Ohuet hiukset ongelmana
Onkohan kenelläkään muulla hiuksista näin suurta ongelmaa?
Mulla on aikoinaan ollut jopa paksut hiukset. Sitten ehkä yläasteen tai lukion aikoihin ne alkoivat harventua. Mun äidillä ja äidinäidillä on tehnyt samoin, eli perinnöllistähän tää on. Mulla on vielä niskassa kohtuullisesti hiuksia, mutta sivut ka päältä on jo niin harvaa, että saa kattoa miten kampaa, ettei päänahka jää pilkottamaan. En voi esim. pitää enää ponskarilla, koska sivuhiukset menee sitten niin, että kamalia kohtia päänahkaa jää näkymään.
Mulla on yksivärinen tumma tukka. Aikaisemmin oon pitänyt aina raidoitettuna, kun silloinan kampaaja oli sitä mieltä, että peittää hiusten ohuutta paremmin. Nykyinen kampaaja taas sanoo, että yksivärinen on parempi.
Mikään hiuksia ei saa vissiin enää paksuuntumaan? Oon vasta 34-vuotias...
Mietin pääni puhki, mikä olisi tällaiselle hiukselle paras malli, kun kaikki tuntuu niin hankalalta. Ja se harmittaa, kun en voi ihan oikeesti käyttää mitään päähineitä, sen jälkeen nää mun harvat haivenet on aina ihan päätä myöten...
Olis ihana saada vinkkejä tai vertaistukea.
Kommentit (37)
Mulla on aina ollut ohuet hiukset ja ohenee vaan!
tummassa ohuessa tukassa se päänahka näkyy selvimmin eli miten olis vähän vaaleampi väri? kovin rankkaa blondausta ei hento hius tietenkään välttämättä kestä. itsellä oheni hiukset raskauden jälkeen entisestään ja muuttui elottomiksi, kokeilin kaikenlaisia lisäravinteita ja viimein chindelen (miten lie kirjoitettiin) mineraalijauhetta ja se auttoi jonkin verran, lienee ollut jotain puutosta. lyhyt hius on myös helpompi saada kuohkeaksi, joten en kovin pitkänä pitäisi ohutta tukkaa.
Kiitos vastauksestasi! Vaalentaisitko hieman väriä tasaisesti, vaiko raidoilla? Entä kuinka lyhyt hius sinusta on ok? Ihan lyhyt vai hieman pidempi? Minulla on jo vuosia ollut n. leuan-harttioiden pituuksia, mutta ei tällainen malli toimi...
tummassa ohuessa tukassa se päänahka näkyy selvimmin eli miten olis vähän vaaleampi väri? kovin rankkaa blondausta ei hento hius tietenkään välttämättä kestä. itsellä oheni hiukset raskauden jälkeen entisestään ja muuttui elottomiksi, kokeilin kaikenlaisia lisäravinteita ja viimein chindelen (miten lie kirjoitettiin) mineraalijauhetta ja se auttoi jonkin verran, lienee ollut jotain puutosta. lyhyt hius on myös helpompi saada kuohkeaksi, joten en kovin pitkänä pitäisi ohutta tukkaa.
Kiitos vastauksestasi! Vaalentaisitko hieman väriä tasaisesti, vaiko raidoilla? Entä kuinka lyhyt hius sinusta on ok? Ihan lyhyt vai hieman pidempi? Minulla on jo vuosia ollut n. leuan-harttioiden pituuksia, mutta ei tällainen malli toimi...
Millainen malli ja väri sinulla on?
Pitäisi varmaan leikata lyhyemmäksi, mutta en kans tiedä mitä tälle tekisi kun ei ole mitenkään hyvä. Plääh.
Millainen malli ja väri sinulla on?
ei tarvi olla niin usein värjäilemässä juurikasvua. mulla on kans ollut kaikenlaisia leikkauksia (ohuessa tukassa) ja nyt on sellainen takaa hyvin kerrostettu malli, minkä voi vaan nostella ja pöyhiä pystyyn ja sit lakkaa. tosi vaikea kuvailla, lyhyt mutta ei mikään poikatukka vaan sivuilta melkein korvalehden alareunaan. eka malli mulla, mikä ei heti lässähdä, mitkään polkat ei ole mulla toimineet.
t eka vastaaja
Varmaan tulee eteen toi leikkaus vielä lyhyemmäksi. Niin vain teksisi pitkää tukkaa mieli, mutta ehkä se on luovutettava, ei tästä mitään pitkänä tulisi. Mulla on ollut pidennyksetkin kerran, mutta ei niistä ollut oikein iloa, kun sinetit näkyi tossa ohuessa päänahassa... tosi hienot... ;)
Olisi mukava kuulla vielä muitakin mielipiteitä tai kokemuksia.
Se pörhistää ne hiusten keratiiniliuskat pystyyn (tjsp, kampaaja selitti...) ja siksi näyttää ja tuntuu paksummalta.
Järki tuntuisi sanovan, että mahdollisimman lähellä päänahan väriä oleva tukka olisi ihanteellinen kun sitten ei saisi selvää mikä on nahkaa ja mikä hiusta.
Mulla on myös ohuet hiukset enkä voi kuin haaveilla pitkistä paksuista hiuksista :(
Se on yksi syy, miksen halua lisää lapsia, koska imetysaikoina tukka oheni entisestään ja oli aivan kaamea. Kadehtien katson muiden paksuja hiuksia. Mulla on lyhyt vaalea tukka, ja tosiaan minustkin vaaleassa tukassa ei näytä niin pahalle, kun tummassa. Minä tosin olen ihan vaalea luonnostaan, mutta kun joskus laitoin tummempia raitoja, oli lopputulos kammottava, kun valkoinen päänahka kuulsi läpi.
ja tekisin vielä raitoja. Ei mitään isoja eroja värien suhteen, mutta sen verran, että kun hiuksissakin on eri sävyjä, niin jos päänahka näkyy jostain kohdasta, niin silmä ei rekisteröi sitä muuksi kuin osaksi hiuksia.
Värjäys antaa vähän tukea ohuille hiuksille. Jos yrität saada hiuksia asettumaan, niin hiuspuuteri on aika hyvä apu, tekee hiuksista vähän karheammat ja antaa myös sitä tukea. Itselläni hiusten ohuus ei ole ainakaan vielä yhtä paha ongelma, mutta tuo hiuspuuteri on auttanut minua. (Myydään sellaisessa vaaleanpunaisessa purkissa.)
Mä olen tykännyt Four Reasonsin hiuspuuterista, toimii myös kuivashampoona. Laitan sitä ja sitten hiemaan tupeeraan alapuolelta.
Näyttää siltä, että taidan lyhentää, vaalentaa ja raidoittaa ensi kerralla...
Tuosta hiuspuuterista vielä, mullakin on sellainen (Osis merkiltään), mutta en ole oppinut vissiin oikein käyttämään. Harjoittelenpa sitten siihen lyhyempään hiukseen. Pystyyköhän sen kanssa käyttämään lakkeja tai esim. pyöräilykypärää, vai linttautuuko sitten heti päätä myöten?
Komppaan edellisiä, vaaleassa tukassa päänahkan ja hiusten väriero on pienin. Vaalea väri tosiaan turvottaa hiuksia, mutta blondaus on kyllä muuten rankka paikka hiuksille.
Hiusmallin ei välttämättä tarvitse olla ihan lyhyt. Olipa malli mikä hyvänsä, niin kohota hiuksia irti päänahasta, joko lämpörullia, lämpökihartimella tai sitten tyvikohottajalla (Tigillä on hyvä tuote). Jos hiukset juoksee päätä myöten, niin ei ne paksummilta näytä.
Mulla on sama ongelma, aiemmin paksut hiukset ohenevat koko ajan :( Yritän vielä miettiä josko biotiinista olis apua, koska suvussamme ei tällaista ole eli jos olisi vain hivenainepuute...
Itselläni on myös ohuet hiukset, tummahkon ruskeat, pituus just olkapäille. Viime vuonna mietin otanko permanentin vai raidat, niin kampaaja sanoi ettei värjäisi näin ohuita hiuksia mistään hinnasta ja ehdotti permanenttiä (jonka sitten otin). Myös jostakin kiiltovärjäyksestä? oli puhetta, että sellaisen hän kyllä suostuisi tekemään (mikä kai kestää hiuksissa jokusen kuukauden). No, nyt on permanentti kulunut pois ja taas on hiukset ponnarilla ja päältä lättänällään. Kyllästyttää juu, aina sama look, mutta en oo uskaltanu lyhyeksi leikata, kun oon niin pyöreä poskinen ja tukka kasvaa tosi hitaasti (että jos myöhemmin haluaiskin sitten pitemmän hiukset) tosin ei mulla yli olkapään kasva millään, eikä ne näin ohuina nätit oliskaan.
Pohdi myös, onko permanentti mahdollinen hiuksillesi. Toisi volyymiä, mutta vaatii hyväkuntoiset hiukset.
Kärsin samansuuntaisesta ongelmasta, aiemmin erittäin vahva, tuuhea tukka nyt ohut luiro. Kampaajan mielestä kuitenkaan ei mikään erikoisen ohut eikä syytä leikata lyhyeksi tms., vaikka omasta mielestä päänahka sieltä pilkistää.. Eli voi olla, että me katsomme omaa kuvaamme monesti ylikriittisesti. Anyway, samassa veneessä ollaan, tsemppiä!
pitkistä hiuksista voin vain haveilla. jo olkapäille yltävä on ruma hiiren häntä. Lyhyt ja kerroksittain leikattu malli, jotta voi föönilla saada tuuheammaksi, on paras. hiuspuuteri myös, ja tupeeraus! Pipojen ja muiden päähineiden kanssa menee aina lintaan ja sitten perille päästyä pitää aina jotenkin muokata tukkaa. nykyään laitankin hiukset vasta töissä. ilmakihartimella saa tyveä kohohtettua kibasti.
nykyajan tehokkaat tupeeraus-sprayt,joilla saa ihan tupeerauksen näköisen tuloksen vain nostamalla tukkaa ylös ja suihkauttamalla tyveen sprayta? Minäkin ennen surkuttelin hiirenhäntääni, mutta kerran kampaaja laittoi mulle Big Sexy Hairin Tease in a Bottle tuotetta, ja sillä pitkähköt hiukset jäi vaikka sojottamaan suoraan kohti taivasta josta ne sai vähän tasoiteltua alemmas mutta tuuheaksi, ja ostiin kotiinkin, ja eipä näytä enää tukka ohuelta vaan muhkealta!
apteekista saa sellaisia (sikakalliita) kapseleita (prio...jotain?) jotka vahvistaa ohuita hiuksia, toimi ainakin kaverillani.
Jos tummat ohuet hiukset =päänahka kuultaa läpi. Jos vaaleat, sitä ei niin huomaa.
Ottaisin vaaleita raitoja, mahdollisimman luonnolisen näköisenä. Vaalennus kuluttaa hiusta, alkuun voi olla jopa "tuuheamman" oloinen, mutta jos pidempään blondaa hius kärsii. Tämä lähinnä pitkien hiuste, ei niinkään lyhyiden, hiusten ongelma.
mallina pitäisin puolipitkän, liian lyhyt malli =päänahka loistaa läpi, samoin jos hiukset liian pitkät. Polkkamittainen (ei kovin pitkä malli) voisi olla paras.
Esim. tälläinen mutta vaaleampana (ja ne raidat siten, että esim. neljällä eri värillä vaaleita raitoja, eli luonnollisen näkÖinen)
http://img.avatv.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/2tiistai/julkkiskauneusjuttu/ke…