Hah, vein voiton tästä erästä!
Meillä on matsi anoppi/käly vs. miniä (minä)
Vuosia erät meni vastustajalle kun minä vain nöyränä otin vastaan kettuilut ja mollaukset. Viimeinkin opin miten tätä peliä pelataan ja alan olla aika voittamaton.
Anopilla oli kaukana asuvia sukulaisia kylässä ja mieheni oli minulta kysymättä pyytänyt heidät meille syömään. Paniikissa raavin kaapeista jotain ruoaksi laitettavaa ja olin ihan varma että nyt menee ihan reisille koko ilta mutta...
Vieraat oli tosi otettuja menusta. Sattui vielä ruokalaji jota yksi vieraista oli toivonut anopin tekevän, muttei tämä ollut suostunut. Juotiin paikkakunnalla tehtyä marjaviiniä ja jälkkäriksi sitten erikoiskahvia, jonka löysin kaapin perältä.
Sain hirveästi kehuja, anoppi koitti väliin piipittää että kyllähän se tyttärensäkin... Huvittavinta oli kun appiukko ylisti yhtä ruokalajia ja sanoin että onhan hän niitä aiemminkin syönyt kun olen kerran niitä aiemminkin tehnyt heille. Anoppi siihen, että on tyttärensäkin niitä tehnyt muttei isänsä vain ole sattunut silloin paikalle, ruokalajissa on 3 ainetta, joista mitään ei kälyn mies ja lapset suostu syömään, joten tuskimpa vain on käly niitä tehnyt.
Onnistunut ilta kaiken kaikkiaan. Mikä parasta olivat jo käyneet kälyn luona juomassa kahvia ja syömässä anopin leipomaa mokkaruutua. Hah, minä vein tämän erän! Ihan lonkalta tekaisin illalliset 10:lle, ilman ennakko valmistautumista.
Kommentit (24)
Ei oikein pysy punainen lanka hallussa.
ap tahtoo kehuja ja paljon.... Nämä viestit on juurikin niin "kuka se kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse"
Onkos ap:llä hiukan huono itsetunto????
Olimme mökillä juhannusta viettämässä. Mieheni soitti vanhemmilleen ja kun siellä oli hänen sukulaiset kylässä niin ajatteli kutsua heidät meille,kun ei ollut näitä sukulaisia pitkään aikaan nähneet.
Olimme vähän aiemmin puhuneet, että grillaamme sitten kotona, ettei enää mökillä laiteta ruokaa, joten ajatteli samalla vieraidenkin syövän.
Tiesimme kyllä noiden vieraiden paikkakunnalla olevan ja olin ajatellut kutsua heidät kahville jonain päivänä.
Ensin mies oli sinulta kysymättä pyytänyt teille vieraita ja nyt "olimme vielä mökillä, kun mies soitti heille".
Eli olitte mökillä ja mies sen kummemmin kanssasi sopimatta kutsui teille ruokavieraita eikä edes kertonut, että näin meni tekemään.
Meillä tuo ei onnistuisi, vähän kunnioitusta sentään suhteeseen.