Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah, vein voiton tästä erästä!

Vierailija
26.06.2011 |

Meillä on matsi anoppi/käly vs. miniä (minä)

Vuosia erät meni vastustajalle kun minä vain nöyränä otin vastaan kettuilut ja mollaukset. Viimeinkin opin miten tätä peliä pelataan ja alan olla aika voittamaton.

Anopilla oli kaukana asuvia sukulaisia kylässä ja mieheni oli minulta kysymättä pyytänyt heidät meille syömään. Paniikissa raavin kaapeista jotain ruoaksi laitettavaa ja olin ihan varma että nyt menee ihan reisille koko ilta mutta...

Vieraat oli tosi otettuja menusta. Sattui vielä ruokalaji jota yksi vieraista oli toivonut anopin tekevän, muttei tämä ollut suostunut. Juotiin paikkakunnalla tehtyä marjaviiniä ja jälkkäriksi sitten erikoiskahvia, jonka löysin kaapin perältä.

Sain hirveästi kehuja, anoppi koitti väliin piipittää että kyllähän se tyttärensäkin... Huvittavinta oli kun appiukko ylisti yhtä ruokalajia ja sanoin että onhan hän niitä aiemminkin syönyt kun olen kerran niitä aiemminkin tehnyt heille. Anoppi siihen, että on tyttärensäkin niitä tehnyt muttei isänsä vain ole sattunut silloin paikalle, ruokalajissa on 3 ainetta, joista mitään ei kälyn mies ja lapset suostu syömään, joten tuskimpa vain on käly niitä tehnyt.

Onnistunut ilta kaiken kaikkiaan. Mikä parasta olivat jo käyneet kälyn luona juomassa kahvia ja syömässä anopin leipomaa mokkaruutua. Hah, minä vein tämän erän! Ihan lonkalta tekaisin illalliset 10:lle, ilman ennakko valmistautumista.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noista naljailijoista! Ihan dorgaa porukkaa. Jotain hiellehaisevia, jotka tupakkahampaissa tänne kirjoittaa kiusalla kaikenlaista. Olet varmasti hyvä tyyppi!

Taitaa kälysi vastailla täällä.

Vierailija
2/24 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin paljon parempi kuin mä! mä en olis kuuna kullan valkeana, en edes kettuillakseni anopille, ruvennut mökkireissun jälkeen väsyneenä jostain rippeistä kyhäämään anopin sukulaisille ateriaa. En, vaikka piilo---tuilu anopille onkin ihan hauskaa ;) Kyllä anoppi saa ihan itse omille lähisukulaisilleen kokata jos katsoo sen tarpeelliseksi. Ja toivon, etten koskaan muutu yhtä kiltiksi kuin sä aapee, koska tuollainen kiltteys (jos viestisi on totta) on vaarallista. Sä joku päivä vielä niin kypsyt kilpailemaan sisustuksilla, herkkusienillä ja mokkaruuduilla sun muilla, koska aina, ihan aina, jollain on jotain kauniimpaa ja herkullisempaa.... mutta kaikessa toimit moitteettomasti, ihan liian moitteetomasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olikaan tämä supersuosittu menu.

Ehkä voisin itsekin tarjota??????????

keittiömestari

Vierailija
4/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on anoppi joka älyää pysyä poissa;D

Vierailija
5/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun on kerran vieraat kutsunut, saa laittaa heille ruoankin. Ja lähtenyt itse iltaa muualle viettämään. Sähän olet ap täysin miehen ja sen suvun vietävissä.

Vierailija
6/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kertovat jossain kyläpaikassa, että tämä Terttu ei sitä ruokalajia suostunut meille tekemään...

Jos elämä on sinulle peliä, niin muistelepa hieman, mitä ne vieraat sanoivat kotisi siisteydestä päästyään pihalle. Se ei ollut kovin mairittelevaa, mutta ymmärsivät toki, että pelkällä peruskoulupohjalla ei kykene sisustamaan aistikkaasti.

Vierailija
7/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kokoontui.

Mä en ikinä alentuisi tuollaiseen. Siinä katsos ap. pätee se vanha sananlasku: kun riitelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin. Mieti sitä hetki.

Vierailija
8/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suosikki oli ihan tavalliset aurajuusto-sienet.

Nuo vieraat oli anopin lähisukulaisia, joten aika suoraan toisilleen puhuvat.

Mieheni oli ajatellut, että tullaan kaupan kautta mökiltä kotia ja otetaan kaupasta jotain grillattavaa. Ei ollut hoksannut ettei auki ole kuin joku syrjäinen Siwa, jossa on hirveät jonot kaljan ostajia.

Onneksi kaapeissa oli vähän kaikenlaista valmiina ja olin meitä itseä varten laittanut lihaakin marinoitumaan.

Kodin sisustus herätti kovasti keskustelua ja ihastusta. Talomme on sisustettu vanhoilla huonekaluilla ja iäkkäät vieraat olivat tosi innoissaan, kun heidän lapsuudesta tuttuja huonekaluja löytyi meiltä.

Huonekaluistamme heräsi mieleenkiintoisia keskusteluja, lisäksi ruuan lisäaineettomuus oli toinen hyvä keskustelun avaus.

Vierailija
9/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nkiintoisia keskusteluja, lisäksi ruuan lisäaineettomuus oli toinen hyvä keskustelun avaus.

teidän pitää alentua johonkin anoppi-miniä-matsiin ollenkaan. Vanha viisaushan on, että kun tyhmä tulee vastaan, viisaampi väistää...

Vierailija
10/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suosikki oli ihan tavalliset aurajuusto-sienet. Nuo vieraat oli anopin lähisukulaisia, joten aika suoraan toisilleen puhuvat. Mieheni oli ajatellut, että tullaan kaupan kautta mökiltä kotia ja otetaan kaupasta jotain grillattavaa. Ei ollut hoksannut ettei auki ole kuin joku syrjäinen Siwa, jossa on hirveät jonot kaljan ostajia. Onneksi kaapeissa oli vähän kaikenlaista valmiina ja olin meitä itseä varten laittanut lihaakin marinoitumaan. Kodin sisustus herätti kovasti keskustelua ja ihastusta. Talomme on sisustettu vanhoilla huonekaluilla ja iäkkäät vieraat olivat tosi innoissaan, kun heidän lapsuudesta tuttuja huonekaluja löytyi meiltä. Huonekaluistamme heräsi mieleenkiintoisia keskusteluja, lisäksi ruuan lisäaineettomuus oli toinen hyvä keskustelun avaus.

Niitä ei nähtävästi kaapin perukoilta löytynyt?

Vierailija
11/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suosikki oli ihan tavalliset aurajuusto-sienet. Nuo vieraat oli anopin lähisukulaisia, joten aika suoraan toisilleen puhuvat. Mieheni oli ajatellut, että tullaan kaupan kautta mökiltä kotia ja otetaan kaupasta jotain grillattavaa. Ei ollut hoksannut ettei auki ole kuin joku syrjäinen Siwa, jossa on hirveät jonot kaljan ostajia. Onneksi kaapeissa oli vähän kaikenlaista valmiina ja olin meitä itseä varten laittanut lihaakin marinoitumaan. Kodin sisustus herätti kovasti keskustelua ja ihastusta. Talomme on sisustettu vanhoilla huonekaluilla ja iäkkäät vieraat olivat tosi innoissaan, kun heidän lapsuudesta tuttuja huonekaluja löytyi meiltä. Huonekaluistamme heräsi mieleenkiintoisia keskusteluja, lisäksi ruuan lisäaineettomuus oli toinen hyvä keskustelun avaus.

Hyi kamala!

Vierailija
12/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala!

Kun 8 vuotta on ottanut kettuilut tyynenä vastaan ja koko ajan on piruilut menneet raaemmaksi ja henkilökohtaisemmaksi, niin jossain vaiheessa tulee raja vastaan.

Aluksi nurisin asiasta vain kavereille ja otin anopilta ja kälyltä kaiken ...askan niskaan. Lopulta tilanne kärjistyi siihen, että itkin usein anopin tapaamisen jälkeen. Kaverit kertoi, kuinka anoppi oli ihan suoraan valehdellut asioita meidän lapsen synttäreillä, onneksi muut vieraat tiesi asioiden oikean laidan.

Kerran sitten huomasin, kuinka käly ja anoppi reagoivat kun olin vieraille leiponut hieman erikoisempia tarjottavia, jotka oli tosi hyviä. Sinä iltana ei tullut sitä normaalia kettuilu-annosta. Huomasin siinä hyvän sauman maksaa hiukan kalavelkoja, minun ei tarvinnut vajota samalle tasolle ihan verbaalisilla loukkauksilla vaan voisin ihan vain omalla osaamisella loukata heitä.

Kälyä ottaa päähän suunnattomasti sellainen että osaan tehdä itse asioita. Osaan laittaa pihaa, kasvattaa itse taimia, laittaa ruokaa ja leipoa, kunnostaa huonekaluja, tehdä käsitöitä ja kaikki olen itse opetellut tekemään ihan kokeilemalla.

Siis ihan tavallisia juttuja, joita kuka tahansa osaa tehdä, jos kehtaa. Siinähän se pointti onkin, että käly ei kehtaa nähdä vaivaa ja oma saamattomuutensa ottaa häntä eniten päähän.

Ja anopin arka paikka taas on tyttärensä, jos hän ei ole se ikuinen puheiden keskipiste ja ihailun aihe niin anoppia ärsyttää.

Nyt kun olen käyttänyt näitä arkoja paikkoja surutta hyväkseni, on tilanne rauhoittunut kälyyn ja anoppiin päin, enää ei tarvitse itkeä anopin tapaamisen jälkeen.

Vierailija
13/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Anoppisi yrittää joka väliin vääntää jotain tyttären juttuja. Se on niin naurettava piirre. miten liittyy joku henkilö, joka ei ole paikalla, joka asiaan. Ei naurettavuus! :D

Ja kylässä aletaan talon emännän kokkauksilla kilpailemaan, vaikka kuin ois joku muukin tehnyt samaa ruokaa niin ei sitä tarvi joka ruokalajin väliin ilmoittaa. Harvoin on niin että samaa ruokaa ei olis kukaan maailmassa tehnyt.

Mielestäni ainoastaan makua kehutaan. äänensävyllä ja ilmeelläkin on merkitystä.

Vierailija
14/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala, kun tätäkin ketjua lukee.

Ei paljon muuta voi kun ajatella, että olette kaikki ansainneet toisenne.

Vierailija
15/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun 8 vuotta on ottanut kettuilut tyynenä vastaan ja koko ajan on piruilut menneet raaemmaksi ja henkilökohtaisemmaksi, niin jossain vaiheessa tulee raja vastaan. Aluksi nurisin asiasta vain kavereille ja otin anopilta ja kälyltä kaiken ...askan niskaan. Lopulta tilanne kärjistyi siihen, että itkin usein anopin tapaamisen jälkeen. Kaverit kertoi, kuinka anoppi oli ihan suoraan valehdellut asioita meidän lapsen synttäreillä, onneksi muut vieraat tiesi asioiden oikean laidan. Kerran sitten huomasin, kuinka käly ja anoppi reagoivat kun olin vieraille leiponut hieman erikoisempia tarjottavia, jotka oli tosi hyviä. Sinä iltana ei tullut sitä normaalia kettuilu-annosta. Huomasin siinä hyvän sauman maksaa hiukan kalavelkoja, minun ei tarvinnut vajota samalle tasolle ihan verbaalisilla loukkauksilla vaan voisin ihan vain omalla osaamisella loukata heitä. Kälyä ottaa päähän suunnattomasti sellainen että osaan tehdä itse asioita. Osaan laittaa pihaa, kasvattaa itse taimia, laittaa ruokaa ja leipoa, kunnostaa huonekaluja, tehdä käsitöitä ja kaikki olen itse opetellut tekemään ihan kokeilemalla. Siis ihan tavallisia juttuja, joita kuka tahansa osaa tehdä, jos kehtaa. Siinähän se pointti onkin, että käly ei kehtaa nähdä vaivaa ja oma saamattomuutensa ottaa häntä eniten päähän. Ja anopin arka paikka taas on tyttärensä, jos hän ei ole se ikuinen puheiden keskipiste ja ihailun aihe niin anoppia ärsyttää. Nyt kun olen käyttänyt näitä arkoja paikkoja surutta hyväkseni, on tilanne rauhoittunut kälyyn ja anoppiin päin, enää ei tarvitse itkeä anopin tapaamisen jälkeen."

[/quote]

Juuri samanlainen tilanne kuin minulla. Lopulta kymmenen vuoden jälkeen olen päässyt asioiden päälle ja en välitä enää piikittelyistä. Minusta on ihan räikeästi valehdeltu kaikenlaista. Ja just se että on nätti koti ja hommat klaaraa niin yritetään kaikin keinoin etsiä vikoja ja kun kaikki keinot on käytetty, niin keksitään että olenkin ylpeä ja huonoitsetuntoinen ja jos mitä diagnoosia, kun en enää suostu pompotteluun. Eli en ole välittävinään vaan alati tarkoituksella vastaan kaikkeen ystävällisyydellä. Niin sitten diagnoosia pukkaa.

Vierailija
16/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala, kun tätäkin ketjua lukee.

Ei paljon muuta voi kun ajatella, että olette kaikki ansainneet toisenne.

Viestiketjun aloittajalla ja muutamalla muulla näyttää olevan tasan sellainen anoppi kuin he ansaitsevatkin.

Vierailija
17/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei nähtävästi kaapin perukoilta löytynyt?

virheitä löytynyt.

Vierailija
18/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- anopin sukulaisille näytettiin, että et kykene sanomaan miehellesi EI, vaikka mieli tekisi

- hyvään käytökseen kuuluu se, että ruokaa kehutaan, pidettiin siitä sitten tai ei (etenkin iäkkäämmät sukulaiset kehuvat, vaikka oksettaisi)

- vieraat tiesivät, että kälysi perheessä allergiaa, joten he ymmärsivät, miksi kälysi ei ole kaikkia ruokia tehnyt

- kälysi on aikanaan asunut vuosia vanhempiesi luona ja tehnyt silloin erilaisia ruokia (vieraat tästä tietoisia)

- tarjosit jälkiruuaksi kahvia, vaikka sitä oli ollut jo kälylläsi - tästä iso miinus!

- marjaviini on hyvin harvoin ruokajuoma, seurustelujuomana Alko niitä myy

- vieraat olettivat, että koska heidät oli teille erikseen kutsuttu, niin olisit voinut tarjota jotain hieman parempaa, nyt jäi sellainen "kaapinperukkamaku" suuhun

Vierailija
19/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minä vieraat halusin kylään, olisin vain itse tuossa tilanteessa pyytänyt iltakahville ja leiponut jotain nopeaa. Olin varautunut leipomaan ja varannut niihin aineita.

Kälyn perheessä ei kukaan ole allerginen, ovat vain nirsoja kaikelle. Käly ei ole kyllä lapsuuden kodissakaan ruokaa laittanut, heidän mummo on ruuat laittanut.

Vieraat olivat käyneet aiemmin viikolla kälyn luona kahvilla ja meillä kyllä juodaan kahvia useita kertoja päivässä ja tarjosin erikoiskahvia, en tavallista.

Tarjoamaani viiniä ei myydä Alkossa, on tilaviini ja sopii valmistajan mukaan erityisesti liharuokien kanssa.

Nuo sukulaiset kutsuttiin nimenomaa grillaamaan ja tiesivät että kutsu tapahtui hetken mielijohteesta, kun kutsuttiin tunnin varoitusajalla ja oltiin vielä mökillä silloin kun mieheni soitti heille

- anopin sukulaisille näytettiin, että et kykene sanomaan miehellesi EI, vaikka mieli tekisi - hyvään käytökseen kuuluu se, että ruokaa kehutaan, pidettiin siitä sitten tai ei (etenkin iäkkäämmät sukulaiset kehuvat, vaikka oksettaisi) - vieraat tiesivät, että kälysi perheessä allergiaa, joten he ymmärsivät, miksi kälysi ei ole kaikkia ruokia tehnyt - kälysi on aikanaan asunut vuosia vanhempiesi luona ja tehnyt silloin erilaisia ruokia (vieraat tästä tietoisia) - tarjosit jälkiruuaksi kahvia, vaikka sitä oli ollut jo kälylläsi - tästä iso miinus! - marjaviini on hyvin harvoin ruokajuoma, seurustelujuomana Alko niitä myy - vieraat olettivat, että koska heidät oli teille erikseen kutsuttu, niin olisit voinut tarjota jotain hieman parempaa, nyt jäi sellainen "kaapinperukkamaku" suuhun

Vierailija
20/24 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea. Kiitti, kuitti ja moi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän