Ohuet hiukset ongelmana
Onkohan kenelläkään muulla hiuksista näin suurta ongelmaa?
Mulla on aikoinaan ollut jopa paksut hiukset. Sitten ehkä yläasteen tai lukion aikoihin ne alkoivat harventua. Mun äidillä ja äidinäidillä on tehnyt samoin, eli perinnöllistähän tää on. Mulla on vielä niskassa kohtuullisesti hiuksia, mutta sivut ka päältä on jo niin harvaa, että saa kattoa miten kampaa, ettei päänahka jää pilkottamaan. En voi esim. pitää enää ponskarilla, koska sivuhiukset menee sitten niin, että kamalia kohtia päänahkaa jää näkymään.
Mulla on yksivärinen tumma tukka. Aikaisemmin oon pitänyt aina raidoitettuna, kun silloinan kampaaja oli sitä mieltä, että peittää hiusten ohuutta paremmin. Nykyinen kampaaja taas sanoo, että yksivärinen on parempi.
Mikään hiuksia ei saa vissiin enää paksuuntumaan? Oon vasta 34-vuotias...
Mietin pääni puhki, mikä olisi tällaiselle hiukselle paras malli, kun kaikki tuntuu niin hankalalta. Ja se harmittaa, kun en voi ihan oikeesti käyttää mitään päähineitä, sen jälkeen nää mun harvat haivenet on aina ihan päätä myöten...
Olis ihana saada vinkkejä tai vertaistukea.
Kommentit (37)
Minulla on tyypillinen suomalainen hiuslaatu ja ohuet hiukset. Talvella sähköiset.
Pesun jälkeen laitan kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa, pää alaspäin, ihan hiusten juuriin levittäen. Sen jälkeen edelleen pää alaspäin föönään ne puoli kuiviksi. Sen jälkeen harvapiikkisellä kammalla suoristelen pahimmat takut ja ilmakihartimella käyn läpi koko pään ottaen aina hiusosion vuorollaan käsittelyyn.
Lopuksi vielä kammalla oikoen ja suhautus hiuslakkaa. Tähän menee aamuisin aikaan noin 15 min ja kampaus pysyy hyvin ellei tarvitse päähinettä käyttää eikä ole sateinen (kostea) ilma.
Mitään värjäyksiä tai permiksiä ei ole. Hiukset ovat aika pitkät, reilusti yli hartioiden.
Minulla on puolipitkät hiukset ja olen itsekin painiskellut saman asian kanssa. Mielestäni värikäsittely tekee hiukseni aina paksummaksi, ainakin saan pesuvälin pidentymään joka toiseen päivään.
Saan harvat haiveneni paksummaksi kuivaamalla ne pää alaspäin puolikuiviksi. Sen jälkeen isot tarrapapiljot päähän aamutoimien ajaksi. Kun kaikki aamutoimet on ohi, otan paplarit pois päästä ja tadaa: kampaus on valmis. Jos tulee liian tönkkö vaikutelma kantsii laittaa paplarit vain päällyhiuksiin. Hiuspuuteriakin voi laittaa, mutta lakkahuikaus yleensa riittää. Kannattaa kokeilla!!
mun mielestä on ihan normaalia, että päänahkaa ja hiusten juurta näkyy jostain kohdin. muutenhan ihmisellä pitäisi kasvaa tuuhea joka suuntaan sojottava turkki päässä.. älä katso sitä niin tarkkaan.
katso mitä syöt. terveellinen ruokavalio ja liikunta auttamat molemmat mutta näet vaikutuksen vasta 3-6 kk päästä!
googleta esim. pupulandia-blogin jenni, hänellä on ohuet hiukset, mutta aina kauniisti.
suvi koposella samoin (malli)
ulkomaisista esim. olsen twins (googleta noilla), monesti huoletomia nutturoita ym, toki myös usein lisäkkeitä takana, silti hyvä näköiset hiukset.
sellainen föönattu täti-kypärä on kamala. nämä tädit eivät myöskään voi pitää pipoa, hattua, pyöräilykypärää, ettei hiuskypärä mene vähääkään linttaan.
tässä oikealla oleva "suttunuttura", ohimolla näkyy päänahkaa.. so what?
http://24.media.tumblr.com/tumblr_mcilbtDWQe1qapmmyo1_1280.jpg
asiaan on se, että jos on tyvestä tummempi kuin pituudet ja latvat saadaan aikaan optinen harha, että hiukset olisivat paksummat.
Minun hiukseni alkoivat harventua lukion jalkeen ja nyt kymmenenvuoden jalkeen paalakeni kuultaa hiusten lapi. :( Helpottaisi jos tietaisin, miksi nain kavi - suvussani naisilla on kaikilla normaalit hiukset.
Pidin hiuksiani pitkaan lyhyina, koska se naytti mielestani parhaalta kasvoilleni. Kokeilin eri vareja ja olen paatynyt siihen, etta keskivaalea sopii parhaiten. Siina on riittavasti pigmenttia, jotta hius ei ole lapikuultavan nakoinen, mutta ei kontrasti ei ole kovin suuri. Korostan varia joskus raidoilla, mutta koska hiukseni ovat niin kuivat, olen sitten luopunut niista. Nykyaan en enaa varjaa hiuksiani, koska oma varini on kaunis kullanvaalea.
Pidan hiuksiani nyt suurimmaksi osaksi puolipituisina ja aina kiinni - olen opetellut tekemaan kampauksia. Onneksi minulla on kasvot, joille se sopii. Lyhyempia hiuksia pidin osaksi kiinni tai kokonaan auki. En voi kaytannossa kayttaa jakauksia, jos ei halua, etta hiustenlahto on selvaa.
En koskaan kuivaa hiuksiani, pidan ne oisin loysalla letilla, pesen hellavaroen, en kayta hiuslenkkeja tai kireita nutturoita.
Hyvaa syksya!
asiaan on se, että jos on tyvestä tummempi kuin pituudet ja latvat saadaan aikaan optinen harha, että hiukset olisivat paksummat.
ja tämä ombre-värjäys (eli näyttää juurikasvulta) on muodikas. mutta se toimii vain jos latva ei ole ihan kulunut hamppu..
Mulla on myös hiukset ohentuneet huomattavasti, mulla tosin kilpirauhasen vajaatoiminta selittää asiaa ainakin osittain. Lääkityksestä huolimatta hiukset ovat ohuet.
Hiusmalli sellainen, että ei pitkiä hiuksia mutta ei myöskään kynittyjä. Eli esim. napakka polkkatukka, takaa hyvin leikattu. Mulla on ollut joskus päältäkin ihan lyhyt, mutta silloin päänahka loistaa enemmän.
Väristä: päänahka on vaalea, joten EI tummia hiuksia, koska kontrasti on suurempi. Joko vaalea sävy ja/tai raitoja. Hyvä väri tekee paljon.
Samaten muotoilutuotteet tuo ryhtiä luirulle tukalle, eli muotovaahto ja hiuslakka.
näin amerikkalaisesa ohjelmassa vinkin: etsii luomivärin/puuterin joka on hiusten sävyinen. tupsuttaa sitä isolla puuterisiveltimellä tai kabukilla päänahkaan just noihin "kaljuihin" kohtiin joissa nahka paistaa. iho värjääntyy eikä kukaan huomaa :)
tää oli afroamerikkalaisen naisen vinkki mutt toimii varmasti meilläkin, jos vaan löytää oikean sävyn!
Hei,
hius ongelmista (ohuet/harvat ) ja kaljuuntumisesta kärsivien kannattaa lukaista tämä. Olemme lanseeraaneet uuden linjan meidän BYAS puolella joka on aiheuttanut paljon kuhinaa hiusalalla. Olemme tuoneet markkinoille BYAS Hair Completerin, jolla saadaan vietyä aktiiiviaineet hiustuppeen ja siten aktivoitua hiustenkasvua sekä tuuhennettua ja paksunnettua jo olemassa olevia hiuksia. Käyttökokemuksia on jo saatu, esim. oma käyttöni,vasta 40v ja päälaki alkanut harvenemaan. Neljä viikkoa, kolme kertaa viikossa, eli yhteensä 12 hoitokertaa, 7min/krt. Ja jo nyt uskomattoman tuuheat, paksummat, elinvoimaiset ja kiiltävämmäät hiukset
Laita kiharoita ja niskaan muutama tuuhennos pala teippipidennystekniikalla. Latvat voi olla päältä hieman epätasaisesti leikatut. Eli ei sellaista tasapitkää mallia vaan eripituisia suortuvia.
Minulla myös ohuenlaiset hiukset olleet aina, kiitos äidin puolen perimän. Mutta kun olen nyt joutunut 1.5v syömään kortisonia, ainakin puolet on lähtenyt sen vuoksi ja nimenomaan päälaelta, mutta myös kauttaaltaan. Kampaaja sanoi että kaikille hänen asiakkaille on kortisonitabletit tehneet saman. Ei kovin hauska sivuvaikutus. Sitä en tiedä korjaantuuko tilanne jossain määrin kun todennäköisesti kohta pääsen kuurista eroon. Mutta nyt olen kyllä löytänyt aivan ihanan muotoilusuihkeen ja daa, pärjään kuontalon kanssa. Ref Thickening Spray. Suihkutetaan hiuksiin heti pesun jälkeen ja levitetään käsin. Kampaan vaan sen jälkeen puupiikkisellä harjalla ja annan kuivua. Hieman kevyttä lakkaa ja menoksi. En muista hintaa, mutta iso pullo, 300ml. Netistä tilasin.
Oletko ap käynyt tarkistamassa kaikki mahdolliset syyt, erityisesti kilpirauhasen ja hormonitasot? Mulla on hiukset ohentuneet huomattavasti parin viime vuoden aikana, ja nyt on todettu hormonien epätasapaino ja hormoonilääkitys aloitettu. Toivon, että se auttaa. Perimällä voi tietty olla vaikutusta asiaan, ja kilpirauhasasiat eivät aina ole ihan yksinkertaisia nekään. Sovin gynen kanssa, että jos/kun hiustenlähtö loppuu kokeilemme minoxidilia ja katsotaan auttaako se tuuhentamaan hiuksia. Se on ainoa tuote, josta on _joillekin_ naisille apua, vaikka kehitetty miesten hiustenlähtöön, tosin tuloksia saa kuulemma odotella jopa vuoden verran.
Lisäksi suositellaan ravintolisinä rautaa (vaikkei olisi varsinaista anemiaa), sinkkiä ja d-vitamiinia.
Leikkaa hiukset lyhyemmiksi ja ota vaaleita raitoja. Kannattaa kanssa miettiä mitä hiustuotteita käytät, koska esim paljon silikonia sisältävät tuotteet latistaa hiuksia ja mulla itellä aiheutti jopa hiusten ohenemista. Laita hoitoainetta vaan latvoihin älä päänahkaan saakka. Vitamiineja kannattaa kanssa ottaa jos on vaikka joku puutostila. Sitten kannattaa kokeilla tuotteita mitkä raikastaa päänahkaa että pysyy puhtaana mutta ei kuivata sitä. Älä myöskään pidä tukkaa tiukoilla hiustyyleillä jatkuvasti vaan löysällä ponnarilla missä ei ole sitä metallikohtaa joka katkoo hiuksia. Tiukat nutturat ja ponnarit aiheuttaa kaljuuntumista hiusrajan tuntumassa. Tuuheutta föönaamalla ja kuivashamppoolla.
Joissain kampaamoissa sekä netissä myydään siroteltavaa kuitua joka luo illuusion paksummista hiuksista. Esim. https://www.toppik.com/international/
Äitini käyttää tuota ja tuote toimii tosi hyvin.
http://blog.richardjohn.co.uk/wp-content/uploads/2009/06/highlighted-ha…
tuon tapainen väri, tuossa vaaleat hiukset mutta eri sävyjä.