Loukkaantuisitko anopillesi tästä (synttärilahja)?
Olet kokoa 38-40, M/L. Olet hyvätuloinen, työssäkäyvä kaupunkilaisnainen, käytät vaatteissa ja asusteissa laadukkaita (luonnon)materiaaleja, et ikinä mitään halpoja rättejä tai tekokuitua.
Saat anopiltasi syntymäpäivälahjaksi postimyynnistä ostetun polyesteriyöpaidan (spagettiolkaimet, lyhyt malli), kokoa 44, XL.
?
...miten tähän tulee suhtautua?
Kommentit (42)
En usko että noin päin anoppi pahaa tarkoittaisi.
Oma anoppi antoi kolme kuukautta esikoisen syntymän jälkeen minulle joululahjaksi XS-kokoa olevan silkki yöpuvun. Yllättäen oli pieni, kun normaalimitoissani olen S-M, ja tuossa vaiheessa vaatteet oli kokoa L.
Sanoin että on kiitin kauniista lahjasta ja totesin että on kyllä melko paljon liian pieni. "Niin joo, kun olet edelleenkin niin lihava vaikka vauva syntyi ajat sitten. Aikalailla tuo takapuolikin on leventynyt. Ettei olisi jo toinen tulossa."
Siinä syytä loukkaantua, vaikka toki anopilta irtoaa näitä jokatilanteessa... Ja siis anoppi itse kokoa XXL.
Olis sit nähny miten isoja ne on sulle.
Tietääkö anpppisi, minkäkokoisia vaatteita käytät?
Jotkut ylipainoiset eivät osaa suhteuttaa ihmisten kokoja suhteessa omaansa, vaan näkevät itsensä tavallaan hoikempina kuin ovat, ja muut ihmiset samankokoisina kuin itse ovat.
Mä painan noin 70 kg, yksi kaverini 120 kg. Hän tarjoutui lainaamaan minulle vaatteitaan, kun valittelin että pitää mennä ostamaan sukulaiseni häihin juhlavaatteet. No just joo :D
Tää ylipainoinen kaverini tilailee myös postimyynnistä itselleen liian pieniä vaatteita ja on sitten äimänä kun eivät sovi ja lähettelee niitä takaisin.
Joskus olenkin laittanut jalkaan yhdet hänen housunsa, kun tyrkyttämällä tyrkytti ja jankutti, että ovat uudet ja voisi myydä ne mulle 5 eurolla. Oli varmaan taas ostanut itselleen liian pienet... Vei ne sitten vaan takaisin kaappiin, kun kokeilin ja totesin, että nämä on ihan liian isot, mähän mahtuisin melkein toiseen punttiin.
Mikset vain haudannut vaatetta vähin äänin vaatekaappiin tai pistänyt kiertoon?
sairautta = dementiaa, rahahuolia tms. niin kysyisin itseltäni miksi antoi. Muuten en ikinä mainitsisi lahjasta mitään!!
Jos olisin sun anoppis niin loukkaantuisin! Kaikki ei ole ns. "lahjaihmisiä" että osaa ajatuksella toiselle hankkia jotain vaikka sinä niin teetkin. Monelle lahjan osto on stressi, kun vastaanottaja voi olla tuollainen törkee niorso joka kehtaa valittaa lahjasta! Oisin kiittänyt, halannut ja laittanut kiertoon. Tai anoppilassa jos yökyläilee niin riipassu sen ehtoolla päälle ;)
Onnea sulle, että elämäsi on noin hyvällä mallilla että pitää tollasesta murhetta ottaa...
Mun anoppi osti joskus kun olin n. 30v ja kokoa 36, sellaisen pikkukukallisen flanelliyöpaidan, jonka koko oli 44-46, eli ehkä hänelle itselleen oikean kokoinen. No yöpaita meni mun äidille, joka siitä onneksi tykkäsi. Ajattelin kyll äeka anta sen takaisin anopille, tai sitten miehen siskolle, jolle edes koko olisi ollut sopiva. Ja anoppi kyllä tiesi että se on iso, koska aina taivasteli sitä, että kuinka pieni mä oikein olen...
Mä sain aikoinaan ekana jouluna anopilta lahjaksi valkoisia alushousuja kokoa L vaik olin silloin vähän päälle kakskymppisenä lähempänä kokoa XS.=D
Jos pointtisi tässä oli se,että anoppi osti liian ison yöpaidan, niin miksi piti kertoa,että olet hyvätuloinen ja ostat vain laadukasta etkä mitään halpoja rättejä ? Kyllä se nyt olet sinä,joka tökeröltä vaikutat, sori vaan.
Itse olisin ihan vain kiittänyt nätisti ja heittänyt yöpaidan johonkin kaapin perälle,jollei olisi sopinut. Kaikesta sitä saadaankin onglema aikaiseksi.
mun anoppi voisi ostaa just jotain noin hirveetä. Sillä on kamala maku, mutta se tuskin tekis sitä ilkeyttään, sillä vaan on aivan kamala maku. voi ku tietäsitte mitä kaikkea ei niin ihanaa se meidän lapsille aina ostaa :D
Mun kaverilla on täti, joka antaa aina mitä ihmeellisempiä lahjoja. Kaveri aina hauskuttaa mua sillä, mitä ovat taas saaneet, mutta ei kukaan tälle tädille mitään sano suoraan. Ja täti on siis ihan terve, ei dementoitunut tms.
On tuonut esim. yo-lahjaksi pyykin pesu ainetta! Ja antaa usein naisille esim. sukkahousuja. Hän on sitä mieltä, että lahjan pitää olla käyttötavaraa!
Olet kokoa 38-40, M/L. Olet hyvätuloinen, työssäkäyvä kaupunkilaisnainen, käytät vaatteissa ja asusteissa laadukkaita (luonnon)materiaaleja, et ikinä mitään halpoja rättejä tai tekokuitua.
Saat anopiltasi syntymäpäivälahjaksi postimyynnistä ostetun polyesteriyöpaidan (spagettiolkaimet, lyhyt malli), kokoa 44, XL.
?
Miten tulot, työssäkäyminen ja kaupunkilaisuus tuohon liittyy niin millään tapaa? Vai onko nuo tuossa sellaista "minä olen näissä asioissa parempi kuin anoppini", juttuja? Vaikka tosin tuo "mitän halpoja rättejä" kommentti paljastaa jo aikalailla.
NO: Vedä se hernepussi meloneineen pois nenästäsi ja ole aikuinen. Tosin vahinko on jo käynyt ja olet anoppisi mielen pahoittanut joten vähintä mitä voit tehdä on pyytää anteeksi.
Ei kai kukaan oikeasti voi _loukkaantua_ yhdestä hemmetin vaatekappaleesta?!
Ellei tietysti käy kuten tutulleni teininä, jolle tätinsä osti reippaasti liian pieniä vaatteita lahjaksi ja joiden mukana oli kortti että näissä olisi sinulle tavoitetta mahtua vuoden loppuun mennessä.
Ton ottaisin v-ttuiluna. Liian isoja ostetaan siksi että varmasti mahtuvat.
Ei mutta kun ap:n ongelma oli että tämä yöpaita on postimyynnistä ja "halpa tekokuiturätti" ja vielä, herranjestas, A-NO-PIL-TA!
Jos pointtisi tässä oli se,että anoppi osti liian ison yöpaidan, niin miksi piti kertoa,että olet hyvätuloinen ja ostat vain laadukasta etkä mitään halpoja rättejä ? Kyllä se nyt olet sinä,joka tökeröltä vaikutat, sori vaan.
Itse olisin ihan vain kiittänyt nätisti ja heittänyt yöpaidan johonkin kaapin perälle,jollei olisi sopinut. Kaikesta sitä saadaankin onglema aikaiseksi.
Noh, ihan siksi, että palstamammat ymmärtäisi, että täällä kirjoittelee ns. hyvälaatuisia vaatteita ostava henkilö, eikä ns. tarjoustalo-kamaa käyttävä, jolle tuo voisi kelvatakin. Näin ajattelin, että ymmärtäisitte paremmin ongelman laadun: jollekin, jolla ei ole niin väliä materiaalista, tuo voisi olla hyväkin lahja; kaunishan se on tuo kuosi tuossa yöpaidassa. :)
Eteenpäin en aio lahjaa laittaa; en halua itse antaa eteenpäin tekokuitua joka hiostaa.
t. ap
?
Miten tulot, työssäkäyminen ja kaupunkilaisuus tuohon liittyy niin millään tapaa? Vai onko nuo tuossa sellaista "minä olen näissä asioissa parempi kuin anoppini", juttuja? Vaikka tosin tuo "mitän halpoja rättejä" kommentti paljastaa jo aikalailla.NO: Vedä se hernepussi meloneineen pois nenästäsi ja ole aikuinen. Tosin vahinko on jo käynyt ja olet anoppisi mielen pahoittanut joten vähintä mitä voit tehdä on pyytää anteeksi.
Ei kai kukaan oikeasti voi _loukkaantua_ yhdestä hemmetin vaatekappaleesta?!
Ellei tietysti käy kuten tutulleni teininä, jolle tätinsä osti reippaasti liian pieniä vaatteita lahjaksi ja joiden mukana oli kortti että näissä olisi sinulle tavoitetta mahtua vuoden loppuun mennessä.
Ton ottaisin v-ttuiluna. Liian isoja ostetaan siksi että varmasti mahtuvat.
Ei mutta kun ap:n ongelma oli että tämä yöpaita on postimyynnistä ja "halpa tekokuiturätti" ja vielä, herranjestas, A-NO-PIL-TA!
Niin, anoppini on oikein muuten mukava ja tulemme hyvin toimeen. Ei siis ole syytä, että vetäisin herneen nenään koska tämä lahja on ANOPILTA. ;)
Ja lue toi edellinen viestini, niin ymmärrät (ehkä?) miksi laitoin tuon hyvätuloisen ym. aloitusviestiin. :)
t. ap
Mun äidin mulle ostamat rytkyt on aina kokoa 42-46. Olen oikeasti kokoa 36-38, S tai M. Joskus vaatteet ovat ihan kamalia hirvityksiä, joskus ihan kivoja, mutta täysin väärän kokoisia. Äidin mielestä se ei oo niin justiinsa..
Vastaus kysymykseesi: en loukkaantuisi.
Noh, ihan siksi, että palstamammat ymmärtäisi, että täällä kirjoittelee ns. hyvälaatuisia vaatteita ostava henkilö, eikä ns. tarjoustalo-kamaa käyttävä, jolle tuo voisi kelvatakin. Näin ajattelin, että ymmärtäisitte paremmin ongelman laadun: jollekin, jolla ei ole niin väliä materiaalista, tuo voisi olla hyväkin lahja; kaunishan se on tuo kuosi tuossa yöpaidassa. :)
Eteenpäin en aio lahjaa laittaa; en halua itse antaa eteenpäin tekokuitua joka hiostaa.
t. ap
Aika snobi olet :D Vai oletko kenties se,joka tuossa juuri kertoi tekevänsä tänne provokaatioita huvikseen?
snobi varmaan jonkun mielestä.
t. ap
ainoa nolo tässä on sen anoppi.
siis kuka antaa m/l kokoiselle naiselle xl -kokoisen vaatteen??? itsekin olisin loukkaantunut vastaavassa tilanteessa.
mutta et aio antaa sitä eteenpäin koska SINUSTA se hiostaa? Mielummin tunget kaapin pohjalle ja murjotat anopillesi. Kypsää.
t. ap
taas painvastoin. olen kylla erittain hoikka, mutta koska pituuttakin loytyy (eli siis myos pitkat kasivarret ja selka), ei appivanhempien ostamat neuleet ja hupparit kokoa s tai viela paremmin junior-koot oikeen tahdo mahtua paalle. tai ainakin hihat jaa kymmenen senttia ranteiden ylapuolelle ja usein mahaakin jaa nakyviin. saali sinansa, silla tykkaan heidan vaaatemaustaan. no, onneksi multa loytyy teiniserkkuja ja minikokoinen tati jotka ottavat ko. vaatteita ilolla vastaan. ja appivanhemmat on tunteneet mut jo 15 vuotta, eli luulisi niiden jo huomanneen minkalainen kuikelo olen ;-)
Anoppisi on varmaan antanut sen hyvällä tahdolla. Lahja on jotain, mitä joku antaa, jos haluaa antaa ja muistaa jotenkin lahjan saajaa. Musta lahjalta ei voi edellyttää mitään.
En sanoisi anopille mitään. Jos hän kysyisi, sanoisin, että se oli vähän iso, käytän kokoa 38. Ei asiasta tarvitse tehdä numeroa.