,IHAN JO PIENESTÄ PITÄEN
En muuta väitäkään, mutta kasvussa tarttis tulla kehitystä tai tarkistaa ettei ole jossain jotain vialla!
38
Että eikö todellakaan neuvola ole huolissaan jos lapsi ei kasva? Senhän takia kasvua seurataan ettei ole mitään vialla.
etta naa lapset "ei kasva"? Kylla ainakin mun lapsi on aina kasvanut, oli vaan pieni jo syntyessaan. Kaikki lapset eivat vaan ole jattilaisia, mika siina on niin vaikeaa tajuta?
painaa 11kg ja on 3-vuotias.