Miksi sinä et ole harrastanut viikkoon liikuntaa?
Kommentit (29)
Viikko sitten lauantaina juoksin tunnin ja 40 minuuttia, mikä on minulle paljon. Ehkä rasituin niin, että vastustuskykyni laski ja sain tämän pöpön.
mutta hyötyliikuntaa saan kyllä silti päivittäin.
TAi olen mä nyt pyöräillyt ja kärrytellyt, mutta en vetänyt hikeä. Itseasiassa se ilo loppui toukokuun alussa jo.:( Olen kotona kahden pienen lapsen kanssa ja vanhemmat muutti mökille kesäkaudeksi. En siis saa lapsia heille enää päivällä pariksi tunniksi parii kertaa viikossa, jotta pääsisin hikoilemaan salille tai spinningiin.
Mies lähtee töihin kahdeksan pintaan aamulla ja tulee kotiin 18-19. Ihan heti samalla oven aukaisulla ei oikein voi lähteä, kun mieskin väsynyt töistään ja täytyy hänen sentään syödä rauhassa. Sitten kello onkin jo seitsemän pintaan ja lasten iltatoimet alkaa puoli kasilta. Alan itsekin olla jo siinä vaiheessa aika väsynyt.
Viikonloppuna onnistuu joskus. Mies on välillä viikonloppuisinkin töissä, mutta usein ollaan jossain mökillä tai muualla ja jotenkin siellä ei tule lähdettyä juoksemaan.
Selitys siis lyhkäisyydessään: vanhemmat mökillä ja miehellä pitkät työpäivät!
TAi olen mä nyt pyöräillyt ja kärrytellyt, mutta en vetänyt hikeä. Itseasiassa se ilo loppui toukokuun alussa jo.:( Olen kotona kahden pienen lapsen kanssa ja vanhemmat muutti mökille kesäkaudeksi. En siis saa lapsia heille enää päivällä pariksi tunniksi parii kertaa viikossa, jotta pääsisin hikoilemaan salille tai spinningiin. Mies lähtee töihin kahdeksan pintaan aamulla ja tulee kotiin 18-19. Ihan heti samalla oven aukaisulla ei oikein voi lähteä, kun mieskin väsynyt töistään ja täytyy hänen sentään syödä rauhassa. Sitten kello onkin jo seitsemän pintaan ja lasten iltatoimet alkaa puoli kasilta. Alan itsekin olla jo siinä vaiheessa aika väsynyt. Viikonloppuna onnistuu joskus. Mies on välillä viikonloppuisinkin töissä, mutta usein ollaan jossain mökillä tai muualla ja jotenkin siellä ei tule lähdettyä juoksemaan. Selitys siis lyhkäisyydessään: vanhemmat mökillä ja miehellä pitkät työpäivät!
Hyötyliikunta on asia erikseen. Nyt olen lomalla, joten en liiku työmatkoja, suursiivoukset ja pihatalkoot on huhkittu, joten nautin lomasta ja löhöilystä.
Ja mulle ei ole ikinä tullut 'liikunnasta liikunnan vuoksi' yhtään hyvä olo, lähinnä vitutus. Ja turha yrittää syöttää pajunköyttä, että kaikille löytyy se oma laji - just joo, kaikkee on kokeiltu paitsi kansantanhuja.
Olen perusterve, bmi +/- 20 nelikymppinen, näillä ajattelin mennä pitkään kuten myös 98-vuotias isoäitinikin.
Voisin vaihtaa kyllä, jos saisin nuo lapset sinne, mutta nuorempi on 11kk ja noin pientä ei ainakaan täällä oteta mihinkään.
t:19
Lastenhoitajan vaihto kotiovella, näin mekin tehdään. Kyllä aikuinen mies yhden illan jaksaa vaikka ilman ruokaa. (Meillä tämä tehdään kaksi kertaa viikossa)
Yhtenä aamuna käyt lenkillä ennen kuin miehesi lähtee töihin. (Tätä en ole vielä itse ottanut käyttöön, mutta testaan ti-aamu!)
Lantiota särkee kävellessä ja supistukset pakottaa pysähtymään muutaman askeleen jälkeen. Odotan todella, että pääsen taas treenaamaan!
En itseasiassa harrasta sitä juuri koskaan. En ole ylipainoinen.
joten en päässyt lenkkeilemään kun lapsi ei voinut tulla pyörällä mukaan, ja nyt olen itse ollut jo 3 päivää kuumeessa.
Painan 46kg ja lapsia neljä.
Onlyn farkut jalkaan ja mun herkkupeppu pääsee oikeuksiin.
En pidä liikunnasta.En itseasiassa harrasta sitä juuri koskaan. En ole ylipainoinen.
ihan turhaa huhkia hiki päässä , kun voi vain ollakin. tykkään kyllä ulkoilla ja kävellä metsässä.
liikunnaksi, niin sitten on kulunut melkein vuosi etten ole harrastanut liikuntaa. Lopetin kun tulin raskaaksi, pelkäsin niin paljon keskenmenoa. Tai no, "aloitin" taas reilu vk sitten lenkkeilyn ja olin sen jälkeen 2 pv pirun kipeä perseestä alaspäin. Sitten tulikin juhannushulinat enkä ole vielä lenkille ehtinyt. Eilenkin oltiin perheen kanssa koko päivä Tykkimäen huvipuistossa. Vaavi on melkein 6 kk.
Tiesittekö, että liikunnasta on paljon muutakin hyötyä kuin pelkkä painonhallinta? En minäkään ole koskaan ollut ylipainoinen ja itseasiassa joudun tarkkailemaan painoani toiseen suuntaan: tuppaan laihtua turhan helposti.
Liikuntaa harrastan kuitenkin ihan muista syistä, sekä lihaskunnon että hapenottokyvyn parantamiseksi. On aika hieno fiilis, kun tietää että jaksaa tarvittaessa juosta vaikka 20 kilsaa tai kantaa 15 kilon kauppakassin kotiin ylämäkeen ja rappusia ylös.
Liikunnasta saa myös mielettömästi energiaa ja jaksaa puuhastella vaikka mitä työpäivän päätteeksikin.
Tiesittekö, että liikunnasta on paljon muutakin hyötyä kuin pelkkä painonhallinta?
Sen lisäksi se antaa hyvän ruokahalun ja unen. Liikunta myös kaunistaa kroppaa, ei hoikkakaan ole kivan näköinen jos on vain luut ja nahka päällä. Ja erittäin tärkeää on myös liikunnan vaikutus osteoporoosiin: kuuskymppisenä on myöhäistä huokailla haurastuvia luita jos ei ole nuorempana liikkunut säännöllisesti.
Jos ei niin..
Liikuntaharrastukset on kesätauolla ja toisekseen mun polvi on taas siinä kunnossa, ettei se kestä esim. pitkiä lenkkejä eikä varsinkaan juoksemista.
En ole harrastanut liikuntaa vuosikausiin. Olo on silti hyvä eikä ylipainoakaan ole kertynyt. Selluliittia tosin on.
Vastaan vain, ettei ole pahemmin liikunta kiinnostanut. Minulla on mielekkäämpääkin tekemistä.