Miksi uimahallin saunassa ei saa olla uikkareissa?
En halua mitenkään kapinoida tätä sääntöä vastaan, olen vain tyhmä enkä tiedä.
Kommentit (72)
heinäladon kokoinen istuu tuntikaupalla saunan lauteilla ja toimii oma-aloitteisena uima-asupoliisina niin eiköhän tällä tyypillä olisi aihetta hankkia oma elämä. Kun käy suihkussa altaan jälkeen ei niitä pelättyjä myrkkykemikaaleja kulkeudu saunaan.
luullut että se johtuu ihan hygienia syistä, saunassahan on kuitenkin lämmintä ja ihmiset hikoilee siellä eiks je? No sitsä menisit niissä hikisissä uikkareissa uimaan (en uskokaan että suihkussa saa uikkareista sen hien kunnolla pois) niin se hiki on sitten siellä uima-altaassa. Iholta sen hien saa kuitenkin helpommin suihkun ja saippuan kanssa pois, eiks je? Mut en mä kato oon noista myrkyistä koskaan kuullukkaan...
Ja varsinkin jos istuu niitten (uikkareitten) päällä niin sitten siellä on oikein kunnon mehut...
siellä lauteilla istuvat tuntikausia, tietävät kaiken, toksigologian tohtoreiksi väitelleitä jokaikinen...
luullut että se johtuu ihan hygienia syistä, saunassahan on kuitenkin lämmintä ja ihmiset hikoilee siellä eiks je? No sitsä menisit niissä hikisissä uikkareissa uimaan (en uskokaan että suihkussa saa uikkareista sen hien kunnolla pois) niin se hiki on sitten siellä uima-altaassa. Iholta sen hien saa kuitenkin helpommin suihkun ja saippuan kanssa pois, eiks je? Mut en mä kato oon noista myrkyistä koskaan kuullukkaan...
Ja varsinkin jos istuu niitten (uikkareitten) päällä niin sitten siellä on oikein kunnon mehut...
Ja se kloori ei lähde siitä uikkarista, jollet altaan jälkeen suihkussa ota sitä uimapukua pois päältä ja pese sitä esim. saippualla siinä suihkun alla.
hKun käy suihkussa altaan jälkeen ei niitä pelättyjä myrkkykemikaaleja kulkeudu saunaan.
jaksaa löhöillä siellä saunan lauteilla tuntikausia happamia kommenttejaan päästellen ja vieden tilaa muilta tarvitsevilta, syyttäköön itseään. Miksei mene kotiinsa ja rakenna sinne kaikkien aikojen sauna-laboratorio ihmettä? Ja olisi ihan hyvä laihduttaa nuo ylimääräiset 50-60 kg niin ei kaikki pöpöt hyökkää kimppuun siellä saunassakaan.
jää jalkapohjien alapinnat likaisiksi ja sitten kehtaavat vielä tulla saunaan bakteereja levittämään, eikö siihenkin tarvittais jalkapesupoliisi?
ihosta irtoilee aivan järkyttäviä määriä kuolleita ihosoluja sinne julkisen saunan lauteille. YÄK!!!!
Pitäisi ajaa kaljuksi kaikki saunaan menijät.
Uimapukukangas ei kestä yleensä kuin 30 asteen pesun, sitä kuumemmassa elastisuus häviää; saunan kuumuudessa käy sama juttu, nimimerkillä uimapukunsa kuivauskaapissa pilannut:(
Kroppani on kiinteä urheilijan kroppa, jota mielelläni esittelen näille heinäladon kokoisille. Yleensä häippäisevät vähin äänin pois :D
Mummelit jotka jupisee kaikesta istuvat alalauteella heittävät sieltä käsin löytyä ämpärikaupalla eikä heille tule mieleen, että osa meistä istuu hieman ylempänä kun ei me kaikki voida olla siellä lattian rajassa. Tulee meinaan kuuma kun mummo heittää vettä ämpärillisen.
Kroppani on kiinteä urheilijan kroppa, jota mielelläni esittelen näille heinäladon kokoisille. Yleensä häippäisevät vähin äänin pois :D
varma, että juuri tuo on se syy, miksi ihmiset poistuvat saunasta, kun sinä tulet paikalle? Mullakin on kiinteä urheilijan kroppa, enkä ole koskaan havainnut mitään joukkopakoja, kun tulen saunaan.
ole tajunnutkaan että mun pitäisi poistua kun joku kiinteä urheilijakroppainen saapuu paikalle :D
Mun kroppani on päinvastaista mallia muttenole tajunnutkaan että mun pitäisi poistua kun joku kiinteä urheilijakroppainen saapuu paikalle :D
että joka päivä oppii jotain uutta. Saako sitten suihkutiloissa olla samaan aikaan sekä kiinteä- että löllökroppaisia? Entä pukuhuoneessa?
Hiukset ei ole kielletty siksi koska ne pestään suihkussa. Kloori pestään uimavaatteista riisumisen jälkeen myös suihkussa, niin ei kulkeudu kotiin.
Uimapuvun pystyy aivan yhtä hyvin pesemään kloorista vaikka pitää sen päällään. Helpommin hiuksiin jää klooria kuin uimapukuun. Minkä ihmeen takia uimapuku pitäisi huuhtoa vasta sitten kun on käynyt ilman sitä saunassa? Samalla se uikkarikin huutoutuu kuin tukka jos pitää sen päällään suihkussa.
kieltoon tuli tässä varmaankin kaikille selväksi. Meidän uimahallissa tuo myös lukee useilla kielillä saunaan menevän oven vieressä.
Jos ei jostain syystä voi/pysty/uskalla/kehtaa tulla sinne yleisiin pesutiloihin ja saunoihin ilman uima-asua, kannattaa ihan olla tulematta. Ellei siis omista tätä kukka-merkkiä (ja sellaista syytä, millä sen saa, tuskin kukaan vapaaehtoisesti haluaa).
En tajua, miten aikuiset ihmiset (etenkin naiset) voi olla niin ujoja, ettei alasti kehtaa YLEISEEN saunaan tulla. Sehän kuitenkin on yleinen sauna, ja siellä kuuluu olla ilman uima-asua, pyyhkeen voi toki pitää päällään. Meidän uimahallissa ei kukaan ainakaan ketään 'kyylää', vilkaista saattaa, mutta se on kyllä ihan normaalia ihmisluontoa. Ei varmasti ole muilla mielessä juuri sinun kiinteä/löllö/siltäväliltä oleva kroppasi.
Tämmöinen juttu aiheesta
http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/11/pissaa-meikkeja-ja-klorofor…
Jos kaikki menisivät uimapuvuissa saunaan, niitä höyrystyneitä kemikaaleja olisi niin paljon, että niistä olisi haittaa. Niitä merkkejä on kuitenkin niin harvalla, ettei se määrä vielä aiheuta mitään ongelmia.