Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillekin voi tulla painoa raskausaikana 20+kg?!

Vierailija
26.06.2011 |

Mitä te oikein syötte?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokahalu ja sitten myös paino. Myös pahoinvointiin teki mieli koko ajan syödä jotakin. noin 10 kg jäi laitokselle ja 10 ylimääräistä vyötärölle..

Vierailija
2/60 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuin myös päivittäin.Mutta suoraan sanottuna lopetin päihteet ja rupesin syömään kaikkea KAHDEN edestä.Jäätelöä meni päivässä useampikin siinä suurin syy näille läskeille mutta osasyynä oli myös kunnon turvotukset.Ihmiset ovat niin erilaisia toisille sitä painoa ei vaan tule millään ja toisille tulee senkin edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöpaino 52 kg, loppuraskaudessa painoin 73.

En varsinaisesti lihonnut, olin vain hirvittävän turvoksissa. Nestettä kertyi, vaikka mitä kikkoja koitin. Niveletkään ei tykänneet, olin kuin reumapotilas, limupulloakaan en saanut auki ilman apua.

Söin terveellisesti, kuten yleensäkin, ja yritin välttää kaikkea suolaista ja hiilihappojuomia ja join paljon vettä. Ei auttanut.

Onneksi tila koheni pian synnytyksen jälkeen. Pari kuukautta meni, ennenkuin sain kihlaormuksen takaisin sormeeni. Jouduin senkin ottamaan pois raskauden puolessavälissä, kun aloin turpoamaan.

Ei se kaikki ole vain läskiä.

Vierailija
4/60 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka oksentaa läpi raskauden joka päivä useita kertoja. Onneksi lasten ikäero on 8 v. Mietin joskus, mitä kaltaiselleni naiselle tapahtuisi ehkäisykielteisessä kulttuurissa.

Mutta asiaan, esikoisesta paino lisääntyi 6 kg. Kuopuksesta 1 kg. Olin ensimmäisen raskauden alkaessa normaalipainossa ja toisen alkaessa siinä rajoilla, BMI 29. Ja olen varmaan niitä harvoja, jotka lihoivat imetyksen aikana. Vauva söi hirveästi ja minä söin, koska heti, kun istukka kropasta lähti, ruokahalu palasi. Tunne oli niin vahva, että kun vauva tuotiin happikaapista syliini, niin aivoni sanoivat "ihan kiva mutta nyt RUOKAA" Tarjottava ateria oli pääasia. Oksensin varmaan 600 kertaa raskauden aikana. Tai enemmän tai vähemmän, mutta ihan hirveästi kuitenkin. Hampaatkin piti korjata.

Nyt olen normaalipainoinen eli mistään häiriöstä ei taida olla kyse.

Olkaa hyvät naiset armollisia itsellenne. Jotkut kuihtuvat, jotkut lihovat raskauden aikana. Heidi Klum esiintyi alusvaatemallina 3 vk 3. lapsensa syntymän jälkeen. Hän taisi sanoa, että ei se tapahdu itsestään. Se on kovaa työtä. Ja vielä se, että täytyyhän äidillä olla vararavintoa, siksi nainen kasvaa. Mistä muusta se vauva ravintonsa saa. Kun se vauva ja naisen keho ei tiedä, että onko tuttelia ja onko siihen varaa.

OIKEESTI AP!

Sen liennytyksen annan, että tiedän naisen, joka laihtui lapsia saadessaan ja imettäessään allergioiden kanssa. Sanoi, ettei uimarannalle kehtaa mennä kun luut törröttää.

Kun lapset olivat kouluikäisiä ja joku nälväisi painonnoususta, niin nainen sanoi, että kai hän saa olla pulleampi, kaksi lasta synnyttäneenä.

Vierailija
5/60 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei missään tapauksessa siitä mitä suuhunsa pistää ja miten liikkuu!

Mulla on menossa rv 36 ja painoa on tullut 8 kg eli mielestäni ei mitenkään ihan kauheasti sillä turvotusta on selvästi eli osa tuosta painonnoususta on nestettä. (Ja juuri kävin ultrassa missä todettiin vauvan painavan 3 kg). Olen sen sijaan koko raskauden ajan, alusta asti syönyt hullun lailla ja mitä vain mieleni tekee! En ole säästellyt yhtään! Liikkunut en ole lainkaan koska en ole pystynyt, koko raskausaika on ollut yhtä helvettiä jatkuvan väsymyksen ja särkyjen ja jos minkäkinlaisen vaivan takia (pahoinvointia/oksentelua ei ole ollut). Jos olisin syönyt tällaisia määriä normaalisti, tiedän että olisin lihonut kuin sika, mutta jostain syystä raskaus syö minulta kaiken energian ja kai siis myös kaiken sen mitä suuhuni pistän. Joillakin kun raskausaika ei ole herkkua joten kai kehokin käy "ylikierroksilla" ja kuluttaa sen takia normaalia enemmän. Muuta selitystä en ole tälle keksinyt, koska olen itsekin ihmetellyt miten painonnousuni on ollut näin vähäistä syömisiini nähden.

Vierailija
6/60 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse edes syödä mitään tuohon 20 kiloon! Kaverilla oli pelkkää turvotusta raskausmyrkytyksen vuoksi yli 30 kg ja tietysti lapsen paino ja muut normaalit siihen päälle. Tosi hoikka oli ennen raskautta ja varmasti samassa painossa nyt kahden lapsen jälkeen kuin ennen ensimmäistä raskautta.

Ja toiset syö reippaammin, saahan silläkin painoa lisää nopeasti, oli raskaana tai ei. Lähes jatkuva syöminen auttaa raskauspahoinvointiinkin, monet hyväksyvät mieluummin ne ylimääräiset kilot raskausaikana kuin makaavat sairaalassa letkuissa, että pysyy paino kurissa.

Mistä näitä tyhmiä ihmettelijöitä aina riittää, jotka eivät tajua että ihmiset ovat yksilöitä; se että itse pääsee helpolla ei tarkoita että kaikilla on yhtä hyvä onni?

Vierailija
7/60 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla ensimmäisten kolmen viikon aikana raskauden jälkeen painoa lähtikin yli 15 kiloa, eli paljon kertyi turvotustakin, olen herkkä keräämään turvotusta myös ennen kuukautisia. Söin ihan tavallista ruokaa mutta koko ajan oli nälkäkin kyllä, yritin välttää turhia eli ei karkkeja tai jäätelöä tai vastaavia.

Noin vuodessa olen ilman erityistä diettiä ollut takaisin normaalipainossani, nyt 164cm/62kg, eli mielestäni ap:lla ei ole mitään päivittelemistä mitä söin tai miksi lihoin? Lapset olivat isoja syntyessään ja maitoa riitti kunnon imetykseen, se riittää mulle vaikka en ollutkaan mikään mamorektikko. ;)

Vierailija
8/60 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soin vaan vahan normaalia enemman herkkuja, mutta aineenvaihduntani hidastui olemattomaksi, jos soin jotain, se ei tullut enaa ulos, en kaynyt kakkosella kun melkein viikon valein.

Vierailija
9/60 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselle tuli se 20 kg. Normaalipainoiselle ja liikunnalliselle ihmiselle. Söin kyllä herkkujakin kun muut paheet jäivät pois. Kilot lähtivät aika nopeasti. Vielä on pari, ehkä ne jäävätkin. BMI on silti 23.

Laiheliinisiskolleni tuli samoin painoa lisää se 20 kg.

Raskaana oleva tuttuni, entinen huippu-urheilija, on kerryttänyt nyt kiloja 16. Vauvan pitäis syntyä elokuussa. Hänkin murehti ja ihmetteli kilojaan, ei myöskään ole päässyt liikkumaan koko raskauden aikana entiseen malliin kun on supistellut niin paljon.

Elämässä ja varsinkin raskaana ollessa on tähdellisempääkin tekemistä kuin kytätä kiloja, jos siitä ei vauvalle ole mitään ongelmaa.

Vierailija
10/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin normaalisti, terveellisesti. 15 kg lähti jälkitarkastukseen mennessä ja loput n. puolessa vuodessa. Painonnousu on yksilöllistä. Joillakin 20 kg lisäpainosta raskausaikana saattaa todella jäädä rasvakudosta vaikka 10-15 kg.

Vierailija
11/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikalle saada painoa nopeasti loppuraskaudessa. Turvotusta oli, mutta ei sairaalloista. Vauva oli suuri, lapsivettä paljon. Synnytyksen jälkeen sain tietää että istukka oli yli 2 kertaa normaalin kokoinen. Lääkärit vakuuttelivat että ihan normaalia, eikä diabetesta tms, jota itse pelkäsin.

Eniten ihmettelen sitä että en saanut ainuttakaan raskausarpea tällä turpoamisella ja kudokset muutenkin ovat palautuneet täysin raskautta edeltäneeseen tilaan. :) No hyvä näin.

Ihmiset ovat erilaisia, se olisi hyvä oppia hyväksymään.

Vierailija
12/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallista ruokaa söin mutta kenties vähän enemmän? Sellaista se on kun on niin kipeät lonkat ettei kykene ollenkaan liikkumaan...

Vierailija
13/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se tulee syömällä, herkuttelemalla ja "juhlimalla" ruoalla. Joillekin tupakanpolton lopettamisen vuoksi (kiitos kun lopetitte!) koska se hidastaa aineenvaihduntaa.

Joillekin ihan hormonaalisista syistä: elimistö vain alkaa kerätä varmuuden vuoksi lisäravintoa vaikka pyrkisi syömään vähänkin - sitä menee talteen.

Vierailija
14/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin pahoin aina kun ei ollut maha täynnä, että söin ihan mitä hyvänsä. Heti jos maha alkoi olla tyhjempi, rupesi oksettamaan.

Lisäksi harmitti niin paljon että jouduin luopumaan niin suuresta osasta herkkujani (alkoholi, ei-pilallekypsennetty liha, graavikala, pehmeät juustot jne.) että itsesäälistä söin sitäkin enemmän sitä mitä pystyin.

Vierailija
15/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestekertymillä voi helposti selittää 10 kg painoa.

t. sairaanhoitaja joka on nähnyt melkoisia turvotuksia

Vierailija
16/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aikuisikani ollut 165cm ja 54kg. Urheilen saannolisesti (ennen raskautta ja sen aikana), ja olen koko ikani syonyt terveellisesti.

Nyt rv 34 ja painoa 73kg! Syon edelleen terveellisesti, enka juuri sen enempaa kuin muutenkaan (syon enemman hedelmia jotta saan tarvitsemani ylimaaraiset kalorit). Kaikki ylimaarainen paino on kummussani, muu vartalo on ihan saman nakoinen kuin tavallisestikin, ehka tasaisesti ylimaaraista n.3kg ympari kehoa, josta osa ainakin neste turvotusta. Varmasti painoa tulee vauvan kasvamisen takia viela ainakin 3kg, uskoisin kuitenkin etta nama kilot putoavat nopeasti synnyttamisen jalkeenkoska en nayta "lihavalta", vaan raskaana olevalta.

Vierailija
17/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelin itsekin kiloja puntarilla!! ;) No, laitokselta kotiin päästessäni (2 yötä synnytyksen jälkeen), oli painosta pudonnut jo 11kg. Painon siis oletan nousseen nestekertymästä, turvotusta olikin kyllä niin, ettei mennyt kuin vaelluskengät enään jalkaan.

Raskaudesta jäi 1-2kg jäljelle, jota en ole saanut pois. Tai en oikeastaan ole yrittänytkään pudottaa painoa sen kummemmin. Tiedän liikunnan vähentyneen elämässäni lapsen syntymän ja töihin paluun jälkeen, joten siinä se parin kilon syy:)

Vierailija
18/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

megakilot käsittääkseni tulee just hoikille, eikä läskeille. Olin ennen raskautta 56 kg, olen 174 cm pitkä. Synnärillä painoinkin sitten jo 82 kg :DDDD

Mulla paino nousi viimeisten viikkojen aikana jopa 850 grammaa viikossa, ei mitään ongelmaa kasvattaa painoa.

Saatoin huitaista aamiaiseksi 9 paahtoleipäsiivua, ja iltapalaksi tehtiin usein esim pirtelöä, joka tietysti oli syötävä kaikki.

Mulle tuli ihan hillitön himo jäätelöön. Oli kovat talvipakkaset ja kärräsin kaupasta jätskiä litratolkulla.

Vierailija
19/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekin ennen noin: laiskoja läskejä tollaset, ketkä paisuu raskausaikana noin paljon... ja sehän osukin sit omaan nilkkaan, tietty:) ennen raskautta olin ihan himoliikkuja, lenkkeilin päivittäin ja kävin salilla 5 krt viikossa. Ja aikomus oli jatkaa aktiivista liikkumista läpi raskauden. Noh, viikolla 16 alko supistaa ja siitä eteenpäin mentiin ensin liikuntakiellolla ja viikolta 25 lähtien loppuraskaus sairaslomalla myös töistä. Siinä sitä sit istut ja tönötät ja syöt niinkun ennenkin, terveellisesti mut kulutukseen nähden tietysti ihan liikaa. Synnärillä painoa oli tasan 20 kg enemmän kun ennen raskautta ja kyllä masensi.. olin ihan jättiläinen, vaikka iso osa oli turvotusta myös. Alle puoli vuotta synnytyksen jälkeen olin kuitenkin taas oma itseni, vähän arpinen tosin, mutta omassa painossa ja sikspäkkikin oli palautettu. Joten relax naiset, olkaa vähän armollisia itsellenne ja toisillenne myös..:) kyllä sen kropan saa takas kuosiin vielä sen 20 kilon jäljiltä jos haluaa. Ja tärkeintä on kuitenkin se hyvä olo ja terveys, ei se, onko nyt 9 kk ajan ollut sit vaikka vähän isompikin tyttö...;)

Vierailija
20/60 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino n. 47kg. Elin ihan kuten ennenkin, painoa vain tuli. Normaalipainossani olin kummallakin kerralla noin 4kk synnytyksen jälkeen.