Huomenna miehen kotimaahan. Oisko järkevää laittaa hijab lennon vaihdossa?
mulla on varattuna pellavahousut ja pellavatunika matkalle, mutta jotenkin tuntuis niin yksinkertaiselta laittaa hijab vaan frankfurtissa kun vaihdetaan lentoa, mutta kun se ei sovi valkoisten lättäpohjasten kenkien kaa, pitäs olla korkkarit ja en nyt koko päivää haluu korkkareilla. Toi hijab on niin hieno enkä oo juurikaan käyttäny sitä niin nyt ois sopiva tilaisuus.. :)
Kommentit (51)
jos paikallisetkaan eivät käytä huivia? Vai tulkitsinko viestisi nyt ihan oikein? Ja jos olet kristitty sinun ei todellakaan kuuluisi laittaa huivia, sillä se ei ole uskontosi mukaista. Ja sanoisimpa, että se on jopa pilkkaavaa, sillä et usko siihen mitä se edustaa.
Ei ole "pakko", mutta on helpompaa jos nainen ainakin verhoaa pään, käsivarret ja reidet. Oli hupaisaa kun kävin viime vuonna Afganistanissa työmatkalla ja naispuoleinen kollegani sai verhoilla itsensä Dubai-Kabul koneessa lennon aikana:) Mutta Kabulissa kaikki kohtelivat sitten kunnioittavasti...
mutta on paljon niitäkin joilla ei ole huivia ja muuten peittävä asuste, ja sitten niitä joilla niukasti vaatetta yllään. Jokainen tyylillään. Ei tarkoita huivin käyttöä, mutta toki naisen kehotetaan rukoillessa peittää päänsä ja rukoilla kun voi missä ja milloin vaan niin huiviakin voisi käyttää missä ja milloin vaan, tai olkoon se vaikka kypärälakki:) Haluan laittaa huivin.. ihanaa käyttää sitä. joskus ennen ku menin naimisiin niin käytinkin huivia, silloin nuorena ja sinkkuna. en enää kuitenkaan suomessa käytä
Johonkin Turkkiin mennessä hijab kuulostaisi naurettavalta ellei sitten ole jonkun todellisen konservatiivikurdin puolisona.
ei turkki olekaan afrikassa
Pointtini oli se, että ap:n miehen täytyy olla Afrikasta, Afganistanista tai Pakistanista, koska Turkissa (jonka maalaisia miehiä on monella suomalaisnaisella) ei todellakaan tarvitse jotain hijabia ja itseasiassa katsotaan kieroon kokonaan verhoutuneita naisia...
ja mulle on ihan sama katsooko joku mua siellä kieroon huivieni kanssa vai ei.
Mies on Algeriasta ja mulle on ihan sama katsooko joku mua siellä kieroon huivieni kanssa vai ei.
Arabeja luullaan aina terroristeiksi ja pääset aika varmasti kumihanska-tarkistukseen eli valmistaudu lentokenttägynen tarkistukseen ja peräsuolen tähystykseen.
Arabeja luullaan aina terroristeiksi ja pääset aika varmasti kumihanska-tarkistukseen eli valmistaudu lentokenttägynen tarkistukseen ja peräsuolen tähystykseen.
Olen ollut useassa arabi- ja muslimimaassa ja missään en ole kokenut tai kuullut kenenkään kokeneen vastaavaa. Oletko vieraillut monessakin?
sitä hijabia ja korkokenkiä vasta siellä perillä niin ei tarvitse vaihtaa vaatteita ja kenkiä matkalla. Ei kai tuo voi olla niin vaikeaa?
täällä on niin kiva kysellä kun saa niin hyviä vastauksia. En siis tarvi neuvoa nimenomaan muslimilta enkä siitä mikä vaate sovelias, olen niin usein sinne matkustanut. Aina on ollut joku housut ja tunika kun ollaan menty ja nyt löytyi kaapista tämä ihana hijab jonka ostin tyttäreni syntymän jälkeen, jolloin olin ekaa kertaa siellä reisussa. Siksi haluaisin laittaa sen hijabin, mutta ne korkkarit on se ongelma. Onhan täällä nyt muutenkin kyselty neuvoa lentokonepukeutumiseen, mikä ongelma kun kyseessä hijab?
Kuvittelen jo mielessäni kuinka AP pyllistelee ja iso karvainen mies tunkee kättä hanuriin ja pillun ja hänen musliminsa viereisessä huoneessa nauttii samasta kohtelusta. Ei kannata ottaa sitten mattopuukkoja tai pommeja koneeseen, teidät tsekataan varmasti.